Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

ELNÉZÉST ÉN NEM SZEMÉJESKEDNI SZERETEM VOLNA .... te a másik topikbam azzal száltál vitába hogy a benzin nem hűti a motort ....

Én erre reagáltam !

aztán az irtad hogy 180 utazó 68 Le Skodával ! nem azt hogy üveg hangon 180 amikor már szét esik ! a skodi
.. aztán azt irtad 2-3 mp 100 ra és 250 egy frézerel ! ...?
Egy 200 Le zzr van fent 2.8 mp allat és egy frézer akkor megy 250 -et ha egy 250 km / ó gyors vonat szálitja , szerintem !
ezzeket te irtad ? vagy nem ?

Ja és nem alapjáratról szólt a vita meg el csepenésről meg ki lukadásról ,,,,,,,,, hanem arról, hogy ha le van tekerve a keverék az nem tesz jót hosszu távon a dugonak a motornak ....................... erre akkart itt mindenki rá vezetni szerintem .............. na és akkor jőtt a turbó Skoda és a mindenféle ködösités ! fére magyarázás !

probáltalak a helyes irányba igazitani , hogy pedig a benzin igenis hűti az a motort .............. és valoszinű hogy nem lesz lukas a dugó és nem cseppen el a gyertya... de jót nem tesz a motornak ----------

hajrá
Tehát valaki azt állította, hogy egy alacsony forduklaton járó motor, emi egyébbként nincs a végtelenségig szegényítve- az ki fogja lukasztani a dugót?
Nemááá
Oké, de ez volt az alapvetés. Ezzel szálltam én vitába. Egy pillanatig sem azzal vitatkoztam, hogy egy rosszul működő motor elromlik-e. .-)
"És továbbra sem sikerült meggyőznötök arról, hogy alacsony fordulaton el fog csöppenni a gyertyám, vagy ki fog lyukadni a dugattyúm."
Nem is fog, még ha a gyulladási képesség határáig csökkented a keverékben a benzin mennyiségét akkor sem.
(Hogy a túl alacsony fordulaton erőltetés , vagy a túlzottan elszegényített keverék mennyire árt a motornak az már más kérdés)
Itt több dolog össze van kevergetve, mindenesetre egy túlszegényetett keverékű motor sem alapjáraton fog bosszútállni.
Részemről lezártam, ma már dolgoznom is kell, nem csak bejönni a melóhelyre. .-(
Igen, ezt mondogatják nekem is a Skodás szervizesek, hogy ne adjam el, széthajthatatlan motor. Azért nem szerelik már új autókba, mert nem tudja teljesíteni az EU-s normákat ami az új autókra vonatkozik, de olyan kb mint a zöldséges merci. .-)

Volt is egy cikk talán a tolalcar-on, egy német Fabiarol 999e Km-el. Bar lehet az dízel volt, és keverem valamivel, most nincs kedvem megkeresni.

Az Octaviat mondjuk nem mozgatta valami dinamikusan... A combinak talán jobb a légellenállása, vagy nem tudom mije, mert állítólag ezzel a motorral a csapott hátú Fabia csak 170-et megy, ezt is a skodasok meséltek.
Uhh.........taschner-el leállni eszmecserélni........pláne hogy nem egyezik a vélemén..........na ezt azért figyelem egy adag popcornal.
Amit én vezettem abban már több mint 300k km volt egy meglehetősen gondatlan tulajjal megtetézve. Ütni vágni való kocsi.. leszakadt kipufogóval adtam vissza, nem volt belőle probléma

120-as tempóig bezárólag 6-7 litert evett, hazafelé amikor küldtem neki 10 fölött volt.. nagyon nem számoltuk, mert volt pénz, csak nagyon sűrűn kellett tankolni
Talán írtam is, hogy leeszi a hajam. Nekem a computer ilyen tempónál 13l körüli fogyasztást ír, lehet nincs annyi, tankolással nem ellenőriztem, de tény hogy sok. Viszont olaj nem kellett bele. Igaz csak 180km a pálya hazáig, és az esetek többségében nem sietek.
Gondolom ez többé-kevésbé az az 1.4-es motor ami a régi (97-es) VW Polóban is van. Na azzal én is utaztam már tartós 180 körül (többet csak lejtőn ment)... igaz ekkor 10 liter körül fogyasztott és olajat is kellett utána tölteni. Mondjuk egy seggel elég gyorsan hazaértem vele Sarandából

1.4 Octavia (2003) bérautó detto.. valami 175 volt a végsebessége, de azt tisztességgel tartotta az autópályán, igaz üvöltött a motor
taschner

Mivel már átment személyeskedésbe. Szóval csak röviden.

Majd lefotózom neked az órát, meg a forgalmi vonatkozó részeit, ha járok pályán a Skodával.

