Kondenzvíz elmélet még meg is állhatná a helyét,viszont:
Amit érdemes tudni:
Kivett hengerfejtömítésen az 1-es 4-es hengernél a tömítésen tűzgyűrű részénél elég jól korrodált volt a tömítés és kormos is a tömítésen elég közel van vízjárat is a gyűrűkhöz.
Szétszerelés előtt nagyon minimálisan de kevesebb volt a kiegyenlítőbe a víz már...és akkor minimális füstje volt.
Összeszerelés után hidegen még betudnám a füstöt de üzemmelegen már nem,viszont üzemmelegen is füstöl főleg gázadásra tolja a füstfelhőt.
Na most lehetne tudtomal Co-t mérni a kiegyenlítőbe,víznyomást mérni a hűtőkörbe illetve van Co mérő folyadék is direkt erre elváltozik a folyadék színe ha hengerfejes a gép.
Ebből egyse áll per pill kéznél.
Összeszerelés óta valóban nem sokat ment/van használva a kocsi és rövidtávra 10-25km-er/vissza
Mi is jókor találtuk ezt megvitatni Érthetetlen amit irok igy visszaolvasva.400as motor volt,most 620as henger és átalakitott 400as fej.Dupla dobos 40mm-es rendszer.Meg vagyok győződve h a vezérlés pontos,szelephézag 0.20 mindkét oldalt.Mivel inditás előt bespriccent egy kis benzint gázhuzogatásra igy felmerül bennem h csak azt a begyát durrogja el ami akkor bejutott,igy azért alszik el olyan hamar.Létezik h eggyire kevés benyát kapna?Holnap az első dolgom h megnézem a fùvòka nagyságokat.Nagyon szépen köszönömcaz eddigi okoságokat! Jó éjszakát.
ejha, nem egyszerű eset... Szóval ha jól értelek. 400as volt a motor, erre ment fel egy 609 ccm-es henger , 620as hengerfejjel?
Karburátorra visszatérve, egyenlőre ne a főfúvókával foglalkozz hanem az alapjárati rendszerrel. először legyen alapjáratod, járjon a motor, utánna lehet főfúvókával is játszani. Szóval. Alapjárati fúvókád mekkora?
Ha yz450fről van a karbi akkor nagyjából 38 körülinek kéne lennie. Mivel a te géped 450nél nagyobb ,így próbálkoznék mondjuk egy 42-45 körülivel egyáltalán mit csinál. Keverék csavar 1,5 fordulatra.
Másik ötlet. Azt mondtad, hogy visszapofázik a karburátorba. Ennek az oka nem feltétlen karburátor lesz. Nézd meg a gyújtás helyét, jó helyen adja-e a szikrát, illetve a szelephézagokat, illetve a vezérlést, jó helyen van-e.
Így éjjel 1kor ezt tudtam kisajtolni a koponyámból
ha nem dolgozik bele a henger í víztérbe, akkor a víz se tud bejutni.
a fehér füst indítás után normális,a míg be nem melegszik.
Illetve ha leginkább rövid távon avn használva a kocsi, előfordulhat, hogy összegyűlik a víz a kipuba, ismerősnek konkrétan belefagyott és nem indult be, nem keveset szopott le vele mire rájött.
Esetleg nem kerülhetett víz az üzemanyagba, na nem arra gondolok, hogy bele lett locsolva egy kacsóval, hanem egyrészt a benzin megköti a vizet, másrészt meg hát a víz olcsóbb mint a benzin, és ezt a kutasok is tudják
Szia!Mivel 400as ként kezte a pályafutását,most 609 ccm henger van rajta ami 620 ról van de a gyári hengerfejel.Gyári dellortó karbiban a főfùvòka 195ös ami a legnagyobb de igy vettem. Az fcr-ben nem tudom,de yz 450ről van és elvileg gyári,de máris keresgélek a neten hátha találok valamit,addig is köszönöm válaszod!
Sziasztok!Segìtségeteket kérném,ma felszereltem egy Fcr 40mm karbit a 620 Sc-re de csak szopok vele.Akár hideg inditóval,akár nélkül egy rugásra indul (inditás előtt kettő-három gázhúzás) de 4-5 pöfögés után bedurran a karbiban és elalszik,ha inditás után elég fürge vagyok akkor gázadással kicsit tovább tudom életben tartani és még szépen is dolgozik.Keverékcsavart próbáltam teljesen betekerni illetve ki.Gyári adat szerint 2 forudlat körül van az ideális keverési arány,de nálam nem jött be.Lassan porckopásom lesz a rugdosástól.Valami ötlet?
