Hali.
Szeretnék egy kis segítséget kérni tőletek.
Van egy sr 50-esem és nem akar variálni rendesen kb 30-km/h után felvariál és nem bír onnan gyorssulni rendesen olyan mintha felraknák egy manuális váltós motort pl 4-be kis fordulaton és onnan nagyon nehezen tud felgyorsítani.cseréltem benne komplet első variátort,szíjat,tolórugót,különböző görgőket de semmi ugyan azt csinálja csak annyi változás van,hogy nem 30km/h-nál csinálja hanem 40,50km/h-nál,ja és 30km/h-ig nagyon szépen megy erő van húz minden de utánna vége a dalnak,meg kb 60km/h-után kezd menni megin.
Előre is köszönöm a válaszokat:Zoli mtz050@freemail.hu
Hali.
Yamaha Neo-s 2000-es évjárathoz szerelési útmutató kéne.
Ha lehet magyar.Pár oldalon keresgéltem de nem találok letölthetőt.
Biztos béna vagyok.Aki tud segítsen!
Köszi.
Magától miért kerülne pontosan középre?
Hézagolóval kell ellenőrizni ha komolyan csinálod, hogy egyenlő hézag legyen, de ha fellazítod és meghúzod később semmi nem változik, meghúzott csavaroknál kell a helyére nyomni, ütni a főtengőt...mivel otthon szerelsz ebben van kockázat, a gépkönyv szerint nem szabad semmilyen ütőszerszámmal a közelébe menni a tengőnek, de a szakik szerint ha tengelyirányban óvatosan ütöd bírja. Ha megnézed melyik oldalra ment el tedd fel az anyát, ne lazíts semmit fémkalapáccsal kocogtasd át. legközelebb forgattyúsház csapágyház melegít, főtengely fagyasztóláda, reggel cupp!
Igen! Érdekes egy megoldás ez a 2T-4T közös egyvelege. Nekem is egy 70-es Derbi GPR-em van. Kíváncsiságból érdekel és hétfőn megnézzük ezt a motort. Állítólag nem akar kipörögni rendesen. Az enyémnek is az volt a baja, de egy nagyobb főfúvóka és a tuning légszűrőt kicseréltem egy szivacsosra és lám megy a motor. Lehet ennél is ez a probléma a légszűrő. De ha csak az akkor megéri a 75000-t.
sikerült
Ki sem szedtem a vázból,mindkét csapágyhelyet melegítettem és egy villáskulcs lapjával "megkocogtattam" félig erősen mindkét oldalról többször majd hajtottam a főtengelyen ide oda kulcsal ezt 3-4 szer megismételtem aztán összeraktam és voilá gyönyörű hangja lett(lekopp)
Másnak ez tanulságos lehet nem kell beparázni ha zajos lett a motor,csak szorulnak a csapágyak tengelyirányból.
Ezt kivédendő rögtön a melegen összenyomás után be kell hajtani a blokkfél csavarokat legalább a főtengely mellett mindet és megforgatni megkocogatni mindkét oldalról finoman az egészet,ügyelve hogy ne másszon el a hajtókar a megfelelő pozícióból,és vélhetőleg nem lesz ilyen probléma.
Legalábbis én ha mégegyszer csinálok ilyesmit életemben akkor erre fogok figyelni.
70/50 ez jó. Szóval akkor ez 1,4 ccm? Űberbrutál. Elég érdekes megoldásnak hangzik a 2T motoron a 4T karbi, meg a 4T kipufogó. Működhet vele, de ahhoz nagyon komoly behangolás kell. Gyanítom hogy itt nem a behangolás volt a szitu, hanem a hozzánemértés és a gányolás. Messzire kerülném azt a motort......
Pardon. Utána néztem a szervízkönyvben, igazad van Suzukiból indultam ki, ott csak egy kupak van, ami alatt van a tengely amit egy 13as csavarral tudsz kihúzni a helyéről.. Itt viszont tényleg ez a "kupak" egyben a tengely is My mistake Sir
Leeresztem az olajat,kiemelem a vázból,leveszem a dekniket,lehúzom a lendkereket és a váltó fogaskerekeit,meglazítom a blokkfélcsavarokat,hevítem a csapágy körül,el nem égetve a szimeringeket,aztán csak szimplán tekerni fogom a főtengelyt közben ,szerintem feloldódik a szorulás és pontosan középre kerül a dugó/hajtókar is.
