Sziasztok! Segítségre lenne szükségem!
Vásároltam egy 2000-res évjáratú Kawasaki GPZ 500s motorkerékpárt, törött gyújtáskapcsolóval, ami most adta meg magát végleg. Kaptam egy régebbi típusét hozzá, de azzal nincs szikra... Az eredeti 5 vezetékes (piros, kék, szürke, fehér, barna) és van a kapcsolóban egy 100 OHM-os ellenállás is. Az lenne a kérdésem, hogy tudja-e valaki mit-mivel zár össze ez a kapcsoló, és hogy mi a jelentősége ennek az ellenállásnak? Csak el szeretném indítani a motort, amíg nem szerzek másik kapcsolót.. Nem találtam igazán pontos rajzot erről a kapcsolóról. A válaszokat előre is köszönöm!
"elég sok 3 fázisú generátorhoz van 5 pólusú szabályzó, vagy rosszul tudom? "
Nem, jól tudod. De amiket én láttam eddig, a 3 fázis egy sorban, egymás mellett volt.
Itt az egyik láb kilóg, szerintem nem véletlenül. Ezért mérhetsz ott mást.
"és akkor ezt mire írtad "Próbáld ki, ha túltölt, akkor oda adj akku +t"?"
Akkor még nem láttam a képet, és azt se tudtam, hogy 3 fázisú a motorod.
miért ne lenne? elég sok 3 fázisú generátorhoz van 5 pólusú szabályzó, vagy rosszul tudom? és akkor ezt mire írtad "Próbáld ki, ha túltölt, akkor oda adj akku +t"?
Van nekem egy Husqvarna sm 125-öm. 2007es évjárat. Legutóbb mentem vele 60 km-t, aztán amikor akartam volna ma használni olyan volt, mintha nem lenne power.. nem akart pörögni, az ereje kb 90%ban visszaesett. Kitisztítottam a karbit, plusz a gyertya televolt rakódva. Most kicsit javult az ereje, de még mindig nem a régi, most is csak olyan 50%-on produkál kb., valamint füstöl mint az állat. Mi lehet a probléma oka? Próbálkozzak új gyertyával? A füst színe olyan szürkés-fehér, vagy világos-szürke.
igen 3 fázisú
tehát dugjak mindent össze és erre meg kössem rá a kimaradt fázist? és ha nem jó a szabályzás akkor arra is a pozitívat?
és ha túltölt és adok neki +-t akkor csak az derül ki, h az érzékelő szál vagy nem. jól értem? és ha túltölt és a +-t ráteszem akkor mit kell látnom?
Most látom a képet, ez gyanús, hogy nem 3 fázisú...
Lehet, hogy az érzékelő szál. Akkor kapcsolt +. Innen tudja a fesz szab, mennyi van az akkuban.
Próbáld ki, ha túltölt, akkor oda adj akku +t.
3 fázisú a generátorod?
új a szabályzó de az egyik pólus nem mutat semmit. van pozitív, negatív meg két fázis és egy ami semmit nem mutat. kérdezgettem másokat is és azt mondták, hogy az is lehet, hogy ez egy két fázisú szabályzó vmi visszakötéssel de az, hogy mire lenne visszakötés nem jöttem rá mert sehova nem vezet max feszültség alatt de nem merem rádugni semmire mert ha kinyírom annak nem sok értelme van. a nem beazonosítható pólus felett van egy jel de nem sikerült megfejteni, hogy az micsoda nem valószínű, hogy lényeges vagy jelent bármit is de biztosan nem a gyártó logója mert annak utána néztem. egy fordított L betű ( mintha J lenne csak egyenes) egy I és es fejre állított L (mintha egy T lenne elfelezve és csak a jobb oldala látszódna)
beszéltem egy itthoni forgalmazóval is aki ugyanilyeneket árul de persze nem volt ezekkel sose semmi hiba de nincs egy multiméterük amivel megmérjék bla bla.
kicserelem az olajat es meglatom mi lesz ha meg ugyanaz akkor majd ha meghal a kuplung akkor kicserelek mindent ,lamellat rugot, es a fem tarcsat ami a kuplung kozot van , latom mas megoldas nem igazan van
igazad lehet ..sőt biztos .............. magyarul most lehet a lamella köteg kisebb össze nyomva , és így már a rúgó nem tud olya nagy erőt ki fejteni a kötegre ,hogy ne csuszon meg ..........nem bántom a Yamahát de mindent túl bonyolit ............ ki mondom néhány tipus kivételével mindig sereghajtó a japok közt nekem 4 db volt egy sem jött be !
