Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

gyárilag azért adnak meg márkákat,ha jól tudom,mert azzal az olajjal tesztelik,de pl. az én manualomba az is benne van,hogy használhatok más olajat,ami ugyanezen vagy nagyobb minősítéssel rendelkezik és ez minden motornál így van,hogy a minősítésnek és a viszkozitásnak kell legfőképp megfelelni.
találtam egy érdekes olvasnivalót:

http://www.mazda-auto.hu/motor...
köszi a választ, így gondolom én is,viszont lehet rosszul fogalmaztam.a manual ajánlása API SJ,én ennél magasabbat tennék bele,mert a Castrol Magnatec API SM fokozatú és úgy tudom,hogy magasabbat nyugodtan lehet :)
azért erre az olajra gondoltam,mert ez jóval olcsóbb,mint az ajánlott és magasabb kategóriájú,az ajánlotthoz meg közelebb eső fokozatúk jóval drágábbak...
Szerintem meg azt használd amit gyárilag megadnak. Mert nem véletlenül van úgy. Bármelyik autó vagy motorgyártó azonnal megszakítja a garanciát, ha nem odavaló olajat öntenek a gépbe. Persze ez csak az én véleményem....
nyugodtan használhatod bele, a robogókban egy sima 4t motor van mindentől függetlenül. általában úgy védik ki a gyártók ezeket a dolgokat, hogy ha a motorhoz megadnak API "S" bármi vagy ACEA "A" bármit akkor használható bele az autókba való olaj. ahol csak a JASO van ott elvileg nem de gyakorlati problémáról még nem hallottam ez ügyben (robogóknál). több futár robogóról tudok amibe SJ olaj van és semmivel nem futnak kevesebb km-t és semmi bajuk sincs mint amiben a motorba valót használják.
ok köszönöm szépen, a segítséget :)
Ahogy irtam: a barna vezetekkel ne foglalkozz ezutan. Szigeteld le, felejtsd el. Feher az akku pozitiv biztositekon keresztul, a fekete/sarga a vazra test, es a 3 sarga generator. Ennyi. De csak ha 5 vezetekes szabalyzot kaptal.
Ha ügyes vagy akkor elégnek kell hogy legyen. :) Első csere, szép munkát. 45km-re lakom ha leugrasz lecserélem, ha nem lesz elég akkor meg van nekem. :D
DRZ ben első, hátsó fék fékolaját egyszerre akarom lecserélni, soha nem cseréltem még . Fél liter elég a két rendszerbe?
sziasztok,
motorolajjal kapcsolatban lenne kérdésem,tudom macerás dolog.... :)
maxirobogóba /4t 200ccm/,ami ugye varióváltós,szóval nincs olajba a váltó,használhatok-e CASTROL Magnatec 5W-40 olajat?igaz,hogy autókhoz írják,de ugye nálam a váltó nem érdekes,mint rendes motornál, a motorom követelménye 5w40 API SJ a castrol meg magasabb kategóriájú.ami márkát ajánlanak a manualba az 5000HUF/L... és kell 1,2L,a castrol meg 2300HUF/L.
nem akaro felkavarni a vizet a motorolajok között,csak véleményre vagyok kiváncsi,illetve ha tud valaki ajánlani más alternatívát elfogadható árba,szívesen veszem :)
köszi
Valaki segitsen karburátor beállitásba, alacsony fordulaton nagyábbol jó de viszont 9 ezres fordulat fele elkezd dadogni és nem pörög ki. Na ez levegő miatt vagy benzin és sok vagy kevés?
fasza mind1. jövőhéten megnézi egy normális szerelő és majd kiderűl mi a baj!de remélem nem sok,tűgörgőt biztos cserélni kell mert csörög nagyon , a csapágyakat is.majd a többi ha bontva lessz.
te nyíregyházán én meg vasmegyébe nagyon messze töled!helyileg rumba
