látam ! olajos yamaha minek abba 20 w .. ha csipegeti ..esetleg nyáron elmegy , de én nem ajánlom nyáron is jó abba 10w 50 /15w50 most meg simán jó a 10w olaj az olajos ilyen idöben lassaban melegszik mint egy vízes ... meg a 3 szivó hűt ám rendesen .......................... Ha meg nem ejti a fordulatot az szinkron vagy bowden szorul ,esetleg a gáz kar A kuplunghoz kőze nincs .
És ez milyen vas ? honneker ? Hd ? vagy mi ? Az hogy 5 fokba hidegen nem veszi az a normális szerintem .... 20 w olaj Mtz be való nyáron ..................... én nem tudom mi bajotok nektek a 10w- 40 olajal szinte mindenbe jó 4/t
Egy kis segítségre lenne szükségem!
Tegnap hazahoztam a szerelőtől a motort és mivel ma nem szakadt a hó gondoltam kipróbálom milyen lett?
Gomb megnyom moci pöc röff indul viszont baromi nehezen akart magára találni és beállni alapjáratra.Természetesen szivató rajta.ha meg egy kis gázt is akartam volna húzni akkor meg befulladt.Melegen már vette szépen a fordulatot.Régen ilyent nem csinált.Most 20W-s olaj van benne (15W-s helyett) lehet ennek valami köze a dolgokhoz?
Másik kérdés: lehet a kuplungcsere annak az oka, hogy menet közben ha behúzom a kuplungot nem akar visszaesni a fordulat csak baromi lassan és akkor sem alapjáratra?mert a hangja szép és nem csattan váltáskor sem.
Kérlek titeket ha van valakinek véleménye írja le és később visszanézek.
Hú bocs elírtam elég késő volt és billentyű se a régi néha nem érzékeli a szándékot magyarán hiába ütöm a billentyűt :)
12,01mm lenne amit írni akartam esetlegesen tűgörgő futófelületén már 11,99mm
Szelephézag miatt is lehet, persze. Csak a tapasztalat szerint, ha szelephézag miatt van, akkor a hézagállításkori javulás időleges, 500-1000 km után ismét elmegy a kompresszió, mert a kilágyult szelep gyorsan kopik, és ismét beverődik, csak mélyebbre. Ettől fogy a hézag látványosan.
De lehet akár hengerfej tömítés hiba is. Veszteségmérés megmutatja, hol a hiba.
Sziasztok lenne egy kérdésem! egy sor 4-es motor esetében , a hengerekben ha kevés a kompresszió (2-3-4 bár ) az mindenképp gyűrű kopásra utal ? vagy szelephézag miatt is lehet ?
Minőségi olajjal a simson sem koxol (annyira)
A korábbi ki tudja milyne löttyökből származó alkalmasint rendesen felgyülemlett redvát érdemes kikszedn a kipuból, akkor nem is koxol, meg nem is fuj le annyira.
Gondolkozom a hézagoló,tűgőrgő cserénlegalább de ténylegesen henger falán karcrendszer már nincs,bár válla a hengernek nincs de véghézagok nagyok és érzékekre hagyatkozva kéz,szem stb dugó-henger páros is kopott már...érdemes lepucolni a dugó oldalát?
Illetve érdemes a melegedés,kokszosodás elkerülése végett házilagosan módosítani a kipufogó nyíláson felfele? nem az alusíkal egyvonalig jó lenne tudni mi a bűvös érték mert azt sokallom ha aluig menne oldalra nem szeretném bővíteni de felfele jó lenne nagyon lekokszol....visszafele meg a palást hátoldala a gócpont a kipufogó csatornába is..
Igazándiból nemtudom mekkora élettartamot bír még ki így a gép...Tipikus "csörgésel" hozták hozzám nézzem meg és ez fogadott de pár adat nem rémlett szóval az eddigi megerősító infóért köszi :)
Felső hézagolók kezdenek bemaródni,csapszeg is szorul a furatban szobahőmérsékleten nehezen illeszthető a helyére a kínai multiméterem szerint kopás igazából nincs rajta 12,1mm-ert mértem csapszegnél de szemmel láthatóan a kosár pályarészénél vannak elszíneződések...Kosár-csap-hajtókarba rakva kézzel nem billeg..maga a kosár kicsit csörög
Ami viszont furcsa hogy hajtókar oldal irányba csapkodva ugyan olyan hangot ad ki mint járó motornál :) Érdekes mód a csörgés magas fordulaton nem jelentkezik inkább alacsony fordulatnál..
