Bocsi csak most jutottam gephez telefonrol meg nem akartam irni.
Nos. Amint te is tapasztaltad minden motor hengere honoltan jon ki a gyarbol. A honolas nem azert van hogy az egyenetlensegeket elsimitsa hanem a hornyoknak az a feladata hogy biztositsa a kenest a gyuruk es henger kozott ill a henger es a dugattyu kozott. A hornyokban megragad az olaj es mint kis gombocskeken gordul a gyuru es nem mosodik ki konnyen.
Namost abban lehetne vitazni mikor is kell honolni. Mi minden olyan esetben honoljuk a hengert amikor mar 10 ezer merfold (16000km) felett van a futas. Olyankor mar lehet latni hogy a hornyok kezdenek eltunni. Ha pedig mar 15-20 ezer merfold felett van akkor szinte mindig cserelunk gyurut is. Nem igazan draga az egesz munkahoz kepest es mondhatni a motor elete ujra indul. Na olyankor kotelezo a honolas. Persze most arrol beszelunk hogy eredeti a henger. Modern motoroknal mar 100 ezer kilometerig szinte nincs vall a hengeren azon felul is celszeru honolni de akkor mar a gombos honolot hasznalom. Olajfogyasztas mindaddig nem lep fel a henger miatt amig a honolas jo es a gyuruk is epek frissek. Persze tudom hogy koltseges igyis a szereles es te is tapasztalod hogy a vevo sokszor csak konyorog hogy legyen osszerakva ugy ahogy de te is belathatod hogy amikor uj gyuruk es honolas meg van ejtve akkor mindenki boldog.
A honolo szerszam csak 30 dolcsi (allithato). A hornyoknak 60 fokos szoget kell egymashoz kepest bezarniuk.
Keress ra: honing tool
A youtube-on pedig sok videot is talalhatsz. "cylinder honing"
Sziasztok! Egy GSF250-es Banditom van, és láncot kellene cserélni. Nincs pénzem szakembert megfizetni, szerintetek bele lehet vágni egy normál garázsban hagyományos szerszámokkal a lánckerék-lánc cseréhez?
szevasztok! nekem van egy Kawasaki kdxem ujjá lett építve és nem jelöltem össze a kábelokat kijön a blokk bol egy barna meg egy piros-fehér kábel a piros fehér kábel ad szikrát de ha összedugom a trafóval nem szikrázik a gyertya a barna meg a világítás száll a trafón van egy fekete test kábel le van testelve és úgysem jó! a fekete dobozból 4 szál jön ki azokat hova kell kötni? vagy ha valakinek van 200 kdx-e és lefényképezné hogy hogy van összekötve és elküldené meg köszönném de ha leírjátok úgyis jó elöre is köszönöm!
Az 1000 frézim is csinálja 40 fokba megette az olajat de 30 fok alatt nem eszik szinte semmit 6dl /6000km, a blokkba 78500km van és nem volt még megbontva se fúrva gyűrűzve.
Nemrégiben lettem tulajdonosa egy Honda CB125 Twin motorkerékpárnak.
Jelenleg 35.000Km van benne.
Évjárat: 1983
A motor beindítás után rögtön füstöl (mind a 2 henger) mind hideg mind meleg motor esetén. A füst színe: fehér.
Olyan 4.000 fordulatig nem vészes, de az felett hatványozottan jelentkezik. 9-10 ezres fordulaton mint a gyárkémény.
Dugattyú/gyűrű már cserélve lett benne, szelepszár szimering is jónak tűnik.
Karburátorban a benzinszint (összeszerelve) pont az úszóház tetejéig ér. (ahol illeszkedik a karbi teteje és alja)
Kicsit visszáb vettem az úszószintet csökkent a füst mértéke. De nem sokkal.
Esetleg gyújtás is lehet a probléma?
Megszakítós, mechanikus előgyújtás szabályzós a rendszer.
Hadd kérdezzem meg, a hozzászólásodra reagálva. Miért is kéne újra hónolni egy szét szedett motort, plusz újra gyűrűzni?
szerelő létemre, ilyenről még nem igazán hallottam, vagy kimaradt az infó, de érdekelne ennek a feltevésnek a szakmai háttere. A miértje!.
Előre is köszi a választ
HONDA DIO AF 27-hez kellene első telszkópvilla, vagy valami elérhetőség akinél lehet, elsődlegesen jól müködö bontott, végső eset, ÚJ. Hátsó teleszkóp is kellene..... szóval ha valaki tud jó helyet, ne tartsa magában
sziasztok .engem az érdekelne mit változtathatok meg a motoron ami még nem engedélyköteles.bocs a hülye kérdést de eddig csak mentem vele és karban tartottam nem változtattam semmit .chopperem van és egyedivé akarom tenni.köszi.
