Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nincs rajta légszűrő úgy próbáltam,most raktam bele nagyobb főfuvit ezzel ment csak sokat kapott raktam bele másik tűt ami picit hosszabb aztán kiderül hátha...
Én a légszűrőre gyanakszom.Az enyém is ezt csinálta aztán kivettem a szűrőt és mentem vele egy karistot láss csodát ment mint a távirat.Más szűrő kellett bele és megjavult persze ez nem szentirás de meg lehet próbálni............
helló kéne 1 kis segítség
amal sem gyújtásnak hány voltot kell leadnia?mer az enyémről kb 4-5 volt jön fel a világításhoz
az 5 mm csak kapu szám ,,legyen 2.6 mm mint a t/8 közép gyertyásnál 18 -19 le miért magyaráz a Ternai 40 éves könyv tőbb elögyujtást és a mai könyvek meg gyujtás vissza fokolást ... ok ok nem lovagolok a témán ,.
Ez meg lefútt mint a kompresszorom 8.5 -nél.
A kedvenc szavam még a sebváltó, én is azt használom.
Pedig nem is az.
Ez az. Hurrrrá! Végre láttam egy valódi robbanómotort.
Most akkor nem egyről beszélünk?
Kétütemű motoron vitatkozunk nem?
Tasi az a Ternai könyv vagy 40 éves.
Ismered a Pannoniákat, nézd végig, hogy a típusok fejlődésével, T5-től P12-ig, vagy a legerősebb P9-ig, hogyan csökken az előírt előgyujtás.
A 3 mm helyett 5 mm nehezen hihető első hallásra. Ezt stroboszkóppal ellenőrizted, vagy csak úgy találomra saccoltad?
Nem kell hasra esned!
Négyütemű négyhengeres motoroknál még mindig a régi az előgyújtás szabályzása! Pár túlfejlesztett kétütemű kivételével!
Autó és motornál is!
És nem hasra esésről volt szó, hanem hamuszórásról!
Megint ezzel jössz. Van az egész cikkben kétüteműről egy betű is?
lecsonak !

most ezen agyalok ! és nem feszegetem mert itt van a könyvbe le írva ! amiben meg gyöztetek !
Én mint alul képzet !
pannonia 1,h 2.8 -3.1 mm re beállitom a gyújtást a felső holdpont elött
be inditom a motort a motor elő gyújtása 600-700 alapjáraton fix 3.1 mm f/ h elött .. legyen hasamra ütök 12 Fok emelem a fordulatott 5500 -ig itt ad le mindent ez masina , a gyujtásom mivel fix még mindig 3.1 mm tehát 12 fok ergó itt a 2/t nem veszi vissza a gyújtást 5 fokra ! most figyizé ! ha már hülye vagyok legyek teljesen hülye .

Meg piszkáljuk mi ketten ezt az öreg szart , egy gyűrűs dugó, felőmlők polir hegyek , nagy karbi forgatyusház szükités meg minden ami eszünkbe jut lecso ....... aztán be lövűnk egy gyújtást 5 mm -re a felső hold pont elé ... osz minden paszol el találtuk a karbi trombitályát is ...és go . A pancsi megy mint álatt.. pereg mint a disznó , pedig a gyujtás álandó nem veszi vissza semmi fix ,sőt még elöbre is kerűlt .
most azt hadjuk hogy nagyobb karbi jobb szivás meg.. stb
Csak maradjunk az elő gyujtásnál .--... tehát rá teszünl egy elektromos kütyüt ami vissza veszi a gyújtást 8000 /f -nál így a forgatonyomatéka a pancsinak meg nő ez már értem ... de de a fordulatszáma az nem nő tovább ..... ezt olvasom itt a Ternai Zoltán hogyan tuningoljuk a motorunkat .... 2/t fejezet ..cimü könyvben . Ha a fordulatot tovább akarjuk növelni ! .. idézem... //mehanika// a forgatyus mehanizmus súly csökentéssével , a kompreszio növelésével a belsö súrlodás csőkentésével , stb .Más tényezök : különleges benzin, ,kerozin,alkohol keverékével és most figyelj lecso a az előgyújtás nőveléssével érhetjük el ...

Az egyik könyv ezt irja a másik meg azt ?

kétségek közt vagyok ..értem én hogy forog .. de mi hajtja ?
Detonáció-robbanás.
Detonációs égés-lyukas dugattyú.
Átolvastam.
Bemásolhatnád azt a részt, amitől hasra kellene esnem. Hátha átsiklottam valami felett.
Szimering?lehet falsot szív...
Sziasztok

Van egy kis 50es robogóm amire egy másik karbi lett rászerkesztve.Nos az vele a gondom hogy alapjáraton szépen ketyeg de ahogy elindulok vele rögtön lefullad.Ha sztenderen húzom neki kipörög teljesen aztán mintha elfogyna a benya lefullad.Mitől lehet ez?
Na mindegy hagyjuk! Ez nem trabantról, hanem négyütemű négyhengeres motor előgyújtás szabályzásáról szól.
Én még állítottam be gyújtást stroboszkóppal! Nem csak kétüteműben.
Gondolom ez az oka, hogy egy kétütemű 125-ös blokkal a motor 10 litert fogyaszt! Esetleg elolvadna a dugattyú teteje ha a gyújtást nem vinné felső holtpont közelébe , hogy kevesebb hő maradjon a hengerben.
Jóestét/sziasztok.Édesapámnak van egy jawa 350.sajnos nem indul a motor.2007 óta vagy 3 szor volt beinditva,legutobb vagy 2,5-3 éve.legutóbb "pöcc-röff" volt,de most sajna nem akar beindulni csak ugy hogy ha benzint teszünk a gyertya helyére vagy a légszűrő felöl a karbiba motorinditot fujunk.Szikra van,ha kivesszük a gyertyát benzines és mégse indul.Hengert leszedtük és jók a gyürük,dugók,hengerfej,henger.Tettünk bele friss benzint is,karbit kitakaritottuk alaposan,kipufogó is tiszta.Szóval már semmi elképzelésünk nincs mi a baja.Ha valakinek esetleg lenne valami ötlete azt megköszönném itt egy kép h melyik fajta motor/karbi.válaszokat előre is köszönöm.
Amit beteszel az szerintem az újságíro okossága.
Szeirntem a trabantról szóló pár sornak nincs köze az alatta lévő diagramhoz.
Nagyon erősen csodálkoznék, ha a trabant teljesítmánye akkor lenne a legkedvezőbb ha 8750 ig folytonosan emelkedő göbe van beállítva ami a mondott fordulaton vagy 28 fok.
A két dolog szerintem nem tartozik össze.
Ez remélem nem nekem céloztad ?
Én is így jártam a 750 pupos turbosal , persze ott előre kellett tenni a gyújtást hogy peregjen az nem 2/t volt
Akkor ott a válasz!
Igen ezért van az öngyulladásnál, amikor az alacsony oktánszám miatt "detonációs égés" lép fel! De ne lovagolj már szavakon!