Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Sziasztok! Megosztom itt is nyügöm!
Ma napon le engedtem a vizet a motorbol majd elinditttam 10mp-re hogy a vizpumpa kinyomja a maradék csapvizet amit az elözö tulaj öntött bele! Ezalatt a 10mp alatt be kerregett a motor..gondoltam hiányolja a vizet..felöntöttem fagyállóval elméletileg le légtelenitettem de a kerregésből maradt ennyi..ennél erősebb volt! Szétszedtem a vizpumpát megnéztem nem kotyog nem ér bele semmibe nincs vele semmi gond! Szóval lövésem sincs mi lehet! Élöben ennyire nem erős mint a videón de azért zavaró! a másik furcsa dolog hogy 3000rpm-nél elmulik a hang!Ötleteket szivesen várok!Az elözö tulaj azt mondta most lett furva épp hogy bejáratta..

Videó:
Robbantott ábrás szerelési leírást/service manualt keresek Honda cbx750f-hez rc17 motorkód.85évj.Várom a letölthető linkeket
Egy járó motornál üzemszerűen max 1-2A lehet a töltőáram, ami ha megszűnik nem okoz olyan borzasztó feszültség
emelkedést. Akkorát biztos nem, hogy tönkremenjen bármi is. Én úgy gondolom, hogy az akku levétele nem jelenthet problémát. Ez olyan mintha szimulálnál egy tökéletesen feltöltött akku állapotot, amikor már nem tud töltőáram folyni. Ebből baj nem lehet.
Venni kell 20-ért egy zsigulit és ki kell próbálni rajta. :)
Üdv mindeknek!
Itt is megyosztom szövegem, hátha tud valaki segíteni, mielőtt szétdurnám a blokkom olyan részét, amit lehet nem is kellene.
Van Egy Kawa ZXR 400 '88as évj. H1 blokkosom.
Korábban volt szelephézag állítás, mint akkor mondtam csendesebb, és könnyebben indítható, no meg kicsivel nyomatékosabb lett. Ez jó így, az már viszont nem, hogy 3nappal ezelőtt pici szelepes hang jött az I.henger felöl, 2napja már erősebb, 1napja meg már annyira csörgött fémes hangon hidegen, melegen, hogy csak belelestem a szelepdekni alá. Hát persze hogy semmi olyan változás ami hirtelen okot mutatott volna a csörgésre.
Legalább is a felső vezérlés egységeinél nem találtam semmit. Szelephézag van, a beállított akkori érték, törés, rendellene kopás egy helyen van, de az a legutóbbinál is megvolt, és akkor finomítottam rajta. Persze télen meg lenne csinálva normálisan, csak próbálom a szezonvégéig húzni finoman.
Képeken a kipufogó vez.tengely 1.henger siklófelületének kopása látszódik( korábban az olajcsatorna dugulása miatt nem volt kenés, mert valamikor előző tulajnál eltört az "összerakós" csatorna egyik vége, meghegesztették és a furatokból én takarítottam a hegesztés maradványait. Na mind) itt a felületi kopásnál nem érezhető rendellenes lógás, ami a hirtelen hangváltozást adná.....
Egy gondolat, amit félve említek csak meg... Nem a csapszegem csinálhatja ezt a hangot?
Mennyire jellemző ezeknek motoroknak a dugattyú-csapszeg-hajtókar részegységeinek a meghibásodása? Vagy esetleg más hiba adja, és csak viszi a blokk a hangot?
Még eddig nem volt időm folytatni, holnap lenne a napja hogy valahová haladjak is a mocimmal.
Összetenném a kezem, ha valaki tudna egy "valós" tippet adni. Köszönöm előre is a segítségeteket.
Elméletben ki lehet venni az akkut, de azért azt tudni kell, hogy nem ilyen rendszerre tervezték a fesszabályzót. Mivel ilyenkor járó motornál megszűnik a terhelése, ettől egy pillanatra megugorhat a feszültsége. Egy jó fesszabályzó ezt lekezeli egy pillanat alatt, de ha mégsem, akkor ugrott a vezérlő elektronikád. (Sima karburátoros robogókra ez nem vonatkozik, mert ott nincs kapcsolatban a gyújtás elektronika a fesszabályzóval (ditech kivétel). ) Egy nagymotornál ezzel az akcióval, akár 3-500eFt-os kárt is csinálhatsz. Egy szóval ne húzgáld le az akkut a járó motorról.
Sziasztok!
A motorom nagyon füstöl és eszi az olajat. Viszonylag gyorsan jött a hiba. Most mértem rá kompressziómérővel. Hozta a gyárilag előírt 9,5 bar-t. Tehát a hengerben nem lehet probléma.
A kompresszió mérése nélkül is a szelepszár szimeringek hibájára gondoltam a "gyors" kialakulás miatt, de a kompresszió mérése is ebben erősített meg.
Mi a véleményetek? Szerintetek is ez a gond? Vagy lehet más is amire nem gondoltam még?
Ha az akksi bekakál nem áll meg a gép csak nem tudod beindítani. Én arra gyanakodnék, hogy a generátor részéről lehet a baj és így a motor működéséhez szükséges energiát az akksiról szedte. Így amikor az lemerült, megállt a mocid. Aztán egy kicsit összeszedte magát az akksit és megint tudtál vele menni picit.
Mindeképp javaslom beindítani a motort és levenni róla az akksit. Picit túráztatni. Ha így vagy úgy leáll akkor nem az akksi a hibás.
Simán ki lehet venni az akksit, ha beindul. Csak arra vigyázz, hogy a pozitív saru ne érjen a testhez, mert akkor tényleg leég a generátor. Egyébként nem ég le. Miért égne? :)
Ne lepődj meg, ha akksi nélkül nagyobb feszültséget mérsz, hisz nincs nincs terhelés, ami feszültségesést okozna.
Szia Gizi,