Még ezzel vettem 2 éve és akkor volt az elmondások alapján 4000km volt benne, én raktam bele még 14et már le akartam dobni mielőtt megeszi de csak 4 nap múlva jöttek meg a cuccok, és sajnos menni kellett vele mert nincs más. De érdekes hogy az elsőt azt csak megcsócsálta míg a hátsót felzabálta, izgalmas volt lámpától elindulni.
K1 1000, Bódis leömlő, HF138 (tehát nem gyári) olajszűrő. Nem fér ki az olajszűrő, a leömlő útban van. A gyári olajszűrő alacsonyabb (rövidebb) lenne? Vagy normális, hogy nem fér ki? Tényleg le kell venni a kipufogót az olajcseréhez?
Milyen hónolót érdemes venni? Hárompofásat vagy keféset? Milyen szemcseméretet javasolsz?
Ez egy eleg erdekes video amit talaltam. Ugyanigy csinalom en is.
Nos. Amint te is tapasztaltad minden motor hengere honoltan jon ki a gyarbol. A honolas nem azert van hogy az egyenetlensegeket elsimitsa hanem a hornyoknak az a feladata hogy biztositsa a kenest a gyuruk es henger kozott ill a henger es a dugattyu kozott. A hornyokban megragad az olaj es mint kis gombocskeken gordul a gyuru es nem mosodik ki konnyen.
Namost abban lehetne vitazni mikor is kell honolni. Mi minden olyan esetben honoljuk a hengert amikor mar 10 ezer merfold (16000km) felett van a futas. Olyankor mar lehet latni hogy a hornyok kezdenek eltunni. Ha pedig mar 15-20 ezer merfold felett van akkor szinte mindig cserelunk gyurut is. Nem igazan draga az egesz munkahoz kepest es mondhatni a motor elete ujra indul. Na olyankor kotelezo a honolas. Persze most arrol beszelunk hogy eredeti a henger. Modern motoroknal mar 100 ezer kilometerig szinte nincs vall a hengeren azon felul is celszeru honolni de akkor mar a gombos honolot hasznalom. Olajfogyasztas mindaddig nem lep fel a henger miatt amig a honolas jo es a gyuruk is epek frissek. Persze tudom hogy koltseges igyis a szereles es te is tapasztalod hogy a vevo sokszor csak konyorog hogy legyen osszerakva ugy ahogy de te is belathatod hogy amikor uj gyuruk es honolas meg van ejtve akkor mindenki boldog.
A honolo szerszam csak 30 dolcsi (allithato). A hornyoknak 60 fokos szoget kell egymashoz kepest bezarniuk.
Keress ra: honing tool
A youtube-on pedig sok videot is talalhatsz. "cylinder honing"
link
a fehér füst arra utal,hogy víz kerül az égéstérbe valahonnan!nézz körül a hengerfejtömítésnél!
Nemrégiben lettem tulajdonosa egy Honda CB125 Twin motorkerékpárnak.
Jelenleg 35.000Km van benne.
Évjárat: 1983
A motor beindítás után rögtön füstöl (mind a 2 henger) mind hideg mind meleg motor esetén. A füst színe: fehér.
Olyan 4.000 fordulatig nem vészes, de az felett hatványozottan jelentkezik. 9-10 ezres fordulaton mint a gyárkémény.
Dugattyú/gyűrű már cserélve lett benne, szelepszár szimering is jónak tűnik.
Karburátorban a benzinszint (összeszerelve) pont az úszóház tetejéig ér. (ahol illeszkedik a karbi teteje és alja)
Kicsit visszáb vettem az úszószintet csökkent a füst mértéke. De nem sokkal.
Esetleg gyújtás is lehet a probléma?
Megszakítós, mechanikus előgyújtás szabályzós a rendszer.
Van esetleg valakinek tippe?
Hadd kérdezzem meg, a hozzászólásodra reagálva. Miért is kéne újra hónolni egy szét szedett motort, plusz újra gyűrűzni?
szerelő létemre, ilyenről még nem igazán hallottam, vagy kimaradt az infó, de érdekelne ennek a feltevésnek a szakmai háttere. A miértje!.
Előre is köszi a választ
HONDA DIO AF 27-hez kellene első telszkópvilla, vagy valami elérhetőség akinél lehet, elsődlegesen jól müködö bontott, végső eset, ÚJ. Hátsó teleszkóp is kellene..... szóval ha valaki tud jó helyet, ne tartsa magában