A gyári pérsmagasság vaami 1,4 volt vagy mennyi, amit mértél azt én nem zaklatnám ha a kox eltávolítása után is annyi marad:) 0,8 lat már túl érzékeny meg értelmetlen is a szériába.
Gyűrűvég hézag 0,2 a kopáshatár oylasmi amit írtál, de ennél sokkal nagyobbakakkal járkál a motorok nagy része:)
Hogy lefúj az meg alap, kopás sem igen kell hozzá:)
Megszakítóhézag 0,4 előgyula is olyasmi, bár 1,8-cal méginkább csak alul megy.
(bár megszíkítósnál elégé teoretikus a pontos gyújtás, egy sábvan fog gyújtogatni valahol a beállított érték környékén:) Ha levillogod ez látszik is.
Vagyis pontosítok oldalra mozognia kell azt tudom mert a dugattyúnál van megvezetve a hajtókar,ezt így csinálták a gyárban,függőlegesen meg nem szabad érezhető játéknak lenni,hamár mérni nem tudom mérőeszközel,de érdekelne az akkor hogy a két sonka rész menyire van összepréselve gyárilag vagy a sonka és a blokk között mekkora a mérhető hézag?
Illetve érdekelne az is hogy hajtókar oldal irányú játéka mekkora a megengedett legnagyobb?Itt még gyári 1-1mm-eres felső hézagolás van de alul iszonyatosan nagy az oldal irányú játék kicsit billeg is de felfele nem lóg..oldal irányba tűgörgőstől mozoghat mm-ereket az alsó csapon?
és valóban selejtek a bolti hézagolók felülre azt hallotam rossz minőségűek!Várnám tanácsaitokat véleményeteket!
Szevasztok!
Kéne egykis segítésg az ügyben simson s51N-es motornál mekkora a préssáv?Bár kokszos volt az égéstér és dugótető mikor mértem de már most 0,97mm-ert mértem vélhetően megtisztítanám nagyobbat mérnék.Hengertalptömítés vastagsága ,035mm-eres papírtömítés volt.
illetőleg simsonba Brisk Super N15C gyertya menyire jó úgy olvastam ez olyan 240-es hőértéknek felel meg Isolátorhoz viszonyítva..jobb lenne egy N14C(260-as hőérték netről nézve)
Sajnos mérőeszközeim nem sok akad de mértem gyűrűvéghézagokat is és 0,65mm és 0,52mm-er nemtúljót jelent gondolom mi lenne a gyári méret? 0,1-0,2? Valahol mintha 0,7mm-ert olvastam volna szervíz limitnek...Furatmérőm nincs de ebből következtetem a henger-dugó páros illesztése is jócskán nagy már,bár kézel vállat nem érzek a dugónál már lefúj a motor....illetőleg felülről is belefér a dugattyú erőszak nélkül is a hengerbe...
Esetlegesen megszakítós gyújtású motorról van szó 50köbcentisnél 1,8mm er és 0,4mm a hézag és a Fhp-érték?
Sajnos a motor fojtott volt idáig karbi,kipufogó és henger...mára márcsak a henger kipufogónyílása maradt fojtásos házilagosan érdemes módosítani rajta(nem tuning célból hanem hatásfok olyan értelemben kokszosodik a kipufogó így és véleményem szerint melegedik jobban a masina )
Egy kis segítségre lenne szükségem!
Tegnap hazahoztam a szerelőtől a motort és mivel ma nem szakadt a hó gondoltam kipróbálom milyen lett?
Gomb megnyom moci pöc röff indul viszont baromi nehezen akart magára találni és beállni alapjáratra.Természetesen szivató rajta.ha meg egy kis gázt is akartam volna húzni akkor meg befulladt.Melegen már vette szépen a fordulatot.Régen ilyent nem csinált.Most 20W-s olaj van benne (15W-s helyett) lehet ennek valami köze a dolgokhoz?
