előtte ugrasd át a kitámasztó pöckön és jegyezd meg hol áll meg a mutató
mert van neki némi előfeszítése
aztán imádkozz hogy ne törjön el semmi, meg a tengely se jöjjön ki a helyéről
Azt lehet megbüntetni aki hagyja magát, és nem tudja a jogszabályt. Próbáltak már, de nem sikerült. A Magyar Közlönyt forgatni pénztárcakímélő. Szóval Póni Rometre fel!
Sziasztok! Egy 125-ös Yamaha TDR típusú motorkerékpárom van és a km/óra, fordulatszámmérő valamint a hőfokmérő hátlapját szeretném kicserélni, ezzel kapcsolatban lenne kérdésem. Nos kivettem a műszereket a műszerfalból és kezemben vannak. Vegyük alapul a km/óra mérőt. Kicsavarom a mutató mellett a két kis csavart aztán a hátlapot már csak a mutató tartja. Sosem szedtem még szét így nem tudom, hogy a mutatót hogyan kell leszedni róla? Ráfogok csípőfogóval és lehúzom? Próbáltam így de nem jött le erőltetni meg nem akarom a sérülések elkerülése végett. Előre is köszönöm a segítséget!
Mivel a segédmotoros kerékpár az 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet 1. számú függelékének, a közúti járművekkel kapcsolatos fogalmak „b” pontjában foglaltak alapján, nem minősül gépjárműnek, így az ER 16. § (1) bekezdése értelmében a segédmotoros kerékpár átalakítása nem engedély köteles. Ennek értelmében közlekedési hatósági díj megfizetési kötelezettség sem merül fel. Azonban, az ER 16. § (6) bekezdése értelmében: …”Nem engedélyezhető a jármű olyan átalakítása, amely az MR. (6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet) Függelékeinek Mellékleteiben meghatározott valamely közlekedésbiztonsági vagy környezetvédelmi követelmény tekintetében a jármű gyárilag kialakított jellemzőinek a romlását eredményezi.” 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet 1. számú függelékének, a közúti járművekkel kapcsolatos fogalmak „r” pontjában a következő módon definiálja a segédmotoros kerékpár fogalmát: „Segédmotoros kerékpár: olyan két-, három- vagy négykerekű jármű, amelyet 50 cm3-t meg nem haladó lökettérfogatú belső égésű motor vagy legfeljebb 4 kW teljesítményű egyéb motor hajt, tervezési végsebessége a 45 km/óránál nem nagyobb és saját tömege legfeljebb 350 kg.” A segédmotoros kerékpáron motorcserét, és a hajtáslánc megváltoztatását a fent idézett jogszabályok rendelkezéseinek megtartásával, illetve azok figyelembe vételével lehet elvégezni, amely nem jár a jármű közlekedésbiztonsági vagy környezetvédelmi jellemzőinek romlásával, illetve a beépített elektromos motor teljesítménye nem haladhatja meg a 4 kW teljesítményt. Továbbá az új motor, és a hozzá kapcsolódó hajtásláncnak olyannak kell lennie, hogy a jármű végsebessége, és a saját tömege az átalakítás után sem haladhatja meg, a fent idézett 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet 1. számú függelékében megadott értéket.
Jobban szeretek én is törvény szerint közlekedni. De mivel a jogszabály nem tér ki rá, hogy az SMKP-t nem lehet átalakítani, akkor átlehet. Írták, hogy úgy vagdosom és hegesztem ahogy akarom, csak motor formája legyen, és biztonságosan lehessen vele közlekedni. Egy tucat ismerős minősített hegesztő, meg röntgen is van!
Szerintem átalakításnak minősül. De mivel nem papírozható, ezért megbaszhatnak érte. Azért is megbasznak ha leszeded a sárvédőt. Ezért meg pláne. A kertben ökörködhetsz vele, az úton nem. Ez persze csak az én véleményem.
Ha egy segédmotorban motorcsere történt és eladják, akkor az adásvételin az újat tüntetik fel. De ugye az adattáblán más van... Mivel nincs forgalmi, így a motorcserét fel sem lehet tüntetni útközben, maximum az adásvételin, az egyéb megjegyzésnél.
Akkor törvény szerint egy Póni Romet vázba lehet rakni Babetta, vagy Simsonba egy Komár blokkot?
Illetve törvény szerint át lehet alakítani "egy kicsit" a segédmotorok vázait? Esetleg 3 kereket tenni?
Alakul a Pocket bike, csak a kipufogó méretezésnél gondban vagyok. Nem kell mérnöki tervezés, elég ha a negyedét tudja. Ismerem a rezók működési elvét, anyag is van hozzá. Egy "általános" méretet tudnátok írni? http://www.rcoffroad.hu/cikkek...
