Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Sziasztok!Újból kellet küllőznöm egy Yamaha Dt 125ös motorom első kerekét.A befúzéssel nem is volt gond viszont a centírozás nem megy.Hogy kell le húzgálni a küllőket hogy ne üssön a kerék van valami sorrend?
gyűrűk kellenek..?
11.72 eur/db, milyen vastagságú kell..?
Kérnék egy kis segítséget mert csak tippelgetni tudok hogy miért van ez a probléma kíváncsi lennék ti mire gondolnátok!?
Egy Aprilia RS125-ről lenne szó...
Nem rég felújítottam szépen igényesen...
És mikor még finomabban bántam vele akkor éreztem hogy nagyon menne már az első kilométereknél. Volt hogy néha meghúztam picit és jó is volt teljesen. Ilyen 70km után már a powert is használtam és nagyon emelgette magát. Egyszer csak azt vettem észre hogy nem igen olyan erős de azért jól ment. Meg elkezdte csinálni azt a hülyeséget hogy power alatt olyan hülye a hangja is. 5-6ezernél rángat is kicsit az után már kevésbé. Ez akkor van ha beállok egy utazó tempóba. Ha húzom akkor nem csinálja. Meg 6-odikban meg áll a power előtt 7500RPM-nél meg áll és hiába húzom nem megy el powerig csak ha rá kuplungolok (egyszer néztem ezt). De a többi sebességben is észre venni ezt hogy nehezebben akar powere menni. Most 200km van a blokkban...
Meg 120km-nél mértem melegen hogy mit nyom a hengerbe és csak 7-7,5bár-t nyomot!
Én arra gondolok hogy a nagy henger talp mait van ez. Mert egy 0,8-ast és egy 0,3-mast kellet alá rakni hogy megfelelő legyen a préstáv és így is 0,9 lett egy módosított hengerfejjel amin már 0,9 alá nem szabad menni. Én erre gondolok hogy a henger talp tömítésénél enged el. És azt lehet máshogy kéne megoldani...

Mire gondolnátok mi lehet a gond?

A javaslatokat nagyon szépen köszönöm előre is!
A nyúlást azt rendszeresen nézem, tehát leesni nem fog. Rázni még nem ráz, bár középszenderre állítva egyesben alapjáraton már észrevehető, hogy mozgatja egy picit a motort.
Most egy olyan 5-600 km alatt nyúlt meg, annyira hogy utána kellett állítani. ami nem sok tekintve, hogy 1000 km-t ír a szervízkönyve, pedig sprayt kap 3-400 km-enként.

a lánckerék nem néz ki rossznak, de a feszességváltozás valószínűleg a lánckerék miatt van, szóval az is cserés lesz.
Ha meg esetleg a lanckerekek jok akkor a nyult lanc hamarabb tonkreteszi. Masreszt egyre zavarobb lesz a csorompoles es a motort is elkezdi rangatni menet kozben. Ha pedig nagyon megnyulik akkor le is eshet a lanckerekrol a lanc az pedig nem kell mondanom mit tud okozni. Bar meg a nyulas nalad nem olyan nagy. Meg nem.
elszakad balesetezel motor totálkár átmegy rajtad egy ifa ami fájhat esetleg kiüti a blokk oldalát a szakadó lánc ilyesmi
na hogy őszinte legyek ez az a válasz amit nem akartam hallani, meg amitől én is féltem.

okozhat ez egyébként bármit ha nem cserélem ami nagyon sokba fájhat?
Egyszer beallitod es jo ugy 10000 km-ig
vagy meg 20000-ig is. Olaj minosege es csereperiodus nagyban meghatarozza a lanc elettartamat ill nyulasat. Ha surun van olajcsere es jo az olaj akkor 200000 Km is lehet a lanc elettartama.
kösz megpróbálom ... át tudom alakítani szimpla csavarossá a gyárit csak akkor azt néha feszegetni kell...
Leforgasnal extra terheles van a fesziton. Kiveve nehez megmondani hogy rosz. En ezt ajanlom: http://gsxrzone.com/tensioners...
Üdv!
Ismét akadt egy kis problémám a Honda MTX 125-el. Nagy harcok árán rávettem, hogy be-beindulgasson, és csak szivatoval hajlandó, viszont ha be is indul kb 2 másodperc alatt le is áll. Gázadásra rögtön leáll. Arra gondoltam, hogy sok neki a benga, viszont ha kicsit kintebb tekerem az alpjárati csavart, akkor be sem röffen. Vagy 4 ora hosszán keresztül játszottam a levegö, és az alapjárati csavar állitgatásával, de nem tudtam életre kelteni. Ha fecskendezek egy kis bengát a hengerben, felkapja, elkezd maxon pörögni, aztán elzárom a szivatot, leáll (gyári a karbi). Már a sirás kerülget, nem beszélve arrol, hogy mennyire fáj a lábam a folyamatos rugdosástol.
A másik:
Amikor leáll (nem mindig) durran egy nagyot a kipufogo. Ezelött még nem hallottam ilyen hangot ettöl a mocitol. Most volt dugo csere, és furás. Lehet hogy ilyennek kell lennie?
Kérlek segitsetek, mert meggyujtom.
szelepeket állítottam rajta vagy 2 hónapja kivettem visszaraktam elméletileg minden oké vele ... lehet nagy fordulaton csavarodik vissza ?
Nem lassan kuka hanem mar kuka.
Uresben nem forgatjuk tiltasig a motort. Vezermulanc feszito lesz.
kérdezek egy szépet gsxr 750 befecskendezős 2001 körüli üresben tiltásig rántja a csákó visszaengedi a gázt valami csörömpöl mintha betrepidálna utána elhallgat menet közbe terhelés alatt nem hallatszik .... esetleg ha találkozott valaki ilyesmivel ...
lassan kuka
Sziasztok

