Sziasztok!
A simsonomon egy 19-es Amal karbi van és az lenne a kérdésem,hogy hogy kell beállítani, mert sehol nem találtam leírást róla. Állítgattam magamnak, de nem az igazi. Jelenleg tűrhetően megy,de viszont nagyon rossz az alapjáratom, vagy egyáltalán nincs!
A másik gondom pedig,hogy ez egy S50es blokk és 60/4f-re van megcsinálva ( Babgulyás féle) és az a bajom vele, hogy mostanában sokszor besokal és csak akkor hajlandó fölpörögni, ha lehúzom a karbiról a légszűrőház gumi csövét. Gyári szűrő van benne. Ja és a hengeren a szívócsonk nincs fölbővítve a 19es karbihoz, így örvénylik az üzemanyag, de nem tudom, ez mennyire számít.
Ha valaki tudja az amal karbi beállítását, illetve tudna segíteni a probléma megoldásában, az légyszi irja le. köszi!
Mar nagyon sokszor feljott ez a kupplung kopogasos kerdes. Oszinten szolva en is azon a velemenyen vagyok hogy ez igy van es ezzel egyutt kell elni. Igy lett megtervezve, legyartva es ez ellen nem sokat tudunk tenni. Csak azt hogy olyan motort veszunk ami csendesebb. Mert van olyan ahol a kupplung kosar fogaskereke osztott es egy eros ruggoval van eltolva egymastol. Osszeszereleskor szet kell fesziteni es racsusztatni a valto tengelyre amikor a fotengely fogaskerekevel illeszkedik. Ott allando fogfeszitesben van es nem lotyog.
A 4 hengeres motorok fotengely forgasi sebessege kozel allando a lassulas es gyorsulas nem annyira szamottevo de van azert. Namost a 2 hengeresek fotengelye nem forog olyan egyenletesen hanem jobban, nagyobb mertekben lassul es gyorsul az utemek miatt. Ezt a mozgast a kupplung kpogo hanggal mutatja. Mint a mozdony mikor az utana kapcsolt vagonokat rangatja. De ha behuzod a kart akkor fekezed a kosarat is es ezaltal feszited azaz a holtjatek lecsokken vagy megszunik. Vannak viszont motorok ahol a zaj sokkal erosebb mint a te motorodnal. A youtube oldalamon van egy aprilia amit erdemes meghallgatni.
Persze ezeken felul vannak kopasi problemak is de ha a szerelod megnyugtatott akkor nincs mitol felned ez igy "normalis".
Anno amikor csináltam a babettát úgy emlékszem nekem nem volt közte tömítés és én is azbeszt zsinórt raktam oda. Nekem garázsban,felbakolva letakarva van a motor .Nem engedem le a benzint hanem két hetente beindítom és addig járatom amíg nem melegszik üzemi hőfokra. A bánatnak akaródzik aksit benzint kiszedni ,leengedni. Na meg jó esik hallani néha a hangját. Amúgy közúton nem cibálom mert így is utálják a motorosokat (nem azt mondom hogy túl szabályos volnék).Köridőt nem nagyon nézem még ahhoz sokat kell gyakorolni.
Helló RC 51! Az adatlapod alapján tapasztalt és napi szinten motorokkal foglalkozó szakember vagy. Szívesen venném a véleményed a motorom problémájával kapcsolatban. Egy 1996-os Honda CB 500-asról volna szó. Hidegen a kuplungjának különös kopogó hangja van. Ha behúzom a kuplung kart abba hagyja és marad az az igazi Honda fütyülős hang. Találtam egy videót a you-tube-n bár nem az én motorom de pontosan ugyan így csinálja ez is. Íme. Kíváncsi lennék a véleményedre tanácsodra, esetleges tapasztalat más tipusoknál. Tavaly tavasszal szervízelte egy szerelő Ő azt mondta ne foglalkozzak vele, ennek illetve más kéthengeres tipusoknak( Suzuki SV-ket hozta példának) ez jellemző problémája.
Előre is köszönöm válaszod, helló!
A legjobb köridőt hol sikerült elérned?
Gondolom közúton ahol "lehet"húzod neki rendesen.Én óra szerint egyszer mentem 180at,(az ugye 170talán),még volt tartalék,hát az sem tűnt kevésnek...
Ma nekiestem a"kavicsos" tanktisztításnak,alakul,de van még mit tisztítani.Szétszedtem a Babetta motort,és meglepődve tapasztaltam,hogy tulajdonképpen teljesen jó állapotban van.A dugattyú még olajos is volt,indító,és sebváltópofák szinte újak.Viszont ami fura:a hengerfej alatt nem volt tömítés!Ha jól emlékszem egy alu karikának kéne ott lenni,nem?De anno használtunk azbesztzsinórt is.Rosszul tudom?Majd rakok képet ha kész lesz,bár a jövőhéten megjön a Kawához az önindítólánc,azt akarom cserélni.
Apropó!Te hogy tárolod télen a ZX-et?Tele tank?Olajcsere most,vagy szezon előtt?Erről tudom megoszlanak a vélemények.
Kuplunghoz nem jó a hajtóműolaj, csúszni fog mert ez sűrűbb mint a gyári és nem tud kiürülni a lamellák közül. Nekem simsonban volt 80W90-es hajtóműolaj és azzal is csúszott. Kicsit utánaolvastam, és mindenki aztmondta hogy nem jó bele.
helló
ma cseréltem olajat a kmxben éshttp://www.mol.hu/hu/vallalati...
ilyet raktam bele.A benzinkutas azt mondta jó lesz benne de nem bízom a "szaktudásában" ezért kérdezem tőletek hogy valóban jóó lesz a kuplunghoz vaagy inkbb felejtős
Sziasztok, lenne egy kérdésem, nem nagy dolog, csak már régóta gondolkozok rajta, és nem találok róla sehol semmit.
Szóval krosszmotorok leömlőjén szokott lenni egy kis tartály szerűség a cső fölött. Legtöbbször 450 SX-F-en láttam. http://img.jofogas.hu/images/8...
Így néz ki. Nem gázgyorsító, arra rájöttem.
Igen a képen én vagyok ,csak sajnos messze vagyok attól hogy 300 al pályázzak. De próbálkozom. A közúton nem érzem "biztonságban" magam Amúgy amikor kipróbáltam a végét az jó kis adrenalin löket volt
A simsonomon egy 19-es Amal karbi van és az lenne a kérdésem,hogy hogy kell beállítani, mert sehol nem találtam leírást róla. Állítgattam magamnak, de nem az igazi. Jelenleg tűrhetően megy,de viszont nagyon rossz az alapjáratom, vagy egyáltalán nincs!
A másik gondom pedig,hogy ez egy S50es blokk és 60/4f-re van megcsinálva ( Babgulyás féle) és az a bajom vele, hogy mostanában sokszor besokal és csak akkor hajlandó fölpörögni, ha lehúzom a karbiról a légszűrőház gumi csövét. Gyári szűrő van benne. Ja és a hengeren a szívócsonk nincs fölbővítve a 19es karbihoz, így örvénylik az üzemanyag, de nem tudom, ez mennyire számít.
Ha valaki tudja az amal karbi beállítását, illetve tudna segíteni a probléma megoldásában, az légyszi irja le. köszi!