Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ezen ne húzd fel magad, csak azért szóltam hozzá, mert már régen volt nyitva a szám.
nem kell azt püfölni
A karbis hiba?
Màr 1 hete szìvok vele...
Nem, 2 akkuval is pròbàltam. A berugò rèsze szar...
Akku nem gyenge? Rugásra indul?
"Sztem valami a karbival lehet."

Erre nem innék mérget, viszont kiderithető 10 másodperc alatt!
Szia Hitman,

Megint van egy szopós robogó nálam...kivagyok már ezektől... Többet nem vállalok az tuti.
Szóval Sukida Commander 125 4T.
Hibajelenség, h fél óra önindítózás után(hidegen) kezd pöfögni, alapjárat nincs csak 2000-res fordulat körül.
Miután bemelegedett a blokk, utána már gázhúzással kb második átfordulásra indul.
Vezérlés rendben, karbit már 5ször szétszedtem meg összeraktam(1szer cserélve az automata szivató), gyújtás kört megnéztem(gyújtás időpont a helyén), minden ok, sztender kapcsoló működik, CDI is működik, mert ha beindul akkor megy rendesen. Kompresszió is van, üzemanyag is jön a tankból(meg a vákuumos benzincsap is rendben van). Az AFR csavart is már ide-oda állítottam.
Gyertya benzines kicsit, de mégsem pöffen. Még hidegindító spray-vel sem.
De másik trafóval+pipa kombinációval sem.
Sztem valami a karbival lehet.
Ötlet?
Gondolatébresztő gyakorlat az is, ha az ember játékból rákoccint egy főcire, és megméri mi történt.
Az olyan kis vékonyka főciken mint egy robiban van, két ujjal szorítva alakváltozás érhető el ,igaz rugalmas.
R1-ből csak kalapáccsal jött ki a kormány csapágy, befelé menetes szárral szépen visszacsúszott az új. Azóta is jól van.
A külső pereménél pl egy csővel nyugodtan lehet kalapálni a csapágyat, csak ne álljon keresztbe
lesz hozzá kedvem eccer megnézem nyomatékkulcsal mekkora erő kell hozzá hogy elcsavarjak egy robesz főtengelyt mert kíváncsi lettem
Feri úr nem kerék, és pláne nem kormánycsapágyról volt szó..
(csapágykatalógusok hozzák, hogy mekkora erővel lehet megnyomni a csapágyat a gördülőtesteket sérülés nélkül és az ugye nyomás és nem ütés, ami a tehersebességet figyelembe véve alapvetően más igénybevétel)

Ráadásul itt egy fing robogó főciről volt szó amit nemhogy gumikalapáccsal könnyű eldeformálni, de simán szét lehet csavarni kézi erővel, ha mondjuk a szaki a felső szemnél akasztja meg a főcit a vario lecsavaraásához.

Az rendben van, hogy nincs cukorból, de egy ELEVE befelé megfeszült főcit, befelé megütni, nem csak szakszerűtlen, de mélyen értelmetlen is.

Arról nemi beszélve, hogy még ha jó irányba (kifelé) húzza is a belső gyűrűre támasztva, akkor is honnan fogja tudni, hogy a főci ismét fut? Sehonnan, mert az átlag felhaasználónak nincs mérőórája állvánnyal, hogy ténylegesen helyre tudja állítani a cenRírt.
(mondjuk, ha befelé üti, akkor nem is kell mérőóra D:)
azért nem aluvázas gépeknél néha ennél durvább cuccok kellenek értem ezalatt a negyven centis vésőt a megfelelő módon megköszörülve és kalapács
különben 2t nél a blokkfedélbe szoktam berakni a csapágyakat a főtengelycsap könnyebben becsúszik a csapágyba mint a csapágy a blokkfedélbe általában
a kormány csapágy nem minden esetben jön ki az említett módon alu váz esetén enyhe melegítés hőlégfúvóval is elég néha acél vázak esetén attól kicsit komolyabb szerszám felhozatalra van szükség mint a kalapács alu vagy bronz rúd pláne ha nem kidobásra ítélt a kiszerelni kívánt csapágy
Úgy csalogatják be a felcsapágyazott főtengelyt a helyére: Ciccc-ciccc főtengő cicc ! Mert még eltalál görbülni kiflibe!
Véletlenül se a kérdésre válaszolj!
De már nem is érdekel!
Az a minimum
csak egy halk hozzászólás ugye szerelünk meg minden a haynes szervicc manualban pl hogy illusztrálja a kormánynyakcsapágycserét ? vagy kerékcsapágycserét ? a pálcikaember egy ótvar kalapáccsal meg egy fémrúddal kiüti a csapágyat aztán visszapiccenti az újat semmi cicó . ja ás a főtengely sincs cukorból egy kis kocogtatástól nem lesz semmi baja persze ha nem kilós kalapáccsal nyomják direktbe
Amit írtál, hogy befelé (akámivel) üsse meg ez egyszerűen helytelen és erről nincs mit vitatkozni, értelmezgetni.

