Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szerintem egyszerű. Tele van a kipuff, ki kell égetni. Nemde?!
Sziasztok!

2t robogónál (suzuki katana 50) a 7,5-8 kg/cm2 (7,3-7,5 BAR) sűrítési végnyomás hideg motornál, milyen eredmény?
10e km van a motorban, szervizkönyvet nem igen találok hozzá, alapjárat ingadozik, és nem nagyon reagál a csavarok állítására. Ötlet?
Üdv mindenkinek!
Robogo fötengely csapágy csere után nincs alapjárat. Ha leveszem a kipufogot, akkor rendesen jár, ha rálakom csak gázadásra indul, és ha nem huzom, le is áll. Arra gondoltam, hogy szorul a fötengely, de akkor nem kellene le vett kipufogoval is leálnia?
Teljesen tanácstalan vagyok. Mi lehet a baj?
sziasztok

nem tud valaki véletlenül egy jó műanyaghegesztőt Győrben, aki jól és olcsón dolgozik, az egyik idomon sarka letört, illetve van benne egy repedés.
ez valami 2 részes franc volt csak a csövet kellett megfúrni
már nem is emlékszem kinél láttam, akkoriban nem is terveztem vizes motort venni aztán csak "láttam"
Esztergályossal csináltatsz egy közdarabot utána már csak a kapcsolót kéne beherkelni abba.
egyszer láttam olyan hűtőventilátor kapcsoló szettet ami a vízcsőbe volt építve
ilyent lehet kapni valahol vagy sufni lehetett?
Ha meg szétszedted a gépet és nem láttál extrém kopást sehol, akkor lennie kell kompressziónak. Ha nincs, akkor hengerfej tömítés, laza gyertya, dekompresszor (ha van ilyen rajta, stb...
Két külön hibát írtál le, innen nem lehet megmondani hogy mi a gond. Persze, lehet gyújtótrafó hiba is (ilyen előzményekkel), de akár üzemanyag ellátási problémái is lehetnek, ha csak egy rövid ideig jár. Az elektromos ív, ha sokáig áthúz és nem foglalkozol vele, akkor előbb-utóbb belül a gyújtótrafó tekercselésén keresztül fog utat keresni magának. Ekkor vagy teljesen üzemképtelen lesz a trafó (de ekkor nagy eséllyel be sem tudnád indítani a motort), vagy ahogy melegszik úgy fog kihagyogatni, majd teljesen leállni. Ha a benzin ellátás kevés, akkor nagy eséllyel nagy fordulaton vagy terheléskor fog kihagyogatni először, majd leáll és nehéz újraindítani. Általában ekkor úgy áll le, hogy először elkezd felpörögni a gép, majd lefullad. Szerintem (bár nem ismerem a típust) ebben a motorban nem fogsz kondenzátort találni, max ha szétvered a gyújtómodult. Szerintem cdi gyújtása van. Még kimérni sem egyszerű, ha nincs hozzá szervizkönyv.
Elnézéseteket a többszöri hozzászólásért, nem tudom szerkeszteni.

A generátor tekercselésére-kondenzátorra még nem tudtam rámérni, de szikra van.
Lehet bűnös a gyújtótrafó?

Tegnap beindult, ha benzint fecskendeztem be a gyertyafuraton át, viszont így is egy percen belül megállt.
Egy éjszakát állt a gép, és ma reggelre úgy érzem túl könnyen forog berúgáskor, mintha csak nem lenne kompresszió.
Ismeretlen hibával állok szemben, kérlek segítsetek:

