Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Itt olvashatsz okos dolgokat: robogó tudnivalók
Ha nem tudod mi a probléma, akkor inkább szerelő, de inkább szakembert mondanék.
Ez akkor egy jó játszma..Talán akkor meg kell hagynom a szerelőknek,hogy időt és pénzt spóroljak magamnak?...
Mivel a motoros 634/5 típust emlegetett, és volt 634/8-as is ebből. Bővebben itt:
"háromötvenes" jawa-k
De egyébként én nem vetettem fel semmit! Nem is szőrözök.
Grrrrr! Nekem Jawa 6 V-ossal volt csak dolgom. De attól még lehet 12 V-os is!
Sziasztok! Meg vagyunk lőve; Ugyan ilyen dugattyú kéne nekünk, de sehol sem találunk. Csak a méretek állnak rendelkezésre.
(Aprilia RS50-hez kell, amiben mint kiderült nem origi, hanem valamilyen 70 ccm-s - talán AM6-os - hengerszett van, szóval még inkább nehezebb a helyzet. Ennél nagyobb dugót már nem lehet belerakni, de mivel még dugattyúszoknya-törés előtt jó volt a kompresszió, így ugyanilyen dugattyút szeretnénk még belerakni - megúszva a henger-vásárlást -

Valaki nem tud esetleg segíteni, hogy hol lehetne ilyen paraméterű dugattyút vásárolni valahol? (Ahogy a képen látható. Nincs rajta "ablak", teli szoknyás.)

Köszönöm.
Szia, tudomásom szerint indítórugónka nevezik azokat a kis rugókat amik a röpsúlyos kuplung pofáit húzzák össze. Alapvetően keményebb rugóval nagyobb fordulaton indul el (mondjuk sportosabbnak), puhább rugóval kisebb fordulaton.
Bele lehet menni jobban, mert még rengeteget számít a kontrasztrugó, ami a hátsó rugós szíjtárcsát nyomja össze, a variátor görgők tömege, és a görgők pályájának kialakítása.
Elbeszélünk egymás mellett. A kérdésem az volna, hogy ha a tag beszél egy Jawa-ról, akkor te honnan vágod alapból, hogy az 6 voltos?
Én generátorossal nem találkoztam! 1980 körüli időkről beszélek. Ez olyan 30-33 éve történt. De katalógusból én is ki tudom nézni.
Hát, ezaz. Volt 12 voltos nem kevés. 210 wattos generátorral.
Tapasztalatom szerint nem nehéz,ha csak el nem felejtem,hogy bejáratós a jószág.. Az igazi gondom az volt,hogy melegen lábbal kellett meglökni olykor-olykor..
Én csak a 6 voltosra emlékszem. Attól még lehetett.
Jaffából nem volt 6 meg 12 vótos?
Munkatársnak ilyen volt!
egy megoldás van ami mindjárt kettő vagy egy ugyanojan motornak a kuplungját szétszeded (lehet utána az is szorulni fog ) vagy megnézel egy robbantott rajzot esetleg a harmadik elviszed egy szerelőhöz ez lenne talán a legjobb ....
Nem leszek népszerű azzal, amit írni fogok, de ha nem tudod a bajt megállapítani, akkor kevés a tudás. Kevés tudással pedig nem állunk neki ilyen munkának. Simán lehet, hogy elgörbítetted a szelepeket.
Honnan tudod?
Ej Te, a magam tapasztalatából kiindulva, nehéz ellenállni a sortos indulásnak. Akkor valószínű a kontraszt rugó lesz az.
Logika és méregetés tolómérővel! Már digitálisat is lehet venni 2-3000 Ft-ért! És azt az alátétet ami eddig kívül/ belül volt, máshová tenni.
Szakképzettség nélkül pedig nem kellene szerelni!
az a baj hogy már a szétszerelés előtt is szorult, igaz már biztos páran széthúzták szóval kitudja hogy melyik alátét hol volt eredetileg
Köszönöm a választ..bár a frissen fúrt motor nem lesz mindig frissen fúrt, a sportos indulás csak akkor jön,de nem akartam szerelgetni..az indító rugót egy szerelő használta,hogy az a gond.Valószínűleg nem másra gondolt,mint a kontraszt ra ..csak kellett volna a megerősítés.
Üdv!

Az indító rugó talán a berúgókar visszahúzó rugója akar lenni, a kontraszt rugó a kuplung alkatrésze. Esetleg a bendix rugója is lehet. Frissen fúrt motorral meg ne akarj sportosan indulni.