A saját megnyugtatásomra kérdeznék egyet
Túlméretes féktárcsát tennék fel, de százalékos arányban mennyivel lehet nagyobbat biztonságosan feltenni, ha nem szegecselt a tárcsa, hanem 1 darabból van vágva ?
Ha nagyon kell akkor kis túlzással a gyáriról cigit gyújtok .... szóval nem igazán akarok roppanás hangot hallani, majd kivérezni valami Kamaz alatt
Javaslom, vidd el autóvillamossági műszerészhez!
Rajz alapján kell először megnézni, átgondolni mi lehet a baj, majd utána megnézni mi és hol szakadt meg.
Múlt héten a motorom (2007 CBR 600 RR) teletankolás után lehalt, tolásra sem indult be, mint addig (tavalyi borulás után párszor már csinált olyat, hogy nem indul, de tolásra mindig ment).
A kulcs elfordítása után az üzemanyagpumpa nem hallatszik, hogy menne. Amit leellenőriztem:
1. A barna 2P konnektorban (üzemanyagpumpához megy) nincs feszültség
2. Ha direktben van aksira kötve, a pumpa megy, de a motor így sem indul
3. Minden biztosíték jó (multiméterrel néztem + szemmel)
4. A start/stop relé és az üzemanyagpumpa relé is jó multiméterrel ellenőrizve, de már az üzemanyagpumpa relé sem húz be
5. Minden vezetéket mértem szakadásra a két relénél, mindegyik jó, csak a fekete/fehér vezetéket nem sikerült végig kiméri, de az ECU 4. pinjénél még jó, azaz addig biztos nincs szakadás (a másik vége a PAIR solenoid-hoz megy, azt nem néztem már meg)
5. a borulásérzékelő szenzor jó, azzal nincs hiba
6. cseréltem aksit, relét működőre, akkor sem megy
7. A start/stop kapcsoló a szervízkönyve szerint leellenőrizve jó
8. Az egyetlen teszt, ami elhasal, hogy gyújtásnál az ECU 4-5 pinnél nincs feszültség, de ha a szervízkönyve szerint a start/stop relé termináljait rövidre zárom, akkor van, ilyenkor a könyve azt írja, a start/stop relét kell megvizsgálni, de az jó
Mit nézzek meg ezeken kívül? Én azt gyanítottam eddig, hogy a start/stop kapcsoló vagy relé körül lesz valami, de kezdek elbizonytalanodni, nem tudom mit nézzek még. Előtte sose volt semmilyen komolyabb gond a motorral, csak amit az elején írtam.
3 helyről vettem ngk gyertyát, és mind szar(negyed órás szopás volt egy-egy hidegindítás)
pedig az egyik szervizes haver a forgalmazótól rendelte
a denso-val meg 1-2 rúgás
van régi(10+éves) avval összehasonlítva még az eredetinek mondott is silány.....
Gondoltam. De 4T gép szétszedésekor/összerakásakor sem cserélgetjük össze a csapágyakat, minthogy a szelepeket sem, azért mert azok oda vannak bekopva. 2T motornál a nagyobb fordulatszám miatt a terhelés mégnagyobb. Persze ha a tulaj ragaszkodik a régi cuccaihoz, akkor visszarakom, de garancia ebben az esetben nincs.... Én így javítok. Csak saját tapasztalat alapján.
A legjobb pedig az, hogy a gyertya kb. 3 hete lett véve (autósboltban) és eddig hibátlan is volt. Aztán gyújtáskihagyás, reggelente nehéz indítás, majd mostanában gázra fulladt és tegnap délután meg is állt. Kiégetés sem jársz sikerrel. Műszerrel mérve a gyertya belső zavarszűrője szakadt.....
Üzemidő mérések alapján: Nincs mérhető üzemidő különbség az SKF és a USSR csapágyak között pl.
Kínaihoz még nem volt szerencsém. Legalábbis felirat szerint.
Tegnap hamis NGK-t találtam egy robogóban. Úgy tolta le hozzám a srác. Már messziről világított hogy hamis, mert a feliratok el voltak csúszva és az egyik karakter nagyobb volt mint a többi.... Gyertyacsere után hibátlan a masina, örült is a tulaj rendesen.
Ez is szép. De az enyém is az volt, mikor a drága SKF főtengelycsapágyak 500 km után széthullottak. És a legszomorúbb az, hogy hiába akarsz drága és jó minőségű alkatrészeket venni, úgyis csak az átcímkézett kínai szart sózzák rád......
Szóval végre megvan a hiba. Ez a lényeg. De azért durva ez a vízpumpás dolog. Kemény anyag a tengely is, meg a lapátok is, inkább tépi el a kis ékszíjat, minthogy szétperegjen a pumpa. Hacsak már nem a jóféle kínai műanyag van abban is.