Vettem egy 2004-2006-os Derbi Senda-t, mellyel kb 2500-3000 km-t tettem meg eddig.
A probléma a gyújtással indult. Elektromos zajra figyeltem fel: a szikra időnként áthúzott, amivel sajnos nem foglalkoztam. Az elégetlen keveréket természetesen idővel elkezdte kitolni a kipufogón. A gyertyapipa lötyögött, ezért azt lecseréltem, ennek ellenére újra előjött az áthúzás, sőt magas fordulaton 6-osban kihagyott a motor (annyira, hogy le is állt). Aztán a helyzet fokozódott, a végén már csak alacsonyabb sebességi fokozatokban és fordulatszámokon ment, magasabbon megállt. Lecseréltem a gyertyát, mire megtáltosodott a gép. De néhány km után újra kihagyott a motor, nem sokkal később már be se lehetett rúgni.
Szétszedtem az egészet. A kuplung, váltó rendben. Forgattyúsmechanizmus, henger rendben annyival, hogy kokszos volt a dugattyútető-tűzgát-hengerfej. Lecseréltem a főszimeringeket, a gyújtásalaplap helyes szögben áll. Indításkor elég tompa és erőtlen hangja volt a motornak, benzint adtam neki a gyertyafuraton át, amire beindult rövid ideig. Ezért úgy döntöttem alaposan megtisztítom a porlasztót. Jó döntés volt, a hangja az eredeti, de még mindig csak rövid ideig jár a motor. A kipufogó levételével is próbálkoztam, mivel biztos tele van.
Volt olyan tünete is, mikor csak hidegen indult, melegen időnként megállt és nehéz volt berúgni.
A gyűrűhézag is jó: 0,2 mm. Az illesztési hézagot csak szemre látom, de megfelelőnek ítélem, szoros, nem látni hézagot.
A benzinszivattyú is jó, lehúztam róla a szívócsövet, a vákuumot rajta hagytam, megforgattam a motort és lőtte a benzint.
Mi lehet a hiba?
Kisnyomású elektromos AC (berelézve).
most hogy említetted hogy visszaejti a benzint a tankba ,próbálgattam régen hogy nyomok a hengerbe egy kis benzint ,vagy nem a tankon keresztül hanem egy flakonon keresztül kapta a benzint úgy könnyebben indult ,van vmi tanácsod mit lehetne kezdeni vele hogy ne ejtse vissza a benzint a tankba?
Szerelőnél volt ott lett nézve a feszitő meg a vezérműlánc a szelep is ott lett beállitva de még is csörög hidegen jobban csörög
A Leó furcsa jószág. Az általános hibákon kívül (karbidugulás, gyertyahiba, stb), lehet szelepbeállítás, lehet hogy visszaejti a benzint a tankba, lehet a karbi hibás beállítása, lehet hogy túlzottan nyitva van a fojtószelep, ami hatástalanítja a szívatót, stb. Lehet hogy működik a szívatód, de lehet hogy nem jól. Ugyanis a Leó-n állítható a szívató is. Lehet kezelési hiba is. Mert egy jól beállított Leó hidegen gázadás nélkül indul. Pl. az enyém. De mire mindent sikerült beállítanom az előző idióta tulaj hozzá nem értése után... Hát durva szopás volt, nem kívánom senkinek. Viszont mostmár indul - 20 fokban is.
Sziasztok.
Olyan kérdésem problémám van hogy van egy rotax blokkos 125 ccm leonardom és hidegen vagy nagyon nehezen vagy egyáltalán nem indul.
Szikra van ,benzin van ,néztem már a autómata sziavtót,az is melegszik ,tágul, működik.
Olvasgattam róla fórumokba hogy ismert ez a probléma de nagyon nem találtak rá megoldást .,esetleg valaki tudna tippet tanácsot adni hogy lehetne ezt megoldani?
Sziasztok!

Segítséget kérnék kuplung ügyben. DRZ 400 E 2004.

Problémám, hogy a kuplung nagyon kint fog.
Olvastam, hogy a lamella kopottsága okozhatja ezt a problémát. Mivel bíztam magamhoz kiszereltem a lamellákat és megmértem azokat.
Az összes kopó lamella 3.0 mm vastagságú, kivéve a legbelsőt ami 3.1 mm. Ez elvileg a normál értéken belül van.
Fém lamellák nem deformáltak. rugók 51 mm-ek.
Mi lehet a probléma még esetleg?
Valaki tudna nekem infót adni arról, hogy mekkora vastagságú egy új kopó lamella, új rugó hossza?

Előre is köszi!
Eloszor, nem tudni te mit hallasz. Jo volna ha ott lennek es hallanam de igy tavolrol nehez megmondani.
Masodszor ha tenyleg a feszito a hibas hogy vizsgaltad meg? Honnan tudod hogy jo?
Van a youtube csatornamon egy video a vezermulanc feszito hangjarol talan az segit beazonositani.
sajnos meglett nézve semmi baja a feszitőnek se a láncnak a szelepek belőve de még is csörög :S
KÖSZ és jobbanhasználodik a motor sport dobbal?
ez jó
Megméred a dugó átmérőjét. 41mm körül 50-es. A 47 mm már 70 ccm. Az 52mm 90-es. Ha jól emlékszem. De ha dugót akarsz cserélni, akkor mindenképpen az adott hengerhez valót vegyél. Mérd meg középen is a hengert, mert hordósra szokott kopni. Ha nem vágod, akkor inkább vidd el egy esztergályoshoz és megmondja a tutit.
Sziasztok!

Nincs valakinek Honda Cr 125-höz szerelési útmutatója, digitális formában (pdf)? A motor 1990-es, de hasonló évjáratúakhoz is érdekelne. Meghúzási nyomatékok miatt érdekelne a történet.

Üdv
lehetseges a vezermulancfeszito. Amolyan alternalo csorges. Bizonyos fodulatokon, legfokepp leforgaskor.