Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szerintem kicsi,karbit kipucoltam.Holnap rendelek új fúvókákat vagy dörzsáral nekilátok.Sikat segitene ha valaki szerelete már fcr-el a régi géppuska ktm-et.
Azt kihagytam, hogy alapjáraton nincs semmi füst, csak magas fordulaton. Ez gyárilag ilyen lenne?
Sziasztok!

Van egy Aprilia RX 125 mocim, rotax 123 blokkal. Rettenetesen füstöl, de csak ha kicsit elkezdem neki húzni, és egyre jobban csinálja, ha felmegy a fordulat. Különolajzós, most lett visszakötve, előtte kevertem, akkor is füstölt, de kevésbé. Gondoltam a különolajtól kevésbé fog füstölni, de nem. Lehet, hogy a főtengely szimeringem ereszt? Nem vettem észre, hogy fogyna az olaj, be sem szokta köpni a gyertyát. Eddgi repsol olajat használtam, most agip van benne. Próbáljak esetleg mást? Valami ötlet?
tessék ha jót linkeltem akkor lehet örülni, ha meg nem akkor nem kell rá se hederíteni. DE szerintem kell oda az a tömítés
Robisok egy része quatz blokkal megy , Janibá, Atisrace biztos tudja.
Széttúrtam a netet, de sehol nem találok infót, hogy kell-e oda tömítés. Ha kell, venned kell, vagy csinálnod, általában fél mm.-es kell.

Ha nem kell, mert az is elképzelhető, akkor fennállhat az a szitu, hogy a főtengelyed szélesebb, mint a hely a blokkban. Ezt akkor ki kell méregetni, és ha ez van, akkor összébb kell préselni a főtengelyt, plusz centírozni utána.
motoros boltba kérdezz rá. vagy kivágod kemény kartonból az a lényeg ne rajzlap legyen
pl nekem a dt tömítése viszonylag vastag volt
de mivel sóher volta kivágtam egy rajzlapból
utána szedhettem szét és pakoltam össze gyári tömítéssel
Egy kis Piaggio Quartz-rol van szó. Ütögetni nem merem, félek hogy baja lesz a tengelynek.
És vajon annak a tömitésnek mi a neve? Hol tudok én olyat venni? Vagy le tudom magamnak gyártani?
Úgy is van..
CSak ütögesse a főcit..

Ráadásul ugye százból százszor NEM KIFELÉ DEFORMÁLÓDIK összerakáskor ami némileg magyarázható azzal, hogy összefelé rakják D:)
(Összrakás után, egy huzatóval a csapágy belső gyűrű ellenében meg lehet húzni a főcit, ha nem ment a helyére)

MIért kell ilyen zőldségeket tanácsolni hogy befelé üsse?
A laikus elhiszi, és még nagyobb bajt csinál mint eredetileg volt..

Ha valamihez nem értesz, ahhoz simán nem kell hozzászólni.
Milyen motor?
Van olyan, hogy nincs közte tömítés. De azt tudni kell, hogy kell-e oda, avagy nem. Simán lehet, hogy valami totálidióta előtted papír tömítés helyett pasztázott. Az, hogy előtte jó volt, csak a csapágyak csörögtek, jó hír. Ugyanis csak meg kell várni, míg a szorulós csapágyak megint szarrá lötyögősödnek, és megint könnyen fog forogni.
Blokkfelek közt tömités? Mikor megvettem, akkor is csak paszta volt közte, és jó is volt, csak a csapágyak csörögtek, ezért lett szétbontva. Én is csak bepasztáztam.

Akkor inkább a tengelyre menjen elöbb a csapágy?

Köszi az eddigi segitséget mindenkitöl.
de ha forgatás közben folyamatos ellenállást érzel lehet az is hogy a szimeringet nagyon ráütöttet a csapágyra így surlódás van... nekem volt ilyen problémám. kijjebb kellett húzni és hibátlanul forgott.
ahha, a csapágyat meg lehűtöm
Nem hagytad ki a tömítést a blokkfelek közül?
Megpróbáltad a két blokkfél össze huzatása után a főtengelyt tengelyirányban mindkét oldalról megütni, gumikalapáccsal, hogy minden a helyére rázódjon?
Alapjárati fúvóka kicsi, vagy eltömődött.
Megmelegíted a blokkfelet?
Én a főtengelyre teszem fel először a csapágyat. Ott kell, hogy szorosabban legyen.
én hamarabb a blokkfélbe melegítettem bele a csapágyat.
Még annyi kérdésem lenne, hogy a csapágyakat elöbb a blokkfélbe kell rakni, vagy a fötengelyre kell felhuzni. Van egyáltalán jelentösége? Most ott tartok, hogy rendelek egy Athela fötengelyt, és a hozzá valo MTM csapágyakat, és szimeringeket. Azért kérdezem, mert ezt most jól akarom összerakni. Már igy is buktam rajta egy keveset . A szimering csere nem hozta meg az eredményt, ugyan ugy szorul a fötengely
Cr 125ös alaplapról hogy tudom le venni a tekercseket? persze később össze is akarom rakni
Tudtomal ha jól tömített volna a tömítés akkor a tűzgyűrűs részek fémtiszták,ez igaz is volt a 2-3-as hengerre mellékesen a két szélső henger gyertyaképe fehéres most is előtte is az volt belsőké meg kormos központi injektoros a kocsi,arra is gondoltam két szélső hengerrel továbbra is van baj kifúj átereszt hevülget...lambda meg korrigálgat azt több benzint adagol ahol meg jól zajlik le az égés így ott kormos is lessz a gyertya na ez egy elmélet csak.
2-3 alkalom alatt nemtudom megkellene e jelennie már vizesedésnek pl olajba vagy literszámoknak kellene eltünnie a hűtővízből...Mellékesen a kocsi nem melegszik túl inkább picit habosodik a hűtővíz de nem bugyog,nem forr
Síkolás véleményem szerint így is úgyis kár hogy kimaradt de pótolva lessz!Csak az a baj nem anyira egyértelmű számomra a hiba nem tudom biztosra mondani hogy jól tömít a hengerfej tömítés azt se a síkal lenne a baj,nincs akkora szemmel érzékelhető hibajelenség csak a fehéres füst...

benzinre meg anyit tudok mondani én is azt használom motorba,lánfűrészbe,kapálógépbe ott nincs ilyen jelenség :)
Bár megérné valahogy? letesztelni nem e kevereik vízel a kutasok....