Sziasztok!
Egy olyan kérdésem volna hozzátok, hogyha elszakad a kuplungbovden, akkor gondolom meghúz néhány drótszálat és nem teljesen egyenes vágás található a bovdenen.. vagy igen? Mert ma az történt velem, hogy leparkoltam néhány órára a motorommal és mikor elindultam a motorral még kb. 1 kilométerig tökéletesen tudtam váltani, azután egyik pillanatról a másikra hirtelen elszállt a kuplung. Néztem, hogy mi lehet a probléma és a kuplung végén a pöcök, amit be kell akasztani, egy egyenes (feltehetőleg) vágás mentén el volt "szakadva".. Szerintetek lehetséges, hogy sima szakadás vagy szerintetek kicsit meg lett "vágdosva" a kuplungbovden, hogy még pár váltást kibírjon, aztán kámpec?
Várom a válaszotokat. Üdv: Zalán
Sziasztok. Kellene egy kis segítség. AM6-al szerelt DT 50R-em van.az első telójában szeretnék olajat illetve szimeringeket cserélni,a téli leálláskor./meg sok egyéb mást:-)/Kellene egy skicc,rajz,vagy manual,ha nincs akkor pár sorban,ha leírná valaki,hogy mi a menete a szimeringcserének,azt megköszönnöm.Nem vagyok képzett szerelő,de az AM-6 blokkot szedtem már szét atomjaira ill.raktam össze. Szóval nem vagyok egy műszaki analfabéta. Elképzelésem van a dologról,de érdekelnének a buktatók is.PL szimeringbeütő szerszám és társai. Addíg OK.,hogy telók ki.Aztán alul van a telóban egy imbuszcsavar,illetve felül is.Ha nagyon barkácsolok szét is szedem,de szeretném,ha hozzáértők adnának néhány szakmai tanácsot.előre is köszönöm mindenkinek.További szép napot.
Urak, nem tudja valaki, hogy létezik-e olyan 4-ütemű 125, vagy 250ccm blokk ami kompatibilis egy Derbi GPR 125-ös gépbe? Eredetileg Yamaha 2-ütemes blokk van benne.
Szakmai tapasztalatom nincs ilyen géppel, de ha már a henger nincs a toppon, akkor ugye új dugó, ahhoz meg jár új csapszeg is. Csapszegből ha tényleg van hozzá túlméretes, akkor inkább azt választanám, minthogy hajtókart/főtengelyt cseréljek.
Én ilyet nem használnék. Nem egészséges dolog egy erősen ráhúzott/berohadt anyát úgy levenni, hogy a dugótetőt támasztod meg. Persze ha simán meglazul az más, de ha már erőltetni kell.....
A GSX-R-es topicban nem nagyon kaptam választ, így ha nem gond bemásolom inkább ide:
GSX-R 1000 K5-6-tal kinek milyen tapasztalata van szelephézag és vezérműlánc nyúlás kapcsán? Értem ez alatt, hogy milyen futásteljesítmény után volt problémás szelephézag, jellemző-e, illetve vezérműlánc feszítő és vezető kopásokkal kapcsolatban mivel találkoztatok?
Előre is köszönöm, ha valakinek van érdemi, megosztani való tapasztalata.
ha jó a hajtó rud alján a csap és egyenes nem üt ,,, felesleges cserélni a csapszegből meg van tulméret! és ahhoz kö ileszteni a a hajto szemet,, ha kopott . a dugó ha tovább használható ? akkor azt is lehet a tul méretü csapszeghez ileszteni és egy új gyűrű szettel tovább dolgozik a gép !
Sziasztok!
Szakmai segítséget, rutint szeretnék kérni tőletek!
Van egy XT 600-am.
Kopogott a hajtókar, én arra tippeltem.
Tegnap szétborítottam a blokkját.
Bejött amire tippeltem.
Viszont a felső hajtókarban a csapszeg lóg.
Az alsó része jó.
De mivel ebben nincsen tűgörgő, hanem a csapszeg egy az egyben a hajtókarszemben forog, így valszeg a csapszeg van megkopva.
Ahol a cementálás nem kopott a csapszegen, ott jobban áll a hajtókarszemben.
