Nem nagyon kovettem figyelemmel a torteneseket. A vizpumpa deklit levetted mar? Ahova a 2 vastagabb cso megy? 3 csavar fogja. Ha levetted megforgattad kezzel a propellert? Konnyen, nehezen forog? Ha jol emlekszem ennel a tipusnal van az a 3 pocs ami hajtja a pumpat egy muanyag kereken keresztul. Kis gumi gyurukkel a vegukon. Es ahogy kinter is mondta a termosztat kinyit?
akkor csinálok egy jó kis elixirt és zutty be a motorba aztán majd meglátjuk lehet tényleg dugulás csak én bonyolitom túl.
mindenkinek jó éjszakát és köszönöma hozzászólásokat segitséget!
Széles utat!
Üdv.
várjál!ha nem jár a motor és kinyitoda légtelenitőt akkor is folyik a viz gondolom csak a tartályból.a tartályból a cső nem is a blokkra megy hanem a hűtőbe és onnan a blokkba.jut eszembe trisobol oldatot csinálja és utána töltsem fel a rendszert vagy lapátoljak bele néhánby kanállal?tudom hogy nehéz ilyen messziről segiteni de azért igy is hálás vagyok nektek és köszönöm mindenkinek.mindenkinek van jó ötlete és ezeket végig kell csinálnom saját érdekemben és a továbbiakban hogy én is tudjak segiteni másokon.
Túlnyomás. Szóval akkor lehet hogy megy a vízpumpa, mert feljön a melegvíz. Csak éppen megfordulni nem tud. Ez utalhat arra, hogy a tartályból a blokkba menő csőben dugulás lehet. Bár nincs előttem ilyen motor, de szerintem arra a víz csak a hűtőn és a termosztáton megy át. Erre a kettőre gyanakodnék így a távolból. Sajnos így neten keresztül nem tudok sokat mondani.
már tizenhatszor légtelenitettem hiába.kinyitom süvit a gőz aztán jön a viz szépen vizhőfok visszaesik.majd jár tovább ismét pirosban a hőfokmérő légtelenitő kinyit süvit a gőz majd folyik a viz elzár vizhőfok vissza aztán kezdődik minden előröl és újra és ujra és ujra..............
tegnap volt benne túlnyomás betyárosan.összeraktam na akkor kipróbálom.elmentem két kilómétert a hőfokmérő az egekben hűtő jéghideg megálltam és lenéztem a motorra na abban a pillanatban kidurrant az egyik kis cső a karbiról majdnem pofánvágott a gőz csak rajtam volt a bukó hála
Hivatalosan egy zárt rendszer lenne. Kell neki bizonyos túlnyomás. Ez a fedél feladata. Ha ez nincs, akkor vagy csak nehezen vagy sehogysem indul meg a vízforgás. Ráadásul ha jó a fedél, akkor a víz sem forr fel olyan hamar.
a blokk forró akét vastag csö kb 20 centire a blokktól már csak langyos és a hűtőhöz érve jéghideg estleg minima lehellet de inkább hideg.ha kinyitom a légtelenitőt fújja gőzt aztán folyok a viz de nem spriccel és a vizhőfok kicsit visszaesik de aztán kezdődik minden előlről
hát nem gondoltam hogy leteszem a földre a csövet hanem kicsit magasabbra mint a motor igy nem tud kifolyni csak ha nyomja apumpa.leheta fedél is kaki?eddig nem volt rajta és néha mikor már forro volt a viz néha néha böffent egyet a tartályba de semmi nem történt sőt ha rátekertem akkor sem
Bár ha átlátszó csövet használsz és felöntöd mindkét csövet, majd a kormány magasságában tartod, akkor működhet. Így csak akkor nyomja ki a kimenő ágon, ha a pumpa tényleg forog. Nagyobb gáznál meg kell indulnia a víznek.
Szerintem keríts egy másik kiegyenlítő fedelet, vagy próba céljából tegyél a fedél alá egy zsacsi darabot és úgy csavard a helyére hogy légmentesen zárjon. Ha megindul a víz melegedése a hűtőben, akkor meg is lesz a hiba. De ezt csak a próba idejére tedd, mert másképp a túlnyomás lerendezi a gépet.....
az előző gazda?az itáliában van ezeket onnan hozták.de van még egy ötletem.ha teszek csak provizórikusan egy tartályt egy darab csőre és onnan rá a blokkra a kifolyó ágra meg egy másik csövet és beinditom.ha locsol akkor szállit a szivattyú.
működhet?
Igen, a pumpa csak nagyobb fordulaton szállít látványos vízmennyiséget. Hogy belefagyott-e..... Ezt csak Te tudhatod, de főleg az előző gazda. Elég kemény anyagból van a lapát meg a tengely, szerintem inkább hamarabb szakadna el a hajtószíj.
a csöveket nem tudod összecserélni adja magát meghát nincs túlcsövezve.a kiegyenlitőből megy két cső a hűtő tetejére a hűtő aljából pedig kettő megy egyik a motor aljába a másik a hengerfőre van még két kicsi cső ami a karbifűtés csöve ennyi.max azokat cseréltem fel
levettem a csövet a blokkról öntöttem bele vizet és megforgattam a motort de semmi válltozást nem láttam a vizszinten.vagy a pumpa csak magasabb fordulaton szállit?
fagyálló volt benne mikor elhoztam de holnap az lesz átmosom trisoval hátha.........
a lapát nem tud letekeredni a tengőröl?lehet valamikor belefagyott a viz és attól ment tönkre alapát?
Hát akkor ott szar van a palacsintában. Akkor hideg a hűtő és a kiegyenlítő tartály is? Biztosan van benne vízpumpa lapát, vagy valami 'mester' kihagyta?!..... Biztos hogy jól zár a tartály fedele? Ekkor fordulhat még elő hogy nem tud megfordulni a víz benne és megrottyan.
hát ez az hogy nem járja át.levettem a csöveket átfújtam rajtuk a hűtőn is minden oké.esetleg a karbifűtés csöveit cseréltem fel de szerintem tök mindegy a többi cső a helyére került adja magát.ja az új termo amit most raktam bele az is megállt csak az nyitva állt meg ettől tehát nem forrhat a viz.
mindenkinek jó éjszakát és köszönöma hozzászólásokat segitséget!
Széles utat!
Üdv.
működhet?
fagyálló volt benne mikor elhoztam de holnap az lesz átmosom trisoval hátha.........
a lapát nem tud letekeredni a tengőröl?lehet valamikor belefagyott a viz és attól ment tönkre alapát?