Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

nekem is van hajvágóm nem cigizek a saját boromat iszom amíg tart telefonom azért új viszonylag mert ingyen kaptam a telefontársaságtól (különben ez a második 2005 óta) káros szenvedélyem a motor és bele se kezdek számolgatni mennyit vertem beléjük... de szerintem megérte mert olyat ad amit más nem tud minden más csak közlekedési eszköz a motor A jármű amit élvezni lehet

Burzsuj ge..i ..
Jössz fel, mint a talajvíz lassan a párláméntbe jársz be aludni majd oszt nyomik helyetted a gombokat.
De tény, hogy nem kötelező motorozni és sírni a költségek miatt, mert aki ezt teszi az elvan tévedve.
te csóró vagy én nem
most vettem telefont, igaz az előző vásárlás 2007ben volt
kemény 20 pénzt adtam egy faja motoros telefonért, butább mint az 5110 volt, de idén még csak 1x kellett töltőre tenni
páit=piát
Akkor olyan vagy, mint én
6 ezerért veszem a nyírót kb 3 évente. Magamat vágom vele meg néha tesómat meg fatert. A fodrászok megélnek a nőkből. ( hajvágás+festés+igazítás.....8-9 ezer.) Meg a buzikból.
Telefonom 4 éves nokia ( akkor volt 18 ezer) nem 80-110 ezres okoskütyü...
Nem cigizek ( hetente 2-4 ezer spórolás)
Páit boltból nem veszek csak sört.( pálinka, bor van)
Olajcserérét nem rohanok sehova meg más apróság miatt is, csak, hogy legyen pecsét a szervizkönyvbe.
Így jön össze, hogy lehet motorom. De így pont jó.
Nem vagyok csóró de tehetős se. Átlag.
amíg nem költ a nép"feleslegesen" addig csóró
olajcseréért sosem adtam ki plusz pénzt feleslegesen
ugyanígy vagyok a hajvágással is ló@ fogok én évi 10-15 ezret kiadni ilyenekre, inkább veszek egy hajvágót 8ért és 5 évig avval nyírom a fejem
Nem kötekedés, de nagyon kevés motorhoz NEM a kicsi sárga kínaiak fossák tonnaszámra az alkatrészeket. Hol jobb, hogy silányabb minőségben.
ebben benne volt minden
amíg van motorunk és fenntartjuk nem vagyunk olyan csórók különben meg kéne érteni hogy a motor nem létszükséglet nem nélkülözhetetlen közlekedési eszköz hanem egy luxuscikk minden drágább hozzá mint pl egy autóhoz (és most motorokról beszéltem nem libakergetőkről amihez minden kicsi kínai tonnaszámra gyártja a pótalkatrészt)
sok embernek az az ezres is sok
pl nekem
igaz nem az ezres mint érték a sok hanem megkeresni.
aztán egyből vissza is kanyarodtunk ahhoz a tényhez hogy csóróság van
sportautókkal nem foglalkozok meg autókkal se úgyhogy nem tudok erről véleményt mondani a saját kocsimba sima külső olajszűrő van a motorjához sose kellett piszkálni úgyhogy az autó rész kilőve motoroknál meg nem találkoztam még olyannal ahol különösebb gond lett volna olajszűrő le vagy kiszedéssel olajleeresztő csavar viszont volt egy cbr 600 elhagyta a csavart elfolyt az olaj és még jött a csákó 3 km-t olaj nélkül neki kellett újravágni a menetet mert azt túlhúzták
találkoztam már párral .... ja kedvencem volt a henger-hengerfej tőcsavar amit akkor vettem észre mikor visszaraktam mindent és húztam volna meg a nyolcból csak négy volt túlcibálva ... szépet és jó hosszút káromkodtam aztán vissza az egész menetjavítás
Kawabiker írta a szűrőleszedő fogót, de mindegy. A nyomatékkulcs használatra válaszoltam, hogy ha nem is az olajleeresztő csavarnál, de érdemes használni.

Amúgy már biztosan találkoztál olyan csavarral, amit egy vasmarkú betontörő úgy megtépett előtte, hogy megéred kibányászni. Na, ha ilyet hoznak az emberhez, hogy kezdjen vele valamit, szitkozódik egy sort, és könnyen lehet, hogy csak roncsolással tudja kiszedni. Ha szerencséje van, akkor melegítésre, csavarlazítóval stb. kijön. Ha nem, akkor elő a hidegvágót, flexet, lángot...
Ahol a szürőhöz csak felülről férsz hozzá és ott is csak épp-hogy?