Csak rohadtul nincs kedvem ezt végigcsinálni :)
Egy fúrcsa kérdésem lenne hozzátok!
Van egy Derbi GPR 70/50 kétütemű motor. Igaz még nem láttam, de elmondás szerint négyütemű karburátor és négyütemű kipufogó van a motoron, sportlégszűrővel. Ez működhet így egyáltalán? Gondolom a különolajzás a szívócsonkon kersztűl kaphatja ha egyáltalán be van kötve. Kérem aki tud ebben, vagy már hallott ilyet az jelezze. Köszönettel Zsolt.
Hat az nem csak egy kupak, ha azt ugy kiszedi akkor kellemetlen meglepetesben lessz resze edem20-nak, mert az egy az egyben a himba tengelye es sok melo lessz azt osszerakni.
Hello! Az a csavar a egyben a himba tengelye is, ki lehet venni, de kicsit nagyobb megbontassal jar mint azt az ember elsore gondolna, mielott hozza nyulsz mindenkeppen kukkancs bele a szervizkonyvbe.
Párszor generáloztam robit, yamahát piaggiot, de melegítve a csapágy körül az összerakásnál, ha hűteni tudod a főtengelyt lefagyasztani akkor tuti ott a nagy hőkülönbség oldja meg az illesztést. Ha beütöd a yutube-be scooter crankshaft assembly kijön egy pár használható clipp. Hidegen is lehet kocogtatni, de szakszerűen nyomni kellene csapágylehúzóval is lehet, ha gyártasz hozzá két legalább tíz mm vastag lapot amit a főtengely két oldalára csavarozol és a csapágylehútó betolja pár tizedet...Én letöltöttem a robogó szerelés kézikönyvet abban minden le van írva.
Erre én is kíváncsi leszek mi a gond mert asszony fzr 500 nak a 2 es hengere csinálja ugyan ezt és már mindenen túlmentünk új gyertya+kábel új karbi. szinkron is megvolt trafó is cserélve, és néha 3 hengerezik megy de nem úgy ahogy a többi dugulás nincs légszűrő is új
Nem füstöl, csak lehet hallani, hogy az a henger kevesebbet dolgozik, hidegebb is mint a másik! Ha a rossz hengerről lehúzom apipát, szinte alig esik a fordulat, ha a jól működőről húzom le akkor meg is áll!
Én attól félek ha nem szerelem ki a blokkot a vázból plussz nem lazítom meg a blokkfeleket összefogó csavarokat akkor a hőtágulás miatt megreped az öntvény.Hidegen felesleges ütnöm.
Te csináltál már ilyet?,hevítetted a csapágy környékét összeszerelt összehúzott blokkfeleknél?Nincs hova tágulnia nem?Vagy oldalirányban is tágul a fém végülis....csak a csavarhelyeknél feszes.
Sziasztok! Van egy 95ös évjáratú suzuki gs500-am! A bal oldali hengerbe a gyertya fekete kormos, a jobb oldali meg szép őzbarna! Gyertyák újak!Trafókat felcseréltem és úgy is ilyen! fúvókákat kifújattam, karbi tiszta! A motor hirtelen gázadásra nem mindig reagál, alapjárat nem egyenletes, néha leáll vagy durrog! Mi lehet a probléma?
Üdv. Elf*sta a felszabályzómat a mocim. 7vezetékes. (3sárga,kettő zöld,és kettő piros,ami az indító relébe végződik) Van egy másik fesszabim, 7vezetékes szintén. Annyi a bibi ,h a szinek mások. 3fehér-feltételezem generátor, egy vastag fekete,egy vastag piros,és kettő vékonyabb zöld és barna. Arra lennék kíváncsi h beköthető-e, és hogy be lehetne.e kötni. Köszönöm!