azért ne vedd ki az aksit ha jár a gép, valószínű leégetnéd a generátort, de miért is akarod kivenni az aksit ha a jár a motor?
az aksit kell először is rendbe tenni, a savszintje jó? ha nem akkor desztillált vízzel fel kell tölteni hogy jól ellepje a cellákat,egy fél centire lepje el legalább őket vagy több,de ne gyufával meg öngyújtóval akarj belenézni mert felrobban,és kivheti a szemedet! vannak már manapság ilyen ledes kislámpák én azzal szoktam belenézni,de mindenképpen valami lámpával, utána meg töltsd fel akksi töltővel,fél nap lehet kevés neki,ha minden okés feltöltődött az aksid , akkor nyugalmi állapotban , 12,4 volt felett kell hogy legyen benne feszültség , de ha tényleg jó az aksi és jól fel is van töltve akkor a nyugalmi állapota 12,7-12,8-nak kellene lennie, ha kevesebb az sem gond, mert ahogy öregszik az aksi annál kevesebb áramot fog tárolni, ez természetes jelenség, ettől még lehet jó és használható,következő ezt a jól feltöltött és persze alapvetően jó aksit kell beletenni a motorba,és járó morotnál mérni a töltési feszültséget, ami lehet olyan 13,6-14,4 volt. ennyinek kell lennie.ha jó.
Hello! lenne egy olyan kérdésem , hogy KEIHIN PWK elektromos power jettes karburátornál, hogyan működik a power jett. Van rajta 1 gázállásérzékelő és 1 jeledó a power jettnek. Ennek a két dolognak a jeladói vagy csatlakozói mibe csatlakoznak bele és hogyan működik?
Inkább javaslom a töltőáram mérését, mert a digitális műszerek a feszültségszabályzás módja miatt nem biztos, hogy jó feszültség értéket fog mutatni!
Hello! nem vagyok motorszerelő , de ha most kezdet el folyni egyik pillanatról a másikra, akkor szerintem a benzincső lehúzása és visszarakása közben ment be a kosz és az első rúgásnál történő szívásnál került be a probléma okozója. Levegővel fújasd át és kész. Legalábbis én jártam már így , hogy az öreg benzincsőből levált kis darab és ez volt.
Szia!
Na most adtál feladatot! Szóval járó motornál 14.4 V-ot kell mérjek az aksinál? Ezt akkor egy egyszerű multiméterrel ki lehet mérni... Kérdés: Ha a motor már jár, menet közben elvileg ki lehetne venni az aksit úgy hogy nem állna le a gép? (Persze , ha minden rendben van a géppel.) És köszi a hozzászólást!
Üdv.
Szia szerintem egy karbi puceva aztán ha nem segit talán lehet trafó bár nem hiszem mert akkor be dadogna tipem gyertya let volna vagy karbi
Szia lehet felakadt az úszó a karbiban próbáld óvatosan meg kocogtatni de a legjobb ha szét szeded
persze a tulfolyón
Az miért lehet hogy honda cr 125 karbija egy hejben áll és engedi a benzint ?
Hello! lenne egy olyan kérdésem , hogy KEIHIN PWK elektromos power jettes karburátornál, hogyan működik a power jett. Van rajta 1 gázállásérzékelő és 1 jeledó a power jettnek. Ennek a két dolognak a jeladói vagy csatlakozói mibe csatlakoznak bele és hogyan működik?
SZia Gizi,

