...... ne gondolkodjál ilyeneken el baszod a motorod ,,,,, csak jó indulat beszél -....... számit a korom és igen a te gépedben van kopogás érzékelő ,,,, amit nyerhetnél a jobb öblitésel ha kisebbre vennéd a kompreszió viszonyt el veszted a másfélszeresét a gyujtás elvételnél ,, ha meg ki mokolod a kopogás érzéleköt 3000 km belül csapágyas a géped ... persze a 102 benzin segitene rajta söt ha még alkoholt is keversz bele .... talán jó is lenne és menne mint állat max 5000 km............. arrol nem beszélve hogy ilyenkor figyelni kell a szelepek és a dugó közti hézagot min 0.4 mm kell ........... tasi
olyan táblázatot kellene keress hogy benzin nyomástűrése asszem az könnyebb aztán valami összefüggést a kompresszióviszony és nyomás között, különben az újabb motorokban kopogásérzékelő van és elviszik az előgyújtást ha beszól az érzékelő
nem kell annyit kekeckedni szétfagy szétfagy különben meg senki nem veszi elő a kémiai elemző állomását lát az ember egy folyadékfoltot a motor alatt beledugja az ujját megnyalja mindjár kiderül hogy olaj benzin víz fagyálló vagy a kutya pisált oda (a kutyát hogy lehetne leszokatni hogy ne pisáljon le minden motort amit behoznak az udvarba .....? )
szerintem nem fogod a lényeget.
"most meg nyakig érő hó van Szegeden így még szakihoz sem tudom vinni!"
ez volt a lényeg az eredeti kérdésben.
nem azt mondtam, hogy ezt így kell csinálni és minden más hülyeség csak az, hogy ha hirtelen nincs más mód akkor ezzel is megállapítható, hogy van-e benne elég fagyálló vagy nincs. ha hó van és nem tudod elvinni a motorod sehova és nincs kedved egyetlen mérésért venni egy fokolót vagy trélert hívni a szervizig egy mérés miatt akkor ez is egy megoldás.
ehhez képest sikerült eléggé messzemenő következtetést levonni
Üdv mindenkinek. 1999-es kawasaki kx80-as motorom van, de a kiskerekű változat. Elől 17" hátul 14"-os kerék. Találtam bontva nagy kereket kx80-hoz, de nem egy az évjárat,nem egyezik a tengelyméret ,a hátsó villa 4cm-el rövidebb az enyémben. 250km-re vagyok a kerekektől tehát még a(bepróbálom se egyszerű). Csinált már valaki ilyen cserét? Van benne Lehetőség? Üdv:Krisztián
Igen, ezen morfondírozom. 12,1:1-ről 12,5:1-re nőne a sűrítés, ha 0,2mm-rel közelebb illeszteném a hengerfejet. (Utóbbi értéket az eredetiből kiindulva számítással határoztam meg nem biztos, hogy helyesen.) Elkezdett érdekelni, hogy benne marad-e a motor a 95-ös oktánszámú tartományban. Elvileg igen, hisz nagyobb sűrítéssel is jönnek-mennek utcai motorok. De mivel sok dologtól függhet, ez nem is olyan biztos. Csak érdeklődöm, vajon hogyan születnek az oktán előírások? Pl. a dugattyú tetején levő korom mennyire számít? Szerintem pl. az is van 0,2mm simán.
Köszönöm a segítségedet. Akkor a hűtő jobb felső oldalán találtam meg,mint az autóknál a beöntő kupakot! Hát megpróbálok 4litet fagyállót bele tenni. Ha fel öntöttem akkor beindítom és a kiegyenlítő tartályban kel maxon állni és ennyi?
Vagy van benne valami kis trükk?
Létezik egzakt tudomány a sűrítési arány és a benzin minimális oktánszámának összefüggéseire? Ha igen, hol találhatnék olyan táblázatot, vagy képletet, amivel meg tudom határozni, hogy egy kívánt sűrítésnek milyen oktánszám igénye van, vagy adott oktánszámhoz milyen maximális sűrítés megengedett.
(A gugli sok mindent kiad, de nem egzakt és egymásnak ellentmondó adatok vannak.)
Köszi. Most addig jutottam,hogy leengedtem a hűtő folyadékot. A hűtő bal oldalán lévő csonk és a blokk összekötő csőt bontottam meg. Majd vissza és üzemi hőmérsékletre melegítettem,kifolyt az összes.
Hétvégén feltöltöm,piros vagy rozsaszin fagyállóval (-30).
De legalább megtanulom szerelni!
És köszi a tanácsot.
nem mondtam, hogy pontos mérés, viszont gyors és minden eszköz nélkül meg tudod állapítani, hogy van-e fagyálló a vízben. mert olyan alacsony koncentrációnál ahol nem érzed az egyértelmű édes ízt biztos, hogy nincs benne annyi, amennyi kéne.
arról nem is beszélek, hogy a legtöbb kúton ugyanazzal a homasitás műszerrel mérik a fagyállót meg az ablakmosót is akár sötétben is. az se ad pontosabb eredményt...
hidd el, amelyik hűtővíz édes az -20ig nem fagy meg. tapasztalat. de ha nem hiszed mérd meg.
