Sziasztok. Gyors kérdés. A motoromban dögledezik az akksi (bár nem tudom miért, nincs 3 éves sem), kérdésem az lenne, hogy így használhatom-e a motort? Nem tesz kárt a fesszabájzóban? Jelen állás szerint nem sok kedvem lenne másikat venni. Köszi. Széles utat
Na itt vagyok, a főfékhengeres A lényeg az, hogy csak össze ne vesszetek ezen a hülye levegős féken!
A másik lényeg, hogy van még az új fékfolyadékból, tehát újra nekiállok a hétvégén a légtelenítésnek.Főfékhengernél és a két pofánál. Már az összes csavart átnéztem, az összes csövet végigbogarásztam, minden tiszta és szivárgásmentes. Aztán, miközben várom a csodát, utánanézek, hogy mit honnan érdemes beszerezni. Ha egy héten belül ismét felpuhul, akkor nekiesek a szerelésmnek. Köszönöm, hogy ennyit foglalkoztok a problémámmal!
Szia!
Most már csak azt szeretném megkérdezni, hogy melyik csavarra gondoltál. A rugó felölire, vagy aminek a tengelyeén van egy bevágás is. Az a bevágás mi célt szolgál? Ellent kell tertani amikor meglazítom?
Azt az utolsó mondatot megűberelném Az én fékem olyan,hogy a mutatóujjamat ha nem feszíteném előre,mert a menetszél rátolja, akkor átfordulnék az első keréken!Egy szó mint száz, semmi erő szinte nem kell hozzá,mégis adagolható,satuzható,ja és gyári
Jani ! ... megy a fiokba ... jobban tisztelek .........ok .... most beszéljünk másról
Értem én ,hogy villany motor .... de mi hajtja ?
A fordulat szám mérőmet én mint analfabétuselektronikus meg oldotam egyedül .......... mint elektronikusanalfabetézmikuszusz ilyeneket is meg oldok egyedül ... PEDIG NINCS TÁRGYI TUDÁSOM mint egyeseknek ... csak kurva sok melom
Tasi.
Nincs igazam, mert én csak kérdezek. Mitől jobb a radiális főfékhenger, ez a kérdés.
Amit itt állítotok, azt én nem tudom elfogadni. Ugyanis az áttételt megváltoztatni lehet ugyan, akár mechanikusan a kar geometriájának hosszának változtatásával, akár a hidraulikus áttétellel (ugye ezért választunk megfelelő belső átmérőjű munkahengert), ezt nem tehetjük meg büntetlenül ugyanis romlik a nyomáspont.
Tehát hosszabb fékkar, nagyobb erő a főfékhenger dugattyújára, mindenki elájul, kurva jó. Igenám, csak azzal nem számoltok, hogy hosszabb lesz a kar útja is, azaz beesik a kar.
És én ezért nem fogadom el az indokaitokat. Próbáljatok egyszer egy megfelelő főfékhenger helyett egy kisebbet felrakni. Növeled a hidraulikus áttételt, de esetleg le sem tudod légteleníteni, mert nem elég a dugattyú által szállított fékfolyadék.
Ugyanez a baj a kar áttételének módosításával, amit ti megoldásnak véltek.
Ha nem értitek, mire gondolok, képzeljetek el egy egy méter hosszú fékkart úgy, hogy a kar forgáspontja egy milliméterre legyen a főfékhenger szimmetriatengelyétől. Nos ha a gondolatmenetetek helyes, a világ legjobb fékjét kapjuk.
A valóság azonban az lenne, hogy nulla lenne a fékhatás.
Én mint analfabéta ............én is had fejtsem ki a véleményem a radiális fék nyeregben teljesen igazat adok lecsonak
az hogy egy munkahenger hogy van fel csavarozva a teleszkop szára keresztben vagy hosszában , semmilyen töblet fék hatást nem felyt ki .