hány éves az aksid? lehet túl régi és nem veszi már a töltést,ez az egyik hiba forrás,-ha nem jó veszel bele egy újat..--- a másik meg az hogy ha jó az aksid jó-e a töltése a motorodnak, egy egyszerű kis elektronikai eszközzel-amit célszerű megvásárolni, pár ezer forintba kerül- kilehet mérni hogy van -e töltése a motordnak vagy nincs, eléri töltés közben kb a 14,4 voltot az aksid ha akksi töltővel töltöd?ezt is mérni kellene! milyen az aksitöltőd? pl, az sem mind1 hogy myilen , több lépcsős vagy egyből odavágja neki a 14.4-et mert az nem valami fain,persze hogy megáll áll a motorod ha nem jó az aksid, mert az aksiról kapja a feszültséget.ha jó az aksid és jó a töltés akkor menet közben feltöltené az aksit a motor így biztos nem állna le(vagy kontakt hiba, aksinál jók a saruk illeszekedése?mindenképpen mérni kéne a dolgokat az a leg egyszerűbb)
Sziasztok!

Lenne egy APRILIA SR 50 STREETEM 2008-as karburátoros verzió! Olyan kérdésem lenne vele kapcsolatban hogy amikor megyek hallok egy kis surlódó hangot meg kis csattogó hangot. Gyorsításnál nem de ha beállok egy fordulatszámra akkor általában előjön ez a csattogó hang.. Mi lehet a probléma? hajtókar csapágyak? vagy a hajtóműben valami? Főként ez a csattogó hang zavar. 9500 km van a gépben!

A segítségeteket előre is köszönöm!
Sziasztok!

Van egy önindítóm!
Ha rárakom a 12v-ot akkor a bendixet kilöki, de szabadon vissza is ugrik. Az normális dolog vagy valami gáz van már vele? Van egy másik ugyan olyan, de az kilökődik és amíg el nem veszem az áramot addig kinn is marad.

Zsolt
Szia! Köszi gyors válaszodat, 4db gyertyacsere közben megtörtént.Se jobb, se rosszabb a helyzet,vagyis inkább tényleg a karbi felé kell keresgélni. Esetleg a két trafó közül valamelyik? Mindenképpen a hőmérséklet befolyásolja a hiba előállását.Ezért gondoltam én is a gyertyákra elsődlegesen.
Szia szerintem probálj karbit pucolni meg cserélj egy gyertyát de elöször gyertya csere szerintem vagy repedt a gyertya vagy dugulás
Aútószerelő vagyok de találkozok én sok hasonló problémával
Továbbra is eladó!
http://www.hasznaltauto.hu/motor/piaggio/piaggio_typhoon_50-61

04382
Emeletem, de sajnos nem oldotta meg a problémát. :(
Köszönöm azért a segítséget!