Szia tanárúr!Most néztem a személyes adataidat,és teljesen meglepődve(kellemesen)vettem észre hogy a volt gyakorlati oktatóm van rajta.Névről biztosan nem ugranék be,de párszor "zaklattalak" gsx-r 400-al kapcsolatban.
cbr 600 f sport..
Mennyibe kerül egy ilyen feszítő?
Ki tudom én ezt cserélni? Vagy ez valami bonyolúlt dolog?
Mert ha valaki leírná hogy megy és nem kell hozzá semmi extra cucc akkor megpróbálnám..
SZerintetek mi lehet a gond?
2001-es cbr fs... 24000kmrel..
4-5 ezres fordulat között zörög benne valami, hidegen melegen egyaránt... se alatta se felette nincs semmi zörej. Nem vészesen csörög csak épp annyira hogy engem ez már zavar :(
Ez is vezérműlánc feszítő lesz?
Ha már így szóba jött az előbb a vezérműláncfeszítő "recegtetés", lenne egy kérdésem. 125-ös Viragon a láncfeszítő "ketyegett", előbb szelephézagra gondoltam, de aztán megbizonyosodtam, mert ha lazítottam rajta fél fordulatot, akkor abbahagyta. Először csak hidegen csinálta (ezért gondoltam szelephézagra) aztán melegen is. Most úgy járok, hogy ki van lazítva, megjelöltem, és figyelem, nem lazul-e tovább. Úgy tünik, nem, mert fogja a rugó, meg az "o" gyűrű.
Korábban itt mondta valaki, hogy egy csavarhúzóval nyomjak egy kattanásnyit a racsnin. Kipróbáltam, abba is hagyta, de aztán visszaállítottam rendesen, csak a rugóerő nyomására mert annyit tudok, hogy a láncok legnagyobb ellensége a túlfeszítés.
Neked erről mi a véleményed, készüljek egy láncfeszítő cserére, vagy nem komoly a dolog. (Ja 30 k km van a gépben)
Ok.értem,de ha nincsenek tipikus jelek a szelep kitámasztására(pl.visszadurrogás,érezhető kompresszióhiány),akkor nem a szelephézagot fogom először leellenőrizni.
köszi a tippet! Mikor már beindult a motor, járattam meg mentem is vele kb. 20percet, de az alapjárat továbbra is magas maradt! Különben meg motorozás közben teljesen jó volt, ment ahogy kell jól húzott. Tudni kel még, frissen fúrt a motor, bejáratós. Mit lehet ezzel a magas alapjárattal tenni? Egy idő után nem fog kijáródni az a "befolyt benzin"? Érdekelne az is hogy működik a vákumos benzincsp, és az aut. szivató. Ez utóbbi miatt nem csinálhatja? Mert az akksit is indítás előtt tettem bele
Vissza-vissza durrog, meg nem is, mert nem is lesz akkor a nyomás, hogy begyulladjon.
A tapasztalat az, hogy tipikus szelephézagprobléma a hidegen nem indulás. Persze más is okozhatja.
A hőfokkal végeztünk egy kísérletet. Egy TL1000 szelepét 200 fokra melegítettük, és megmértük a hosszváltozását. Több mint egy tizedet tágult, de ami érdekesebb, hogy betéve a helyére alig egy perc alatt visszahűlt, visszazsugurodott az eredeti hosszára.
Valószínűleg az történt, hogy elfektetve az úszó nem tudta ellátni a feladatát, és jelentős mennyiségű benzint engedett a blokkba. Mondhatni ez normális jelenség.
Ami aggasztó egy kicsit, hogy magas lett az alapjáratod. Ugyanis, ha a sok benzin a dugattyú alatti térben megáll, akkor a indításkor a lefelé haladó dugattyú nem tudja összenyomni a folyadékot, és a nagy nyomás kilökheti, vagy kifordíthatja a főtengelyszimmeringet.
Ez lehet a magas alapjárat mögött.
Nem szégyen tanulni!De én azért javasoltam hogy a karburátor környékén keresgéljen,mert ha annyira drasztikusan nem lenne szelephézag,akkor a nyitott szelepen keresztül nem robbanna vissza a keverék a szívócsőbe?Ez a hőtágulásos dolog tényleg bonyolult a változó anyagok és változó hőmérséklet miatt,de a szelepek legnagyobb felülete az égéstérben van emiatt igen nagy hő éri,mig a hengerfej egy részét közvetlenül hűti a hűtőfolyadék,bár ettől még tágulhat nagyobbat az aluötvözet,ezt én nemtudom.De akkor megint itt a kérdés:ha megzavarom a gépet,ezután leállítom,majd egy perc és indítózok,akkor még úgy sem kellene hogy induljon(akkor most melegen indul?)Bár tudom hogy akkor még itt van a kompresszió ami egy meleg motornál nagyobb.Remélem érted akkor hogy én nemértem?
Robogószerelőktől kérdezném elsősorban:
sikerült felrakni a hátsó kereket(felni probléma) a suzuki sepiámra,de a szereléssel kapcsolatban lenne pár kérdésem. Mikor a motor le volt döntve a karbi úszóházából kifolyt a benzin a túlfolyócsövön, ez lenne a kisebbik baj. A kipufógómon, a könyök-része oda volt koccolva valahova, és itt van pár mm-es repedés, ez se lenne nagy probléma. De, ezen a repedésen amikor a mocit felállítottam, szépen kicsöpögött nem is kevés benzin...És persze a motor se akart indulni ezután, hosszas inditózásra röffent be csak, tele volt az egész motor benzinnel.. kérdésem hogy a fenébe ömölhetett ennyi benzin a motorba, hogy a pufogón levő repedésen csepegett ki, talán a tűszelep nem zárt le, vagy felakadt az úszó amikor le volt döntve a motor? ami még furcsa, hogy mintha a szivató se akarna visszamenni, fülre elég magas az alapjárat, korábban inditás után 2-3 perc alatt hallhatóan visszaestt a fordulatszám. A motor egyébként jól megy. Szereléskor nem nyúltam a karbihoz, tehát nem tudom mitől vannak az említett problémák.
