Az a baj, hogy erre öntik a fejidomot, vagyis az öntés folyamán integrálják bele. Egy jobb minőségű, kétkomponenses ragasztóval próbálkoznék. Loctite-nak vannak fasza cuccai.
fejidomból kijött a süllyesztett csavar
nem menetes hanem recézett szélű olyasmi mint a képen van
ezt mivel lehetne visszatenni? mert most ki-be jár a helyéről
Nagyon nem kell aggódni.. A vázból lefolyt az összes olaj a blokkba és ezért míg az olajszivattyú visszadolgozta és feltöltötte az olajjáratokat addig csattogott. Elméletileg addig "szárazon" ment. Ha megnézted volna az olajszinted indítás előtt, egy gramm olajat nem találtál volna benne. Ezeknél a típusoknál meleg motornál, leállítás után 2-3 perccel kell ellenőrizni az olajszintet. A szelephézagot ellenőriztesd egy hozzáértővel.
szóval akkor mégsem hidrotőke
mert ugye az alapvetően 2 fő részből áll, a közepét mindig tölti a rendszer olajjal (amikor nincs lenyomva) és az ér a szelephez
Ja abban van lapka. Jól láttad. De a lapka kopása lassan eredményez erősebb kopogó hangot, amelyet a lajikus fül megszokhat. Sok embernek fel sem tűnik.
Feltételezve hogy télen a levegő hőmérséklete -5 C° az olaj elég sűrű, nyáron pedig +20 C°, kicsit hígabb, az olaj. Ami elég ahhoz, hogy ugyanazon a résen vissza cseppenjen, amin télen nem tudott.
Állt már máskor is 1 hónapot, télen, mikor azért hidegebb van mint így ősszel. Ezért nem értem, most miért csattogott, mikor eddig még egyszer sem. Az olajjal eddig nem volt baj, mióta nálam van motor mindig Motul 5100 10w-40-et töltöttem bele.
Elméletileg az állásban a gravitációnak köszönhetően, lefolyhatott a vékony olaj a teknőbe, helyét levegő véve át, ez okozhat első másodpercekben olaj hiányában csattogást. De a motorolaj fogyasztás, a színe, a fémreszelék, jelentős kopásra , vagy nem megfelelő motorolajra utalhat. A silány motorolajat könnyű megégetni nyári nagy melegben, kis sebességnél magas fordulaton járatva a motort, hirtelen leállítva. Ilyenkor elveszti a kenését, elvékonyodik üzemi hőmérsékleten. Kopni a szelepszár szimering is kophat, Pl.: 12000 RPM-nél 1 perc alatt 6000-szer nyit és zár egy szelep, másodpercenként 100-SZOR Egy forró acél rúd csúszik egy gumi hüvelyben, amelyet egy kör alakba fűzött rugó szorít rá. Nem kell gépészmérnöknek lenni, hogy felfogja az ember, mit kap szerencsétlen szimering. Ez a szimering jelentős olajnyomásnak van kitéve, itt bepumpálhatja a hidrotőke a motorolajat az égéstérbe és a kipufogóba.
a hidrotőkék olyanok hogy amíg nincs olaj bennük addig csattogósak
de ez nagyon kevés idő alatt feltöltődik
de a dr nem hidrotőkés, a répát nem merném erre feltenni, de akkor sem az
Tapasztalatom sajnos nincs, az angolt még csak megérteném, de alap szerszámokon kívül más nem áll rendelkezésre. Rákerestem youtube-on a hidrotőkére, néztem pár videót, amikben azzal volt a probléma, és azt hiszem a hang, amit reggel hallottam a motorból ugyanolyan volt mint a videóban. Miután visszaraktam a szelepfedelet, nem tudom milyen indíttatásból, de megpróbáltam beindítani. Be is indult a motor, már nem volt rossz a hangja, teljesen olyan volt mint szokott. Lehet, hogy a reggeli indításnál a hidrotőkék nem kaptak olajat, és azért "csattogtak", mostanra viszont már kapnak, és minden oké?
Hacsak nincs valamennyi tapasztalatod és szerszámod, gondolok itt angol nyelvű javítási útmutató megértése, indikátor óra, micro méter, nyomaték kulcs, kompresszió mérő, nem célszerű tovább szétszedni. Lassan esedékes lehet egy kisebb nagyobb felújítás. Minél tovább halasztod, annál nagyobb sajna. Ha szerelőhöz viszed, szerintem érdeklődj fórumokon, kit ajánlanak. Korrekt szakszerűt célszerű keresni.
Olajcsere a tavasszal volt, természetesen szűrővel együtt. Azóta csak pótolva lett az elhasznált olaj, hogy a minimum és maximum között legyen a szint. Ami viszont mostanában feltűnt, hogy egyre jobban eszi az olajat...
Köszike a ZZ-R 600-ét letöltöttem. Lehetséges lenne, hogy azért nincs, mert a 600-as kistestvére
Egy kérdésem lenne: Ki hány km, vagy idő után cserél olajat? Valamint milyet, milyen block-ba?
Így fénykép alapján nehéz diagnosztizálni. Leírom az észrevételeimet, ellenőrizd, és dönts. Az olajcsere elég régen lehetett, a harmadik képen látszik az olaj színén. Valamint az 1. 2. képen a vezérmű tengely bütyök felületén nagyméretű fémreszeléket vélek felfedezni. Ellenőrzése: egy olajcseppet a mutató ujjad hegyére cseppentesz, a bütyök ujjaddal eldörzsölöd. Ha a bőröd fekete marad ideje olajat cserélni. Vagy szemmel láthatóan sok fémreszelék marad a bőrödön. Ezt az elhasználódott olaj okozta nagymértékű kopásból származik.
Hellóka! Hidrotőkés, nem lehet állítani. Az olajszivattyú nagy nyomással olajat szállít a hidrotőke, nem túl hosszú. Inkább link akit érdekel Általános ismertetés, működési elv: http://www.motorion.hu/fileadm...
Azt ajánlanám megfelelő mechatronikai ismeretek nélkül ne kezdjen senki nagyobb javításba. Sokba kerül a tanulópénz. Én kifizettem párszor
Nem bírtam ki, csak leszedtem a szelepfedelet. Meg tudnátok mondani, hogy ezen hogyan lehet állítani a szelephézagot? Lehet egyáltalán, vagy ez automata szelephézagállítós vezérlés? Mert most nincs egy század mm hézag sem, hiába próbáltam megmérni hézagmérővel.
nem menetes hanem recézett szélű olyasmi mint a képen van
ezt mivel lehetne visszatenni? mert most ki-be jár a helyéről
mert ugye az alapvetően 2 fő részből áll, a közepét mindig tölti a rendszer olajjal (amikor nincs lenyomva) és az ér a szelephez
szedtem már szét hidrotőkét az azért bonyolultabb alkatrész
http://www.ebay.co.uk/itm/SUZU... VAGY http://www.cmsnl.com/suzuki-dr...
de ez nagyon kevés idő alatt feltöltődik
de a dr nem hidrotőkés, a répát nem merném erre feltenni, de akkor sem az
ha lekapod a vezérműtengelyeket meglátod
de ilyen mélységekbe kár belemenni
Egy kérdésem lenne: Ki hány km, vagy idő után cserél olajat? Valamint milyet, milyen block-ba?
Azt ajánlanám megfelelő mechatronikai ismeretek nélkül ne kezdjen senki nagyobb javításba. Sokba kerül a tanulópénz. Én kifizettem párszor