A szívókkal vigyázz, mert ilyenkor szokott a baj lenni.Ha beállítottátok, utána kb.1000 km. után nézd meg megint. Ha ekkor kb. jók, mázlid van.
Ha megint sokat csökkentek, menthetetlenül szelep csere.
MIndenkinek nagyon köszönöm a segíttséget!Mostmár tiszta a kép a szelepállításal kapcsolatba!Egyépként faterom 20 éve autószerelő azért nem viszem szervízbe,csak ilyen motorokat nem szerelt még!Tegnap szétszedtük és a szívóknál 0.05-ös hézagmérő alig ment be 1-2 helyen, a kipufogónál viszont volt hézag 0.25körül .De azért a karbit is átnézzzük majd
A szelephézag problémája ennél bonyolultabb.
Meg kell különböztetni menet közbeni, és álló motornál lévő hőmérsékleti viszonyokat. És itt lehet a motor akár üzemmeleg is, de ha áll öt percet, hűlni nem sokat fog, de egy lényeges dolog fog történni: az alkatrészek elkezdenek egyforma hőmérsékletűek lenni.
Ebben az esetben csak az fog dönteni, melyik alkatrésznek nagyobb a lineáris hőtágulási együtthatója.
Magyarul: a szelep acél (itt), a hengerfej alu, és az alu nagyobbat fog tágulni. Ha ezt végig gondoljuk, belátható, hogy a hézag melegen mérve nagyobb lesz, és ezt igazolja is a gyakorlat.
A dolog azért nem így működik mondjuk 250-nél, mert akkor a hengerfej főmérséklete nem sokkal emelkedik a jó hűtés miatt, a szelep viszont jóval forróbb lesz.Itt nem tudok pontos értéket mondani, de gyanítom a 250 fok sem kizárt.
Ezért kellszelephézag, hogy ebben az üzemállapotban is tudjon zárni a szelep.
A hidegen kitámasztó szelep melegen zárni tud, és ekkor a motor jobban indul. De hogy ez a szelep mit szenved el akkor mikor húzod neki...
A szelephézagra jogosan gondolsz, okozhat valóban rossz hidegindítást. Ezen a tipuson főleg a szívók szoktak elfogyni, de annyira, hogy az esetek nagy részében szelepcsere kell.
A kompresszió, és az olajfogyasztás viszont nem függ össze szorosan.
Lapkák rendelhetők.
No, hát több dolog szóba jöhet, akár a szelephézag, akár a karbi szivatórendszere, de akár egy rossz karbiszinkron is. Tapasztalatom szerint a V2 motorok erre igen érzékenyek.
Ezek voltek ellenőrizve?
szevasz . A kérdésem az hogy hogyan mérted meg a szelephézagot leirnád a folyamatát.És még egy dolog szerintem nem a szelephézag miatt nem indul hidegen mert általában a lapkásoknál nem szokott gond lenni a hézagal ha megfelelö a kenés.Én a hejedben a szivatot vizsgálnám meg jobban meg nemtudom hogy a gyergyád höértéke jo-e valoszinüleg a szivatod vagy farsot sziv vagy elvan dugulva és mivel nem fiatal motorrol beszélünk mindenképpen vizsgáld meg a szivatótengelyen lévő gumi karmantyut ez az a tengely amit a szivató karral ki be mozgatsz a karbin ugyanis ha ez a gumi elvan kopva akkor mellette farsot sziv a hideginditó rendszer és már nem is indul a motor.
Ha megint sokat csökkentek, menthetetlenül szelep csere.