Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Sziasztok.Van egy 2004-es 1000-es gsx-r-em,és néha olyat tapasztalok menet közben,hogy amikor már majdnem felforr a hűtővíz(pl. 96 fok),néha megjelenik az f1-es hibakód.nem tudom,hogy ez pontosan mit is jelent,remélem semmi rosszat.ezt csakis akkor írja ki mikor már majdnem forr a hűtővíz.Segítségeteket kérném,hogy valakinek van e valamilyen jó tanácsa ez ügyben.Hangsúlyozom,nem mindig jelenik meg a hibakód,csak elvétve!
szóval befelé :D
nem tudom mikori a motor,meg milyen a hangja,de az olasz robogók egyik hibája a fesszab. illetve a töltés,attól,hogy nem régi az akksi,simán tönkremehet vagy lemerülhet,hogy nincs rendes töltés!bár ez nem magyarázza a hirtelen leállást!
Egyébként a Budaörsi úton begelé a Nagyszólós utcai lehajtónál továbbmész és ott van egy Malaguti szervíz!
Attól még lehet lemerült az akksi, hogy hibátlan. Ha fullra töltött akkuval is nehezen pörgeti, akkor gyanús hogy megragadt a motor. Ezt innen a távolból senki nem fogja Neked megmondani....
Malaguti Phantom Max 250
Segítésgre lenne szükségem !

Tegnap hazafele menet közben a 250-es Malaguti Phantom az autópályán hirtelen leállt és nem indult már be.
Hazatóltam a motort, mert senki nem tudott segíteni, ami nem volt túl kellemes, de ez nem ide tartozik.

Próbáltam beindítani a motort, önindító megpörgeti, de nehezen de nem indul be, és nem akartam tovább próbálni nehogy nagyobb kárt tegyek.(Elég furcsa hangot ad ki miközben pörgeti, mintha gyengülne az akksi, de az akksi 100 hogy hibátlan).
Eddig mindig hibátlanúl indult, utolsó hetekebe majdnem minden nap használtam, amit észre vettema víz kicsit melegebb volt , de nem forrt fel sose, és nem tudom mi lehet.


Mi lehet a baja? Szükségem lenne segítségre.
Meg ha tudok Budaörs és környékén ajánlani jó motorszerelőt, aki korrekt áron dolgozik azt is megköszönném.
ha nem vákumos akkor meg ugye tűszelep nem zár valami miatt,pl gumi hiányzik a végéről vagy sérült vagy az úszója lukadt ki
Nekem nem derbim van hanem egy kis yamahám de ugyanez volt a jelenség.nálam a baj forrása a benzincsap vákumos része tehát van egy cső ami arra szolgál hogy benne a motor vákumot generál mire megnyit a csapban egy membránt amivel kinyitja a csapot és átengedi a benzin a karburátor felé vezető csőbe,na ez a vákumos levegőcső nálam becsatlakozik a karburátor elé a hengerbe vezető csonkra és ömlött rajta a benzin a hengerbe.

Elvileg a benzincsapban cseréltem egy o gyűrűt de nem javult meg ,mert egy nagyobb gumi membránt kellene cserélni amit vélhetőleg nem kapni sehol,viszont a csapom direkt állásban is működik,tehát szimplán kettévágtam a csövet a hengercsonknál és beletekertem egy 10-es csavart mindkét felébe és direktbe normál módon használom a csapot.

Jelzem azelőtt ha hoszabb ideig alapjáraton gurultam utána gyorsításkor picit dadogott a sok benzin miatt de nem fulladt bele,már a hajam téptem miért csinálja,már az sem volt mindegy hogy mekkora a gyertya szikraköze minnél nagyobbb volt annál jobban dadogott,de ment pedig ömlött a hengerbe a benzin :)


Szóval talán ha vákumos a karbid akkor a vákumcsövön át benzin jut a hengerbe.
Sziasztok!
A minap szétszedtem a derbim, lefújattam a vázat,meg az idomokat és a blokkot.... komplikációk akadtak a beszerelésnél, folyt a benzin,megjavítottam... de észre vetem,hogy amikor a hengerben nem volt benne a gyertya és megrúgtam a motort,akkor szó szerint ömlött belőle a benzin,és nem tudom,hogy miért teszi ezt :S valaki segítsen,ha tud valami ötletet..
Sziasztok
Zalamegyében vagy környékén keresek olyan embert aki hajlandó volna megcsinálni nekem a kínai quadom elektronikáját. Szálítást megoldom.
szép jó napot,estét !
elektromos kérdéssel fordulnék hozzátok,hátha tud valaki segíteni.
előszóban annyit egy gs 550es suzukiról beszélünk,generátor bekötése,van 3 szálam az állórészról,egy a kábelkötegbe megy,a másik kettő a feszültség szabályzóba,ez idáig tiszta,de mindhárom sárga színű.a régi leégett szabályzót egy gsx600aséra cseréltem,ez volt elérhető áron újba,ennek a szinezése se tiszta nekem.azonban két láb, a piros és a fekete az már megvan(+,-) gugliban kerestem kapcsolási rajzott (ZTXF0910 feszültség szabályzó) de nincs találat
jobb reggelt mindenkinek.Kérdés azokhoz akik vágják a gyújtást.Berakok 3 képet.Nekem az első 2 van.A kérdés,hogy a harmadik jobb-e?hatékonyabb-e és miért?
Sziasztok, hétvégén vettem egy Kawa kdx125-öt. Már amikor kipróbáltam is borzasztóan füstölt,kisfordulaton,nagyon is egyaránt, de ez betudtam annak,hogy nem hajtották illetve a rossz keverék olajnak....
Hazamentem le is cseréltem a keverék olajat full sintetic repsolra,kimostam tartályát, kipucoltam karbit,légszűrőt. mentem vele kb 30 km-t már nem annyira füstölt,sőt szinte elhagyta már de 2-3 ban mielőtt nyílna a power torpanik eggyet és meglódúl,nagyobb fokozatban nem csinálja a torpanást. a kipufogó végén csöpög,fröcsög az olaj.
Ma lecseréltem a hajtómű olajat castrol 10w40re és ahogy elindítottam öklött megint a füst, kisseb nagyobb fordulaton egyaránt és szintén jelentkezik a torpanás is power előtt, szerintetek mi lehet a kehe?Főtengelyszimering? Aki tud legyenszives segítsen! üdv.:Gábor
Sziasztok Ktm sx520 at alakítok át önindítósra de az indítórelénél elakadtam a kérdés az lenne hogy az aksitól vastag kábel a reléhez másik vastag az önindítóhoz és még van 4 kis saru kiállás ebből 2tőben áram mire kell a nyomógomb előre is köszönöm a segítséget.
Te is?
KARMANTYÚ:az a hogyishívják ami bigyulázza az izét miközben működik.

