Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

ilyesmi van az sr aprilián is, azon van még egy filckarika ami -ha jól látom-ezen nincs (de lehet,hogy csak az enyémen van ilyen). az feszíti neki a meghajtót keréknek.
Ahh most latom drzxr le is irta a lenyeget...
Kawasaki eloszeretettel alkalmazza azt a megoldast, hogy a generator egyik fazisat figyeli. Mikor raadod a gyujtast akkor nem egnek a lampak csakis mikor mar jar a motor. Ez az inditozast segiti. A generatortol jovo 3 fazis egyik vezeteke a biztositek dobozba is megy.
Juniction box van egy relé meg a motort be kell inditani generátor ról megy egy szál dioda relé és igy tovább és már világít is
Konkluzio:

-Erdekeljen az amit eppen csinalsz
-Szerszam beruhazas

Iras jo volt. Torekedj arra hogy uj eredeti alkatreszt epitessz be. Azzal biztos nincs gond es az ugyfel is elegedett. Plane gyuru szett.
Ez segít burda szabásminta
SEGÍTSÉG!Sziasztok, rendeltem egy km meghajtót Malaguti f15-re valót,feltette és elég bután áll,nem hiányzik valami szerintetek?
Találgatni lehet, csak felesleges! Mérni kell, és akkor kijön, hol a baj!
Biztosítók jók? Saru nincs lecsúszva?
Ádozatok a sebesség istenének 1.rész

Nem régóta vagyok a szakmában de azt kijelenthetem, hogy rettentő sokat áldoztam már a "Sebesség Istenének"

Csak egy sok közül:

Aprilia Scarabeo 200

motor zajos, olajfogyasztás.
Meghallgatom, eggyértelmű szelep meg vez. lánc hang. Árajánlat, oké bontsuk meg.
Kartergázcső tákolt, szelepfedél tömítésnél folyik az olaj, hézag nagy, lánc lóg...
Gondolkodás, mi legyen. Borítsuk szét egyből vagy adjunk egy esélyt, hogy "símogatással" próbálunk spórolni. Kompreszzió mérés, viszonylag ok, próbakör, megy rendesen. Nem éreztem szükségesnek a komolyabb műtétet. Lánc, szelepfedél tömítés, kartergázcső, olaj cs., Légszűrő ellenörzés, karbi beállítás, kész van, próba. 1hét 600km alatt több mint fél liter olaj...Nem nyert, mi legyen mi legyen, komolyabb szétszedés...
Most jön az érdekes rész. Föl a padra, rendesen leidomozás, víz, olaj, doboz, hátsó idom, ülés le. Undorító sár mindenhol. Ahhoz, hogy értsétek, ismerni kell a ezt a típust (én nem ismertem) Ugyanis az előzö szervíznél ellenőríztem a levegőszűrőt ami négy csavar, függőlegesen kihúzod, mosás, vékonyan "sprézés" :) mehet vissza. Na ennél a jól sikerült konstrukcióban ha nincs kompletten leidomzva az egész (kb 15 idom 50 csavarral), akkor egy átlagos légszűrő tisztításnal bárki (bármelyik márkaszervíz, Józsi bá, kezdő motorszerelő) benéz a légszűrőbe téglalap alakú sőtét odut lát. A második szétszerelésnél mivel kiszereltem a komplett légszűrőházat és bele tudtam nézni, akkor pontosan olyan látvány fogadott, mint a tengerparton ahogy a húllám mintákat csinál a homokba, kb 3 cm vastagon állt a retek. Úgy nézett ki mintha fordítva közlekedne a levegő benne, ugyanis a szűrt oldalon volt a "tengerpart" a bejővő részén meg viszonylag tiszta volt. Ekkor tűnt fel, valami furcsa dolog lóg ki a légszűrőház aljából, ahova a kartergázcső csatlakozik, egy bowden feszesség állító volt betákolva, erre felhúzva a cső. Mellette a légszűrőház ülepítőjénél a furat szabadon. Ezen a 8mm átmérőjű furaton a hátsó kerékről felverődő, sár, hólé be tudott jutni, szinte közvetlenül a karbihoz. Oké fasza, megvan a hiba egyrészt a motor rommákopva, másrészt a kartergázcső feszesség állító csavarból tákolt csatlakozója eltömődött a belülről visszafolyó sártól... és gyakorlatilag zárva volt(ez leírva szerintem úgy hangzik mintha össze vissza magyaráznék). úgy gondolom ennek köze lehet a szelepfedél tömítés elfáradásának.

További érdekességek:
A hengerben még látszódott a hónolás, a dugattyún nem volt homokra utaló jel (akinek megmutatták egyszer milyen ez az játszva felismeri, én Fateromnak köszönhetem)
A hengert mérni nem tudtam (szerszám híján), gyűrűhézag kopottas, viszont az olajlehúzó gyűrű majdnem át esik rajta.
Ez furcsa volt nekem, miért kopik el jobban a lehúzógyűrű mint a kompresszió.
Volt polcon bontott fúrt henger dugóval, hengerfej szét, nagyrevízió, becsiszolás, szimeringek, gyakorlatilag minden ami az olajfogyasztással kapcsolatos, kicserélve és összerakva.