A radikális fék munkahenger , hogy 4 db csavarral hossz irányba van rögzitve vagy egy hagyományos keresztbe 2 db csavaral teljesen mindegy , ha az anyag terhelések a vibráciok nem engedik a nyereg megengedetnél nagyobb mozgását üzem közben .. csak dizánj az egész . Az egész talán csak azért született mert a hütés és terhelés miatt nagyobb tárcsákat keztek használni . söt amerikában kisérleteztek ki felnire szerelhető oriás tárcsákat ... ez a múlt
Ma már a kisérletek... a felhasznált anyagok és a hidralikus nyomás körűl mozog
pl . régen kemény tárcsákat és puha betéteket alkalmaztak ... aztán jött a félkemény tárcsa és az fém adagolt betét ............
ma a puha tárcsa és a kemény betétek korát éljűk
valamikor 4-5 beteétet ki birt egy tárcsa ..... ma vagy egyszere kopnak el vagy két betétet nem bir ki egy új tárcsa
radiális fő munka henger : elméletileg itt is igaza van lecsonak de ahogy vita társa mondja .. nem elég meg hosszabitani az erő kart , iletve elég , hoszabitani egy fel nem lazulo anya ki lazitásánál a villáskulcsot ............ rá teszük a csövet és már nyilik is ... ok
de a föfék munka hengernél nem huzol rá egy csövet .... mert nem fér el ,,, mert nincsenek 50 cm -es ujaid , hogy az erő kar végét huzigáld
tehát a radikális főfék munkahenger belűl a a hiralika kinyomoszerkezetében rejlik ................ hogy mindenki fel fogja olyan ez mint egy válto átétel , hogy meg van változtatva a forgáspont helyzete olyan mintha a hagyományos föfék hengeres 2 -esbe indulna,
nagyobb forgatonyomatékot kell ki felytenie hogy el induljon a motor .
a radikális föfék hengeres pedig 1 -be indul de még ott is van egy felezöje , a leg kisebb forgato nyomaték kifelytésel is simán indul
ergó ugyan olyan fékar elmozdulás esetén 20 % kal nő a hidralika nyomása ,, jobban érezni az adagolhatoságot kisebbfékar el mozdulásall nagyobb fék hatást érünk el ..............
miért............ mert a fék hatás nem csak az anyagok minöségétöl és a nyomás felületétö függ ........hanem a nyomás nagyságátol is ...
Szóltam én hozzád?
Majd ha a véleményedre leszek kíváncsi megkérdezlek. Addig meg kuss!
A másik lényeg, hogy van még az új fékfolyadékból, tehát újra nekiállok a hétvégén a légtelenítésnek.Főfékhengernél és a két pofánál. Már az összes csavart átnéztem, az összes csövet végigbogarásztam, minden tiszta és szivárgásmentes. Aztán, miközben várom a csodát, utánanézek, hogy mit honnan érdemes beszerezni. Ha egy héten belül ismét felpuhul, akkor nekiesek a szerelésmnek. Köszönöm, hogy ennyit foglalkoztok a problémámmal!
Most már csak azt szeretném megkérdezni, hogy melyik csavarra gondoltál. A rugó felölire, vagy aminek a tengelyeén van egy bevágás is. Az a bevágás mi célt szolgál? Ellent kell tertani amikor meglazítom?
a kiput a fiam árulja .. bocs
Értem én ,hogy villany motor .... de mi hajtja ?
A fordulat szám mérőmet én mint analfabétuselektronikus meg oldotam egyedül .......... mint elektronikusanalfabetézmikuszusz ilyeneket is meg oldok egyedül ... PEDIG NINCS TÁRGYI TUDÁSOM mint egyeseknek ... csak kurva sok melom
már csak a leömlöre meg turbóra várunk
98 as japán belpiacos 750es banditból hogyan lehetne kiikatni az elektronikai fojtást? 8 ezernél letilt
Nincs igazam, mert én csak kérdezek. Mitől jobb a radiális főfékhenger, ez a kérdés.