A 0,15 tökéletes.
A láncról meg a feszítő állásából következtethetsz. Az racsnis ha jól emlékszem, beteszed, a rugót is, körbeforgatod a motort, kiveszed a rugót, aztán magát a feszítőt is, és megnézed mennyit tudsz még berecegtetni rajta.
Remélem érthető.
Ok megnézem!Remélem jó lessz!A 0.15-ös hézag az kb jó nem?Meg lenne egy olyan kérdésem,hogy a vezérműláncról hogyan lehet megállípítani,hogy cserés-e vagy nem?Nemtom hány km-er van benne!de hangja nem volt!
Valami rémlik, de tehetnél fel képet magadról
megtudnátok mondani,hogy a zxr 750-esnek menyi a szivó,és a kipufogó , szelephézaga?
Elöre is köszi.
Mennyibe kerül egy ilyen feszítő?
Ki tudom én ezt cserélni? Vagy ez valami bonyolúlt dolog?
Mert ha valaki leírná hogy megy és nem kell hozzá semmi extra cucc akkor megpróbálnám..
ty
Igen, valószínűleg lánchang.
Én azért az FZR, ZXR tipusoknál ezzel kezdem...
SZerintetek mi lehet a gond?
2001-es cbr fs... 24000kmrel..
4-5 ezres fordulat között zörög benne valami, hidegen melegen egyaránt... se alatta se felette nincs semmi zörej. Nem vészesen csörög csak épp annyira hogy engem ez már zavar :(
Ez is vezérműlánc feszítő lesz?
Ha már így szóba jött az előbb a vezérműláncfeszítő "recegtetés", lenne egy kérdésem. 125-ös Viragon a láncfeszítő "ketyegett", előbb szelephézagra gondoltam, de aztán megbizonyosodtam, mert ha lazítottam rajta fél fordulatot, akkor abbahagyta. Először csak hidegen csinálta (ezért gondoltam szelephézagra) aztán melegen is. Most úgy járok, hogy ki van lazítva, megjelöltem, és figyelem, nem lazul-e tovább. Úgy tünik, nem, mert fogja a rugó, meg az "o" gyűrű.
Korábban itt mondta valaki, hogy egy csavarhúzóval nyomjak egy kattanásnyit a racsnin. Kipróbáltam, abba is hagyta, de aztán visszaállítottam rendesen, csak a rugóerő nyomására mert annyit tudok, hogy a láncok legnagyobb ellensége a túlfeszítés.
Neked erről mi a véleményed, készüljek egy láncfeszítő cserére, vagy nem komoly a dolog. (Ja 30 k km van a gépben)
A tapasztalat az, hogy tipikus szelephézagprobléma a hidegen nem indulás. Persze más is okozhatja.
A hőfokkal végeztünk egy kísérletet. Egy TL1000 szelepét 200 fokra melegítettük, és megmértük a hosszváltozását. Több mint egy tizedet tágult, de ami érdekesebb, hogy betéve a helyére alig egy perc alatt visszahűlt, visszazsugurodott az eredeti hosszára.
Csak kiesztergálni lehet, és új hüvelyt gyártani bele.
Ami aggasztó egy kicsit, hogy magas lett az alapjáratod. Ugyanis, ha a sok benzin a dugattyú alatti térben megáll, akkor a indításkor a lefelé haladó dugattyú nem tudja összenyomni a folyadékot, és a nagy nyomás kilökheti, vagy kifordíthatja a főtengelyszimmeringet.
Ez lehet a magas alapjárat mögött.
Robogószerelőktől kérdezném elsősorban:
sikerült felrakni a hátsó kereket(felni probléma) a suzuki sepiámra,de a szereléssel kapcsolatban lenne pár kérdésem. Mikor a motor le volt döntve a karbi úszóházából kifolyt a benzin a túlfolyócsövön, ez lenne a kisebbik baj. A kipufógómon, a könyök-része oda volt koccolva valahova, és itt van pár mm-es repedés, ez se lenne nagy probléma. De, ezen a repedésen amikor a mocit felállítottam, szépen kicsöpögött nem is kevés benzin...És persze a motor se akart indulni ezután, hosszas inditózásra röffent be csak, tele volt az egész motor benzinnel.. kérdésem hogy a fenébe ömölhetett ennyi benzin a motorba, hogy a pufogón levő repedésen csepegett ki, talán a tűszelep nem zárt le, vagy felakadt az úszó amikor le volt döntve a motor? ami még furcsa, hogy mintha a szivató se akarna visszamenni, fülre elég magas az alapjárat, korábban inditás után 2-3 perc alatt hallhatóan visszaestt a fordulatszám. A motor egyébként jól megy. Szereléskor nem nyúltam a karbihoz, tehát nem tudom mitől vannak az említett problémák.
A láncról meg a feszítő állásából következtethetsz. Az racsnis ha jól emlékszem, beteszed, a rugót is, körbeforgatod a motort, kiveszed a rugót, aztán magát a feszítőt is, és megnézed mennyit tudsz még berecegtetni rajta.
Remélem érthető.