Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

nem jó
ha 55el megyek akkor egy melóbajárós út 1 liter benzin
ha 45el megyek akkor 9 deci
ha 40el akkor is 9 deci
nem is lenne rossz ha mondjuk mátészalkára vagy sopronba járnék de 30km távra ez nem kevés
kell egy ütköző a súber fölé ami csak félgázt enged és kész
Az odaúton végig mész vele és vissza felé végig tolod.
igazándiból nem értem mire gondolsz de nekik minden "egyenes"
5x4es szoba közepén ujjnyi vastagon állt a víz betonozás után az is egyenes volt, majd a burkoló megoldja
de szerintem ne offoljuk tovább

inkább azon agyaljuk hogy tudom a robogóm fogyasztását 2 literre csökkenteni úgy hogy a megtett út felén ne kelljen tolni az eredmény eléréséhez
Ha csak az van otthon?
Miért? Amikor itt tolómérővel mérik az okosok a dugót?
Van az "egyenes". Ez jelent 3 dolgot:
- egyenest 2cm pontossággal
- síkot 2cm pontossággal
- vízszintest, 2 fok pontossággal, ami a függőre mindig "derékszög"
A legjobb, ha elkezdessz szőrözni, hogy esetleg pontosítsunk pár dolgot, elküldenek anyádba, hogy okoskodsz...
Ez meg azért van, mert trendi dolog az igénytelenség. Saját hányásában fetrengve ébredve, fészbúkon megosztva, 2000 lájk per perc.
Egy parti bárhol a városban, kilencezer köbméter szétdobált sörösdoboz a kultúrált szórakozáshoz alap.
ezeket a fogalmaknak a pontos jelentését szerintem nem is ismerik. ahol 20 méterben a 2 centi még "egyenes"
De azt nem minden kőműves tudja, hogy a sík, az egyenes és a párhuzamos nem ugyanaz a fogalom. Bocs, hogy századszor írom, de ez nagy kedvencem.
mi a szakközépben olyan havi 1-2 alkalommal álltunk be, de inkább 1
ugyanez főiskolai szintem már heti 1-2 alkalom
a jómunkás ember meg azért issza reggel marokból a pálinka ízű szeszesitalt mert a mérnökök miatt nyugtalan a melóhelyen
Asse nagy dolog, hogy a föld déli oldalán nem potyognak le az emberek.
De azért egy ilyen kijelentésért régebben necces volt egy máglya... mosmeg minden hülye tuggya...
Jaj haggyad má' ezeket a sztereotipiákat te is..
A krimók rendszerint nem a mérnökökkel telnek meg, hanem a melósokkal, és valahogy az is életszerűtlen a számomra, hogy az éjjelnappali közért előtt könyvtárosok és atomfizikusok tolják reggel a bőr alá a vegyigyümi ampullát:)
(mert a mérnökök ugyan azért a piáért sokkal többet fizetnek egy puccosabb helyen hihi:)
(on)
Hahhahaha, tényleg.

De azt a kis buzi karbit is ki kellett egyszer találni nem?
a legfőbb különbség az hogy máshogy gondolkoznak a diplomások mint a "pórnép"
van pár ismerős de mindnek máshogy jár az agya, ez most a sok tanulástól vagy a sok drogos-alkesz party miatt változott meg azt nem tudom
és hány szervizes van a világon aki egy alu tömbből kéziszerszámokkal(értsd: villany nélkül ) tudna egy stihl karbit csinálni?
mondjuk a tervezőkre is kíváncsi lennék mit hoznának ki pc nélkül
nem mondom hogy a pc-vel nem jobbak a cuccok, de csak addig amíg egy combosabb napvihar meg nem tépázza az elektromos kütyüinket
Egyik épitészmérnök ismerősöm szerint ő azért jár egyetemre, hogy megtalálja a polcon a szabványkönyvet, és tudja hol kell kinyitni, ha fődémet kell méretezni:)
(asszem én offoltam a legtöbbet, elnézést kérek)
Igen. Most már tudja. De mondom tervezz egy másikat, más típusú gépre. Szólj, ha kész vagy. Ja és igazold matematikailag, hogy a jó eredményt adja.
Ezt tudja a láncfűrész és egyéb egyszerű fűnyírásra használt eszköz karburátora is
Abszolút telitaláltat.
Az egyik ember-szakma- nem élhet a másik nélkül
Minden embernek megvan a helye a társadalomban, probléma akkor kezdődik amikor valaki nem találja :)
Csak példa volt. Ők nagy elméleti szaki voltak, mégse szólták le a bányászt vagy a parasztot. Kitartó munkájukkal inkább segítettek nekik, ahogy pl. Kandó Kálmán vagy Mechwart András is. És még mondhatnánk kismillió példát. Igaz, nekik nem volt internetük, így nem kellett viaskodniuk senkivel. Disszertációkkal és tudományos cikkekkel kommunikáltak.

