Igazát bizonygatta?...szerintem elbeszélünk egymás mellett. .....az égéstérbe jutó benzin először hűti a motort mielőtt begyulladva fűtené....és ha túl szegény a keverék (ezt írta Ago a fogyasztásra) akkor ez a hűtés elmarad amitől biza a dugó teteje megolvadni is szokik még négyüteműnél is. Persze akkor nyilván nem ha csak alapjáraton közlekednek vele, de hajtva a gépet szegény keverék művel ilyet és ezért teszi ezt.....vagy nem, majd az okosok megmondják.....
Na, hogy teljesen tiszta legyen. Konkrétan nem az én Fz600n-S2-m ről volt szó, mert én megzabáltatok vele közel 5 litert, épp most voltam tankolni. A Fazeres fórumban írta az egyik srác, hogy ő inkább nagypapásan használja a gépet, talán Fzs600-at, de már nem tudom mit, és belé kötöttek, hogy az így elért 3,5 körüli fogyasztás tönkre fogja vágni a dugattyút, mert kilyukad, ha nem hűti az a kevés benzin amit megeszik.
Én itt szálltam bele a beszélgetésbe, hogy ki ne találják már, hogy ha többet eszik a motor, mert húzzák neki, az védi a dugattyút, mert ez szerintem hülyeség. Itt nincs szó semmilyen motor vagy befecskendezés modifikációról, egyszerűen nem 2-3mp alatt van 100-on a gazdája, és nem is 250 vége, hanem betartja a kreszt, és nem jár autópályán. Ő így szereti.
Ekkor alakult a vita, hogy "cseppentsek benzint az ujjamra és fújjam, ugye hogy hűt" erre mondtam én, hogy "jó, de ha meggyújtom akkor meg fűt". És 30-40x többet fűt mint hűt szerintem. .-)
Aztán amikor már parttalanná vált a vita, mert mindenki az igazát bizonygatta, javasolták, hogy tegyük fel itt a kérdést, hátha van egy szaki aki valamelyik oldalt meg tudja győzni. .-)
nem káros vagyis inkább majdnem kis fordulaton jársz azért kicsi a fogyasztás a motor 1000 évig fog tartani ha nem kell azért szétborítani mert minden elkokszosodik a tötymörgéstől.... szóval lehet meg minden de azért egyszer egyszer iktass be egy kis húzatást mindjárt másképp fog muzsikálni
Üdv.
Ha nem nyélgázon hajtasz egy motort, hanem kímélő üzemmódban, (bár motoros berkekben az ilyen ritka :) akkor elégedett lehetsz a fogyasztásával.
Aki fogyasztásra akarja meghatározni egy motor beállítását......hát.
Erre vannak speciális műszerek, konkrétan egy CO mérővel is simán ellenőrizhető a keverék összetétele különböző fordulatokon.
Ha te úgy közlekedsz, hogy a keverékképzésben relatíve nem a főfúvóka jut a fő szerephez, (ami a felső tartomány keverékképzését befolyásolja) neked soha nem fog elégni a dugattyúd.
Mindamellett nem árt ezt ellenőrizni, mert aki javasolta neked, tényleg van a benzinnek hűtőközeg szerepe, és legalább 10-20%-os károsanyag többlettel lehet számolni a végfordulat magasságában.
Itt az a gáz, ha szarul van bekarburálva a motorod, s húzol hosszabb ideig kövér gázt neki, akkor felléphet eme jelenség.
Ez általában ha gyári cuccokkal van összerakva, nem változtattak a főfúvóka nagyságán, nem kapott direktszűrőket, akkor nem fordulhat elő.
Mivel sor4-ről van szó, kétlem hogy valaki kicserélgetné rajta az össz. főfuvit.
Egyszerűen csak alulra el van szegényítve a keverék, és kész.
Ha ez neked elég, akkor ok.
Az én XT600-asomon is próbáltam a keveréket szegényíteni alapon, de valahogy nem tetszett a lomhasága, amit okoz.
Nekem ez hobbi, ez okoz élvezetet, s nem érdekel a fogyasztás.
Sziasztok, egy kicsit parttalan vita alakult ki közöttünk, hátha itt valaki meg tud győzni.
