az a lényeg. Én kb 1 hónapja szenvedek egy 125 össel ami vizet kap és akárhányszor szétszedem összerakom valahogy mindig szar :D de megjött az új tömítés szett :) úgyhogy remélem holnap megtöröm az átkot :)
A sok "suta" hiába hazudik, így is - úgy is ő fizeti a tankolást. Én odaverem nekik, 5 liter. Aztán megy a szörnyűlködés.
"Mert a gyári Simson 2-3 litert fogyaszthat MAXIMUM". Az anyátok valagát :D
Nekem egy 250-es MZ-m volt, az 6 literrel eljárt. Az volt a baj, hogy nem volt hozzá papír, úgy meg leves...
Ja, a dagin én is mosolyogtam :D Fújtat... Kevesebb KFC és már mehet is.
ELTÖRNÉM a kezét annak aki kitalálta. Trehány megoldás a berántója.
Ne is mond, a szomszéd is folyton ezzel szenved. Játszani kell vele, aztán mikor rákap, tépi neki mint öreganyám a libatollat.
Azt a rugót holnap megnézem, tudom mire gondolsz. Ma már szenvedtem a motorral vagy 7-8 órát, mire elindult. Karburátor puculástól a röpsúlyig minden volt már. De megy...
hát a lánc az egyszerűbbnek tűnik... pláne hogy egy ékszíjtárcsát ha nincs készen eléggé idő és pénzigényes legyártani :) a fogyasztásról meg annyit hogy nekem egy 125 ös tzr em (is) van amiről midnen ismerősöm úgy nyilatkozik hogy 5-6 al eljár, na nekem mivel kicsit reszelgetve van tényleg csak ésszel beveri a 10 et is vagy többet. De az a kettő se sok szerintem. De ezt úgy is csak akkor fogod tudni kideríteni ha készen van :)
haha :D hamar elfárad a kis dagi :D szerintem az lesz ott a gond, nekem a fűnyírón szórakozott ezzel a berántó, hogy öreg volt és elcsúszott a fogazáson... de megspanoltam a rugókat és utána simán ment :) meg kicsit játszani kell velük, hogy bekadjanak a fogak :) kicsit kihúzod visszaengeded, aztán amikor a tövénél van a berántó és megfogja akkor ráhúzol rendesen :)
Mikor ismerősök nyilatkoznak (nyalatkoznak) a Simson motorjukról mindnek 3L alatt van a fogyasztása. Az enyém megeszi az ötöt is, ha tolom neki. Ennek így sokallom a 2-3-at, de az áttételtől, tereptől, sebességtől is függ.
Ilyen a blokk, http://youtu.be/G08ujeg2-A8 . Srác is szenved a berántással, ahogy látom mind ilyen. Teszek bele valami erősebb rugganyút, majd az kikupálja ha csak annyi a baja.
hát simsonhoz képest bőven újabb technika, többet is foroghat gondolom, de szerintem kevesebbet fog enni :) pláne ha biciklin lesz (ami elég betegnek hangzik így elsőre) nem húzod nyélig szerintem eljár 2-3 literrel maximum
A berántókörmös dologra csak annyi tippem van hogy a körmöknek a rugója el van gyengülve.
A működési elv pedig sima kétütem: forgattyúsházban szív, mikor a dugó fölfeé megy, majd lefele a membrán zár, kinyitnak a felömlők és fent is van az égéstérben a keverék, (eközben kipufog), majd sűrít, robban, ismétlés
A lényeg lemaradt. Értem a kétütemű motorok működési elvét. Amivel gondom van, az a Pocket bike üzemanyag ellátó megoldása.
Soha nem láttam még olyat, ahol a blokkban folyik a nafta. Hogyan oldják meg, hogy ne kapjon túl sokat az égéstérbe, vagy a membrán hogyan szabályoz. Erre keresem a választ...
Vettem egy (már)működő Pocket bike blokkot. Nincs elkopva a berántóköröm, sem a berántó (starter). Mikor rángatom nem fordul ki a köröm, csak ha oldalra fordítom a blokkot. Mi lehet a gond?
-----
Igen furcsálltam a motorblokk belsejét mikor a membránt leszedtem. Soha nem láttam még ilyen megoldást, hogy a blokkon keresztül folyik be az üzemanyag. Valaki írja le (legyen szíves) a működési elvét.
Okés rendben értelek, akkor a másodlagos pillangószelep TPS-én kell állítani, megfogom nézni hogy ha ráadom a gyujtást meg indítás meg minden akkor hogyan állnak a szelepek és meglássuk mit tudok tenni. Köszi mindent
(még lehet csinálok egy videot is a dolgokról)
Na az előző kommentem nem volt túl pontos így visszaolvasva.