Sok igazság van abban, amit taschner mond. Csak azzal nem értek egyet, hogy aki diplomás, az nem más mint egy az ő pénzén megtollasodott semmittudó, munkakerülő senkiházi, aki élősködik másokon. Hol tartunk, vaze?
"Csonka János és Bánki Donát." Jah, a múltkor velük voltam a kocsmában, picit benyomtak a srácok, úgy kellett őket hazafuvarozni. Na szóval a viccet félretéve, itt kurva nagy gondok vannak a fejekben. Első nagy gond, hogy mindenki azt hiszi hogy jobb a másiknál és többet tud. Senki nem ismeri el a másik munkáját, tudását. A diplomás szarba sem nézi a szakmunkást, nagyképű, a fellegekben jár, parancsolgat ahol teheti. A szakmunkás szarba sem nézni a diplomás munkáját, mert szerinte a tudása csak elméleti, holott bizony erre is ugyanúgy szükség van. A szakmunkás 3 évig tanul, a diplomás tovább. Viszont az hogy ő tovább tanult, az még nem biztos hogy több tudást is takar. Az iskolákban sajnos nem azt tanítják amit kellene. Kellene tanítani mindenkinek mindent egyformán. Majd aki tovább tanul valamelyik szakirányba, akkor őt a továbbiakban már csak ahhoz a szakmához való anyaggal kellene tömni. Szóval nem akarok itt oldalakat írni (főleg hogy melót is meg kellene csinálni), de sajnos ilyen az ember. Irigy és mindent jobban tud mint a másik. Viszont ennek az oldalnak nem erről kellene szólnia. Ez egy motorszerelő fórum, itt tanácsokat kellene adni a tanácstalanoknak. De már én is egyre ritkábban írok, mert ez az oldal már teljesen másról szól.....
Elég ha két nevet említek: Csonka János és Bánki Donát.
Ők a gyakorlati dolgokhoz elég jól értettek, mert prototípusaikat nem ritkán fúróval, reszelővel alakították, vagy éppen kemény fából faragták ki bicskával. Ugyanakkor nem csak hogy zseniális mérnökök, hanem rendkívüli ötletgazdák voltak. Fizikai képzettségük a hozzá szükséges matematikai tudással messze átlagon felüli, sőt a mérnöki átlagon felüli volt. Felvilágosodás kori kutató-fizikusok tudásával bírtak. A porlasztás témakörében mindent letettek az asztalra, amit utánuk 100 évig használt az egész világ, sőt olyasmit is alkottak, amit a világ csak manapság kezd el használni.

Érezzük ugye, hogy ez nem egészen azonos azzal a képességgel, amikor valaki életet tud lehelni egy öreg ZZR-be, vagy meg tud javítani egy szétkopott Mikunit. Van aki persze még ügyesebb és szakértelemmel pl. át tud konfigurálni egy karburátort egy más típusú motorhoz. Aki ilyen, már beszélhet magasról a témában. De azért azt is oda tenném, hogy csináljon egy olyan karburátort, ami fejjel lefelé is működik vagy netán olajat és vizet is porlaszt az üzemanyag mellé és mindezt tisztán mechanikus úton szabályozza oly módon, hogy a karakterisztika megfelel az előzőleg matematikai úton meghatározott ideálisnak. A fent említett úriemberek ugyanis ezt meg tudták csinálni 130 évvel ezelőtt (számítógép nélkül). Még sem beszéltek lenézően egyetlen kenyeret adó, dolgozó parasztról sem.
hogy jó szakember legyen valaki nem feltétlen szükséges diploma de nem árt ... folyamatos tanulás kell hozzá folyamatosan gyakorolni kell, érzék kell ahhoz, ha nyögvenyelősen csinálsz valamit sose leszel igazán jó , meghallgatni másokat és aztán úgy csinálni ahogy az embernek könnyebb gyorsabb jobb, nem kell vaskalaposnak lenni amit más 100 éve kitalált nem kell újra felfedezni és a másik hiába feszeng az ember mert mindig lesz nála jobb okosabb ügyesebb de ezzel nincs is baj
Ami közös bennük az maga a kommunizmus lényege: a beton.