Az alaptétel az, hogy egy 600ccm-es sor négyes motornak káros-e ha csak 3,5l környékén fogyaszt, vagy sem. Az állítás szerint mivel "kicsi" a fogyasztás, a benzin nem hűti megfelelően a dugattyút és a hengert, ezért mondjuk kilyukadhat a dugattyú.
Hangsúlyozom, itt egy megfelelően működő, jó keverék arányú, pusztán nem nyél gázon hajtott motorról volt szó.
Engem valahogy nem sikerült meggyőzni arról, hogy ha 5-6 litert enne, akkor a több benzin jobban hűtene, és kímélné a motort. Odáig egyetértek, hogy a benzin-levegő keverék valamicskét hűt a befecskendezéskor, de ennek hatása elhanyagolható szerintem ahhoz képest, hogy ezt el is égetjük. Tehát ha 1 egységnyit hűt is, 30-40 egységnyi fűtés teljesítménye van szerintem.
már csak azért mert ilyen állapotban rátolnál egy elég szép összeget, ami soha nem jönne vissza
én egy éve vettem egy patent állapotú 3aj-t ami átíratva friss műszakival kijavítva itt-ott megállt 300 pénzbe, na erre nem költenék ennyit mint amennyi hibája van a tiédnek
először is ez egy xt600z
berúgósra nem könnyű átalakítani, de meg lehet csinálni, beszerzel egy 1vj blokkot és abból átpakolod ami kell hozzá
javaslatom annyi lenne ha már ennyi nyűgje van akkor inkább szét kellene bontani, és beszerezni egy másikat
Fotengelyt ki kell cserelni a lendkerekkel egyutt. A toltest sokkal egyszerubb megjavitani es egyebkent berugosnal is szukseges a toltes. Tomiteseket NEM lehet csak pasztaval helyettesiteni. Mindent ugy csinalj ahogy a konyvben le van irva es akkor tovabb tudsz motorozni mint 4 ora
Köszi a tippeket, még számolgatok, hogy a javasolt szerszámok X-Y-Z márkánál mennyibe fájnak - az anyagiak meg úgyis kiadják, hogy mire futja, mire nem.
Már egy ideje porosodik egy Yamaha Xt600E (3AJ) a garázsban. Üzemképtelen állapotban cseréltem egy 50-es endúróra. Először úgy tudtam csak az elektronika egy része hiányzik. A létfontosságú CDI egysége, le is gyártattam hozzá. Már beindult, de a lendkerék elnyírta az éket a főtengelyen. A jó képességű előző tulaj hasonlóan járt vele, úgy döntött ráhegeszti. Amikor az is megadta magát leköszörülte, persze ezzel a főtengely kúpolásának jól odatett. Azóta csináltunk hozzá kemény anyagból éket, de olyan mintha ütne.
Sokat ezalatt a 3 év alatt nem tudtam használni. Kb. 3-4 óra motorozás után mindig megadta magát. Most ahogy néztem, mintha a vezérlés el lenne állítódva (kb. 10°-al).
A másik problémám vele, hogy csak önindítós és nincs visszatöltés.
Arra gondoltam, hogy inkább átalakítanám berúgósra, ha megoldható. Berúgósra meg lehet csinálni ezt a fajta blokkot? A fék pedál mellett van egy gumi kupak, a berúgótengely nyílása szerintem.
Az lenne a kérdésem, hogy bele merjek kezdeni a főtengely cserébe? Nem vagyok nagy motor szerelő, de Simson blokkot már szedtem szét, illetve 50-es Rieju-t is alvázig. Természetesen ezután össze is raktam őket. Szeretném rendbe hozni motorikusan, mert nagyon megtetszett a motor.
Tanácsokat szeretnék, hogy mikre figyeljek oda nagyon, ha esetleg belekezdek. Ha valaki tud ajánlani bontókat(elsődlegesen B.A.Z. megye), hogy honnan érdemes rendelni hozzá alkatrészeket az is jól jönne. Valamint, hogy a tömítéseket lehet-e tömítőpasztával helyettesíteni?
Ezek lennének a problémáim. A segítséget előre is köszönöm.
nem muszáj készleteket venni mert negyedét se fogod használni 1/4 es kisracsni toldószár hozzá 7-8-10-11-12 dugó 4-5-6 inbusz 1/2 nagy racsni 12-13-14-15-17-19-22-24 es dugó gyertyakulcs toldószár esetleg csuklós toldó csavarhúzó csillag ph1 ph2 ph3 vagy 2 fajta lapos mágneslehúzó ami kell csillagvillás ami kell olcsóbban kijössz így
Egy normálisabb proxxon készlet, kis crova- nagy crova imbusz-torx bitfejekkel 20-25 körül megáll.
