Nem csak érzés. Hallani is, hogy egy kicsit súrlódik.
Motornak egyébként semmi baja, nem melegszik, vagy ilyesmi.
Nem vagyok egy nagy szaki, és kicsit tartok tőle, hogy valami beáll nekem ott menet közben, és olyan tripla szaltót nyomok, hogy még az olimpiai bírók is tíz pontot adnak érte.
Sziasztok! Azért írok ide, mert van egy '08-as Yamaha Aeroxom és a gyári kipufogót lecseréltem egy sport kipura (Technigas Next-R-e), optikai és minimális teljesítmény növekedés miatt. Azt írták, hogy nem kell hangolni ráraok és megyek, de ha nem jó akkor a főfuvókát kell kicserélni 5%-al nagyobbra. Nekem azok a tünetek vannak, hogy 0-ról odanyelezem neki 10km/h-ig lomha utánna felpörög a motor és megindul kb. 30km/h-ig utánna megint lomhán gyorsul tovább (fordulat visszaesik) aztán 60km/h körül kicsit megindul.
Volt egy kis problémám a ledes indexekkel nem is volt egyszerű…
Először is bocsánatot kérek, ha valamit rosszul írok, nem vagyok annyira toppon az elektronikában. Vettem 4 darab 9 ledes indexet felraktam, de csak világított ennek az az oka, hogy a ledes indexek csak 1-2W-al terhelik a relét a normál izzók ugye 21W-al erre több megoldás is létezik terhelő ellenállás, de az melegszik vagy sorba kötni egy izzót, de az meg elég paraszt a leg kézenfekvőbb, ha veszünk egy kimondott ledes index relét. Ebben az a jó, ha megunjuk a ledes indexet működik sima izzós indexel is
Na, eddig szép és jó most már villog, de mind a négy. Probléma a következő volt az én esetemben a visszajelző izzó 3W-os és ez átenged annyi feszültséget, hogy a másik oldalon is villog pár led ennek, annak az az oka, hogy a lednek nagyon kicsi a gyújtófeszültsége erre azt találtam ki, hogy ledet rakok a visszajelző helyére. De még így se jó, mert irányváltásnál polaritást vált a visszajelzőnél. Csak az egyik iránynál volt visszajelző, itt már kicsit ideges lettem. Erre azt a megoldást találtam, hogy a világítástól adtam testet a lednek és beforrasztottam két diódát ellenkező irányítással a visszajelző két vezetékére és ezt forrasztottam a led pozitív lábára. Tudom rakhattam volna egyenirányítót is de kevés volt a helyem úgyhogy ennél maradtam.
Azt hittem, hogy most már tökéletes, mert ha nem járt a motor, akkor működött, de ha beindítottam, akkor villogott, mint a céllövölde a búcsúban. Jó egyből a feszültségszabályzóra gondoltam, de test volt meg a töltés is megvolt akkor kimértem az állórészt, de az is hibátlan volt. Itt egy kicsit ráuntam az egészre lehajítottam róla mindent és index nélkül jártam egy darabig. Lett egy kicsi elbaszni való időm, úgyhogy csináltam egy kapcsolást az asztalon indexek, relé, kapcsoló, visszajelző akkumulátorról kapott feszkót na így hibátlanul működött. Volt egy pár álmatlan éjszakám mire sikerült megszülni (köszi Gyömbi) hogy gerjeszt a gyertya és ezért villog össze vissza fordulaton. Kapott egy zavarszűrős gyertyát és most már működik úgy, ahogy a nagykönyvben meg van írva!
Remélem hasznos volt ez a kis regény hátha nektek is segít és nem fogtok vele annyit küzdeni, mint én!
a legtöbb tárcsában van egy kis ütés hogy könnyebben visszalökje a dugattyú(kat), ne aggódj szerintem, főleg ha nem melegszik tőle a motor, nekem is ilyen, bár régebbi
Aprillia Red Ros motorom van, tárcsafékes. Azt vettem észre, hogy amikor tolom, az első keréknél egy bizonyos ponton mint ha hozzáérne valamihez. Nézegettem, de semmivel nem érintkezik. Tudtok segíteni, mi lehet a probléma? Lehet hogy a féknél súrlódik valami? Mondjuk az érdekes, hogy nem folyamatosan, mindig csak egy ponton van a hang, ahogy gurul a kerék.
Lenne egy elég amatőr kérdésem a kerékcsapággyal kapcsolatban:
Kiszereltem a kereket,átgumiztam,majd összerakásnál a tengelyt és a kerékcsapágy belső részét is rendesen bezsíroztam,ahogy a kézikönyve is írja.
Na már most ha a csapágy belső gyűrűjének furatába kenőanyag kerül,akkor nem fog véletlenül inkább abban elfordulni a tengely (kvázi siklócsapágyként viselkedve),mintsem a belső gyűrűvel együtt forogva a gördülőelemeken?
Én jártam így, de nekem nem hajtott a motor. A hiba az volt, hogy azt hittem, hogy a kinyomópálca alá golyót kell tenni mint sok más motornál és bele tettem. A Suzukiban oda nem való golyó, nem fér el. Illetve be lehet tenni, de akkor egy golyónyival rövidebbre kell vágni a kinyomórudat.
Sziasztok!
Egy Suzuki GSX-R 600 K4-ről lenne szó a tünet az hogy a kuplung kő kemény! Szétszedtük a kuplungot az acél lamellák tökéletesek , a kopó lamellák azok is még a gyári érték felett vannnak , a kosarat is átnéztük nincs berágódva nem csipkés a széle,a bowdent is kiszedtem átolajoztam rendesen.Esetleg valaki járt már hasonló helyzetben tudna valaki tanácsot, ötletet adni hol nézzek még körül?
köszönöm előre is.
Szerintem a kockázat miatt nem kisérletezik ezzel senki, pedig nagy valószínűséggel probléma nélkül megoldható. Ha nem melegszik el annyira a fékbetét hogy a szó szoros értelmében égni kezd, akkor a ragasztó kibírja a terhelést, hiszen hosszirányban a hordozó fémével vetekszik a szakítószilárdsága. De nem szeretnék a motoron ülni, amikor kiderül, hogy mégsem. Ugyanakkor ez a lehetőség a mindenféle olasz, meg cseh kisipari trágyabetéteknél is fennáll. Egy hónapja szakítottam le a ferrodot a hátsó betétekről - képek a GSX-R1000 topikban.
Én azon gondolkodom régóta, hogyan lehetne a 6 dugós fékben a betétet 3 független részre vágni úgy, hogy egyik darab se tudjon kiesni. Javulhatna a fékhatás, hisz az újabb 4 dugós fékeknél is így van megoldva és jobb. Csak ugye itt is az a probléma, hogy bármit is találok ki, mi van, ha egyszer elfárad....
simon én is csináltam ilyet, de persze itt más a helyzet,
Egy pályamotoros emberke mesélte, hogy ő ilyet használ, aztán ezért kérdeztem, hátha van tapasztalat...
Sokféle van, én pl brembo-t használok, de ma már szinte az összes betét jó, ki mire esküszik..... kivéve a kisműhelyben ragasztott betét mert olyat láttam megenni tárcsát 3000 alatt...
suzuki Intruder VL250 (2006) szelephézagot szeretnék állítani, de nincsen semmi adatom.
fontos lenne nagyon!