Szia, a robeszok "áttételezésében" a görgők súlyán kívül még döntően befolyásol a hátsó nagy rugó (azt hiszem kontrasztrugónak hívják) ,illetve az indulásnál a kuplung "fogáspontjában" a kuplungpofa összehúzó kisrugók. Komolyabb szinteken pl. a görgők ívpályájával is szoktak mókolni, de az jelenleg sztem nem játszik. Szóval ha szerinted túl magas főtengelyfordulatnál akar elindulni és hirtelen, akkor a görgők súlyának változtatása mellett én megnézném, a hátsó kis rugókat ,hátha valaki túl keményet tett bele. Ha van türelmed hozzá ,meg nem sajnálod rá azt a pár kidobottt forintot amit a végül nem jó alkatrészekre költesz, egész jól be lehet lőni. Saját tapasztalatom, hogy gyári technikánál, pl. kontrasztrugót felesleges cserélgetni. Kis összehúzó rugók + görgők amivel anno sokat játszottam a Jogokon.
Azt azért ne felejtsük el, hogy minden robogó csak egyféle beálítással megy a legjobban. Ez általában a gyári beállítás. A dolog akkor változik meg, ha nagyobb hengert, nagyobb karbit, szellősebb kipufogót, stb-t kap. Már egy kopott variószíj is tud érdekes dolgokat művelni. Tehát bármihez nyúlsz, az egészet hangolni kell. 50-es gyári állapotban lévő masinát felesleges mindenféle görgőhókuszpókusszal buzerálni, mert csak rosszabb lesz. Mindenből a gyári kell bele és menni fog ahogy elő van írva.....
Köszönöm mindenkinek!
Akkor azt hiszem nehezebb görgőket veszek bele nem akarom szétforgatni nem versenyre használom.50-60km/h nál nem húzom jobban.
Köszönöm.
a variónál az idő számit .... jol mondja rc 51 a végsebbeség ugyan a mivel azt az áttétel mondja meg , ha kisebb a görgők súlya nehezebben kapcsolnak .. ergó magasabb fordulaton kapcsol így jobban gyorsul de nehezebben éri el a végsebbeséget . A nyomaték csucs a robogo vég sebességének 1/3 jön ki . ,
Ha nehezebbek a görgők a súlyuknál fogva könyebben kapcsolnak ,így kisebb fordulaton kapcsol a gyorsulás csőken ,de a robogo hamarabb éri el a vég sebességet mivel a nyomaték csucs a a végsebesség 2/3 jön ki .
az idő eltelte és az érzés változik de a vég sebesség nem
olyan ez mint ,hogy van egy 250 etz 21 Le , 135 km/óa vége. Fel
furatod 300 cmm lesz 28 Le de nem lesz gyorsabb csak erősebb ,
mert a nyomaték lesz nagyobb ,nem a vég áttéttel !
Ha viszont az első kislánc kereket nagyobbra cseréled ..... nehezebben fog gyorsulni a 250 -es de menni fog sík úton 145 km/ó ... igaz a domboknál meg vissza egy fúró ......... Köszi a türelmet ! Tasi
nem mind1,hogy egy adott rendszerhez 4-5-6 grammos görgők vannak használva és az sem mindegy,hogy egy 6-os x grammos szetthez 3 görgőt használsz és azt a 3 hogy rendezednéd el...és a rendszerhez milyen kipuff és karbibeállítást adsz...
de,a görgők súlya IS számt meg a kuplungrugók együttes kombinálása!nem véletlenűl van annyi féle görgő és rugó...ha kis fordulaton már megindul,akkor kevesebb lessz a végsebessége picit,ha nagyobb fordulaton,akkor meg nagyobb végseb picit,hisz a variónak ugyanakkora utat kell megtennie x idő - max fordulatszámig!de mondom,rengeteg dolog befolyásolja a hajtást a röpsulyos robogók menetteljesítményénél
Eric egy kicsit nem ertek veled egyet. Az indulasnal azaz milyen fordulaton indul meg a gep, a gorgok sulya nem szamit. Ha erre gondoltal. A masik pedig az hogy a vegsebessegbe egyaltalan nem avatkozik be a gorgok sulya. Azaz 3 gorgovel is ugyanaz lesz a vegsebesseg mint 6-tal.
Nem problema, ovatosan kitolod a dugokat a helyukrol. Jol megtisztitod oket majd a gumi karmantyukat is kiveszed megtisztitod majd a nutot is es az egesz munkahengert. Osszerakasnal finoman bekened fekfolyadekkal a csuszo dugot, karmantyukat. Ha serultek regiek akkor csereled a gumi karmantyukat. Osszerakas utan egyszeruen legtelenited uj fekfolyadekkal es kesz.