Szóval az agész mondanivalómnak a lényege, hogy elsőre is magtalálhattam volna a hibát, ha komolyan érdekel, hogy van felépítve a számomra ismeretlen motor.
A sztorihoz hozzátartozik, hogy ez a blokk van az aprilia leonardo, scarabeo, és majdnem a bmw c1-ben is( erről szintén van egy pikáns sztorim) és leonardót annyit csináltam már, hogy a vez lánc cserét kb 3 óra alatt megoldom rajta. Ez volt a vesztem, ha nem rutinból állok neki a lánc cserének először, és ha blokkon kívűl a kasztni is érdekelt volna akkor elsőre megvan.
Az mellettem szól azért, hogy aki nem futott bele ilyen szívásba, nem idomozta volna le, az egész motort hogy ellenőrizze a légszűrőház belsejét.
Vagy tévedek?
Küldöm ezt a kezdő szerelőknek segítségül, és várom a tapasztaltabbaktól a véleményeket.

Üdv,
Kisfrecska

Most nem felejtettem el fényképezni, úgyhogy lesznek képek is, ha valaki tényleg meg akarja érteni.
Üdv
Az lenne a kérdésem hogy kawasaki z750 motorkerékpárnak miért nem világíthat az első fényszóró és reflektor. Biztosítékok rendben vannak, két első helyzetjelző világít és a hátsó helyzetjelző és féklámpa is működik. Összel vólt kisebb balesete a motornak, már teljesen összeraktuk csak épp világítás nincs. Lehet még plusz biztosítéktábla amiről nem tudok? Kettőt találtam de abba minden rendbe. Esetleg ötlet?
KÖszönöm!
Ráellenőrzünk!
A negyedik kepen amit forgatsz es a nyomo ruggo megy a kozepebe azon van 2 tuske. Az egyik vekonyabb hogy forditva ne lehessen osszerakni es az a 2 butyok megy a muanyag forgo szelepbe. Azon a muanyag szelepen ugy latom hogy forditva lett berakva. Bar a kep nem mutatja jol es zsiros is kicsit. A lenyeg hogy nezd meg a lyukak hogy allnak azaz mikor RES-be allitod akkor tenyleg lentrol szivja a benzint ha pedig ON-ba van akkor a rez csovon ami kb 6-7 centi hosszu. Es ugy rakd fel az elolapot ahogy a szelep all. Nemtudom mennyire voltam ertheto.
a leengedés sem szerencsés, mivel az összes gumi alkatrész szeret azért benzinben lenni, vagy legalább kicsit köze legyen a benzinhez. Ha nincs ott a "közeg" szépen kiszárad, kirepedezik a gumi. Lásd tűszelep tömítése.

Én azt szoktam javasolni, hogy ha hosszabb ideig lerakja a delikvens a gépet, havi egyszer indítsa be, és melegítse be rendesen. Így cserélődik a karburátorokban a benzin.
és még a maradék kettő fotó!
Sziasztok!
Egy kis vákuumos benzincsap segítség kellene!
Nemrég lett vásárolva Suzuki GSX750F 2000-es.
Ki lett cserélve a membrán tengelyén levő rossz O gyűrű!
Aztán az ellenőrzés során, ha van vákuum, akkor minden állásban jön a benzin, ha nincs vákuum, akkor meg egyikben sem!
De elvileg a PRI állásban vákuum nélkül is kellene folyni a benzinnek! De sajnos nem folyik!
Semmi robbantott rajzot, fotót nem találunk! A csapot szétvettük, fotókat mellékelek. Van még egy kicsi nyomórugó, de azt nem fotóztuk!
Ha valami infót tudnátok adni akár a fotók alapján is az megköszönném!
Sziasztok

Ma próbáltam indítani a motorom/CB500, 1999/ és nem indult
Az elején kapdosta, utánna csak puffogott
Én a gyertyára gyanakszom, mivel utoljára még indult meg járt szépen. ugyanilyen -1-2 fokban

Illetve a végén se kép se hang nem volt, ráadtam a gyújtást, és se visszajelző se semmi, az akku le nem merült mert töltőről vettük le.
Valszin letesteltünk vlmit mert próbáltuk bikázni/az aku bírta volna, de nem akartuk szenvedtetni/, de nem igazán fértünk hozzá, remélem hogy csak egy biztosítékot nyomtunk ki.

Akinek van hasonlóval tapasztalata írjon

előre is köszi

és jöjjön a jó idő, mert a lehető leghamarabb át akarom tolni a szerelőhöz:)
vagy - vagy -- tekerd ki a gyertyát és meg tudod
1985 hány féle gsx -et gyártott a suszancs ?
Sziasztok az lenne a kérdésm , hogy 1985 suzuki gsx első villáit át tudom e rakni egy 1987 es gsx 550 re. köszönettel.
Hali! Valaki segitsen karburátor állitásba. Nagy fordulaton pörög rendesen kis fordulaton hörög. sok a benzin vagy a levegő?
legközelebb igy lesz, de most hosszabb hasznalat jönne... legalabbis ez a terv.
Ezért kell hosszabb állás előtt a karbiból kiengedni a benzint,mert a benzin elpárolog és ilyen fehér trutyi marad,utánna
a tüszelep elegge oxidalt volt amikor kivettem. letisztitottam kifujtam es visszatettem. erdemes ilyenkor mar kidobni es venni egy ujat?
Tűszelep jó? Nem szorul meg? Az úszók sem akadnak el valamiben?

Ha megint ezt csinálja próbáld meg azt hogy nagyon finoman az úszóházat megütögeted! Az be szokott válni az ilyeneknél!
Az újabaknak kell a vázba önteni, az enyém régebbi kiadás és ennek még hátul van a bal oldalon az ülés alatt egy olajtartály, onnan dolgozza az olajat a blokkba!