Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

néha csak meg kell csiszolgatni az ellenállást a gyertyában, vagy épp rugót cserélni benne
ilyennel találkoztam
"Nyilván, a szakik szemre nézik." Nyílván jópár év tapasztalat után igen. Agresszív végképp nem vagyok. "De 10mm-t átüt, viszont gyertyán nagyon gyatra. Vajon nyomás alatt dolgozik még?" Ha 10 mm-t átüt és a gyertyán gyenge, akkor mi lehet a gond? Gyertyapipa zavarszűrője vagy maga a szénszálas gyertyakábel fáradt el. Esetleg lehet szar a gyertyád is. Ilyenkor alap egy gyertyacsere. A kábel és a pipa ellenállásának mérése. Ha pedig a gyertyán szemre kicsi az ív, akkor nyomás alatt biztosan nem fog működni. Nem olyan bonyolult ez.
van egy albumom az ö motorjairól ha megtalálom majd be linkelem ha mostanában nem voltál arra fele de ha én járok feléd a te motorjaidat is megnézném a harmadik képen a srác készíti a tankokat ha esetleg kell tank nem olcsó de nagyon profi
üdv bregi
Nekem egyszer egy krosszmotor okozott meglepetést. Gyújtáskihagyásokkal hozták el, hogy nézzek már rá. A gyertyapipa rá volt kötve egy vékony szállal a leállító gombra. Persze a vékony szálról meg elég sűrűn átugrált a szikra a motor vázára. Csakhogy akkor én ezt még nem láttam. Mondom megyek vele egy kört. Tényleg rángatott, durrogott. Le akartam állítani, nyúltam a kapcsolóhoz. Tavasz volt, vastagon párás minden. Hát nem volt kellemes élmény. A kapcsolóból olyan szépen áthúzott hogy majdnem gázt rántottam neki.... Hogy hogy lehetnek ekkora marhák a földön azóta sem értem....
Ejj de agressziv este van! Neked milyen fantasztikus szikramérő szemed lehet... Nyilván, a szakik szemre nézik. De 10mm-t átüt, viszont gyertyán nagyon gyatra. Vajon nyomás alatt dolgozik még? Kiváncsiság hajt csak. Többen irták hogy gyujtás csere után meglódúlt az egyébként is müködő motorjuk, tehát van tényező ami elfárad. Ezt szerettem volna kibeszélni....szikraszemű Barátom.
Olyat még nem próbáltam, de ha a kezem ügyébe kerül.....
bele kell nyúlni a gyertyapipába egy fém tüskével aztán a karikákat számolni

szimóval egyszer megcsináltam fogadásból, de jó genyók voltak, akkorát rúgtak rá mint még soha
Meg a magnézium szelepfedél is örül a szikráztatásnak állítólag...
Ezt most ugye nem mondod komolyan? Szemre megmondom jó-e a szikra vagy nem. Ne szórakozzatok már. Ha 8-10 mm-ről átugrik, erős csattogó hangja van és kék színű akkor oké. Ha ennél kevesebb, esetleg gyenge sárga fényű, akkor lófasz. Arra viszont vigyázni kell hogy milyen felületre ugratod a szikrát, mert a felület anyaga is át tudja színezni. Pl. retkes, olajos felület általában sárga szikrát ad. Jóhogy már nem az ív hosszát is vonalzóval méritek....
más más szikra képe van az aksisnak .c d i nek de minden kép kb 10mm át kell ütni de ez a hengerben nem mindig elég acdi nek vékony kék aksisnak vastagabb vörös szikrája van azért vigyázni kell mert túlnagy feszültség van ...testelés gyertya nélkül akár a trafó is tönkremehet ....primer szekunder át ütés
Valamikor láttam én egy szikrahossz mérő ceruzához hasonló kütyüt, de nem tudtam mire jó. Most már csak azt nem tudom, ha készitek egyet, mi lesz a végeredmény. Mert 26-36kV ig olvastam itt ott. De pl egy robogóra vagy egy krosszra hogyan fogom kijelenteni hogy jó, vagy nem az igazi? Viszont ha milliméterenként 2100 volt, akkor bejelölgetve pontosabb eredmény születhet, de mennyi az annyi...
Hát nem tudom .................. Zoli az ország NSU buzija ,, van is neki pár , De az Nsu 1911 ota a világon elsőként , hátsó lengövillás motorokat gyártott én úgy látom , itt nincs . persze egy hengeres volt ez igaz , váz alatti tankos is , de emlékeim szerint szíj hajtással úgy 1928 -193 ig Már mindenki láncal hajtott az NSU ragaszkodot a szíj hajtáshozz ...................

Nem tudom Zolinak van sok motorja 1910 -1960 -ig engem nem hagy békén , a 1911 es v hengeres NSU miat ...... NEKI KELL, én meg nem adom . ........... Akkor mi rendben vagyunk ? üdv Tasi
én erre gondoltam
nem a Lecsó által bemutatott zsebvágókra
kb 20 éve dolgozok Zolival ez akkor ismerős nsu
a gyökér gugli szerint...
Az alábbi képen szikra vizsgáló készülék látható.
A futógyűrűnek kézzel érezhető lógása nincs. Egy dolog elgondolkodtatott! Miközben csak kézzel nyomtam befelé a kosarat már nem billent annyit. Ezért volna jó tudni hogy az a tűgörgő vajon jó helyen van-e. Szemre még jöhetne kifelé, persze itt is csak minimális távolságot.
Igen, ma délelőtt újra összeraktam. Ahogy bírtam meghúztam, most még nem nyomaték kulccsal. Ezután próbáltam méregetni de csak a rendelkezésre álló eszközökkel.
De rossz helyre raktam a tizedes ... ok
szinte biztos kupl kosár csapágy ..... valami bontotat nézzél kosár ,csap , tűgörgö egyben vedd meg .

ha nem sikerül venned ...,... mérd le a tű görgöt gőrgő vastagságát
Pl : 1.8 mm*38 mm *30 mm

. vegyél 2 mm *38mm*30 mm est csapot és a kupl kosarat és az új csapágyat vidd el egy esztergályosnak Ő majd le huzza a csapot és felszabályozza kuplu kosár belső futó felületét
Vagy gyári tűgörgő és fém szórás . Itt az a baj hogy a felszórt cuc gyengébb . Hát mérlegelni kell mi olcsóbb . , és mi a tartósabb
Figyelj. Ezt a kosarat így billegtetni... hát egy kicsit becsapós.
Ugyanis az a futógyűrű, ami a tengelyen van, kézzel könnyen feltolható a tengelyre, azaz annak is van lógása. Akkor fixálódik, amikor a központi anya meg van húzva.
Tehát most a tűgörgős csapágyazás PLUSZ a tengely-persely alkatrész páros hézagait együtt érzékeled.
Aha, akkor így mérik! Lebontható úgy hogy 2100V milliméterenként? Mert akkor csinálok is egy mérőkét. De mi alapján fogom eldönteni hogy jó-e a kapott eredmény? Motor tipusra bontva pl. Kösziiii
És a tengely irányú lógást hogyan tudtad megmérni? Akkor fel volt a belső kosár rögzítve?
Remélem nem kapok nagy mocskolást de nekem nincs mérőórám. Van egy egyszerű digitális tolómérőm azzal 0,1 mm tengely irányú lógást mértem. Ez persze biztos nem pontos hiszen kézben volt a mérő nem volt rögzítve, így inkább ez csak jó erős sacc. De biztos hogy 0,05-0,08-nál több. Sajnos a radiális lógást így nem is tudtam megmérni.