és attól nem lesz semmi bajod ha beledugod a nyelved hegyét.
gondolom szívtál már le benzint bármiből és ment a szádba. nyilván nem is kevés. mégse lett semmi bajod pedig az is mérgező...
písz
Attól hogy édes, még simán szétfagyhat főleg éjszaka.
Amellett, hogy a fagyálló meglehetősen mérgező(ha kiköpöd akkor is), még értelmetlen is nyalogatni, mert ez nem valami egzakt "mérés"
A hutorendszerbe 4 liter kell a kiegyenlito tartalyal egyutt. A hutofolyadeknak eloiras szeruen rozsdagatlo adalekkal kell rendelkeznie es aluminium hutokhoz. Jellemzoen piros szinu.
A leengedes a bal oldalon a vizpumpan levo leengedo csavar kivetelevel tortenik. A tank elejet meg kell emelned hogy hozzaferj a feltolto sapkahoz. Jobb oldalon a tank alatt.
A kiegyenlítő tartályt megtaláltam,és ott kell leengedni?
Nagy szerelést nem szeretnék,nem értek hozzá. A burkolat is takar.
Múlt héten még tudtam pár órát motorozni vele,de én balfasz arra nem gondoltam,hogy -10 fok alá fog menni az idő.
Nem sajnálom rá a pénzt januárban vettem csak ilyenekre nem gondoltam. és tényleg milyen folyadékkal töltsem fől és hogyan?
Gépkönyvem meg sajna nincs.
Így meg csak koklerkedem.
Szerintem csereld le a folyadekot hogy biztosra menj. Es ahogy mondtam a gepkonyv utan menj. Ha kell megmondom milyen legyen. Es tessek neha lagalabb havonta egyszer felfuteni a malmot. Akkor is ha nem gurulsz vele.
"most meg nyakig érő hó van Szegeden így még szakihoz sem tudom vinni!"
ez volt a lényeg az eredeti kérdésben.
nem azt mondtam, hogy ezt így kell csinálni és minden más hülyeség csak az, hogy ha hirtelen nincs más mód akkor ezzel is megállapítható, hogy van-e benne elég fagyálló vagy nincs. ha hó van és nem tudod elvinni a motorod sehova és nincs kedved egyetlen mérésért venni egy fokolót vagy trélert hívni a szervizig egy mérés miatt akkor ez is egy megoldás.
ehhez képest sikerült eléggé messzemenő következtetést levonni
Vagy van benne valami kis trükk?
Létezik egzakt tudomány a sűrítési arány és a benzin minimális oktánszámának összefüggéseire? Ha igen, hol találhatnék olyan táblázatot, vagy képletet, amivel meg tudom határozni, hogy egy kívánt sűrítésnek milyen oktánszám igénye van, vagy adott oktánszámhoz milyen maximális sűrítés megengedett.
(A gugli sok mindent kiad, de nem egzakt és egymásnak ellentmondó adatok vannak.)
Hétvégén feltöltöm,piros vagy rozsaszin fagyállóval (-30).
De legalább megtanulom szerelni!
És köszi a tanácsot.
Tapasztalat? Délután lehet próbát teszek pár termékükre.
arról nem is beszélek, hogy a legtöbb kúton ugyanazzal a homasitás műszerrel mérik a fagyállót meg az ablakmosót is akár sötétben is. az se ad pontosabb eredményt...
hidd el, amelyik hűtővíz édes az -20ig nem fagy meg. tapasztalat. de ha nem hiszed mérd meg.
és attól nem lesz semmi bajod ha beledugod a nyelved hegyét.
gondolom szívtál már le benzint bármiből és ment a szádba. nyilván nem is kevés. mégse lett semmi bajod pedig az is mérgező...
písz
Amellett, hogy a fagyálló meglehetősen mérgező(ha kiköpöd akkor is), még értelmetlen is nyalogatni, mert ez nem valami egzakt "mérés"
Benzinkúton szépen megmérik pontosan.
A leengedes a bal oldalon a vizpumpan levo leengedo csavar kivetelevel tortenik. A tank elejet meg kell emelned hogy hozzaferj a feltolto sapkahoz. Jobb oldalon a tank alatt.
Szervizkonyv:
http://www.manualedereparatie....
Nagy szerelést nem szeretnék,nem értek hozzá. A burkolat is takar.
Múlt héten még tudtam pár órát motorozni vele,de én balfasz arra nem gondoltam,hogy -10 fok alá fog menni az idő.
Nem sajnálom rá a pénzt januárban vettem csak ilyenekre nem gondoltam. és tényleg milyen folyadékkal töltsem fől és hogyan?
Gépkönyvem meg sajna nincs.
Így meg csak koklerkedem.