KOMPRESSZIÓ:időben és térben megfelelően létrejövő folyamat ami erősen hozzá járul,hogy érezd a motoron a " hű bazdmeg" érzést.
Hiánya konvergenciát okoz az erőben.
mittudomén én csak egy " 1 éve szabadult siheder vagyok" aki motort se látott még közelről
üdv valaki aki ért a robogó hoz nem segítene nekem mert már vitem szerelő hözis és nem ért hozá
hellosztok!egyik nap vetem egy suzuki gsx f 400-ast azat baja hogy néha elindul néha nem,szikra van deh amikor elindul durog és szétszedtem a karbit egyik henger mint ha nem menne peddig ki takaritotam a karbit deh nem indulllllll ugyse mit lehet csinálni ilyenkor vele!valaki tud seggiteni?szelep szar vagy mi?
De mi az a karmantyú és mi az a kompresszió?....
Van táblázatom az etanol kompresszió tűréséhez.De az adat a kísérlet miatt lett volna fontos,mert minden ilyet rögzítek.környezetvédelmi kísérletre készül.Az előgyújtás is sokat fog majd alkotni a dolgon(bár a padon majd kiderül).A kopogásos égéstől nem félek ez esetben.inkább azt nem szeretném ha lerobbanna a hengerfej vagy tönkre menne a hajtókar csapács.Az adat amiatt kellett volna,hogy tudjam mi az amit mechanikusan már nem bír el.vagy ha nem történik semmi mondjuk és padon kapok egy szupi adatot akkor is szintén jó lenne tudni mi az adat.

a kísérlet hat dologról szól:kompresszió emelés,előgyújtás vezérlés,karbi átfúvókázás,károsanyag kibocsájtás,teljesítmény,fogyasztás.

Ha összejön megcsinálom nagyobban egy veteránon is.
Gondolom az etanolra történő optimalizálás miatt görcsölsz ezen. Felesleges, nincs ugyanis ökölszabály arra hogy milyen statikus vagy dinamikus kompressziót visel el az üzemanyag. Szintén nagyon sok változós egyenlet, alapvetően meghatározza a keveréksűrűség, hőmérséklet és az égéstér kialakítása. Kimondottan szeret például kopogásos égés detonációs lángfrontja az éles, csúcsos pontokból kiindulni, ilyen lehet például 4T motornál a dugattyúk szelepzsebeinek éle.
megtaláltam a régi tankönyvem.Azt írják,hogy a kétüteműeknél dinamikusan változik a kompresszió.Vagyis elméletileg alsó holtponttól kell mérni,de mivel a járatok nyitott állapota miatt és a gázlengések miatt a töltöttség változik így csak elméletben számolható ki és a mérés gyakorlati részénél mivel a tényleges sűrítés a járatok dugattyú általi zárásával kezdődik meg így onnan érdemes mérni,de a változó töltöttség miatt ez változhat szintén.Magyarúl nem fogok tudni tökéleteset mérni.De nekiállok ma holnap teszek egy próbát.
Más kérdés persze hogy az így számított ún. statikus kompresszióviszony nem sok valós jelentéstartalommal bír a motor tulajdonságira nézve, főleg nem egy kétütemű motor esetében. Ami számít az lényegében inkább a dinamikus kompresszióviszony, amit végnyomásként is említeni szoktak. Erre viszont számítási mód nincsen, csak mérés, hiszen sok tényező befolyásolja, a statikus kompresszió viszony is egy ezek közül, de mellett a vezérlési szögek, fojtószelepállás, fordulatszám is.
Ez tény...
Felaső holtponton működik a köböléses megoldás (azért van létjogosultsága mert az égéstér térfogata számítással ugye nehezen meghatározható), az alsó holtponti térfogatot pedig simán megkapod számolással, a felső holtponti térfogathoz hozzáadod a V=((furat/2)^2)*Pi*löket számított térfogatot.