Szóval helyesbítek rajta
A másodlagos folytószelep alapállásban teljesen nyitva van. Amikor gyujtást adsz a motorra a folytószelepet a motor bezárja mindaddig amíg a tps-től végállás jelet nem kap , majd vissza nyitja némileg. Indításkor elméletben zárt állásban lesz, majd ahogy melegszik a motor úgy nyit ki folyamatosan.
Igazából otthoni körülmények között maximum annyit tudsz tenni szerintem, hogy állítasz valamelyik irányba a TPS helyzetén és próbálod. Majd újra állítasz és próba. Sok macerával jár, de egy idő után meg lehet találni a közel helyes beállítást.
Egyébként a gázkarhoz tartozó TPS helyzetét a műszerfalon le lehet olvasni dealer módban, a másodlagosét sajnos nem tudom, hogy írja-e a műszerfal. Gyanítom nem, így marad az általam javasolt házi állítgatósdi vagy vissza a feladóhoz alapon újra szerelő
Hibakod nincsen, elektronikai hiba nincsen, minden jó, hibakód nincsen, Ac pumpa jól működik de már tetem bele azt is másikat ugyan ez volt a gond, szerelő azt mondta motorikusan is hibátlan sőt, mert csinált veszteségmérést és mondta hogy kivételesen jó állapotban van a gép nagyon ritka az ilyen motor, injektorszinkron is megvolt csinálta, gyertyák kicserélve, és minden átnézve. Most akkor a másodlagos pillangószelepsornak alaphelyzetben nem nyitott állapotban kellene lennie? meg akkor azt mondod ezen a tps-en kellene állitani azon a szenzoron?
Jah... azt nem emlitetten, hogy vizpumpát is cseréltem, és ez piaggio blokk, amiben a blokkban van a pumpa, és nehezebben fordul, mint a régi. Vajon ennek van köze ahhoz, hogy csak nagy gázadásra indul be? Lehet, hogy valoban elbénáztam?
A sok "suta" hiába hazudik, így is - úgy is ő fizeti a tankolást. Én odaverem nekik, 5 liter. Aztán megy a szörnyűlködés.
"Mert a gyári Simson 2-3 litert fogyaszthat MAXIMUM". Az anyátok valagát :D
Nekem egy 250-es MZ-m volt, az 6 literrel eljárt. Az volt a baj, hogy nem volt hozzá papír, úgy meg leves...
ELTÖRNÉM a kezét annak aki kitalálta. Trehány megoldás a berántója.
Ne is mond, a szomszéd is folyton ezzel szenved. Játszani kell vele, aztán mikor rákap, tépi neki mint öreganyám a libatollat.
Azt a rugót holnap megnézem, tudom mire gondolsz. Ma már szenvedtem a motorral vagy 7-8 órát, mire elindult. Karburátor puculástól a röpsúlyig minden volt már. De megy...
Láncos vagy ékszíjas legyen?
Felakarom rakni a blokkot az egyik biciklimre. Egyszerű áttétel, aztán már mehet is a menet. Mennyit fogyasztanak ezek a motorok?
A működési elv pedig sima kétütem: forgattyúsházban szív, mikor a dugó fölfeé megy, majd lefele a membrán zár, kinyitnak a felömlők és fent is van az égéstérben a keverék, (eközben kipufog), majd sűrít, robban, ismétlés
Soha nem láttam még olyat, ahol a blokkban folyik a nafta. Hogyan oldják meg, hogy ne kapjon túl sokat az égéstérbe, vagy a membrán hogyan szabályoz. Erre keresem a választ...
Vettem egy (már)működő Pocket bike blokkot. Nincs elkopva a berántóköröm, sem a berántó (starter). Mikor rángatom nem fordul ki a köröm, csak ha oldalra fordítom a blokkot. Mi lehet a gond?
-----
Igen furcsálltam a motorblokk belsejét mikor a membránt leszedtem. Soha nem láttam még ilyen megoldást, hogy a blokkon keresztül folyik be az üzemanyag. Valaki írja le (legyen szíves) a működési elvét.
(még lehet csinálok egy videot is a dolgokról)
Szóval helyesbítek rajta
A másodlagos folytószelep alapállásban teljesen nyitva van. Amikor gyujtást adsz a motorra a folytószelepet a motor bezárja mindaddig amíg a tps-től végállás jelet nem kap , majd vissza nyitja némileg. Indításkor elméletben zárt állásban lesz, majd ahogy melegszik a motor úgy nyit ki folyamatosan.
Igazából otthoni körülmények között maximum annyit tudsz tenni szerintem, hogy állítasz valamelyik irányba a TPS helyzetén és próbálod. Majd újra állítasz és próba. Sok macerával jár, de egy idő után meg lehet találni a közel helyes beállítást.
Egyébként a gázkarhoz tartozó TPS helyzetét a műszerfalon le lehet olvasni dealer módban, a másodlagosét sajnos nem tudom, hogy írja-e a műszerfal. Gyanítom nem, így marad az általam javasolt házi állítgatósdi vagy vissza a feladóhoz alapon újra szerelő