Másik kérdés: lehet a kuplungcsere annak az oka, hogy menet közben ha behúzom a kuplungot nem akar visszaesni a fordulat csak baromi lassan és akkor sem alapjáratra?mert a hangja szép és nem csattan váltáskor sem.
Kérlek titeket ha van valakinek véleménye írja le és később visszanézek.
Előre is köszönöm!
Valaki megtudná mondani hogy Riga 16 oshoz hol tudnék főtengely anyát szerezni vagy valakinek nincs elfekvőben ? köszi
12,01mm lenne amit írni akartam esetlegesen tűgörgő futófelületén már 11,99mm
De lehet akár hengerfej tömítés hiba is. Veszteségmérés megmutatja, hol a hiba.
A korábbi ki tudja milyne löttyökből származó alkalmasint rendesen felgyülemlett redvát érdemes kikszedn a kipuból, akkor nem is koxol, meg nem is fuj le annyira.
Illetve érdemes a melegedés,kokszosodás elkerülése végett házilagosan módosítani a kipufogó nyíláson felfele? nem az alusíkal egyvonalig jó lenne tudni mi a bűvös érték mert azt sokallom ha aluig menne oldalra nem szeretném bővíteni de felfele jó lenne nagyon lekokszol....visszafele meg a palást hátoldala a gócpont a kipufogó csatornába is..
Felső hézagolók kezdenek bemaródni,csapszeg is szorul a furatban szobahőmérsékleten nehezen illeszthető a helyére a kínai multiméterem szerint kopás igazából nincs rajta 12,1mm-ert mértem csapszegnél de szemmel láthatóan a kosár pályarészénél vannak elszíneződések...Kosár-csap-hajtókarba rakva kézzel nem billeg..maga a kosár kicsit csörög
Ami viszont furcsa hogy hajtókar oldal irányba csapkodva ugyan olyan hangot ad ki mint járó motornál :) Érdekes mód a csörgés magas fordulaton nem jelentkezik inkább alacsony fordulatnál..
Gyűrűvég hézag 0,2 a kopáshatár oylasmi amit írtál, de ennél sokkal nagyobbakakkal járkál a motorok nagy része:)
Hogy lefúj az meg alap, kopás sem igen kell hozzá:)
Megszakítóhézag 0,4 előgyula is olyasmi, bár 1,8-cal méginkább csak alul megy.
(bár megszíkítósnál elégé teoretikus a pontos gyújtás, egy sábvan fog gyújtogatni valahol a beállított érték környékén:) Ha levillogod ez látszik is.
és valóban selejtek a bolti hézagolók felülre azt hallotam rossz minőségűek!Várnám tanácsaitokat véleményeteket!
Kéne egykis segítésg az ügyben simson s51N-es motornál mekkora a préssáv?Bár kokszos volt az égéstér és dugótető mikor mértem de már most 0,97mm-ert mértem vélhetően megtisztítanám nagyobbat mérnék.Hengertalptömítés vastagsága ,035mm-eres papírtömítés volt.
illetőleg simsonba Brisk Super N15C gyertya menyire jó úgy olvastam ez olyan 240-es hőértéknek felel meg Isolátorhoz viszonyítva..jobb lenne egy N14C(260-as hőérték netről nézve)
Sajnos mérőeszközeim nem sok akad de mértem gyűrűvéghézagokat is és 0,65mm és 0,52mm-er nemtúljót jelent gondolom mi lenne a gyári méret? 0,1-0,2? Valahol mintha 0,7mm-ert olvastam volna szervíz limitnek...Furatmérőm nincs de ebből következtetem a henger-dugó páros illesztése is jócskán nagy már,bár kézel vállat nem érzek a dugónál már lefúj a motor....illetőleg felülről is belefér a dugattyú erőszak nélkül is a hengerbe...
Esetlegesen megszakítós gyújtású motorról van szó 50köbcentisnél 1,8mm er és 0,4mm a hézag és a Fhp-érték?
Sajnos a motor fojtott volt idáig karbi,kipufogó és henger...mára márcsak a henger kipufogónyílása maradt fojtásos házilagosan érdemes módosítani rajta(nem tuning célból hanem hatásfok olyan értelemben kokszosodik a kipufogó így és véleményem szerint melegedik jobban a masina )