04-05ös évjáratoknál volt probléma, hogy nem kapott elég olajat a kuplung, és nem tudta a "kopadékot" kimosni a lamellák közül, és e miatt nem emelt ki, és nehézkes volt a váltás, és ezzel együtt az üres fokozat megtalálása. De csúszás nem volt tapasztalható. A tapasztalatom szerint, viszont utángyártott lamellákkal sosem lesz jó! ugyanis a Yamaha 3 féle tapadó lamellát használ ebben a modelben. És persze a beszerelési sorrend sem mindegy! A sorrendet csak akkor tudod ellenőrizni, hogy a gyári cikkszám (új gyári alkatrész) szerint a beszerelési sorrendbe teszed. A csúszó lamellából, sem mindegy hogy milyen van benne, azt pedig a komplett lamella sor megmérése után tudod kiválasztani
Vásároltam egy 2000-res évjáratú Kawasaki GPZ 500s motorkerékpárt, törött gyújtáskapcsolóval, ami most adta meg magát végleg. Kaptam egy régebbi típusét hozzá, de azzal nincs szikra... Az eredeti 5 vezetékes (piros, kék, szürke, fehér, barna) és van a kapcsolóban egy 100 OHM-os ellenállás is. Az lenne a kérdésem, hogy tudja-e valaki mit-mivel zár össze ez a kapcsoló, és hogy mi a jelentősége ennek az ellenállásnak? Csak el szeretném indítani a motort, amíg nem szerzek másik kapcsolót.. Nem találtam igazán pontos rajzot erről a kapcsolóról. A válaszokat előre is köszönöm!
Nem, jól tudod. De amiket én láttam eddig, a 3 fázis egy sorban, egymás mellett volt.
Itt az egyik láb kilóg, szerintem nem véletlenül. Ezért mérhetsz ott mást.
"és akkor ezt mire írtad "Próbáld ki, ha túltölt, akkor oda adj akku +t"?"
Akkor még nem láttam a képet, és azt se tudtam, hogy 3 fázisú a motorod.
Vidd vissza.
Van nekem egy Husqvarna sm 125-öm. 2007es évjárat. Legutóbb mentem vele 60 km-t, aztán amikor akartam volna ma használni olyan volt, mintha nem lenne power.. nem akart pörögni, az ereje kb 90%ban visszaesett. Kitisztítottam a karbit, plusz a gyertya televolt rakódva. Most kicsit javult az ereje, de még mindig nem a régi, most is csak olyan 50%-on produkál kb., valamint füstöl mint az állat. Mi lehet a probléma oka? Próbálkozzak új gyertyával? A füst színe olyan szürkés-fehér, vagy világos-szürke.
tehát dugjak mindent össze és erre meg kössem rá a kimaradt fázist? és ha nem jó a szabályzás akkor arra is a pozitívat?
és ha túltölt és adok neki +-t akkor csak az derül ki, h az érzékelő szál vagy nem. jól értem? és ha túltölt és a +-t ráteszem akkor mit kell látnom?
Lehet, hogy az érzékelő szál. Akkor kapcsolt +. Innen tudja a fesz szab, mennyi van az akkuban.
Próbáld ki, ha túltölt, akkor oda adj akku +t.
3 fázisú a generátorod?
Vagy linket.
beszéltem egy itthoni forgalmazóval is aki ugyanilyeneket árul de persze nem volt ezekkel sose semmi hiba de nincs egy multiméterük amivel megmérjék bla bla.
http://youtu.be/le0OkzNk92U