Ma láncspannolás közben vettem észre, hogy ahogy forgatom a kereket változik a lánc feszessége.

Alapból 35 mm játéknak kell lennie, ezt beállítottam, de ahogy forgatom olyan 2,5-3 és 4 cm között változik, ez azt jelenti hogy lassan kuka a lánc?
egyébként lassan már nem lehet többet spannolni rajta, még egy rovátkám van.

egy CB 500 asról van szó

előre is kösz a segítséget.
Tennék én rá hűtő ventit a helye is meg van csakhát a bekötéssel van problémám.Vagy veszek olyan hűtőt amin van gomba és bekötöm automatára vagy egy kapcsolóval megoldom és ha pirosba kalimpálna bekapcsolom.Ez az egyszerűbb megoldás csak kérdés működne e?
Anno az egyik kocsimon már csináltam ilyesmit remélhetőleg a motornál is kivitelezhető.
Köszönöm a segítséget!
A gyújtás az gyári azt hiszem... ha ki van iktatva, akkor hol?
Ki van iktatva, vagy nem a gyári gyújtás van benne. Ettől függetlenül nem kell üvegelni, mert megáll mint a szög.....
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. Mitől lehet az, hogy nem tilt a motor (4T, sor4, 500ccm)? Múltkor vettem észre menet közben. üveghang, de tiltás nincs... Aztán hazajöttem és megpróbáltam, de ugyanaz... sikít, de nem tilt... Mik lehetnek az okok? Előre is köszönöm a segítséget!
De a termosztát miatt nem forr a víz. Az csak kinyit egy bizonyos hőfokon. Persze ha rossz a termosztát és nem nyit ki, akkor az más. Annak forrás a vége. De ha egy motorba gyárilag termosztátot raknak, akkor annak ott a helye. A hőfokra és a légtelenítő furat helyzetére viszont figyelni kell. Az megint más ha álló helyzetben vagy nulla légmozgásban (ilyen menet közben nincs) felmegy a hőfok, vagy megrottyan a víz. Minden hűtő arra van tervezve hogy a levegő elvigye róla a meleget. Ha ezt nem teszi meg, akkor termosztát ide vagy oda, felforr a cucc. Ha sokat mászkálsz lassú tempóban, városban, vagy sokat állsz piros lámpáknál nyáron, akkor egyetlen megoldás a hűtőre egy ventilátor. Máshogy nem megy. Ebben az esetben érdemes a hűtőbe szerkeszteni egy hőgombát (vagy ha meg tudod oldani, akkor egy elektronikus hőkapcsolót építeni), a hűtőre pedig egy legalább 12 cm-es ventit. Nekem a 150-es León is be-be kapcsolgat néha a venti. Ez ilyen, minden masinán. Csak ugye a kisebb, olcsóbb robogókról ezt lehagyják.....
Megindul a mutató totyogás közben és az alsó régióban marad.Gondolom ez azért van mert nem zár a termosztát teljesen.A piros mezőt tehát forráspontot meg sem közeliti mivel a viz folyamatosan cirkulál.Már meg van az új termo és vmikor kicserélem mert a túl alacsony hűfok árt a mocinak ahogy irtad.
Én csak arra voltam kiváncsi hogy véleményetek szerint ha berakom az újat nem e fog rottyanni a vizem.
Valamikor anno dolgozott haver az Autógyárban Miklóson és jártam vele krossz versenyre.Ott kifogtunk egy olyan napot hogy szakadt az eső egész nap a kocsik nem birtak menni a nagy sárban és ott soknak felforrt a vize mivel menetszél nulla volt pedig jó volt bennük a termo.
Én csak ilyesmitől tartok az araszolásban.
Félelmem alaptalan?
Írtam e-mail-t.