Ehhez ajánlatos még egy csillag Powerfix készlet ( aldi asszem, vagy lidl. JÓ MINŐSÉGŰ mielőtt lefikázza valaki.) Plusz ugyanúgy egy POWERFIX villás készlet.
Rendes minőségű csavarhúzó készlet, pl beta, würth..
Na meg T kulcsok. Leginkább 8-as 10-es. Szintén würth.
Milyen szerszámokat (készletet) ajánlanátok egyszerű hobbi szereléshez? Lényegében robogó, motor karbantartás, semmi nagyüzemi szerelés, csak a vasaimat szeretném rendben tartani. A pénz sajnos korlátozott, de nem is szeretnék teszkó-ösöny gazdaságos vacakba pízt burítani. Köszi a tippeket!
nekem ilyen dugókulcskészletem van
kb 4-5 éve vettem(akkor még 11ezer volt) 1 év cseregari (amit eltörök azt kicserélik a boltban)
de elpusztíthatatlan, a nagy racsni megtoldva egy méteres csővel és avval tekertük ki a wartburg féltengelyanyát, majd felborult a gép olyan könnyen jött ki.....
5-6 imbuszfejekkel is csuklószaggató akciók voltak a kis racsnival
stbstb
pedig annyira de annyira kínai gagyi kinézete volt......az a fújt műanyag tartóbőrönd
de amikor mondta a boltos hogy bármit kicserél amit szétszaggatok akkor kipróbáltam
megérte
robogóknál szinte csak azt használom kb 5 éve vettem a készletet még lehet a kisracsnival dolgozni csak már van mikor üresbe kapcsol , ja az a louisból van precíz cucc nem sűrűn kell de akkor nagyon
Pont ilyen készletem is van, mint a te proxxon -d, a kis racsni nekem is hamar megadta magát, bár elég sok autót-motort szereltem már vele, de a többi része elég jó.
Illetve a bithegyei nem törnek hanem görbülnek.
inkább kevesebbet de jobb minőségűt a proxxon jól bevált évek óta nyövöm most vettem hozzá 1/4 es kisracsnit mert már kezdet rakoncátlankodni fix kulcsokat uniort szoktam venni azt se szettben , de van betam meg pár régi örökölt kulcs , kopott szerszámmal viszont több kárt csinál az ember mint hasznot
Inkább a második gondolathoz fűzném hozzá. Kell egy alap szerszámkészlet a "ház körüli" szereléshez, ha valóban beindul a vállalkozás szekere, és kliensek fizetőképesek, akkor a befolyt léből lehet fejleszteni, és lecserélgetni a régi, időközben megkopó "ház körüli " szerszámokat tartósabb darabokra.
Úgy gondolom a szerszámok nem egy bélyeggyűjtemény, hogy hobbiból megveszem, azt nézegetem a falon.
Annyi tapasztalatom van múltból, hogy a folyamatmérnökként a 24 órában üzemelő gépek karbantartásához fél millióért állíthatunk össze egy szerszámos kocsit a Hoffman katalógusból. A benne levő szerszámok minősége nem volt szinte semmivel jobb mint amit én vettem a Louis-ban fele-harmad áron. A dugókulcsos szsz-mos bőrönd felszereltsége, variálhatósága nyomában sem volt a Rothewald-os cuccnak. Viszont erősen párolgott egy egy alkalommal mikor nyitva lett felejtve...
Következő képen gondolom ............ kell a jó szerszám ....
de a béta a gedore stb csak egy márka ami sok pénzbe kerűl a mai tawvani távolkeleti szerszámok el érték a beta minőségét . Pl : hajlás , törés, kopás ,, talán még a kemény cromozásuk jobb a felső kategoriának ,,,,persze speciális szerszámokban a gedore és a prémium márkák jobbak .
A MÁSIK FELÉ
Hiába log a leg drágább szerszám a műhely falon ha NINCS meló és ha nincs hozzá értés, jó szándék, motor szeretett ... Becsület !
