üdv
itt megint én :) na most jutottam el odáig h berakjam a szabályzót. kimértem a pólusokat és az egyiknél minden irányban oda-vissza szakadtat mutat. akkor ez most lehet h selejt vagy 2 fázisú szabályzót sóztak rám 3 fázisúnak? hogy tudom ezt kideríteni?
a vitának vége ........ a bakter tojás a tied .. van amit én se tudok !
de a mondásaid nem kicsit túlzóak .. l
Látam a hon lapod ...nem minősitem ,,,és nem szállók veled vitába.
"a te szemedbe én egy tudatlan fasz vagyok .. nem is érted hogy van nekem motor servizem ! "
Azét a tudatlan faszhoz vissza jár nak tőbb százan , és nem üres a motoros hon lapja ..... mert a tudatlan fasznak azé van annyi esze ,hogy mindent meg javítson szakszerűen ... igen ! néha könyvből mert nem tudhatok mindent !
De te biztos tudsz látszik a forgalmadon
a vitát be fefeztem tévedtem ... van ilyen !
üdv Tasi
"e a cr 250 nél mivel magasabb fordulaton sokkal több benzint éget, mint egy széria ott ez az elv már szerintem nem müködik "
dehogynem.
Ez ugyna így van babettától Gp motorig, csak a kis literteljesítményű vagy nem magas fordulaton üzelemelő motoroknál annyira kicsi lenne a változó gyújtás hozaadéka, hogy nem túráztatják magukat rajta gyártók.
Ha jól emlékszem a cr valami 8000 akárhnyszázon adja le a csúcsot és egyhengeres, egy ekkora hengerben meg másként javulnak a körülméynek kissé mint egy kisebben, ezért a görbe esése mérsékelt, de azért nyilvánvaló.
Látod én ki mondtam .......................................................................
de a cr 250 nél mivel magasabb fordulaton sokkal több benzint éget, mint egy széria ott ez az elv már szerintem nem müködik .. olvasatomba a töblet üzem anyagot nagyobb előgyujtásal égeti el és a manual is ezt írja .
üdv lecso
ezt én most úgy értelmezem Lecso ... hogy van egy széria warburg
tuki.tuki beindul alapjárat 800 /f 18 fok az elögyujtás
nyomomm a gázt és az égés a fordulat emelkedésével folyamatosan egyre faszább ..így nagyobb fordulaton kisebb idő kell az elégetéséhez ..ezért vissza veszi az elő gyujtást a kvartyogó ... OK OK értem
nem tudtam bocsánat !
na most cr 250 dupla poweres masina
14-15 pereg ez nem egy trabant nem egy simson vagy /p/20 most ezt meg úgy értelmezem Lecso ,hogy pőc röf indul a cr 250 alapjárat x fok nő a fordulat tökéletesedik az égés elveszi az elögyújtást a cdi aztán //mivel a könyv is írja // ki nyit az első lépcsös power meg változik a vezérlés sokkal hamarabb pufog ki be todul az a rengeteg benya .. most is tökéletes lesz az égés ? szerintem nem !
//a könyv szerint / csak az előgyújtás növelésével lehet újra nagyobb fordulatra ösztökélni a vasat .. ja és még ott van a kettes power majd az is valami hasonlot fog müvelni !
tehát a cdi a cr 250 en a fordulat és az égés tökéletesség arányában hol elöre hol vissza veszi az elö gyujtást .
ok ok
És akkor menjünk vissza az cr 250 taghoz a hibához ... mi is a baj ? Lecso ? Te mit tanácsolnál neki Lecso ?
A modern 2t motorokban a fordulatszám emelkedésével a viszonyok javulnak.
CSökken a friss töltet kipugázzal való szennyezettsége, számszerűen javul a henger töltése, magyaul javulnak ez égés feltételei.
Ebből logikusan következik, hogy az égés sebessége is növekszik, ebből meg az következik, hogy az előgyújtást bizony csökkenteni kell.
El nem tudom képzelni hogy lehet neked motorszervized, ha ennyire alap dolgokat sem tudsz.
Megkockáztatom, hogy ezt a MAMIban az első 1 hónapban tanulják.
Nem hadakozni kellene, hanem befejezni a tudáshiányból fakadó téveszmék terjesztését.
Ezt úgy lehet megvalósítani, hogy amihez nem értesz, ahhoz nem szólsz hozzá.
A laikusok segítségért járnak ide, és sajnos zömmel a te ipari méretű zöldségtáradatodat olvashatják csak.
Jóformán nincs olyan hozzászólásod amiben ne szerepelne valami vaskos tárgyi tévedés, elvi hiba.
Ne tévedj el, az, hogy a zöm, aki ténylegesen ért is ahhoz amiről szó van, nem ezért nem javítgat ki állandóan, mert igazad van, hanem mert reménytelen, mivel sajnos szorgalmas is vagy nem csak tudatlan.
Ez a kettő valahogy mindig együtt jár..
Na most meg találtam a könyvet a pocoooooon
két ütemü motoroknál a korszerű karburátornak köszönhetöen ami lépcsözetesen épiti fel a fordulatott a fordulat emelkedésével az égés minösége folyamatosan javul . az alacsony fordulaton nagyobb elögyujtást kell eszközölni, míg a motor fordulata növekszik úgy az égés minősége javul és folyamatosan egyre tökéletesebb lesz igy a forgatonyomaték emelése érdekébe az előgyujtást csökenteni szokták
Ha változo vezérlésü 2/t motorol beszélünk a vezérlés megváltoztatása után ...a motor tőbb üzemanyagot képes el égetni . Változo vezérlésnél a motor gyujtási idő pontját ilyen esetben ujra növelni kell mivel a beszivot és meg növelt üzemanyag nem lenne képes el égni. A meg növekedet égési idöt az elögyujtás növelésével csökentik
Eddig csak olvastam a vélemények ütközését, de most már jó lenne tudni az igazságot. És most nyilván nem verseny technikáról beszéltek. A motor működését biztosító robbanás adott ideig tart. A fordulatszám növekedésével több üzemanyag levegő keverék és nagyobb dugattyú sebesség következik. Ahhoz hogy a robbanás a dugattyú ideális helyzetében történjen az előgyújtást a fordulatszám növelésével együtt folyamatosan növelni kell. A technika őskorában ezt kézzel végezték, később jöttek a röpsúlyos majd vákuumos, tehát mechanikus szabályozók, míg mostanság már elektronikus szabályozás történik. Ezt még régen így tanították. A technika folyamatos fejlődése átírta ezeket a logikusnak tűnő elveket.
Van a gyújtástól a robbanásig egy időszükséglete az égésnek.
Ha az lenne amit a Lecsó mond, akkor nagy fordulaton már lefelé haladna a dugattyú mikor a robbanás bekövetkezne!
Qrva jól pörög, csak éppen nincs nyomaték .
itt megint én :) na most jutottam el odáig h berakjam a szabályzót. kimértem a pólusokat és az egyiknél minden irányban oda-vissza szakadtat mutat. akkor ez most lehet h selejt vagy 2 fázisú szabályzót sóztak rám 3 fázisúnak? hogy tudom ezt kideríteni?