Sok szerelő lecseréli az olaját évente. A teleszkópban is vagy a fékrendszerben ami egy teljesen zárt rendszer ! Az autója sebességváltójában meg már 14 éve ugyanaz a lötty van.
Talan azzal magyarazhato ha valaki halogatja a telo olajcseret mert ha meg az olaj nem is annyira draga de sok sok motornal nagyon bonyolult csak az olajat lecsrelni. Meg kozvetlen visszajelzese sincs hogy az olaj oregszik. Kart sem okoz. Nem is tudnak rola sokan mennyi a csere periodus. Ahogy a fekfolyadek periodus. Na az van 2 evente! Lenne legalabbis.
Azt meg hozzá teszem javaslatom szerint, mivel a gyártók 99% utcai motorokra 2évet ír, de akinek ilyen fos utakon van pénze évente menni legalább egy 15-20ekm -t akkor ne sajnálja azt a 4000ft -t évente egy liter teló olajra!
15-20ekm alatt szerinted hány pár gumi és fékbetét fogy el?
Motor olaj ára?
Jobb lánc 1/2-1/3 futásteljesitménye így az ára is....
Akkor most egy liter lengéscsillapító folyadékon vitázol?
De azt meg lemerem fogadni akik osztják az észt nem 2évente de lehet még sose cserélték a motorjukban, mert jóóó az úgy....
Olyan ez, mint amikor fékrendszeren valami elkezd kopni mit csinál a hülye magyar? Vesz fémfékcsövet,mert azt mondták neki....
Meg aki úgy gondolja, hogy az átlagosan jó közutakra átlagos közlekedési szabályok mellett ugyan az az igénybevétel éri a teló olajat, mint egy szar magyar úton minden szabályt megszegve...
Ott a 24e egyre jobban közelit az 1500 felé....
Az egyenleteknél meg bizony több helyen is lenne négyzetre emelt tag, tehát nem épp olyan az arány, mint gondolnád....
A dúsulást elméletben értettem, hogy pl amikor még langyos, akkor még pl. lecsapódik a keverékből a benzin ,így elvileg ha a szivató nincs már ráhúzva ,de még nem üzemi hőmérsékletű akkor az optimálisnál szegényebb keverékkel megy. Így értettem a dúsulást. Mivel tudtommal a szegény keverék is okozhat kopogást, ezzel ezt akartam kizárni mivel ez csak bemelegedve kopog
nem dúsul miért dúsulna ? ahogy melegszik nem nő a fúvóka nem vékonyodik a tű mikor üzemmeleg akkor működik optimálisan akkor tisztul a gyertya beállnak a hézagok mindenhol vidáman csörgedezik az olaj meg ilyesmi
Illetve ha jól sejtem nem is szegény keverék okozhatja. Mivel csak jól bemelegedve koppan, viszont a melegedéssel arányosan dúsul úgymond a keverék, ha jól tudom.
az az csak mert az enyémbe kiment és teleszórt mindent láncgörgődarabkákkal akkor belecsúszott lánckerék a főtengelyre , két lánckerék a kiegyensúlyozótengelyekre persze új lánc meg valameik csúszka ha jól emlékszem ...szóval arra nem árt vigyázni
remélem nem valami olyan van vele ,hogy a lendkerék mimiálisan elfordult előgyújtás felé, és így ha már rendesen bemelegszik, akkor be tud koppanni... de ha jól értelmezem üzemszerűen a forgásból adódva, ha pl. a lendkerék ékét enné meg akkor az utógyújtás felé akarna elmenni.
Egyébként hidegen melegen elég szinte ránézni a gombra és pötyög, minden tök jó vele :)
A "balancer chain"-t még valóban nem ellenőriztem, pedig a gépkönyv 6.000 km futás után ellenőrizendőnek írja. Viszont a blokknak nagyon szép hangja van, ha üresben rángatom, akáőr leszabáylzás közelig akkor nincs kopogás, ha nem hirtelen terhelem be, hanem lassan úgy is zaj nélékül le lehet szabályzásig forghatni fokozatban is. Illetve ugye most a 100 as benyával nincs kopogás. Szóval biztosan valami égési rendellenesség van. Télen az álltalad említett módon benéztem a hengerbe, és akkor semmi csúnya dolgot nem láttam a dugón... azóta 4.000 km et tettem bele. Szóval nem értem... de majd a gyertya cserénél kíváncsi leszek ,hogy néznek ki az eddigi gyertyák..
beleleshetsz mikor kiveszed a gyertyákat a belső gyertyánál bevilágítasz a külsőnél meg kukkolsz ki tudja mien cseppkőbarlang van odabenn mikor fenn van a dugó meg lehet kaparászni a tetejét , de különben mindig rakódik le ez az a benzinből is vagy az a minimális olaj ami odakerül , különben biztos az kopog ? spanoltad már a kiegyensúlyozótengelyek meghajtó láncát ?
A shell 95 el eléggé be tudott kopogni, az omw 95 el szintén, bár kevésbé, aztán tettem bele az omw 100 as benzinét, ezzel jó, ezért most ebben a nagy melegeben ezzel járok. Igen, én is még erre gondoltam ,hogy esetelg valami lerakódás lenne odabenn, ami beizzik és az okoz idő előtti robbanást. De mi rakódna le? olajat nem eszi, szoktam vele 1-2 hetente autópályázni is, szóval nem értem a dolgot...
