fúvókák méretét szervízkönyvből tudod meg, ahogyan az úszószintet is.
Levegő állítás a következő képpen. Betekered a levegő csavart, majd kitekered 1.5-re. Azaz 3 db fél fordulatot nyitsz rajta, majd beindítod, és bemelegíted.
Ha már üzem meleg a motor, és stabilan jár, akkor be tekered fél fordulatonként a csavart, minden fordulat közt egy fél percet várva! addig amíg éppen csak jár a motor. Onnan el indulsz ugyanúgy fél fordulatonként, fél percet várva minden fordulat közt , kifelé!
Addig csinálod ezt a kifelé fél fordulat - várok 30másodpercet, megint tekerek, megint várok dolgot, amíg hallhatóan emelkedik a motor fordulatszáma. A lényeg, hogy ott kell abbahagynod a tekergetést, ahol a legmagasabb lett az alapjáratod, mert ott lesz nagyjából az ideális keveréked. Ha ez megvan, és meg felel az alapjárat magassága is, akkor készen vagy. Ha magas az alapjárat, tekerd lentebb a súbernél található alapjárat állító csavarral, majd kezd előlröl a levegő csavar beállítását.
Esetleg abban még kaphatnék segítséget hogy, milyen lépések szerinte kell ezeket beállítani? Mert szerelőhöz nem nagyon akarom emiatt vinni csak kéne egy pontos leírás, hogy mire figyeljek mikor jó a levegő stb. Előre is köszönöm!
Tisztázzuk a kérdést.. Milyen motor, milyen rendszerű karbival. Kétféle karbi van, alapjárati keverékszabályzás tekintetében:
-mennyiségi szabályzás ( adott keverékből mennyit adsz az alapjárati rendszer mellé kiegészítésképp. Itt a karburátoron az állító csavart alulról találod, közvetlenül ott ahol a hengerfejhez\hengerhez csatlakozik a karbi)
-minőségi szabályzás ( adott benzin mennyiséghez, mennyi levegőt keversz pluszban. Ez az a karbi pl, mint a simsoné, ahol a légszűrő csonk után találod az állító csavart, oldalról)
Ha minőségi szabályzásról beszélünk, és csak tökig tekert csavarral van alapjáratod, akkor valószínű marhasok levegőt kap, tehát falsot szív valahol. Ha ilyenkor kitekered a keverék csavart, akkor még több levegőt fog kapni, amitől oly mértékben el szegényedik a keveréked, hogy az begyújthatatlanná válik.
Ha a mennyiségit nézzük, és tökig tekert csavarral van csak alapjáratod, akkor viszont úgy vélem el van fúvókázva az alapjárati rendszer, és alapból is sok anyagot kap alapjáraton. Ha még kintebb tekered a keverék szabályzó csavart, akkor már belefullad a több benzinbe.
Üdv! Valaki segítenem nekem abban, hogy a motorom nem éri el a végsebességét valamint ha az alapjáratot próbálom feljebb tekerni mert így nagyon alacsony és lefullad, akkor felpörög nagyon gázadásra pedig még jobban és sok idő kell hogy visszaálljon alapjáratra! Mi lehet a gond? Valami tipp? Honda dio-ról van szó.
még 15ért is megérné , de van ettől olcsóbb hely is
egy simán csak pecsételt szervizkönyv semmit sem ér, ha ott van mellette egy rakat munkalap számla akkor ér valamit
cimbinek pár ezer volt az óraállítás, igaz neki csak az órát kellett arra a km-re beállítani ami a másikon volt
bontós órával nem ment a gép mert nem egyezett ecu meg a km számláló
mondjuk én lefosom mennyi km van a gépben, meg a szervizkönyvet is.....
oké! ahogy mondtad akkor azt fogom megcsinálni! nagyon köszönöm hogy ennyit segitesz nekem! azt nem tudod megmondani hogy a föfuvoka hányas menetü? 5-6-os?
Itt egy kep a tukrol: baloldalt 2 utemu es dyno tuk kozepen dyno tuk jobb oldalt pedig eredeti gyari tuk vannak. Most ezzel ne foglalkozz. Vidd le a fofuvoka meretet. Ahogy mondtam.
A segítségeteket szeretném kérni. Múltkor ki kellet szedni a hátsó lengővillát, és hátsó főfékhengerről leszedtem a fékcsövet. Visszaszerelés után nem úgy szuperált ahogy kéne, mintha a főfékhenger nem nyomna át elég fékfolyadékot a rendszeren.
Valaki, aki esetleg tudja hogy mi lehet a gond, az írjon.
Ha te így csinálod, sokba kerül. Egy digitális km óra visszaállítás 15ezer.. Nem érné meg. Simán utólag kitöltve a szervizkönyv és egyszer a kívánt óraállás. Feltéve, ha valaki ezen ügyeskedik.
tudod hogy csinálják okosba?
2-3 szerviz otthon, majd óra vissza egy szerviz a "rendes" helyen
és így tovább
aztán mindenki boldog
vagyis...... az új vevő már nem mindig.......
rendben! hallgatok az okosabbra,és csak egy modositást fogok megcsinálni! a másik kérdésem! ha megváltoztatom a fuvoka méretét akkor nem kell szinkront csinálni rajta? nem tudom mennyire látszik de ilyen a karbiba a suber! állitható! ez addkor dyno? nagyonköszönöm a segitséged!
