esetleg próbáld meg lehúzni a különolajzás csövét, indítsd be ugy és ha nem füstöl nem fuldokol akkor sokat kap a kül. olajzásnál, de ezt kétlem mert igy nem szoktak elromlanni
szeva
próbáld meg azt hogy leszeded az összes benzint, és kipucolod a csapot, majd ÚJ! kuti benzint raksz bele, lehetséges hogy nem tetszik neki az álott benzin( így jártam máma egy vespával) és ha szivatóval megy el akkor lehet az is h főtengely szimeringes, de csak nagyon picit..
vik160
először pucold ki a karbit, majd ha megvan a csapot lesd meg átfilyik-e a benzin.... ha nem akkor ez is pucolásra kényszerül.figyelj arra hogy a karbiba befolyik-e a benzin(haverom RSével igy szoptunk!) ha megvagy vele, akkor a karbi után van az ugynevezett membrán, egy kis kosz megy bele és lőttek annyit tolhatod amennyit akarod, na ezt is pucold ki, de vigyázz rá! ha kiveszed nézd meg, le kell zárni a lamelláknak, ha átlácc a lamella meg a ház közt, akkor rossz, vagy cserés, vagy kókányolni lehet... utána nem indul, akkor kopressziót kell megnézni, és kiderül mi a baja, lehet főt. szimeringes..
csak annyit hogy az ő gépén nyugodtan kereshetitek a kondit... soha nem fogjátok megtalálni mert nincs benn.. tci gyujtás gyujtáselektronikával tekercsel jeladóval...
Hali! Lenne 1 kérdésem bárkihez,a lényeg h vkitől kapjak rá választ!:) Szal...van 1 derbi rabasám 93as évjárat 50ccm,és kicsit régebben használtam már...most újra elővettem,révén h tavaszodik:),és kipuccantottam a karbit,meg amit kellett,és az a bibi h nehezen akar elindulni,rendesen köpi a füstöt(lehet h hideg:))de akk is sokallom a füstjeleket!:S már 100x kipuccantottam a karbit,lehetséges h mégis csak mindig eldugul?és azért indul nehezen?:S most veszek benzin szűrőt rem az majd orvosolja ezt a problémát!meg arra gyanakszom h mivel rég használtam,esetleg mindig vmi kis mocsok jut a fúvókákba...:S Esetleg ha vkinek még van hasolnó problámája,vagy épp 1 rabasája,amivel elfordult hasonló probl.,akk írjon h lehet e más probláma a karbin kívül,hisz ha el is indul akk is sokszor hallani h benzin után kapkod,vagy lefullad:(:S Szal ha lenne már magyarázat ezekre a gondokra,akk az legyen oly szíves és írjon rá vmi receptet!:)
Előre is köszi! üdv:kocek
Sziasztok! Valaki tudna segíteni nekem abban, hogy a mocin hol található az üresjárati visszajelző érzékelője vagy mije? Sajnos folyton ég és jó lenne megoldani a problémát... aki tudja hogyan kell ezt orvosolni és segítene ebben azt megköszönném. Üdv: Andris
Az olajat ősszel csereltem, lehet benne kb 200 km, meg mentem motorozni, és felmelegedett a blokk rendesen, néha bevette, felfele, de legtöbbször nem, a téli leállás előtt ilyet abszolút nem csinált.
Állástól nagyon baja nem lehet, inkább a hidegtől....legfeljebb, hogy besűrűsödik az olaj (durván fogalmazok, akkor olyan lesz mint a lekvár)....és nem kapnak a cuccok kenést, és ragad minden benne. Megoldás: nézd meg az olajszintet, cseréld ki ha tudod... évente illik...
De lehet elég ha alapjáraton hagyod, hogy felmelegedjen a blokk, és megjavúl magától...
előszőr az oldalkitámasztó kapcsolóját nézném meg, lehet nem érintkezik (kell lenni egy gyujtásmegszakitónak lennie ott, hogy ne tudj kihajtott oldalsztenderrel elindulni. Alapjárat az még megy, de ha sebbességbe rakod leáll)
másodszor megnézném, hogy a tartályból folyik-e a benzin, nincs-e eldugulva
harmadszor szétkapnám a karbit, kitakarítanám, és ha koszos belűl, akkor vennék egy benzinszűrőt a befolyó elé...Befolyót külön meg kell nézni, mert előfordul, hogy ott ragadt meg valami kosz...
Aztán a szivató bowdenét, nincs-e felakadva, nem ugrott, e szét (ha bowdenes)....már nem tudom...
negyedszer....olajadagoló, de ezt nem hiszem, attól még mennie kellene...
...egyenlőre ennyi, ha küldesz még infót...többet tudok írni...
Sajnos problémám van a mocimmal (rx 125), és segítségeteket kérem.