Igazából ha egy csapágy be van rakva a helyére, akkor az oda kopik be. Ha kiveszed (ha kijön egyáltalán szép szóval), akkor visszarakáskor biztos hogy nem ugyanúgy fogod berakni. Ettől feszülni fog és előbb vagy utóbb megdöglik, esetleg szétpereg. Ha egy darabja felmegy a dugóhoz.... Én mióta egyszer beszoptam a fa....t ezzel, azóta nem rakok vissza használt vagy kibontott csapágyat. Nekem többet ér a jó hírnév. Ez ugye a Te motorod, ha visszarakod a csapágyat, akkor sok sikert hozzá.
Az hogy miért nem forog még nem tudom mert még a szétszedés periódusában tartok de remélem nemsoká többet tudok.Lehet egyszer belefagyott aa viz ráinditottak és elfordult a lapát a tengelyen vagy ki tudja?Mindegy tény hogy nem forog.
Sziasztok.Kinter igen arra voltam kiváncsi hogy kocogtatással le jön e de nem jött nem is ütlegelem tovább.Van itthon 3 lehúzóm is de csapágyhoz való ez mag valami dugókulcsos megoldás lesz.A blokk már kint van hála igy már belelátok a viztérbe és láss csodát lapát ép de külön életet él a tengőtöl.Simán egy csavarhúzóval lefogod miközben forgatod a tengelyt.Ez mindent csinált csak ép a vizet nem keringette.Mint a hülye állt a tengely meg forgot.Tehát szij menesztőtárcsa minden működik.Meg vannak az új cuccok is ma bevásároltam.Azon gondolkodtam hogy ha nem a lendkereket veszem le hanem a másik blokkfelet akkor nem szerelhető a pumpa?Bár ez csak agyalás.
Mindegy holnap elviszem a szerelőhöz és lehúzza a kereket már betettem a csomagtartóba cakk-pakk.Aztán majd ha a hét végén nem lesz jégkorszak akkor csinálgatom.
A saját megnyugtatásomra kérdeznék egyet
Túlméretes féktárcsát tennék fel, de százalékos arányban mennyivel lehet nagyobbat biztonságosan feltenni, ha nem szegecselt a tárcsa, hanem 1 darabból van vágva ?
Ha nagyon kell akkor kis túlzással a gyáriról cigit gyújtok .... szóval nem igazán akarok roppanás hangot hallani, majd kivérezni valami Kamaz alatt
Rajz alapján kell először megnézni, átgondolni mi lehet a baj, majd utána megnézni mi és hol szakadt meg.
Tanácsot szeretnék kérni a következő problémához:
Múlt héten a motorom (2007 CBR 600 RR) teletankolás után lehalt, tolásra sem indult be, mint addig (tavalyi borulás után párszor már csinált olyat, hogy nem indul, de tolásra mindig ment).
A kulcs elfordítása után az üzemanyagpumpa nem hallatszik, hogy menne. Amit leellenőriztem:
1. A barna 2P konnektorban (üzemanyagpumpához megy) nincs feszültség
2. Ha direktben van aksira kötve, a pumpa megy, de a motor így sem indul
3. Minden biztosíték jó (multiméterrel néztem + szemmel)
4. A start/stop relé és az üzemanyagpumpa relé is jó multiméterrel ellenőrizve, de már az üzemanyagpumpa relé sem húz be
5. Minden vezetéket mértem szakadásra a két relénél, mindegyik jó, csak a fekete/fehér vezetéket nem sikerült végig kiméri, de az ECU 4. pinjénél még jó, azaz addig biztos nincs szakadás (a másik vége a PAIR solenoid-hoz megy, azt nem néztem már meg)
5. a borulásérzékelő szenzor jó, azzal nincs hiba
6. cseréltem aksit, relét működőre, akkor sem megy
7. A start/stop kapcsoló a szervízkönyve szerint leellenőrizve jó
8. Az egyetlen teszt, ami elhasal, hogy gyújtásnál az ECU 4-5 pinnél nincs feszültség, de ha a szervízkönyve szerint a start/stop relé termináljait rövidre zárom, akkor van, ilyenkor a könyve azt írja, a start/stop relét kell megvizsgálni, de az jó
Mit nézzek meg ezeken kívül? Én azt gyanítottam eddig, hogy a start/stop kapcsoló vagy relé körül lesz valami, de kezdek elbizonytalanodni, nem tudom mit nézzek még. Előtte sose volt semmilyen komolyabb gond a motorral, csak amit az elején írtam.
pedig az egyik szervizes haver a forgalmazótól rendelte
a denso-val meg 1-2 rúgás
van régi(10+éves) avval összehasonlítva még az eredetinek mondott is silány.....
Kínaihoz még nem volt szerencsém. Legalábbis felirat szerint.
Mindegy holnap elviszem a szerelőhöz és lehúzza a kereket már betettem a csomagtartóba cakk-pakk.Aztán majd ha a hét végén nem lesz jégkorszak akkor csinálgatom.