lehet igazad van passz,de átraktam a 2dik ba, levegő szűrőt ki is vettem tegnap ugyan az a helyzet, csak akkor indul ha a karbiba belefulyok! ezt egyszer megcsinalom utana bármikor inditom indul! merre laksz?
kedves barátom ami középen van az mondom alapjárati csavar az ha bevan tekerve akkor nem engedi le a karbiban lévö fejet nemtom mi a neve!amin a suber van hehehe!
az aranyszinü csavar 100% hogy levegöcsavar kurva picike !Másnéven dúsittó!ha az teljessen bevan tekerve akkor kap sok benzint ha 1/ 1/2 tekersz akkor adsz neki kevesebb benzint mivel levegö is áramlik be!de ha teljessen be van tekerve és dadog akk suber fentröl a másodikba tedd és a pici csavar teljessen be!de mondom a szivocsonkod nem jó szerintem!a légszüröt ugyan ugy pucold ki mert nincs levegö áramlásod!és ezért nemis akar indulni meg dadog!közelbe laknál szivessen elmennék és segitenék!
(szed le a karbi tetejét és néz bele hogy ami középen van csavar azt látod) ez így igaz de az semmit nem csinál!
Hát pedig rosszul mondod jár a motor és teljesen be tekerem semmit nem csinál!
Ha a másik kicsi aranyszínű csavart állítom akkor kezd emelkedni a fordulat vagyis az alapjárat
hát nem!tekerd be a középsö csavart teljessen és meglátod hogy a motor pörög mint a kurva annya!azért az az alapjátrati!de szed le a karbi tetejét és néz bele hogy ami középen van csavar azt látod!és az alapjárati csavar!a másik a dusittó!olyat még nem láttam amit te mondassz!
Pont fordítva a szívató mellet a levegő és utána az alapjárat!
Mert ha a levegő csavart állítom ha a motor jár semmit nem csinál
köszönöm, értem, hogy akkor a barna vezetéket nem kell bekötnöm és kész:)
de akkor ahova eddig a barna vezetéken ment az áram oda, hogy fog eljutni?
találtam egy használható kapcsolási rajzot. nem pont ugyanaz az évjárat de elvileg stimmel. http://www.zxrworld.co.uk/Manu...
9-10 oldal
csak szeretném megérteni a dolgot azért kérdezem. azt látom hogy a w és a bk/y bemegy az indítórelébe + a bk/y a testhez, ahogy írtad is. azt is látom, hogy a W a leágazásoknál eljut oda ahova a BR de nem mindenhova de a első csatlakozásnál akkor a BR ismét áramot kap és onnan meg megy minden mintha 6 pólusra lenne kötve? tehát elméletben a barna vezetéket az első csatlakozásig akár ki is lehetne venni (persze nem fogom)?
szivató mellet az alapjárati csavar van és az mellet a levegöcsavar!
Ha jol ertem egy 5 vezetekes szabalyzot akarsz bekotni, igy van? Nos ebben az esetben igy kell tenned: a harom fazis egyertelmu (felcserelhetoek) a fekete/sarga a testre megy azaz az a negativ. A vastag feher pedig az akku pozitiv vezeteke. A barna vezeteket elhagyhatod az uj szabalyzo eseteben tehat nincs ra szukseged.

Ha kell meg segitseg szolj.
megvan a 3 bemenő szál sárga vezetéke, ez adott. és van egy fekete/sárga, egy fehér és egy barna szál ami kijön.
a fehér megy a biztosíték dobozhoz és a gyújtáshoz ha minden igaz
a barna a műszerfalhoz (?)
a fekete/sárga a világításhoz (?)
tehát a gyújtás szál a plusz elem, ami nem jön ki külön szálon az 5 vezetékesnél, ha jól értem. és akkor azt hova kéne kötnöm?
ja a legelső képen lévő túlfolyóba szoktam egy kevés levegőt fúlyni és rögtön beindul!