Amit itt állítotok, azt én nem tudom elfogadni. Ugyanis az áttételt megváltoztatni lehet ugyan, akár mechanikusan a kar geometriájának hosszának változtatásával, akár a hidraulikus áttétellel (ugye ezért választunk megfelelő belső átmérőjű munkahengert), ezt nem tehetjük meg büntetlenül ugyanis romlik a nyomáspont.
Tehát hosszabb fékkar, nagyobb erő a főfékhenger dugattyújára, mindenki elájul, kurva jó. Igenám, csak azzal nem számoltok, hogy hosszabb lesz a kar útja is, azaz beesik a kar.
És én ezért nem fogadom el az indokaitokat. Próbáljatok egyszer egy megfelelő főfékhenger helyett egy kisebbet felrakni. Növeled a hidraulikus áttételt, de esetleg le sem tudod légteleníteni, mert nem elég a dugattyú által szállított fékfolyadék.
Ugyanez a baj a kar áttételének módosításával, amit ti megoldásnak véltek.
Ha nem értitek, mire gondolok, képzeljetek el egy egy méter hosszú fékkart úgy, hogy a kar forgáspontja egy milliméterre legyen a főfékhenger szimmetriatengelyétől. Nos ha a gondolatmenetetek helyes, a világ legjobb fékjét kapjuk.
A valóság azonban az lenne, hogy nulla lenne a fékhatás.
az hogy egy munkahenger hogy van fel csavarozva a teleszkop szára keresztben vagy hosszában , semmilyen töblet fék hatást nem felyt ki .
A radikális fék munkahenger , hogy 4 db csavarral hossz irányba van rögzitve vagy egy hagyományos keresztbe 2 db csavaral teljesen mindegy , ha az anyag terhelések a vibráciok nem engedik a nyereg megengedetnél nagyobb mozgását üzem közben .. csak dizánj az egész . Az egész talán csak azért született mert a hütés és terhelés miatt nagyobb tárcsákat keztek használni . söt amerikában kisérleteztek ki felnire szerelhető oriás tárcsákat ... ez a múlt
Ma már a kisérletek... a felhasznált anyagok és a hidralikus nyomás körűl mozog
pl . régen kemény tárcsákat és puha betéteket alkalmaztak ... aztán jött a félkemény tárcsa és az fém adagolt betét ............
ma a puha tárcsa és a kemény betétek korát éljűk
valamikor 4-5 beteétet ki birt egy tárcsa ..... ma vagy egyszere kopnak el vagy két betétet nem bir ki egy új tárcsa
radiális fő munka henger : elméletileg itt is igaza van lecsonak de ahogy vita társa mondja .. nem elég meg hosszabitani az erő kart , iletve elég , hoszabitani egy fel nem lazulo anya ki lazitásánál a villáskulcsot ............ rá teszük a csövet és már nyilik is ... ok
de a föfék munka hengernél nem huzol rá egy csövet .... mert nem fér el ,,, mert nincsenek 50 cm -es ujaid , hogy az erő kar végét huzigáld
tehát a radikális főfék munkahenger belűl a a hiralika kinyomoszerkezetében rejlik ................ hogy mindenki fel fogja olyan ez mint egy válto átétel , hogy meg van változtatva a forgáspont helyzete olyan mintha a hagyományos föfék hengeres 2 -esbe indulna,
nagyobb forgatonyomatékot kell ki felytenie hogy el induljon a motor .
a radikális föfék hengeres pedig 1 -be indul de még ott is van egy felezöje , a leg kisebb forgato nyomaték kifelytésel is simán indul
ergó ugyan olyan fékar elmozdulás esetén 20 % kal nő a hidralika nyomása ,, jobban érezni az adagolhatoságot kisebbfékar el mozdulásall nagyobb fék hatást érünk el ..............
miért............ mert a fék hatás nem csak az anyagok minöségétöl és a nyomás felületétö függ ........hanem a nyomás nagyságátol is ...
Fánkot valaki?