Azt mondtad a subertuk allithatoak azaz van egy zeeger gyuru rajta es tobb rovatka. Ez valoszinuleg dynojet. Elso lepesben tegyel 115 kivulre (1-4)es 112 belulre (2-3). Nezd meg hogy megy. Ha javult de meg nem tokeletes akkor mehetsz lejjebb a meretben. Egy fontos szabalyt tarts be: mindig csak egy valtoztatast csinalunk a karburatoron. A levegofuvokakkal most ne torodj. Az mind egyforma. Innen nem tudom megallapitani dyno dugogrol van e szo vagy esetleg gyari.
Segítségre lenne szükségem, adott egy 1999-es Yamaha Tdr 125-ös deltabox-os motor, és egy kapcsolási rajzra lenne szükségem hozzá, hogy a gyújtó tekercset hogyan kössem vissza, mert ugye 3 szál fekete kábel megy rá, és vagy 1 éve lett szétszedve amit készítettünk róla képet az meg sajnos már nem jó....
Nézd meg és majd tisztítsd ki a világítás és irányjelző kapcsolókat.
Szépen kitisztíthatók, és szilikonzsírral kend be.
Acsatlakozókat égymás után húzd szét fújd be kontakt tisztítóval, és dugd össze. Közben egy pillantással megnézheted nincs-e melegedés valahol.
Levegő állítás a következő képpen. Betekered a levegő csavart, majd kitekered 1.5-re. Azaz 3 db fél fordulatot nyitsz rajta, majd beindítod, és bemelegíted.
Ha már üzem meleg a motor, és stabilan jár, akkor be tekered fél fordulatonként a csavart, minden fordulat közt egy fél percet várva! addig amíg éppen csak jár a motor. Onnan el indulsz ugyanúgy fél fordulatonként, fél percet várva minden fordulat közt , kifelé!
Addig csinálod ezt a kifelé fél fordulat - várok 30másodpercet, megint tekerek, megint várok dolgot, amíg hallhatóan emelkedik a motor fordulatszáma. A lényeg, hogy ott kell abbahagynod a tekergetést, ahol a legmagasabb lett az alapjáratod, mert ott lesz nagyjából az ideális keveréked. Ha ez megvan, és meg felel az alapjárat magassága is, akkor készen vagy. Ha magas az alapjárat, tekerd lentebb a súbernél található alapjárat állító csavarral, majd kezd előlröl a levegő csavar beállítását.
egy cagiva sc-ről van szó és a karburátor pedig egy dellorto vhsb 34 es típus
utána elvileg jónak kellene lennie.
Tisztázzuk a kérdést.. Milyen motor, milyen rendszerű karbival. Kétféle karbi van, alapjárati keverékszabályzás tekintetében:
-mennyiségi szabályzás ( adott keverékből mennyit adsz az alapjárati rendszer mellé kiegészítésképp. Itt a karburátoron az állító csavart alulról találod, közvetlenül ott ahol a hengerfejhez\hengerhez csatlakozik a karbi)
-minőségi szabályzás ( adott benzin mennyiséghez, mennyi levegőt keversz pluszban. Ez az a karbi pl, mint a simsoné, ahol a légszűrő csonk után találod az állító csavart, oldalról)
Ha minőségi szabályzásról beszélünk, és csak tökig tekert csavarral van alapjáratod, akkor valószínű marhasok levegőt kap, tehát falsot szív valahol. Ha ilyenkor kitekered a keverék csavart, akkor még több levegőt fog kapni, amitől oly mértékben el szegényedik a keveréked, hogy az begyújthatatlanná válik.
Ha a mennyiségit nézzük, és tökig tekert csavarral van csak alapjáratod, akkor viszont úgy vélem el van fúvókázva az alapjárati rendszer, és alapból is sok anyagot kap alapjáraton. Ha még kintebb tekered a keverék szabályzó csavart, akkor már belefullad a több benzinbe.
Remélem segítettem valamelyest.
Olyan problémám van hogy csak úgy van alapjáratom ha a keverékállító csavart teljesen betekerem.mi lehet a probléma?
egy simán csak pecsételt szervizkönyv semmit sem ér, ha ott van mellette egy rakat munkalap számla akkor ér valamit
cimbinek pár ezer volt az óraállítás, igaz neki csak az órát kellett arra a km-re beállítani ami a másikon volt
bontós órával nem ment a gép mert nem egyezett ecu meg a km számláló
mondjuk én lefosom mennyi km van a gépben, meg a szervizkönyvet is.....
Annyi van vele hogy szeretném eladni
A segítségeteket szeretném kérni. Múltkor ki kellet szedni a hátsó lengővillát, és hátsó főfékhengerről leszedtem a fékcsövet. Visszaszerelés után nem úgy szuperált ahogy kéne, mintha a főfékhenger nem nyomna át elég fékfolyadékot a rendszeren.
Valaki, aki esetleg tudja hogy mi lehet a gond, az írjon.
Köszönöm!
2-3 szerviz otthon, majd óra vissza egy szerviz a "rendes" helyen
és így tovább
aztán mindenki boldog
vagyis...... az új vevő már nem mindig.......
Tanulság fel kell cimkézni
Szívesen segítenék de sajna nem tudok
De szerintem google a barátod neked is
Segítségre lenne szükségem, adott egy 1999-es Yamaha Tdr 125-ös deltabox-os motor, és egy kapcsolási rajzra lenne szükségem hozzá, hogy a gyújtó tekercset hogyan kössem vissza, mert ugye 3 szál fekete kábel megy rá, és vagy 1 éve lett szétszedve amit készítettünk róla képet az meg sajnos már nem jó....
Köszönöm
Szépen kitisztíthatók, és szilikonzsírral kend be.
Acsatlakozókat égymás után húzd szét fújd be kontakt tisztítóval, és dugd össze. Közben egy pillantással megnézheted nincs-e melegedés valahol.