Vettem dp9ea9 et, jövőhéten beteszem őket ,hátha, illetve majd a gyertyák kivételekor legalább meglátom őket, hogy hogy néznek ki..?
dpr9ea-9 et használok én is és a gyári ajánlás is az, vagy denso X27EPRU9 szerintem a benzinnel van gond próbáltad más kút 95 ösét ? esetleg sok a lerakódás a hengerfejben ?
Kedves kollégák, olyan kérdésem volna, hogy egy tök gyári, 20 éves motornál, amiben megfelelő hőértékű gyertya van, mi a fene okozhatja szerintetek, hogy rendesen bemelegedve bekopog 95 ös benyával? 100 assal jó műxik. Előre is köszönöm! suzuki dr 650 1992/5
A gyertyák annyiból nem felelnek meg a gyári ajánlásnak, hogy a gyár dp9ea9 et ír elő, de dpR9ea9 esek vannak benne. Tehát zavarszűrő ellenállásos verzióval járok. És azé ha nem kötelező nem járnék 100 assal...
Egy autó alufelnijének ugyanolyan a pereme mint egy motorfelninek ?
Röviden :
Ha kivágatok egy alufelniből annyit, hogy a szélessége jó legyen, akkor rá lehet tenni a motorra való gumit, vagy már a perem is más ?
Szerintem maradj a gyári viszkozitás értéknél és próbálj ki mást a Motul helyett. Nekem is Hondám van, az szépen járt a 10-40-es Motul-lal. Most tavasszal váltottam Xado 10W-40-re. Ezzel még jobb lett. Javaslom neked is.
A sok felkiáltójeltől nem lesz hatásosabb az érvelésed. Nem érdekel kinek mit kap az utcán a motorja. Engem a tények érdekelnek. Lássuk:
Te belinkeltél egy versenymotorhoz való karbantartási táblázatot és megpróbáltad eladni (sőt most is azt próbálod) utcai karbantartási ciklusnak. Bármilyen meglepő nem véletlenül teljesen más az utcai karbantartási periódus. (Köszi, hogy belinkelted önmagad megcáfolására). De te biztos jobban tudod mint a Japán tervezők.
Ha nekem azt mondod, hogy az 1500km-es telóolajcserének és a 24000km-nek van bármi köze egymáshoz akkor szellemi fogyatékos vagy.
Direkt nem Kawa, direkt nem hazai fórumtag!
Szerintem sokan közlekedünk hasonlóan utcán is....
...pálya tempó és az aszfalt meg szarabb,mint a pálya!
Akkor, most vissza nyalt a fagyi?
"apa kezdődik" holnap napközben jönnek megint a tribológiai szakértők akik szerszámot még nem fogtak és a diplomát is kipuskázott ZHval és vizsgával érték el (a 4évet 10év alatt....)
15-20ekm alatt szerinted hány pár gumi és fékbetét fogy el?
Motor olaj ára?
Jobb lánc 1/2-1/3 futásteljesitménye így az ára is....
Akkor most egy liter lengéscsillapító folyadékon vitázol?
De azt meg lemerem fogadni akik osztják az észt nem 2évente de lehet még sose cserélték a motorjukban, mert jóóó az úgy....
Olyan ez, mint amikor fékrendszeren valami elkezd kopni mit csinál a hülye magyar? Vesz fémfékcsövet,mert azt mondták neki....
Meg aki úgy gondolja, hogy az átlagosan jó közutakra átlagos közlekedési szabályok mellett ugyan az az igénybevétel éri a teló olajat, mint egy szar magyar úton minden szabályt megszegve...
Ott a 24e egyre jobban közelit az 1500 felé....
Az egyenleteknél meg bizony több helyen is lenne négyzetre emelt tag, tehát nem épp olyan az arány, mint gondolnád....
Egyébként hidegen melegen elég szinte ránézni a gombra és pötyög, minden tök jó vele :)
Vettem dp9ea9 et, jövőhéten beteszem őket ,hátha, illetve majd a gyertyák kivételekor legalább meglátom őket, hogy hogy néznek ki..?
Találkoztál már gyakorlatban olyannal,hogy a póluskeréken lévő szennyeződés "elviszi" a jelet?
A gyertyák annyiból nem felelnek meg a gyári ajánlásnak, hogy a gyár dp9ea9 et ír elő, de dpR9ea9 esek vannak benne. Tehát zavarszűrő ellenállásos verzióval járok. És azé ha nem kötelező nem járnék 100 assal...
Egy autó alufelnijének ugyanolyan a pereme mint egy motorfelninek ?
Röviden :
Ha kivágatok egy alufelniből annyit, hogy a szélessége jó legyen, akkor rá lehet tenni a motorra való gumit, vagy már a perem is más ?
Ezekkel a vasutasokkal csak a baj van
Te belinkeltél egy versenymotorhoz való karbantartási táblázatot és megpróbáltad eladni (sőt most is azt próbálod) utcai karbantartási ciklusnak. Bármilyen meglepő nem véletlenül teljesen más az utcai karbantartási periódus. (Köszi, hogy belinkelted önmagad megcáfolására). De te biztos jobban tudod mint a Japán tervezők.
Ha nekem azt mondod, hogy az 1500km-es telóolajcserének és a 24000km-nek van bármi köze egymáshoz akkor szellemi fogyatékos vagy.
Direkt nem Kawa, direkt nem hazai fórumtag!
Szerintem sokan közlekedünk hasonlóan utcán is....
...pálya tempó és az aszfalt meg szarabb,mint a pálya!
Akkor, most vissza nyalt a fagyi?