Ne köss rá semmit, mert felesleges. Teljesen más az egész mint kellene. A cdi-nek a fekete műanyaggal bevont sokmenetes vékonyszálú tekercsről kellene kapnia a 3-400V-ot. Ráadásul folyamatosan, hogy mindig töltés alatt legyen a cdi-ben lévő kondenzátor. Neked ehelyett van egy 'többfázisú' vastag és kevés menetszámú generátorod. Ez nagy áramot és kevés feszültséget ad le. Amit mérsz, az úgymond nem a valóság. Üresben ezek a tekercsek is simán leadják a 2-300V-ot, de terhelés hatására visszaesnek 40-50V-ra. Ez kevés a cdi-nek. Magas fordulaton elfogy a nafta... Megoldható lenne egyébként így is, de akkor kell egy fesszabályzó, egy akkumulátor, megy egy olyan elektronika ami 12V-ról is képes menni. Ilyeneket gyártottam én régebben karbisra alakított SR50 ditech-ekbe. Bár ez spéci FET-es gyújtómodul volt, lazán vitte a 10.000-es fordulat fölött is a gépeket. Csak én már ezekkel nem foglalkozok. Boltban meg ilyet nem kapsz.
Értem, Köszönöm a segítséget, valahogy gondoltam , de hát 25k. Elég drága. Még annyi hogy a 2. képen amin a gyujtás van bekarikáztam egy foglalatot. Arrol nem jön le semmi szál. Ha onnan lehúzok még 1 kábelt, akkor azzal tudnám járatni a CDI-t a másik mostani pedig lenne a világítás. Abból jönne valami fesz? vagy az miért van úgy szabadon? Lemértem 8000 fordulaton 340V-ad le. Csak ahoz hogy legyen lámpám is meg a CDI- is kapja a magasfesz-t 2 szál kellene.
Ehhez a cdi-hez nem az az alaplap való. Ez csak egy sima cdi, a fesszabályzó külön van, de ez most nem számít. De ehhez a cdi hez olyan alaplap való, amin rajta van a 3-400V-os tekercs. Ez általában egy fekete műanyag védőtokban van. A Tiéden ez nincs. Ezért kap sokkal kevesebb feszültséget, így kisebb a szikra is. Ha meg rákötsz bármiféle világítást vagy fesszabályzót, akkor mégjobban lecsökken a feszültség, ezzel együtt meg a szikra nagysága is. Ezzel együtt persze a motor teljesítménye is, mert nagyobb fordulaton már erősen kihagyogat a gyújtás. Valami ilyesmi alaplap kellene Neked: http://www.robogowebshop.hu/el...
2. kép alapján mondom.
Az a probléma most ugye, hogy nekem nincsen csak egy vezeték, a Piros, amire volt kötve a fesszabályzo, szépen leszabályozta 12v ra, és ez ment a CDI-be, + még erröl a szálrol ment az aksi töltése, és a lámpák is. Ezért érzem most erősebbnek a motort, mert ugye nincs leszabályozva 12v ra, így hogy elment a fesszab.
azzal a trafoval elvileg az akksit akarta tölteni... nem a cdi re volt kötve. De tényleg nem lehet elképzelni amit müvelt vele az ipse.
Ugyan ilyen CDI-m van. Itt a rajz hozzá, szerintem ennek nem 12v, és nem az aksiról kell. Meg hát ott a rajz, és most hogy direktbe szabályzás nélkül megy a CDI-be a fesz tényleg olyan mintha +5 LE-t kaptam volna.
Amit még nem értek, hogy RIGA fesszabályzót tett bele. Emlékeim szerint a RIGA-ban sem akkumulátor, sem feszabályzó nem volt, és kicsit másképp nézett ki az alaplap is. Tehát ez megint csak kókányolás. A 220-as trafó meg biztos hogy azért volt benne, mert az alaplapról hiányzik a 3-400V-os tekercs. Márpedig ha cdi elektronika van benne, akkor ez kell neki. 'Emberünk' így oldotta meg hogy legyen 12V-ból durván 220V-ja. Ötletes, de nem tartós. Szóval ha rám hallgatsz vagy olyan emberhez viszed, aki tudja mit csinál, vagy beszerzed a gyárilag hozzá való alaplapot és fesszabályzót.
Rieju RR 50. De nem a gyári blokkal. Hanem 2011 es "elvileg" Generic trigger blokkal, a kínai utánzat. De hozzáteszem hogy nekem eddig semmi problémám nem volt a blokkal.