A további részekkel alapvető mondat értelmezési problémáid vannak. Nem mondtam, hogy 2-3mp alatt 100-on, és azt sem hogy 250-el jár. _Azt_ _mondtam_, _hogy_ _nem_ _így_ _használja_.
Részletkérdés, hogy a 2-3mp az 4-5mp vagy 7-8mp, a lényeg az volt hogy NEM NYÉL GÁZON JÁR. Ezt próbáltam érzékeltetni, ezek szerint sikertelenül.

És továbbra sem sikerült meggyőznötök arról, hogy alacsony fordulaton el fog csöppenni a gyertyám, vagy ki fog lyukadni a dugattyúm.
nem akkarok ezzen a dolgon lovagolni .. a vitta kirobanásátol a befejezésig ell olvastam a hozzá szolásaidat :

keresztre sem akarlak fesziteni és nem is kötekedem veled és a mondataidal ..,, de némi erős tulzásokat vélek fel fedezni a hozzá szolásaid közt és némi teljes zavart az otto motorok müködése terén !

elöször is ha fel forr a víz IGEN nem állitjuk le amotort hanem tovább járatjuk ... MIÉRT ?

alapjárat közelében a leg kisebb a surlodás ami 30 % hozzá járul a hő fejlödéshez minél magasabb a fordulat annál nagyobb a surlodás és annál nagyobb a hő termelés .,,,,,,,,,,, aztán alapjáraton a leg stabilabb az olajozás és ilyen kor tud a leg több höt el vinni az olaj az alkatrészekröl,,,,,,,,,,,, és végűl a fel tevésed hogy alapjáraton 1000 f/perc kevesebb benzint kap egy motor mint 1500/ f-on .. HELYTELEN !
alapjáraton dús a keverék ,, ép annyi levegőt kap a motor hogy a dugatyuk a a surlodást LE és az át menetek közti lendületett tudják küzdeni ! TEHÁT benzinben DÚS ... így a többlet benzin jobban hüti a motort ha gázt adsz a levegő / benzin keveréke egy bizonyos fordulatig el szegényedik a benzin menyiség szinte marad de a levegő egyre több így sovány marad a keverék ...... 2000 f/per -ig itt kapja a motor, a benzinben elszegényedés miatt a legnagyobb hő terhelést .. Pontosan emiat fornak fel a városi araszolások miatt a rosszul müködö jármüvek ! a kis sebbeség és a levegő közeg hütésének elmaradása az elsoványodott keverék ,....................stb


az meg hogy 68 Le Skodával 180 utazó tempó ? ez már a hihetetlen kategoria ...........
meg hogy 2-3 mp allat gyorsutok egy 600 frézerel 100 km /ó ra ? meg 250 km/ó ?

EZ valami titkos fejlesztés ?

NA SZOVAL a BENZIN igenis HŰTI a robbano teret

Én motoroztam együtt azzal a kollégával aki ezeket a 4 liter alatti fogyasztásokat eléri. Mondjuk a motoroztam együtt talán kicsit erős, inkább hívjuk úgy, hogy azonos útvonalon, közös megállásokkal sikerült gurulnunk..és tankolni is egyszerre tankoltunk, és láttam hogy szinte úgy kell beleszuszakolni a motorjába a benzint mert egyszerűen nem fogyott.

120 fölé tulajdonképpen nem megy, lakotton betartja az 50-et és túl nagy kigyorsításokkal se operál. Nincs itt sok csoda. Mindenesetre azon a guruláson ő valami 3,8 as fogyasztást ért el, amikor én 5,5-öt (azóta se evett ilyen keveset a motorom ), bár én nem tartottam be a kreszt, helyette inkább vártunk rá.
Annyi biztos hogy én olyan nyugodt gázkezeléssel maximum egy CR500-on tudnék motorozni, de azon is csak azért, hogy össze ne fossam magam
Én most tankoltam 14,7l-t 296km-re. Ami most magasabb mint az átlagom. Igaz injektoros a motor (Fz6n-S2), mindezt úgy hogy lámpánál addig húzom, h épp ne emelje meg az elejét, és egy hosszabb kocsisor előzése van, hogy 150-nel fejeződik be. Városban mondjuk tartom az 50-et, de a zebrán minden gyalogost átengedek. (nálunk városon belül nincs egy lámpa sem, tehát full zöld hullám van)
ja én is értem el 5.2 literes fogyasztást turán egy 1340 ccm motoral csak a fele alapjáraton való gurulás volt le a hegyről

sik uton 90 -100 km /ó temponál egy jó állapotu 600 kilos 5-5.5 liter
csak egy vélemény !

a benzin hüti a motort ! jobban mondva a forro égéstermék fel melegiti tiz ezred másodpercek allat a robanoteret amivel ez a hő érintkezik ugyan ilyen gyorsan melegszik ,, közben a kipu sz. nyit és a hő nagy része már a kiömlöt melegiti , A dugó át fordul és felfele a még ben maradó forró égésterméket ki nyomja a robanó térből a nyitott kipu szelepen keresztül . A dugó érintkezik a hő legnagyobb résszével közvetve , a henger falát hűti a viz köpeny a , bordázat és a rajta maradó kenő anyag . a tehát munka ütemben is és kipufogó ütemben is a dugó hőt kap .. EXTRÉM hőt. Ha a keverék sovány az nem dugatyu lukadást idéz eő.... hanem dugatyú meg szorulást mivel a dugó nem képes vissza hülni és be szorul a henger hüvelybe .

