Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szia Laci! Örülök, hogy össze futottunk. Nálunk más rendszerű a feszítő. Itt nem fogak rögzítik a feszítő tüskét. Nem nyomó rugó van, hanem hasonló rendszerű a rugó, mint pl. a fűnyíróknál, vagy más berántós technikánál használt zsinór visszahúzó rugó. Egy feltekert laprugó próbál egy nagy menet emelkedésű hüvelyt elforgatni, az pedig kitolni a tüskét. A Honda híresen túl bonyolítja minden tipusánál a feszítő mechanikáit. Én már megoldottam a sajátom, de míg nem alakítottam át, addig én is feszítettem így rá egy-két alkalommal. Nálam most 43000 van a motorban, ebben nem tudom mennyi lehet, de talán ha nem feszíti túl, nem szakad le. De annyit lehet csinálni, hogy csak 1mm-t lazít és húz vissza, talán már ennyitől is elhallgat.
Szia Zsolt!
Nézzen rá a feszítő állására amiből következtethet a lánc állapotára. Ha az esetlegesen megnyúlt láncra az említett megoldással még rá is spanol... szóval egy láncszakadást nem szabad kockáztatni. Ha 2-3mm-t kiteker a két tartó csavaron akkor a rugó akár 2 racsni hosszan is beljebb nyomja a patront, ha azt még ráhúzatja a két csavarral túlfeszítheti a láncot (a racsni nem enged vissza) ezt nem szabad megkockáztatni, súlyos motorkár lehet a vége...
Nálam csinálta alapjáraton is, és feljebb is. Ahogy nőtt a fordulat, úgy erősödött. Én kiszedtem mindent a feszítőből (rugó, tüske, menetes állító mechanika) és "terveztem" bele egy egyszerűbb nyomó rugós feszítőt. Egy esztergályos ismerős megcsinálta, azóta nincs vele baj. Azt, hogy csinál-e bajt, nem tudom, de nekem nagyon bántotta a fülem. Annyit talán megpróbálhatsz, hogy a feszítő két csavarját kilazítva, 2-3mm-re eltávolítva a blokktól, a rugó kijebb nyomja a tüskét. Utána húzd vissza a két csavart és ha szerencséd van elhallgat.
oké, de ez mennyire veszélyes, okozhat-e bármi bajt ha így hajtom?

eddig nekem is olyan 3 ezernél csinálta, most kezdte el kicsit hangosabban és magasabb fordulaton.

szezon végén terveztem egy nagyobb rendberakást, karbiszinkron szelephézag, na meg akkor ezt is.
Ennek a tipusnak( ill. a Hondákra általában jellemző) a vezérmű láncfeszítő tud zajt adni. A tüske ami nyomja a feszítő ívet berezonálva hozzá érhet a patron belső végén lévő lezáró lemezhez. Nem biztos, hogy ez a baj, de nálam-igaz alacsonyabb fordulaton-ez zörgött.
Ó és majdnem elfelejtettem: Nékem olyan kérdésem lenne, szerintetek kockalámpás motorra, jelen helyzetben honda nsr 125f , szó a régi naked nsr, lehet plexit tenni valamiképp? mert ugye ilyen cg hondára, meg ilyesmikre tesznek, de ez nem kör lámpás, és nem tudom milyet hogyan lehetne rá tenni... Köszi!
üdv! asszem 91010KFF901
Üdv! Segitsetek!
Honda Pantheon 125 fötengely csapágy méret kellene?
Sehol nem találom interneten, meg simmeringet sem
Az akksit is átraktad a másik motorba? Ugyanis 100% hogy a két akksi nem azonos töltöttségi szinten van, ezért nem is mérhetsz rajta ugyanakkora feszültséget. Egy új vagy jó állapotú akkunak lassabban emelkedik a feszültsége, míg egy régi szulfátos akku kis idő elteltével fullra töltöttnek mutatja magát (pedig közel sincs feltöltve). De azért a csatlakozásokat én is átnézném, mert pár tized ohm-os oxidáció (nem röhögni, tudom hogy nem ez a szakszerű megfogalmazása), simán okoz akár 1V esést is.
mérj ellenállásokat is a vezetékeken, már ilyen 0,1-0,2 ohm plusz ellenállások összeadódva simán kitesznek 1volt feszültség csökkenést
Mielott elrohansz akksit venni nezd meg hogy nincs e a tekercs es test kozott zarlat. A youtube-ra feltoltottem egy vidit hogy merd meg.
sziasztok