Akkor leírom a történetet: Megvettem a motort, mentem vele kb 40km-et. Egyszer lejtőn lefele meg huzattam, és megszorult. Hazatoltam, megnéztem az olajpumpát, és kiderült hogy nem működött. /nemértem az ilyenröl miért nem lehet szólni?/ Ezután én kevertem magamnak a benzint. Mentem 10km, et hazajöttem utána nem indult el. Elvittem egy szerelőhöz. És egy vödörnyi alkatrészt /elektronikát/ szedett ki belőle. De ilyen 230V os trafo-t meg TV alkatrészeket, meg minden hülyeséget./Hihetetlen amugy mik voltak benne tényleg... ez már a kokányolás istene volt aki ezt csinálta./ Megcsinálta a motrot, belerakott egy RIGA, fesszabályzót, ami kb 30W-t tudott ezért nem volt jo a lámpa/index, aksi-t meg nem is kötötte be. Mondtam nekem ez így nem jó, nekiálltam magam. Vettem bele egy Yamaha JOG hoz való fesszabályzót, bekötöttem és ment. KB, 3000km et mentem vele, most besült, levettem minden kábelt a fesszabrol hogy hazatudjak jönni, és éreztem hogy a motor sokkal erősebb, jobban megy, pörög. Szóval biztos hogy nagyfeszültség kell a CDI-nek.
Én arra gondolok, hogy a Fekete ami a tekercsböl jön ki, az a Test. A piros az a jeladó ami a CDI-be megy, és most meg is néztem így van. A fehér pedig a Világító/töltő. A 2. képen van bekarikázva pirossal, hogy ott az egyik tekercsből van kimenet, szerintem az lesz a másik világíto/töltö. Rámértem multiméterrel a fekete és fehér, szálra és 40-180V volt, szoval a fekete szerintem a test. Csak az a baj hogy ez az ember aki csinálta nem a feketét rakta be testnek hanem a fehéret... ezért nagyon nehéz meg keresni hogy mi hol merre hány méter.
Mondjuk nem lenne baj, ha csinálnál képet a fesszabályzóról és gyújtásvezérlőről is. Mivel az alaplapról hiányzik a 3-400V-os tekercs, ami kell a cdi gyújtáshoz, így a gyújtásvezérlőd vagy tényleg inverteres, ekkor az akku 12V-járól megy, abból csinál ~3-400V-ot és ezt sütögeti rá a kis ellenállású (0.5-1 ohm-os) gyújtótekercsre vagy csak sima tranzisztoros, ami szintén 12V-ról megy, de nem csinál 3-400V-ot, hanem a 12V-ot kapcsolgatja a nagyobb ellenállású (5-10 ohm-os) gyújtótekercsre. Az egyik fekete és piros kábel lesz a jeladó. A másik fekete és a fehéren jön fel a töltés (ezt kétlem). Inkább úgy gondolnám, hogy az egyik fekete és piros tekercs a jeladó, a töltő és világító tekercsek egyik közös pontja a motor testen van, és pl a másik fekete a töltés, a fehér meg a világítás lesz. Ha olyan mint a robogók, akkor a fesszabályzó egyik vége is testen lesz, de az említett töltő és világítástekercs kábele felmegy hozzá. Na most ez így egyszerre biztosan sok lesz, de gondold végig. AM6-os blokkhoz én is csak másféle gyújtásalaplapot találtam. Tehát ez vagy nem az övé, vagy alaposan át lehet variálva.
http://www.robogowebshop.hu/el...
Az a probléma most ugye, hogy nekem nincsen csak egy vezeték, a Piros, amire volt kötve a fesszabályzo, szépen leszabályozta 12v ra, és ez ment a CDI-be, + még erröl a szálrol ment az aksi töltése, és a lámpák is. Ezért érzem most erősebbnek a motort, mert ugye nincs leszabályozva 12v ra, így hogy elment a fesszab.
Ugyan ilyen CDI-m van. Itt a rajz hozzá, szerintem ennek nem 12v, és nem az aksiról kell. Meg hát ott a rajz, és most hogy direktbe szabályzás nélkül megy a CDI-be a fesz tényleg olyan mintha +5 LE-t kaptam volna.
http://www.myscootershop.nl/47...
Én arra gondolok, hogy a Fekete ami a tekercsböl jön ki, az a Test. A piros az a jeladó ami a CDI-be megy, és most meg is néztem így van. A fehér pedig a Világító/töltő. A 2. képen van bekarikázva pirossal, hogy ott az egyik tekercsből van kimenet, szerintem az lesz a másik világíto/töltö. Rámértem multiméterrel a fekete és fehér, szálra és 40-180V volt, szoval a fekete szerintem a test. Csak az a baj hogy ez az ember aki csinálta nem a feketét rakta be testnek hanem a fehéret... ezért nagyon nehéz meg keresni hogy mi hol merre hány méter.