Én itt szálltam bele a beszélgetésbe, hogy ki ne találják már, hogy ha többet eszik a motor, mert húzzák neki, az védi a dugattyút, mert ez szerintem hülyeség. Itt nincs szó semmilyen motor vagy befecskendezés modifikációról, egyszerűen nem 2-3mp alatt van 100-on a gazdája, és nem is 250 vége, hanem betartja a kreszt, és nem jár autópályán. Ő így szereti.
Ekkor alakult a vita, hogy "cseppentsek benzint az ujjamra és fújjam, ugye hogy hűt" erre mondtam én, hogy "jó, de ha meggyújtom akkor meg fűt". És 30-40x többet fűt mint hűt szerintem. .-)
Aztán amikor már parttalanná vált a vita, mert mindenki az igazát bizonygatta, javasolták, hogy tegyük fel itt a kérdést, hátha van egy szaki aki valamelyik oldalt meg tudja győzni. .-)
Ha nem nyélgázon hajtasz egy motort, hanem kímélő üzemmódban, (bár motoros berkekben az ilyen ritka :) akkor elégedett lehetsz a fogyasztásával.
Aki fogyasztásra akarja meghatározni egy motor beállítását......hát.
Erre vannak speciális műszerek, konkrétan egy CO mérővel is simán ellenőrizhető a keverék összetétele különböző fordulatokon.
Ha te úgy közlekedsz, hogy a keverékképzésben relatíve nem a főfúvóka jut a fő szerephez, (ami a felső tartomány keverékképzését befolyásolja) neked soha nem fog elégni a dugattyúd.
Mindamellett nem árt ezt ellenőrizni, mert aki javasolta neked, tényleg van a benzinnek hűtőközeg szerepe, és legalább 10-20%-os károsanyag többlettel lehet számolni a végfordulat magasságában.
Itt az a gáz, ha szarul van bekarburálva a motorod, s húzol hosszabb ideig kövér gázt neki, akkor felléphet eme jelenség.
Ez általában ha gyári cuccokkal van összerakva, nem változtattak a főfúvóka nagyságán, nem kapott direktszűrőket, akkor nem fordulhat elő.
Mivel sor4-ről van szó, kétlem hogy valaki kicserélgetné rajta az össz. főfuvit.
Egyszerűen csak alulra el van szegényítve a keverék, és kész.
Ha ez neked elég, akkor ok.
Az én XT600-asomon is próbáltam a keveréket szegényíteni alapon, de valahogy nem tetszett a lomhasága, amit okoz.
Nekem ez hobbi, ez okoz élvezetet, s nem érdekel a fogyasztás.
Az alaptétel az, hogy egy 600ccm-es sor négyes motornak káros-e ha csak 3,5l környékén fogyaszt, vagy sem. Az állítás szerint mivel "kicsi" a fogyasztás, a benzin nem hűti megfelelően a dugattyút és a hengert, ezért mondjuk kilyukadhat a dugattyú.
Hangsúlyozom, itt egy megfelelően működő, jó keverék arányú, pusztán nem nyél gázon hajtott motorról volt szó.
Engem valahogy nem sikerült meggyőzni arról, hogy ha 5-6 litert enne, akkor a több benzin jobban hűtene, és kímélné a motort. Odáig egyetértek, hogy a benzin-levegő keverék valamicskét hűt a befecskendezéskor, de ennek hatása elhanyagolható szerintem ahhoz képest, hogy ezt el is égetjük. Tehát ha 1 egységnyit hűt is, 30-40 egységnyi fűtés teljesítménye van szerintem.
Várom a véleményeket. Köszönöm.
én egy éve vettem egy patent állapotú 3aj-t ami átíratva friss műszakival kijavítva itt-ott megállt 300 pénzbe, na erre nem költenék ennyit mint amennyi hibája van a tiédnek
berúgósra nem könnyű átalakítani, de meg lehet csinálni, beszerzel egy 1vj blokkot és abból átpakolod ami kell hozzá
javaslatom annyi lenne ha már ennyi nyűgje van akkor inkább szét kellene bontani, és beszerezni egy másikat
Már egy ideje porosodik egy Yamaha Xt600E (3AJ) a garázsban. Üzemképtelen állapotban cseréltem egy 50-es endúróra. Először úgy tudtam csak az elektronika egy része hiányzik. A létfontosságú CDI egysége, le is gyártattam hozzá. Már beindult, de a lendkerék elnyírta az éket a főtengelyen. A jó képességű előző tulaj hasonlóan járt vele, úgy döntött ráhegeszti. Amikor az is megadta magát leköszörülte, persze ezzel a főtengely kúpolásának jól odatett. Azóta csináltunk hozzá kemény anyagból éket, de olyan mintha ütne.