Ergó a beszivot levegő benzin pára 300- 500 fokal is vissza hüti a robanó tér hőmérsékletét / a löketöl fügöen / ha a robbano tér vissza hűl akkor vissza hűl a dugó is ! Ez szelep váltáskor jönn létre !
sok esetben adugót még aluról is hütik a hajtórudba helyezett olaj fuvókákal , pontosan azzért hogy soványabb keverékel lehesen járatni a motort !

a másik : én személy szerint ezt hogy valaki 3.6 literbenzinel jár egy mezei 600 kilos motoral egyszerüen hazugságnak hivom !
nincs ilyen ! hosszas kisérletezés és átétel modositás után surlodás csőkentöket használva , karbi át faragással 600 ccm motoral 4.1 litert értem el fogyasztás rekord ként egy 1000 % állapotu motoral csak ország uti tempoban városi közlekedésel meg tüzdelve már 4.6 liter let belöle .

Arrol nem beszélve , hogy minél vékonyabbra veszed a keveréket anál jobban kell pörgetned a motort egy ugyan azon domb meg mászására illetve egy ugyan azon táv egy idöben valo leküzdésére .. tehát nem biztos hogy egy sovány keverék üzemanyag megtakaritást hozz egy mezei 600 motoron ! a dugatyu lukadást pedig inkább 2/t produkálják tul nagy elögyújtás hibája miatt
Ha ló adjon neki zabot! .-)))
Konkrétan ez volt az indoklás miért nem jó a 3,5 körüli fogyasztás a motornak:

"ago motors[55084] szeptember 15. 15:31
rhioeli,

Úgymond "szárazon" ár így a motor. Túl sok hőt kap belül, mivel az üzemanya nem hűti megfelelően. Lehet egyszer csak "elcsöppen" a gyertya, kilukad a dugattyú, stb... "

Én nem vagyok autószerelő, a szárazon járásra is csak Simsonos fórumon találtam bármit, de ott a benzin-olaj keverékről beszéltek. Ha most itt ő arra gondolt, h benzinben nem megfelelő keverék, akkor sorry, mert ilyen mélységben nem másztam bele a vezérlés lelki világába.

Azt viszont tudom, hogy ha nem is 3,5-os de 3,7-es fogyasztást össze lehet hozni az én Fz6n-S2-mel is. Amikor az egyik barát leányzó csinálta a jogsiját, akkor még ugye illik az oktatót sem nagyon elhagyni, aki kocsival megy utána, nomeg a kereszt is betartani, neki sikerült ilyen fogyasztást produkálnia. Nekem nem sikerül. .-))))
Tudom, akkor még nem akartam becsatlakozni, de az, hogy még ma is mulatozás volt rajta úgy gondoltam, hogy mégis beleszólok.....olyan ez mint a váratlan telefon...HALLÓÓÓÓ...
JAhogyértem
Monnyuk en mar par napja irtam de feleslegesnek tartottam a beszedet folytatni akkora a meggyozodes.
Ezt mondjuk senki sem írta, se az aki a benzin belső hűtését igaznak véli sem az aki nem... ....a lényeg az volt, hogy egy kolléga leírta milyen keveset eszik a gépe erre Ago és más mondta, hogy ha szegény a keverék az baj mert nem hűt eleget a benzin erre jött a mulatozás irányukba, hogy a benzin nem hűt mert az fűt.....oszt utána jött a polémia az égéstérbe jutó üzemanyagok viselkedéséről...
3,5liter szerintem baromság, van olyan régi fazer amit szervizelni szoktam és 4,5-5liter körül jár el vele a gazdája. Karbikban O gyűrű csere előtt volt neki több, de mondtan az pár gumigyűrű ingyen van benne a karbi szinkron árában :)
Igaz 40-50körüli fazon, nem húzza neki....
Deszóval ez már a vicces kategória, hogy ki fog lukadni a dugó, mert kis forduaton nagy a hőterhelés.
Rendkívül eccerű:
Kis fordukaton sokkal kevesebb az egy ütem alatt a motorba bevezetett energia , ami a dugót fűti.
(Kevesebb nyál jut be, ami kevesebb hőt fejleszt)