A jelenség az, hogy amikor be akarom rúgni, akkor a legalján elakad a berúgókar és nem jön vissza magától, meg néha a váltót is beugratja sebességbe. Úgy érzem, hogy a berúgó tengelye és a váltó tengelye szorulhat. A másik dolog, hogy összel szépen eltettem télire a gépet, most elővettem, és 2es feletti sebességeket csak nagyritkán veszi be, mi lehet vele, az állástól elromlott?:)
...én úgy szoktam megnézni, hogy ad-e szikrát, hogy a pipába beledugom , és ráteszem a hengerre, vagy olyan helyre, ahol a gyertya alsó fele kap testet. Utánna rárugog, és nézem... Két dolog előfordulhat, mégpedig, hogy túl kicsi, vagy túl nagy a gyertyának a megszakítóhézaga. Általában 0,6-0,7 mm a hézag. Kellene egy hézagmérő....beállitani. Sok múlik rajta, és ha új a gyertya akkor is be kell állítani.
Ha nem ad szikrát, akkor lehet a pipából ki van csúszva a kábel, vagy a kábel másik vége a trafóból, huzzátok szét takarítsátok meg, lehet menetes, akkor csavarni kell....
Ha ezek jok, és még mindig nincs, vagy kicsi a szikra, akkor előszőr a kondenzátort nézném meg, egy kis 2cm hosszú, 1cm átmérőjű kis henger (ezt csak cserélni lehet, nagyon ellenőrizni hogy jó nem tom hogy lehet..., én mindig veszek egyet tavasszal, és kicserélem...az MZ-m ben), de fogalmam sincs hol lehet a gépeteken, annak a kábel része pozitívra van kötve, a testje a negatívval érintkezik, a feladata az, hogy megfelelő, kiegyenlített szikra legyen a gyertyánál. Ha bedöglik, nincs , vagy kicsi a szikra...elég neki amúgy ha beázik, kis vizet kap....A másik , dolog, lehet a trafó rosszalkodik, de nagyon kis százaléka a hibajelenségeknek, ha a trafó rossz. Azt is csak cserével lehet megoldani....
Most naon megharagudtam a motoromra. Megtudja valaki miért? A motor üresben naon szépen ketyerészik és amint beteszem sebességbe vagy leáll vagy pedig elkezd fuldokolni és ezt csinálja egy darabig utánna megindul megy mint az állat aztán egyik pillanatról a másikra mintha kifogyna a benzin és leáll.Sebességben nem indul csak üresben. Lehet sok olajat kap és füstöl közben mint állat (önkeverésű). Gyertyát cseréltem és most nem tom hogy tovább.
A dugó műkődik megnéztűk ahogy mondtad meg a tőbbit is.De nem okés a gyertyát kivettuk megnéztuk add e szikrát és add (uj gyertya) amint visszarakjuk és rajta van a gyertya pipa mintha akkor már nem adna szikrát.Amikor utánna kivesszűk látszik tele kőpte tehát adagolja rendesen a benzint.Esetleg valami elektromos hiba lehet? a pipát kéne esetleg kicserélni vagy ennek semmi kőze ahoz?
Hello,
Tudna-e nekem valaki információkkal szolgálni, hogyan lehet kiszedni a fojtást egy suzuki GS500-ból ? Mert a GS500 fórumon olvastam, hogy valaki kiszedte, csak nem kaptam használható infót a részletekről.
Köszi!
Üdv, Atesz
Köszi a tanácsot!
Azért tegnap este nem bírtam ki, a szivárgás helyét lemostam benzinnel (kb. 3mm.) és bekentem teszkós sziloplaszttal, csak úgy kívülről. Nem sok reményt fűztem hozzá, de ma délelőtt mentem vele, és nem eresztett.
Gondolom, hogy ez az eszkábálás nem lesz tartós, de addig sem csepeg az olajam. Olajcsere előtt úgyis meg kell csinálnom rendesen
próbáld meg azt hogy leszeded az összes benzint, és kipucolod a csapot, majd ÚJ! kuti benzint raksz bele, lehetséges hogy nem tetszik neki az álott benzin( így jártam máma egy vespával) és ha szivatóval megy el akkor lehet az is h főtengely szimeringes, de csak nagyon picit..
először pucold ki a karbit, majd ha megvan a csapot lesd meg átfilyik-e a benzin.... ha nem akkor ez is pucolásra kényszerül.figyelj arra hogy a karbiba befolyik-e a benzin(haverom RSével igy szoptunk!) ha megvagy vele, akkor a karbi után van az ugynevezett membrán, egy kis kosz megy bele és lőttek annyit tolhatod amennyit akarod, na ezt is pucold ki, de vigyázz rá! ha kiveszed nézd meg, le kell zárni a lamelláknak, ha átlácc a lamella meg a ház közt, akkor rossz, vagy cserés, vagy kókányolni lehet... utána nem indul, akkor kopressziót kell megnézni, és kiderül mi a baja, lehet főt. szimeringes..