További floodolásban meg nem fogok részt venni.

További kellemes napot.
Te hogy teszed be a főtengelycsapágakat tengelyestől a helyükre?
Nem mesét kérek!
Szépen kezetfoghatsz tasner úrral..
Beírsz megint valami zöldséget, és hiába próbálja bárki, mégoly udvariasan is helyretenni, egyre agresszívebben próbálod megvédeni a vélt igazságod, holott egyszerűen csak be kellene látni, hogy néhány dologhoz mások jobban értenek.
annyira azért nem kell kiegyengetni
azért 1 henger az 1 henger hogy rezegjen az ember alatt
Igen! Ezelőtt sok évvel MZ-P20 stb, és nem centíroztam, hanem egytengelyűsítettem hajtókar tűgörgőcsere után, pl.
No ma megint okosabb lettem!

Kereskedést nem mondok, de motort ismerem és tulajt is olyan szinten, hogy volt amikor nála épp nem volt egy vas se vagy amikor épp nálam nem volt egy vas se szó nélkül egymás motorját telitankoltuk vagy fizettük a belépőt mocistalira is, gyerekkori cimborám.Ne gyertek azzal, hogy valakinek a valakije valahol látta aki hallotta az esetet....

Ismerős odatelefonál bevesznek e kápéra, tipptopp a gép, oké menjen el beveszik de árat élőben.
Elmegy(hidegbe motoron 100km)
Vár egy csomót, aztán megpróbálnak a tipptopp gépbe belekötni.
-kell rá hátra új gumi és előre fékbetét ez nagyon nagy összeg, sokat nem tudunk adni érte szöveggel indult a dolog
-hiába mutat akár 299 is az óra ez csak 210 megy! majd közölték várni kell, mert vázat vizsgálják és megállapították, hogy repedt, de hogy hol azt nem mutatták meg!
-hozzá tették ez csak 62Le( cbr929! ), biztos a gyertyákat is cserélni kell, mert gyenge a motor
-megjegyezték, mivel olaszból való a motor így tuti csak egykerekeztek vele és nem veszik meg, meg a vezérműlánc feszítő is cserés meg hangos, stb.

A gépet ismerem, ország talán legszebb 929 gépe és a vezláncfeszítőt nem kell cserélni és igaz nem volt padon mérve, de ha az csak 210 -t megy akkor én mindig 50el járok.
Arra meg nem reagálok semmit, hogy a gyertyák biztos szarok és azért gyenge!

Utána megejtettem telefont ide oda, hogy valaki látott e már 929 vázat repedni(ugye tudjuk sok motornak típushibája, de én 929 vázat csak max eltörve láttam, ha lezúzták, repedni kifáradni nem). Akárkit kérdeztem senki nem tudott mondani kifáradó 929 vázat.

Mert, ha még ezt a dumát egy gpx750 re vagy tl1000 re esetleg r6 ra vagy zx12 re mondják oké, azoknál van némi susmus itt ott a váz körül....

Valaki látott már 929 vázat repedni?
Persze nem mondták meg, hol van rajta a repedés!
Centíroztál már főtengelyt? Úgy igazából, nulla századra.