Lehet, hogy valaki tudna segíteni.
Az a kérdésem, hogy a lent látható gyári Yamaha hátsó dobozba (FortyFour) lehet-e, illetve hogyan pótféklámpát építeni?
Nem én találtam ki, hanem itt olvastam.
Köszi előre is!
Lassan elkészülget a Pocket bike, csak még klipufógondban vagyok. Mit alkotna össze egy 210-es Babetta kipufogóval? Ha kell le tudok gyártani szinte bármilyen méretet, csak számok nélkül nem megy...
Jelenleg új hengerfejcsavarokkal illetve 1,8mm-ers tömítéssel van szerelve a gépkönyv 30Nm-ert ír és 2x 90 fokot ráhúzni lehúzási nyomatéknál de sajnos a felület egyenlőtlenségeiről nincs adatom...
illetve a tömítésen max értéknek 0,05mm-er volt megadva(hüm..angol szöveg magyart ne is írjanak rá...) ha jól értettem ez összetett tömítésre vonatkozó adat,aminél még letud tömíteni.
Sajnos a gépkönyvben nem ír se hengerfej magassági adatot,se gyári értéket a tömítés vastagságára vonatkozóan.
Gondolkoztam a préssáv mérésen,de nem tudom milyen érték lenne a megfelelő...Mellékesen egy Fiat Punto 1.1 8 szelepes kocsiról lenne szó
ha valaki tudna ezügyben segíteni nagyon megköszönném előre is
Üdv mindenkinek.
Olyan problémával fordulnék hozzátok hogy adott egy Fiat Punto 1.1(családi autó) mely nagy valószínűleg hengerfejes,egész pontosan a síkfelülettel és a tömítéssel van probléma.
Vizet nem forralja,kiegyenlítő tartályba nem bugyog,fűtés van,olaj nem fehéredik.
Az autó most kapott egy új hengerfejtömítést,illetve szelepszár simmering készletet+vezérmű simmeringet.
Szelepek belettek csiszolva az autó lapkás,az értékek még tűrésen belüliek voltak de már határérték közeli.
3-as henger szívó szelepfészke már elég viseletes volt,ezt tudtukmert a tömítőél nem volt egyenletes+becsiszolás után feltöltve az égéstér és csatornákat fújatva buborékozott(becsiszolás előtte vagy 5 szelep engedett :(+a szívószelepek is ált a korom+olajráégés(a régi szelepszár simmeringek kivoltak keményedve kiszereléskor 1 ketté is tört szó szerint.....
Sajnos a hengerfej nemlett megsíkolva ill torzulás se lett mérve,csak a felületek lettek megpucolva de jelenleg a hiba az autó fehéres füstöt ereget.A régi heng.fej tömítésen erőteljesen gyanús is volt( a kocsi előtte is füstölt) hogy 1és 4-es hengernél a tömítésen a "tűzgyűrű"-rész korrodált kormos=(nem tömített már jól?)....
Most ellesz víve gépműhelybe síkolásra,illetve szelepfészek marásra,köszörülésre,lapkázásra és meglessz mérve a hengertömb síkja is viszont olyan kérdésem lenne hogy az új tömítések különböző vastagságban forgalmazottak,vagyis van pl 1,8 1,85 1,9 2 illetve 1,75 1,7 1,6 mm vastag,Az előző tömítés dúrván lehúzott mérete 1,6-os síkolás után nézve hogy lehúzáskor változik a vastagság honnan tudom meg hogy milyen vastag tömítés kellene beszereljek,ill menyire számottevő a 0,5mm-eres lépcsőfok
Lépcsös a szimeringház, és nem volt a csapágyakhoz semmiféle gyürü. De ha tul is ütöttem, és beleér a szimering a csapágyba, akkor sem kellene ilyen mértékben viszafogni a fötengelyt én ugy gondolom.