Elvileg akkor tudnék többet mondani, ha rendelnék hozzá új csapszeget, és belenézném....
Viszont a dugattyúban is bőven, s könnyen forog a csapszeg, abban is forgott eleget.
Így adott hogy új dugattyú is kell, meg egy hónolás a hengernek.
A kérdés a következő lenne.
Ti cserélnétek hajtókart is, ha már szét van menve, és szét van szedve minden, vagy toljak rá új felsőt, oszt go tovább?
Elvileg pénz van rá, csak a szakmai tapasztalat ami érdekelne....meg ugye senki nem ellensége a pénzének.
Válaszaitokat előre is köszönöm.
ahha értem, lehet hülye kérdés de nem töri be a dugó tetejét? eléggé rá van rohadva a csavar és a dugót nem akarom tönkre tenni, de holnap megpróbálom valakihez elvinni akinek van légkulcsa azzal hátha le vesszük.
Segítség kellene. Nem tudom lelazítani a lendkerék csavarját úgy rá van rozsdálva, csináltam hozzá ilyen rögzítő szerszámot de nem igazán vállt be hogy tudom le venni?
Egy olyan kérdésem volna hozzátok, hogyha elszakad a kuplungbovden, akkor gondolom meghúz néhány drótszálat és nem teljesen egyenes vágás található a bovdenen.. vagy igen? Mert ma az történt velem, hogy leparkoltam néhány órára a motorommal és mikor elindultam a motorral még kb. 1 kilométerig tökéletesen tudtam váltani, azután egyik pillanatról a másikra hirtelen elszállt a kuplung. Néztem, hogy mi lehet a probléma és a kuplung végén a pöcök, amit be kell akasztani, egy egyenes (feltehetőleg) vágás mentén el volt "szakadva".. Szerintetek lehetséges, hogy sima szakadás vagy szerintetek kicsit meg lett "vágdosva" a kuplungbovden, hogy még pár váltást kibírjon, aztán kámpec?
Várom a válaszotokat. Üdv: Zalán
Urak, nem tudja valaki, hogy létezik-e olyan 4-ütemű 125, vagy 250ccm blokk ami kompatibilis egy Derbi GPR 125-ös gépbe? Eredetileg Yamaha 2-ütemes blokk van benne.
Köszi!
A GSX-R-es topicban nem nagyon kaptam választ, így ha nem gond bemásolom inkább ide:
GSX-R 1000 K5-6-tal kinek milyen tapasztalata van szelephézag és vezérműlánc nyúlás kapcsán? Értem ez alatt, hogy milyen futásteljesítmény után volt problémás szelephézag, jellemző-e, illetve vezérműlánc feszítő és vezető kopásokkal kapcsolatban mivel találkoztatok?
Előre is köszönöm, ha valakinek van érdemi, megosztani való tapasztalata.
Üdv
van már itthon is ilyen !
http://www.arumania.hu/sarokcs...
az O gyűrűket ma fel adom
hala tasi
Szakmai segítséget, rutint szeretnék kérni tőletek!
Van egy XT 600-am.
Kopogott a hajtókar, én arra tippeltem.
Tegnap szétborítottam a blokkját.
Bejött amire tippeltem.
Viszont a felső hajtókarban a csapszeg lóg.
Az alsó része jó.
De mivel ebben nincsen tűgörgő, hanem a csapszeg egy az egyben a hajtókarszemben forog, így valszeg a csapszeg van megkopva.
Ahol a cementálás nem kopott a csapszegen, ott jobban áll a hajtókarszemben.
Elvileg akkor tudnék többet mondani, ha rendelnék hozzá új csapszeget, és belenézném....
Viszont a dugattyúban is bőven, s könnyen forog a csapszeg, abban is forgott eleget.
Így adott hogy új dugattyú is kell, meg egy hónolás a hengernek.
A kérdés a következő lenne.
Ti cserélnétek hajtókart is, ha már szét van menve, és szét van szedve minden, vagy toljak rá új felsőt, oszt go tovább?
Elvileg pénz van rá, csak a szakmai tapasztalat ami érdekelne....meg ugye senki nem ellensége a pénzének.
Válaszaitokat előre is köszönöm.
ha spártában bejött akkor úgy gondolta a dt-nek is jó lesz