Igazából Mi azokra a Simsonos típusra gondoltunk aki csak annyit ért hozzá hogy megveszi a táboriba az erősített főtengely kuplungot meg hetvenes hengert és össze tudja rakni. karbin meg felhúzza a súbert a francba hadszóljon :) Tudom én hogy mennyivel kell eljárnia egy simsonnak, volt egy s50 em amiben a blokkfeleken kívül minden vadi új volt. Nem nyeleztem boltbajáról volt. Aztán néztem nagyokat mikor 2 nap alatt is vagy csak 3 deci hiányzik. Szóval nehogy félreértsétek nem az IGAZI, HOZZÁÉRTŐ simsonosokról viccelődtünk csak a nagyszájú műmájerbandáról :)
Az este elviccelődtünk vele, de sajnos tényleg sokat eszik, de nem többet, mint amennyit kap
Megszakítós gyújtás van rajta, megvettem a tirisztoros lendkereket, alaplapot találtam hozzá a garázsban. Egyedül az elektronikai egység problémás, egyszer már összeraktam, de nem akart megfelelően kipörögni (BT151 volt benne ha jól emlékszem).
Sziveskedjél megtekinteni egy Simson simson fogyasztási diagramot
Eléggé jól látszik, hogy a gyári széria 50ccm-es motor fogyasztása vígan 2 liter alatt tartható, iletve, hogy folyamatos nyélen sem szabadna 2,6 fölé mennie ( a 70es nek meg 2,8 fölé..)
Az már más kérdés, hogy elő lehet idézni oylan állapotot amikor ennek a kétszeresét is megzabálja, de akkor azért erősen célszerű gyanakodni hogy valami nem oké.
A 2010-es Simsonkupa bajnok 70ccm-es motor, versenykörülmények között fogyasztott 6 litert úgy, hogy bőven 110 felett volt a vége és 12800 at forgattunk vele.
gyari allapot es 58kg, 60asutazo 2,5.
mikor vsak tolasra indult mar mivel a tugorgoskosarbol is hianyzott gorgo akkor 5,5l es kb a vege 50volt csutkagazon
gyári szimónál 1,8 volt a minimum fogyasztásom akkoriban lehettem 70 kiló
most 2,5 literrel simán viszi a 120kilóm 40-45-ös tempónál
gyorsabban még nem mentem vele mert félek rajta
Van valami email féleséged?
Néztem az adatlapodat, de az életkorodon (öcsi :D) mást nem nagyon találtam. Majdnem 2 évvel előtted járok. Habár a tepsiben ezt úgysem kérdezik :)
hát ezesetben nem tudok többet hozzáfűzni mert az áttételeknek csak felületes tudója vagyok :) viszont ha kész küldhetnél róla valami kis bemutató videót :) És sok sikert hozzá!
Nem gond a hátsó kerék méretezése, mert van "flex". Lemegyek a méhtelepre keresni egy jó kereket, majd szólok apámnak 'oszt' behegeszti. Ahogy látod nem csinálok belőle ügyet :)
Szóval valami kisebb kellene... Nyomaték is legyen... Alapból van a blokkon egy láncos áttétel ( ilyen: http://hbmotor.hu/shop/alkatre... ). Ránézésre nem látszik, de olyan 1:4-1:5 körül foroghat). Az arányt lehet rosszul írtam fel, ezért: 5-öt forog a főtengely míg egyet a kicsi (mert egy tengelyen van az ötször nagyobbal). Érted :)
hát kezdjük ott hogy mekkora a bicó kereke amire rátennéd? mert a kihajtás nem lehet túl nagy sőt minnél kisebb legyen szerintem mert az átlagos motorkerék 17-es most ezt Te ráteszed egy hasamraütök 24 es bringáta és az a blokk forog mondjuk 6-7000-et hát akkor a v-fékek elégnek mint a szar ha meg akarsz állni :D
Én szimeringgel voltam így... 5-ösével vettem, kisipari sz@rok.
Van esztergályos a faluban, az ékszíjtárcsa nem gond. Azért szeretem jobban, mert az "enged" ha gond van. A lánc tép mindent.
Milyen áttételt csináltassak hozzá? De jó lenne tudni, hogy mit pörög a gép :)
Hát igazából én még élvezem is a pofákat amikor meghallják, hogy a múltkori veretős kanyar 14 literbe került :D dehát istenem mindennek ára van :D az élsportolók is sokat kajolnak :D aztán mondhatnám Én is hogy húú hát 4 liter. csak akkor lemaradna hogy elváltok 4000 nél és 6.ban max 70 el megyek :D
mert van neki némi előfeszítése
aztán imádkozz hogy ne törjön el semmi, meg a tengely se jöjjön ki a helyéről