Mindenképpen mérd meg ami most benne van. Ha gondolod 1-2grammal vegyél könnyebbet, de akkor fogy a végsebesség is és magasabb fordulaton pörög a motor. Idáig én akár mennyi robogót javítgattam mindbe picit nehezebb görgőt tettem, mert szerintem nagyon nagy fordulatot használtak induláskor. Tudom kis köbcenti nagy fordulaton adja le a teljesítményt, de én azt már túlzásnak véltem.
Hát a gyorsulása ugyan elmaradt a vártaktól mert egy Malaguti F-15 volt előtte de az lehet vmi tuningolt masina volt.Az ment mint a távirat.Hogy végre ez milyet megy még nem tudom eddig a motorjával kinlódtam (vizpumpa off) de hajtani nem akarom nem GSX-R meghát melóba kell.Nekem inkább a gyorsulás a lényeg, végre én nem nyelezem 50ccm minek,?
az átlag görgő kb 6gr ha jól láttam.Akkor milyet javasolsz?
Ha megvoltál elégedve a gyorsulással, végsebességgel,akkor ne változtass a tömegen. Mérd vagy méresd meg patika mérleggel egyben és darabonként is. Ne lepődj meg, hogy nem fog egyezni a tömeg. Természetesen hengeresnek kell lenniük tökéletesen úgy működik tökéletesen.
Sziasztok.
Köszönöm mindenkinek RC51 Kinter stb stb az infót.Az enyémben nix O gyűrű a varióban egyszerű mint a faék.Gondoltam megkérdezem mielőtt összerakom a ketyerét.Volt benne valami kence de az lehet a középrészről került oda..............minimális.
Akkor csak a középrészt kell bekenni egy kis filmmel ha jól olvastam.
Görgőt is kéne cserélnem csak nem tudom milyen tömegű kellene bele meg mindegyiknek az egyik fele meg van kopva.
Mennyire számít a kopás és a súly?
hali.szelepekkel minden rendben,mekkora marha vagyok.gyengèbbik fele,1 hosszabb meg kábbè 1 -8 cm es darabbol áll.nem ugy van eltörvel.szerintem amikor tekerem össze a fenti rèsszèt a két rúgó egymâsba tekeredik.valahogyan elkeltalálnom a kissebbik rúgonak, hogy amikor fent betekerem a csavart akkor az pont jó helyre tekeredjen.emlèkszem már valami rèmlik règgebröl.köszi.ha valamit tudsz javasolni szivessen olvasom.
azt gondoltam hogy nincsennek a helyen a telok. Van allitasi lehetoseg? Kiruggozas beruggozas es ruggo elofeszites? Ha van akkor azokat egyformara allitsd. Ha van es egyforma vagy ha nincs akkor a szelepek koszosak azaz nem egyforman nyit zar. Ruggok hossza egyforma volt?
Sok sikert,
Azzal a kérdéssel fordulok hozzátok nekem van egy YZF250 05-ŐS.
És a karburátorból folyik orrán száján a benzin ha nyitva van a csap.
Mitől lehet?
Aha, tehát, ha lassabban gyorsul, akkor hamarabb éri el a végsebességet.
Akkor azt hiszem nehezebb görgőket veszek bele nem akarom szétforgatni nem versenyre használom.50-60km/h nál nem húzom jobban.
Köszönöm.
Ha nehezebbek a görgők a súlyuknál fogva könyebben kapcsolnak ,így kisebb fordulaton kapcsol a gyorsulás csőken ,de a robogo hamarabb éri el a vég sebességet mivel a nyomaték csucs a a végsebesség 2/3 jön ki .
az idő eltelte és az érzés változik de a vég sebesség nem
olyan ez mint ,hogy van egy 250 etz 21 Le , 135 km/óa vége. Fel
furatod 300 cmm lesz 28 Le de nem lesz gyorsabb csak erősebb ,
mert a nyomaték lesz nagyobb ,nem a vég áttéttel !
Ha viszont az első kislánc kereket nagyobbra cseréled ..... nehezebben fog gyorsulni a 250 -es de menni fog sík úton 145 km/ó ... igaz a domboknál meg vissza egy fúró ......... Köszi a türelmet ! Tasi
gsxr-emen akarom a fekdugattyukat tisztitani, tudnatok tanacsot adni ?
az átlag görgő kb 6gr ha jól láttam.Akkor milyet javasolsz?
Köszönöm mindenkinek RC51 Kinter stb stb az infót.Az enyémben nix O gyűrű a varióban egyszerű mint a faék.Gondoltam megkérdezem mielőtt összerakom a ketyerét.Volt benne valami kence de az lehet a középrészről került oda..............minimális.
Akkor csak a középrészt kell bekenni egy kis filmmel ha jól olvastam.
Görgőt is kéne cserélnem csak nem tudom milyen tömegű kellene bele meg mindegyiknek az egyik fele meg van kopva.
Mennyire számít a kopás és a súly?
http://www.kepesmotor.hu/kezik...