Megjegyzem elsö fötengely csapágy cserém:-) de mindenre nagyon odafigyeltem, a csapágyakat is a konyhában raktam be, nehogy valami kosz érje. Az asszony boldog volt:-D
A főtengelynek válla van, a csapágy csak annyira tud becsúszni amíg ezt eléri, a szimeringnek olvasd le a méretét , és nézd meg az kell-e bele. A csapágyak mellett hézagoló-gyűrűk nem voltak?
Nem hiszem, hogy feszül a csapágy, mert mig nem volt berakva a szimering, és kézzel meghajtottam a fötengelyt, nagyon finoman forgott.
A csapágy nem ugyanolyan, de a robogo tipusához rendeltem, és passzol hozzá, söt, még berakás elött tolomérövel is méregettem a régit, és az ujat is minden oldarol, és teljesen egyformák voltak a méretek. Holnap megprobálok szimeringet venni hozzá, aztán kicserélem, hátha... Ha nem, ujra szétkapom, és megint rendelek csapágyat, hátha ott lesz valami gond.
Egyébként a sonkátol menyire kell lenni a csapágynak (piaggio quartz)? Van ennek egyáltalán egy megadott mérete? Én rátoltam a kuplung felöli végére ameddig tudtam, sacc per fél és 1mm lehet a távolság, a másik oldalon pedig a blokkfélbe raktam elöbb a csapágyat, de mint mondtam, összehuzás után szépen forgott.
Az nem lehet , hogy a főtengely feszül a lukban?
A csapágy ugyanolyan mint volt benne?
A Csapágy nem lehet befeszülve, mert a külső gyűrű mellé valami kosz odakerült?
Mert ilyennel még nem találkoztam, hogy a szimering annyira fogjon, hogy miatta alapjáratot kelljen emelni!
Megolajoztam kivül, belül. Ezt már nem tudom logikusan kikövetkeztetni, hogy mi a picsa lehet. Elvileg a szimering fogja. Az nem lehet, hogy (a robogohoz rendeltem a csapágy és szimering garniturát) nagyobb a szimering, mint amekkora bele valo? Az eggyik nagyobb volt, mint a másik, de értelemszerüen a jo helyekre raktam. Holnap veszek uj szimeringeket, és kicserélem, remélem gyári hibásak, vagy nem tudom, más ötlemtem nincs.
Akkor a szimering bentébb lett ütve, mint kellene. Azért egy kis gumidarab nem foghat akkorát a főtengelyen hogy ne legyen alapjárat. Mondjuk meg is szoktuk olajjal kenni berakás előtt, hogy könnyen felcsússzon, de gondolom ez egyértelmű.
belatsz, tukor,kamera,lampa, szoooooooopas, hrlyen takarithato, ha meg drasztikys kopadek van akkor 99% kapcsolokorom sarka es ha meg nem dobal ki semmut majd fog,eg fotengely siklocsapagyba betud agyazodni a kopadek tehat ahoz meg bontani kell es ha odaig fajult johet az uj siklocsapagysor is...
hát igen csak szopás hogy ezért szét kell szedni ... különben az olajteknőt ha leveszed az még nem elég a boldogsághoz mivel van egy terelőlemez amitől nem látsz be és nem férsz oda szóval ki a blokk és a blokk alsófelet is levettem hogy lássam mi a helyzet kimostam kifújkáltam utána kezdett el működni
Amit érdemes tudni:
Kivett hengerfejtömítésen az 1-es 4-es hengernél a tömítésen tűzgyűrű részénél elég jól korrodált volt a tömítés és kormos is a tömítésen elég közel van vízjárat is a gyűrűkhöz.
Szétszerelés előtt nagyon minimálisan de kevesebb volt a kiegyenlítőbe a víz már...és akkor minimális füstje volt.
Összeszerelés után hidegen még betudnám a füstöt de üzemmelegen már nem,viszont üzemmelegen is füstöl főleg gázadásra tolja a füstfelhőt.
Na most lehetne tudtomal Co-t mérni a kiegyenlítőbe,víznyomást mérni a hűtőkörbe illetve van Co mérő folyadék is direkt erre elváltozik a folyadék színe ha hengerfejes a gép.
Ebből egyse áll per pill kéznél.
Összeszerelés óta valóban nem sokat ment/van használva a kocsi és rövidtávra 10-25km-er/vissza