4 ütemű motornál /cb500/ okozhatja-e a motor bármely részének kopása azt, hogy egy bizonyos fordulaton /nekem olyan 5000/ ey fémes zörgés rezgés hallható, utána a fordulat növekedésével csökken. olyan mintha összeérne egy lemez meg vlmi fémes cucc.

egyedül abban nem vagyok biztos, hogy nem a vezérműlánc-e esetleg. Hangja alapján minden más kizárva /szelephézag, csapágy tuti nem, más meg nem nagyon tud zajolni/
üdv nem a gyűrű csörög a kuplung lehajtásnál a lánc lehet hogy már bele is ér a kp-deknibe
Kétütemű Mz ETZ 150 fúratás után a gyűrűje csörög magasabb fordulaton.
Mit lehet magával a gyűrűvel kezdeni, hogy ne csörögjön? Esetleg reszelni? Vagy valakinek valami ötlet?
A német piacon szokott lenni 125-as kategóriában lefojtott motor, mely 80 Km/ h-ra visszakorlátozva. Amikkel eddig dolgom volt ott általában a gyújtáselektronikával oldották meg.
Sziasztok

Nekem olyan problémám lenne hogy Suzuki GSX-r 600 K3-as motoromnál alapjáraton az aksinál mért feszültség 12,4 - 12,6 maximum (világítás nélkül 13 volt. 100W-os izzok vannak benne ) kimértük már a generátort mind a 3 szálon jön feszültség alapjáraton 20-22 volt, 5000 ezres fordulaton 65-70 volt, feszültség szabályzót is kimértem az is megfelelően működik, egyik barátomnak is ugyan ilyen motorja van neki is minden ugyan igy van, generátor ugyan annyi feszültséget ad le mint az enyém feszültség szabályzót is kiprobáltuk mind a 2 motorba és az öve mégis majdnem 1 voltal többet tölt (világítással is 13,3 - 13,5 volt) .
kimértük az összes biztosítékot is.

segítsetek hogy mi lehet a probléma mert már nem tudom elkébzelni hogy még mi lehet bene, hétfőn veszek egy zsír új aksit 12V 12ah 80ah indítóval, mert már nem tudom mi lehet a probléma
Sziasztok!

Vettem rohangálos motornak egy kis sr 125-ös mocit, ami nagyon jó állapotban van szerintem, nem egy lelakott futármotor..

Kérdésem lenne, hogy mennyi a végsebessége ennek a motornak?
Az enyém 80-90-et megy de már szinte szétrobban.

Nincs ezekben valami folytás?
A kipufogó csövem közepén egy akkor kis lyuk van amin a kisujjam sem fér be...

Szeretném ha egy picit jobb hangja lenne mert a motor zezgésén veszem észre amikor bevan kapcsolva, alapjáraton zéro hang.

Várom a válaszokat,

üdv,
Attila
kiderült hogy az nem is a jeladó... Valami testféleség lehet talán.. Az allórész jobb alsó sarkában látható prücök sérült
Akkor marad a kis akku. Köszönöm a tanácsokat.
Ez egy R1-es,ebben az évben már nem akarok rá sokat költeni az a bő 200,000 elég volt ai eddig belement.
A jeladó nagyon vékony szálból van tekerve. Ezek szerint nem csak a szigetelés sérült..... Multiméter és ellenállásmérés. Esetleg kontakt/testhiba ha le is szedtétek az alaplapot vagy a jeladót.
Ha nincs összebarmolva, akkor kicserélik.
Ha jó állapotú és simán tekeri a motort, akkor igen.
Nein.