Van pár sportmotor,sportautó ahol épphogy pár db, sürü menet van az alu olajteknőbe, ott könnyű elbaszni ha csöpög a régi tömitéssel és csak érzéssel de nyomatékkulcs nélkül utána akarnak húzni....
neked hát, miér neked nem szólhat ? ne légy kishitű mikor kipu mögött van nem mindig lehet jól odaférni úgy is kidobod lesz rajta egy lyuk oszt jóvan különben te jöttél az olajleeresztő csavar elkúrással
Ez biztos, hogy nekem szól? Ha már szűrőfogó, én a szíjasat szeretem, a robogók variátortárcsáját is meg lehet vele fogni, meg volt kb. 500 Ft. Az olajszűrőket meg tök fölösleges megtépni, dörzspapír a kézbe, jól meghúzni, ennyi. Eddig kézzel is le tudtam csavarni őket. Nem kell itt szíven szúrni csavarhúzóval meg ilyenek...
speciel én akkor vettem a nyomatékkulcsomat mikor szereltem az első négyhengeres motort (750 zephyr) direkt azért hogy el ne basszam a hengerfejlehúzást de nem egy olajleeresztő csavarhoz már bocs de aki egy akkora csavart túlhúz annak csak légkalapács való a kezébe hogy törje egész nap a betont különben mien 3000 forintos szűrőleszedő kulcs ? hogy nézzem a falon mien szép ? 20 centi biciklilánc meg egy 15 centis háromnegyedes cső és univerzális a cucc... ha meg lusta az ember belever egy rossz csavarhúzót és letekeri
Jó látni, hogy vannak még motivált szerelők. De úgy őszintén (direkt nem szerelőket írok), az átlag motoros/autós hol használ nyomatékkulcsot egy olajcseréhez? "A csuklóm a nyomatékkulcs!" - legtöbben elintézik ezzel, és még azt nézik csodabogárnak, aki p.csöl az ilyen "úri göncökkel", mint pl. nyomatékkulcs. Pedig sok bajtól megkíméli magát az ember, ha nem kell a lesarkalt, beleszakított csavart kioperálni, menetet vágni.
Olajcsere:
hiteles nyomatékkulcs 10-20e az alja, hitelesítés is ennyi ha sokat használod.
Olajszürő leszedő legolcsóbb használható 3-4e.
Ez legyen 25e alsó hangom, ha a csréért elkérnek egy ezresz és évente 1szer cserélsz ez 25év!
Nekem pl. nincs pofám csak olajcserére elkérni egy ezresnél többet.
Ennyit úgyérzem a minőségi szerszámokba belerakott pénz és szakma tapasztalat megér.

Ha már tűszelep csere miatt karbit szétkell kapni tuti biztos illene kipucolni, legolcsóbb pici UH mosó is 10-15e, karbi összerakáshoz kell szinkron teszter, legolcsóbb 20-30e, nem árt fuvóka kaliber 5e, normális alakpontos szerszámok(biztos aki sokat szerel tudja jól a legtöbb elsarkalt csavar karbik uszóház csavarjai a motorokon), ha nemjön ki vagy a menet már bele van tépve ahoz szerszámok 10e, és a karbihoz hozzá is kell férni.Pl. idomnak a tartó tacsarjait illik 1-6Nm közti nyomaték csavarhuzóval meghúzni ami alsó hangon is 15-20e.

Hány motoron van még meg sértetlenül, lesarkalás mentesen a gyári kötőelem?

Egy bármi hiba miatt szegénykeverékesen nyélgázozott autó/motor átégetheti a dugattyút és utána a fém törmelék bele megy az olajba a többi henger, ha több hengeres huzza még a cumót és az olajpumpa elnyomja a szürőt átmenő törmeléket a siklócsapágyakig, ha esetleg totál eldugul a szürő akkor a biztonsági megkerülő szelepen át minden szemetet átenged.

Váltó javításhoz széthúzott blokknál hány ember tisztitja ki az összes olaj járatot,furatot és nézi át nagyitóval a siklócsapágyakat?

...de én kérek elnézést a kioktatásért, akinek nem inge nem veszi magára.
Köszi a választ, tovább nem foglalkozunk vele, mielőtt még rosszabb lenne.
Igazad van, ha valaki nem ért hozzá, vigye szerelőhöz. Egy sima tűszelep cserének indult, de akadtak nem várt problémák. Az autónál is lehet "komplikáció" akár egy sima olajcserénél is (pl. beleszakad a csavar stb.), amit házilag nem olyan könnyű orvosolni. Ilyenkor is a szerelő lesz a megoldás. De egy olajcsere szintű műveletnél sem arra számít elsősorban az ember, hogy a menet megszakad, a kartert kirágja a manó... Igaz, fel kell készülni erre is, ebből tanul az ember. Peace.
szegény a keverék
gondolom egy jó ideje túl sokat kapott a szar tűszelep miatt és el lett állítva
Hozzáértőnek kellene szerelni!
Az úszószint rendben volt. Csak úgy indul, ha kézzel teljesen be van fogva a szívócső (légszűrő levéve). Így elég rizikós, mert visszadurrog a karbiba. Erre jutottunk a hétvégén.
Nézd meg, mert lehet átenged a tűszelep! Így távolból!