Nem kell kicsavarni a csavarokat, éppen az a lényeg, hogy a rögzített állapothoz képest kell feszültségmentesíteni a főtengelyt. Mivel nincs kinyomód, ezért finoman tengelyirányban, az anyát felhelyezve, hogy a menetek ne sérüljenek finom ütésekkel. Ha a főtengely könnyedén mozog, esetleg finoman oldalirányban hézagot is tapasztalsz akkor kész. Ha utána is fura hangot ad, akkor a dugó környékén van a hiba.
ez oké de a kérdés az hogy felhevíthetem e összehúzott csavarokkal a csapágy környékét vagy ki kell szerelnem ki kell tekernem a blokk összefogó csavarokat?
Szeretnék egy kis segítséget kérni tőletek.
Van egy sr 50-esem és nem akar variálni rendesen kb 30-km/h után felvariál és nem bír onnan gyorssulni rendesen olyan mintha felraknák egy manuális váltós motort pl 4-be kis fordulaton és onnan nagyon nehezen tud felgyorsítani.cseréltem benne komplet első variátort,szíjat,tolórugót,különböző görgőket de semmi ugyan azt csinálja csak annyi változás van,hogy nem 30km/h-nál csinálja hanem 40,50km/h-nál,ja és 30km/h-ig nagyon szépen megy erő van húz minden de utánna vége a dalnak,meg kb 60km/h-után kezd menni megin.
Előre is köszönöm a válaszokat:Zoli mtz050@freemail.hu
Yamaha Neo-s 2000-es évjárathoz szerelési útmutató kéne.
Ha lehet magyar.Pár oldalon keresgéltem de nem találok letölthetőt.
Biztos béna vagyok.Aki tud segítsen!
Köszi.
Ezt senki nem veheti el tőled!
Aki szervizbe viszi, mert olajos lesz kicsi keze, csütörtökön érte megy , nem éli át ezt.
Széles utat!
Hézagolóval kell ellenőrizni ha komolyan csinálod, hogy egyenlő hézag legyen, de ha fellazítod és meghúzod később semmi nem változik, meghúzott csavaroknál kell a helyére nyomni, ütni a főtengőt...mivel otthon szerelsz ebben van kockázat, a gépkönyv szerint nem szabad semmilyen ütőszerszámmal a közelébe menni a tengőnek, de a szakik szerint ha tengelyirányban óvatosan ütöd bírja. Ha megnézed melyik oldalra ment el tedd fel az anyát, ne lazíts semmit fémkalapáccsal kocogtasd át. legközelebb forgattyúsház csapágyház melegít, főtengely fagyasztóláda, reggel cupp!
Ki sem szedtem a vázból,mindkét csapágyhelyet melegítettem és egy villáskulcs lapjával "megkocogtattam" félig erősen mindkét oldalról többször majd hajtottam a főtengelyen ide oda kulcsal ezt 3-4 szer megismételtem aztán összeraktam és voilá gyönyörű hangja lett(lekopp)
Másnak ez tanulságos lehet nem kell beparázni ha zajos lett a motor,csak szorulnak a csapágyak tengelyirányból.
Ezt kivédendő rögtön a melegen összenyomás után be kell hajtani a blokkfél csavarokat legalább a főtengely mellett mindet és megforgatni megkocogatni mindkét oldalról finoman az egészet,ügyelve hogy ne másszon el a hajtókar a megfelelő pozícióból,és vélhetőleg nem lesz ilyen probléma.
Legalábbis én ha mégegyszer csinálok ilyesmit életemben akkor erre fogok figyelni.
Csak rohadtul nincs kedvem ezt végigcsinálni :)
Egy fúrcsa kérdésem lenne hozzátok!
Van egy Derbi GPR 70/50 kétütemű motor. Igaz még nem láttam, de elmondás szerint négyütemű karburátor és négyütemű kipufogó van a motoron, sportlégszűrővel. Ez működhet így egyáltalán? Gondolom a különolajzás a szívócsonkon kersztűl kaphatja ha egyáltalán be van kötve. Kérem aki tud ebben, vagy már hallott ilyet az jelezze. Köszönettel Zsolt.
Te csináltál már ilyet?,hevítetted a csapágy környékét összeszerelt összehúzott blokkfeleknél?Nincs hova tágulnia nem?Vagy oldalirányban is tágul a fém végülis....csak a csavarhelyeknél feszes.