Előre is köszi! üdv:kocek
nézd meg a váltókar körül ott kell lennie, vagy azzal pont ellenkező oldalon... általábon oda rakják ahol a kihalytás van.
Az olajat ősszel csereltem, lehet benne kb 200 km, meg mentem motorozni, és felmelegedett a blokk rendesen, néha bevette, felfele, de legtöbbször nem, a téli leállás előtt ilyet abszolút nem csinált.
Thx.
Állástól nagyon baja nem lehet, inkább a hidegtől....legfeljebb, hogy besűrűsödik az olaj (durván fogalmazok, akkor olyan lesz mint a lekvár)....és nem kapnak a cuccok kenést, és ragad minden benne. Megoldás: nézd meg az olajszintet, cseréld ki ha tudod... évente illik...
De lehet elég ha alapjáraton hagyod, hogy felmelegedjen a blokk, és megjavúl magától...
előszőr az oldalkitámasztó kapcsolóját nézném meg, lehet nem érintkezik (kell lenni egy gyujtásmegszakitónak lennie ott, hogy ne tudj kihajtott oldalsztenderrel elindulni. Alapjárat az még megy, de ha sebbességbe rakod leáll)
másodszor megnézném, hogy a tartályból folyik-e a benzin, nincs-e eldugulva
harmadszor szétkapnám a karbit, kitakarítanám, és ha koszos belűl, akkor vennék egy benzinszűrőt a befolyó elé...Befolyót külön meg kell nézni, mert előfordul, hogy ott ragadt meg valami kosz...
Aztán a szivató bowdenét, nincs-e felakadva, nem ugrott, e szét (ha bowdenes)....már nem tudom...
negyedszer....olajadagoló, de ezt nem hiszem, attól még mennie kellene...
...egyenlőre ennyi, ha küldesz még infót...többet tudok írni...
üdv
Sajnos problémám van a mocimmal (rx 125), és segítségeteket kérem.
A jelenség az, hogy amikor be akarom rúgni, akkor a legalján elakad a berúgókar és nem jön vissza magától, meg néha a váltót is beugratja sebességbe. Úgy érzem, hogy a berúgó tengelye és a váltó tengelye szorulhat. A másik dolog, hogy összel szépen eltettem télire a gépet, most elővettem, és 2es feletti sebességeket csak nagyritkán veszi be, mi lehet vele, az állástól elromlott?:)
Köszi!
Üdv. Gábor
Ha nem ad szikrát, akkor lehet a pipából ki van csúszva a kábel, vagy a kábel másik vége a trafóból, huzzátok szét takarítsátok meg, lehet menetes, akkor csavarni kell....
Ha ezek jok, és még mindig nincs, vagy kicsi a szikra, akkor előszőr a kondenzátort nézném meg, egy kis 2cm hosszú, 1cm átmérőjű kis henger (ezt csak cserélni lehet, nagyon ellenőrizni hogy jó nem tom hogy lehet..., én mindig veszek egyet tavasszal, és kicserélem...az MZ-m ben), de fogalmam sincs hol lehet a gépeteken, annak a kábel része pozitívra van kötve, a testje a negatívval érintkezik, a feladata az, hogy megfelelő, kiegyenlített szikra legyen a gyertyánál. Ha bedöglik, nincs , vagy kicsi a szikra...elég neki amúgy ha beázik, kis vizet kap....A másik , dolog, lehet a trafó rosszalkodik, de nagyon kis százaléka a hibajelenségeknek, ha a trafó rossz. Azt is csak cserével lehet megoldani....
Tudna-e nekem valaki információkkal szolgálni, hogyan lehet kiszedni a fojtást egy suzuki GS500-ból ? Mert a GS500 fórumon olvastam, hogy valaki kiszedte, csak nem kaptam használható infót a részletekről.
Köszi!
Üdv, Atesz
Segíts nekem légyszi! Hogy lehet letölteni szervízkönyvet a motorosok.hu oldalról? Köszi!
Azért tegnap este nem bírtam ki, a szivárgás helyét lemostam benzinnel (kb. 3mm.) és bekentem teszkós sziloplaszttal, csak úgy kívülről. Nem sok reményt fűztem hozzá, de ma délelőtt mentem vele, és nem eresztett.
Gondolom, hogy ez az eszkábálás nem lesz tartós, de addig sem csepeg az olajam. Olajcsere előtt úgyis meg kell csinálnom rendesen
Ebben a topikban mág új vagyok. Van valakinek itt Derbi Gpr 50 nude-ja?
pár tippre lennék kiváncsi. Hogyan érdemes beállítani a cuccot stb.