Sokat ezalatt a 3 év alatt nem tudtam használni. Kb. 3-4 óra motorozás után mindig megadta magát. Most ahogy néztem, mintha a vezérlés el lenne állítódva (kb. 10°-al).
A másik problémám vele, hogy csak önindítós és nincs visszatöltés.
Arra gondoltam, hogy inkább átalakítanám berúgósra, ha megoldható. Berúgósra meg lehet csinálni ezt a fajta blokkot? A fék pedál mellett van egy gumi kupak, a berúgótengely nyílása szerintem.
Az lenne a kérdésem, hogy bele merjek kezdeni a főtengely cserébe? Nem vagyok nagy motor szerelő, de Simson blokkot már szedtem szét, illetve 50-es Rieju-t is alvázig. Természetesen ezután össze is raktam őket. Szeretném rendbe hozni motorikusan, mert nagyon megtetszett a motor.
Tanácsokat szeretnék, hogy mikre figyeljek oda nagyon, ha esetleg belekezdek. Ha valaki tud ajánlani bontókat(elsődlegesen B.A.Z. megye), hogy honnan érdemes rendelni hozzá alkatrészeket az is jól jönne. Valamint, hogy a tömítéseket lehet-e tömítőpasztával helyettesíteni?
Ezek lennének a problémáim. A segítséget előre is köszönöm.
Ehhez ajánlatos még egy csillag Powerfix készlet ( aldi asszem, vagy lidl. JÓ MINŐSÉGŰ mielőtt lefikázza valaki.) Plusz ugyanúgy egy POWERFIX villás készlet.
Rendes minőségű csavarhúzó készlet, pl beta, würth..
Na meg T kulcsok. Leginkább 8-as 10-es. Szintén würth.
Milyen szerszámokat (készletet) ajánlanátok egyszerű hobbi szereléshez? Lényegében robogó, motor karbantartás, semmi nagyüzemi szerelés, csak a vasaimat szeretném rendben tartani. A pénz sajnos korlátozott, de nem is szeretnék teszkó-ösöny gazdaságos vacakba pízt burítani. Köszi a tippeket!
kb 4-5 éve vettem(akkor még 11ezer volt) 1 év cseregari (amit eltörök azt kicserélik a boltban)
de elpusztíthatatlan, a nagy racsni megtoldva egy méteres csővel és avval tekertük ki a wartburg féltengelyanyát, majd felborult a gép olyan könnyen jött ki.....
5-6 imbuszfejekkel is csuklószaggató akciók voltak a kis racsnival
stbstb
pedig annyira de annyira kínai gagyi kinézete volt......az a fújt műanyag tartóbőrönd
de amikor mondta a boltos hogy bármit kicserél amit szétszaggatok akkor kipróbáltam
megérte
Illetve a bithegyei nem törnek hanem görbülnek.
Az a derékszögű csavarhúzó szett louisból van?
Úgy gondolom a szerszámok nem egy bélyeggyűjtemény, hogy hobbiból megveszem, azt nézegetem a falon.
Annyi tapasztalatom van múltból, hogy a folyamatmérnökként a 24 órában üzemelő gépek karbantartásához fél millióért állíthatunk össze egy szerszámos kocsit a Hoffman katalógusból. A benne levő szerszámok minősége nem volt szinte semmivel jobb mint amit én vettem a Louis-ban fele-harmad áron. A dugókulcsos szsz-mos bőrönd felszereltsége, variálhatósága nyomában sem volt a Rothewald-os cuccnak. Viszont erősen párolgott egy egy alkalommal mikor nyitva lett felejtve...
de a béta a gedore stb csak egy márka ami sok pénzbe kerűl a mai tawvani távolkeleti szerszámok el érték a beta minőségét . Pl : hajlás , törés, kopás ,, talán még a kemény cromozásuk jobb a felső kategoriának ,,,,persze speciális szerszámokban a gedore és a prémium márkák jobbak .
A MÁSIK FELÉ
Hiába log a leg drágább szerszám a műhely falon ha NINCS meló és ha nincs hozzá értés, jó szándék, motor szeretett ... Becsület !