Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

cr 125 gyújtás beállításban tud valaki segíteni hogy mit hogy?
"ütlegeljük, kocogtatjuk, feszítjük ahol csak érjük"

Mert gondolom neked úgy esnek be a főtengelycsapágyak a helyükre!
Igen, meg húzzuk-vonjuk nekimegyünk az ötkilós kalapáccsal, aztán adj neki! De tudod amelyik főtengely azt nem bírja ki hogy a blokkfeleket összehúzatják és befeszülhet , és egy gumikalapáccsal helyére kocogtatom ,azt el kell vinni az ócskavastelepre!
Ti meg tegyetek úgy mintha ötkilóssal ütném az üllőn.
Aztán megjön a motorostárs a "szerviz"-ből és a karburátorban a fuvókaház tömítése csak kb. 8 mm-el van arrébb a helyénél!?
Persze agyon szakszerűsítve!
E témában a kedvenceim:
-kályha cső kihegyezett 6kilósokon(alul átöblítő hengerek)
-kályhacsőtől és durrogtatástól tönkrement hengerfej(nem záró szelepek)
-elöregedett O gyűrűk(ahány töredéke az időnek annyi benzinszint)
-nem egyforma teljesítmény(pl. görbült hajtókar túlfolyt benya miatt, vagy extrém mód oválisra kopott két belső henger, stb.)
-pillangó tengely lóg, mint bíró seggében a...
-repedezett vagy lefogató karima alatt elfordulni tudó szivósorok

Aki szinkron előtt fhp -n néz zárást a hf -n és karbit kipucolja atomjaira szedve, benzinszintet mérve új O gyűrűkkel összerakva, mélységes tiszteletem! Jó egy folyamatosan szervizelt és ismert gépnél más a téma, de úgye az extrém fos járási jellemzőknél tudjuk mi a tapasztalat 20-25éves gépeknél...
Sziasztok!

Cegléd környékén nem ismer valaki egy 2T karbibeállító szakit?
Nem kalapáljuk, hanem ütlegeljük, kocogtatjuk, feszítjük ahol csak érjük. Ezzel lehet igazán jó hatást elérni, akár már rövid távon is.
Nem, de nem fogok vitatkozni...
Lényg, hogy nem kalapálgatjuk a főtengelyt.
(befelé meg pláne, mert annak még értelme sincs:)
A szinkronizáláshoz nem tudok hozzá szólni, mert többhengeres motort még csak másolt vhs kazettán láttam, nekem egyhengeres van. De az biztos, hogy ha ezt még régebben amikor ugyan ezzel vergődtem, valaki így leírja mint én most, aranyba foglaltam volna a nevét, mert ezt senki nem írta....

De még motorszerelő sem, az is mást mondott
bocs Jani ........... mégse tudják mit csinálnak ............ t a kivét
Hello!
Esetleg tudna valaki segíteni abban hogy megtudjam a motorom pontos évjáratát Yamaha Yz 125,vázszámból semmi nem derül ki,hogyan tudhatnám meg?
Amikor a jobb oldalát megkoccantod a gumikalapáccsal, akkor a bal oldala igazodik, és viszont .
Amit itt leírsz az a szinkronizálás része. Sok okostojás azt hiszi, hogy ha van tesztere, és a nyomások egyformák, akkor ennyi a szinkron. Itt a Mamiban kb. 16 óra elmélet után kezdik el tekergetni a karbit...
Szinkron.
Akkor mégegyszer:

Összrakáskor BEFELÉ deformálodik, tehát összemegy.
Ezért nem befelé kellene ütögetni -ahogy javasoltad- sem kicsit, sem nagyon.
Nem találtam a segítő hozzászólásaidat eddig?!
Nem szétverést mondtam hanem gumikalapáccsal megütni, hogy igazodjon. Neked meg nem jelentek konkurenciát !
De a kifelé húzatás is jó!
Köszönöm srácok a segitséget. Bár a képen nem quartz blok van, de nagy valoszinüséggel kell bele tömités. Megprobálom tömitéssel, hátha jó lesz.
Van egy gyanúm a 16szelepből nem zár mind a 16 és a 4 pillangószeleptengely is már lehet lóg.
Persze extrém szar beállítás mindent produkálhat, de ennyi idős zxr -nél nem az a tapasztalat.
Nem szép ilyet mondani, de ha nincs lovéd rendbe rakni a karbisort, hengerfejet akkor megkell próbálni összecsalni a dolgokat a szinkron és keverék csavarokkal, hogy közel minden szinkronba fusson és gyorsan is ejtse a lapot meg legyen alapjárat is. Van egy kopási határ ami után már csalni se tudsz használható reakciót...
hali, ilyenkor az történik ,hogy a folytószelepek nem zárják le a szívócsövet rendesen ahogy kéne ,és így az alapjárati üzemanyag rendszer kiiktatódik, a megoldás az alapjárati keverékszabályzó csavar-csavarok állítása, és ezzel be tudod lőni az alapjáratot. Amit tennék: az alapjárat állító oldalidomnál lévő csavart addig letekerni ameddig még jár a motor pl. 1000 ford. ,és ekkor nyitni az alapjárati keverék csavarokon. ekkor az alapjárat emelkedni fog. És ezzel így tudsz játszani, ha kell ekkor megint lejjebb állítod az alapjáratot az alapjárat állítóval, majd megint adsz neki a keverékszabályozó/k -al.
Legalább is nálam ezt a műveletet kellett eljátszani, és szakik mondtak erre a gondra olyanokat :D :D :D ,falsot szív, rossz a karbimembrán stb,
első körben : HALI

Másodszor pedig: szarul van beállítva a karburátorod. Alapjárati keverékszabályzó csavart állítsd be gyári értékre.
Kawasaki ZXR 400 1995
van valakinek tippe, hogy miért van az, hogyha az alapjárati csavart(ami egy 15-20 centis bowdenszerűségen keresztül jön az oldalidomig) feljebb tekerem 1300-1500 as alapjárati fordulatszámra és huzok egy gázt neki mondjuk 4-5 000 ig feltünően lassan esik vissza a fordulatszám, mikor lejjebb tekerem a fordulatszámot mondjuk 600-700 ra majdnem leáll a motor akkor huzok neki egy gázt gyönyörűen visszaesik viszont ugye ilyen alacsony fordulatszámon lefullad a motor... valakinek valami tipp, mi lehet a baj vele?
akkor én nagyon izmos vagyok
a 130ast 1 csavarintással majd 160asra csináltam
aztán csak 150kellett volna
szerencsére volt másik
Harminc század növekedéshez azért elléggé izmosat kell csavarintani a fúvókadörzsáron..
közel 3 centit kellene előrehaladni, és az nem egy csavarintás:)
dörzsárral nagyon óvatosan
egy izmosat csavarintasz aztán nőt 3-4 tizedet......