Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Hengerenként van a karbi! Mindkét hengerbe kormos a gyertya, múltkor még a jó hengerbe őzbarna volt! 8-9 ezres fordulaton már elkezd kihagyni, szakaszos hangja lenni, durrogni! 11ezret szokott forogni és utána szabályozni!
vízhűtéses?(csak mert egyszer volt egy ilyen gond autónál,hogy amikor melegedett csak akkor került egy pici víz a hengerbe ami hibát okozott)
probáljatok bele való menetet szerezni mert minimális szökés kurva sokat számít.pl kiadhatja a két henger közti különbséget egy 0,2 bar is.De mivel hőmérséklet függő a probléma....tudom,hogy írtad,hogy a karbi tiszta ...de ha hidegen jó azt el tudom képzelni,hogy azért megy mert a hidegindításhoz alapból dúsabb keverék kerül a hengerbe.És ahogy melegszik az beáll az üzemi hőmérséklethez tartozó normál keverékre.Szóval én még mindig arra tippelnék,hogy nem kap rendesen üzemanyagot(feltéve ha hengerenként van a karbi) vagy a gyertya hőértéke vagy hibája(de mivel felcserélted ez elég meggyőző)
Ha a hézag nem jó akkor annak hangja is van ,nem?És az általa okozott hiba hideg motornál jobban jelentkezik mint melegnél,nem?
nem üzemmeleg, de nem is hideg! 9-9,5 bar volt, de nem passzolt a menet a hengerbe, ezért úgy fogtuk oda!
Amikor nyomást mértél a két hengeren akkor hideg vagy meleg motornál csináltad?
azt még nem, ez korongos ugye? mennyinek kell lennie?
Szia

Szelephézagot ellenőriztél?
Sziasztok! Nem javult meg a gs500! Kompresszio a 2 hengerben ugyan akkora, trafókat, pipákat, kábeleket, gyertyákat felcseréltem és mégis a bal oldali henger nem jo! karbik tiszták.a jó henger gyertyája is kormos! Hidegen még úgy ahogy megy a gép, de ha már jó meleg, akkor csak 1 henger jár! Mi lehet a hiba?
Szóval akkor a kérdés még mindig él.Hogy mérjük kétüteműnél a henger sűrítési arányát a köböléssel?Alsó holt ponttól vagy a járatok dugattyú által lezárt alsó pontjától? Sajnos mindkettőre találtam utalást külföldi oldalakon.Valahol megemlítették,hogy gyártótól is függhet,hogy a gyári értéket miről adta meg.
http://mindenamituning.uw.hu/k...

Ezt csak azért rakom be,mert ha már 10éve így volt a suliban...nem gondoltam,hogy azóta változott.De ezek szerint az emberek még mindig keverik a kompressziót a henger sűrítési végnyomással.

"A tévesen kompressziómérõnek nevezett kézimûszer nem a motor kompresszióviszonyát méri, hanem az egyes hengerek sûrítési végnyomását. Sajnos a köznyelv ezt is kompressziónak nevezi. A sûrítési végnyomás Bar-ban mérendõ, és nyomásértéket ad meg. Ez a nyomásérték motordiagnosztikai szempontból nem száz százalékos, de arra talán jó, hogy az egyes hengerek épségét egymással összehasonlítsa.


A felsõ rajz a felsõ holtpontot (FHP) mutatja, az alsó pedig az alsó holtpontot (AHP). A piros és a kék jelölésû térfogatok viszonya adja a sûrítési viszonyszámot, a kompresszióviszonyt. Ezzel szemben a sûrítési végnyomás annyit tesz, hogy a fenti rajzon kitekerjük a gyertyát, a helyére egy nyomásmérõt teszünk és leolvassuk a mért értéket.

A sûrítési viszonyszám, a kompresszióviszony az égéstér és a teljes hengertérfogat hányadosa, viszonya. Az égéstér alatt itt nem a hengerfej égésterét értjük, hanem azt a teljes térfogatot, ami "megmarad" akkor, amikor a dugattyú felsõ holtponton van. A hengerfejben nem mindig van égéstér, vannak lapos hengerfejek:például Ford Escort MkI egyes motorjai. A hengerfej égésterét kiszámolni - már, ha van neki - szinte lehetetlen, ezért "köbölni" szokás: skálázott orvosi fecskendõbõl híg olajat, vagy benzint (vigyázat, gyorsan párolog!) öntenek a feje tetejére fordított hengerfej égésterébe. A kapott adatot "köbcentiben" feljegyzik. Ugyanígy ki kell köbölni a dugattyú tetejében levõ zsebeket. A "tarajos" dugattyú mérése még bonyolultabb. Ezután, ha a dugattyú "nem jár fel" a blokk tetejéig, hozzá kell adni annak a hengeres testnek a térfogatát, amit a dugattyú alapja (egy kör) és az adott szintkülönbség (pl 2 vagy 3 milliméter) ad ki. Ehhez a magassághoz még a hengerfejtömítés vastagságát (összenyomott állapotban) is hozzá kell adni! Látszik, hogy vannak egyszerûen és bonyolultabban számolható égésterek.

A teljes térfogat nagyon egyszerû: a fent kiszámolt égéstér-térfogathoz hozzáadják a dugattyú lökete (magasság) és a hengerfurat (átmérõ) által kifeszített hengeres test térfogatát. Kaptunk egy "kicsi" (az oldalsó képen pirossal jelölt) és egy "nagy" (a képen kék) térfogatot. A "kicsit" elosztjuk a "naggyal", és megkaptuk a viszonyszámot. "egy per" alakban szokás megadni, mint azt már írtam: 1:9, 1:11, stb.

Ez a két fogalom - a kompresszióviszony és a sûrítési végnyomás - az, amit az Interneten és a köznyelvben a leggyakrabban kevernek össze, vagy értelmeznek félre."
Szívesen!
Köszi a teló felujitásba a segitséget. Sikerült elérni őket.
Teljes mértékben igazad van, én tévedtem sorry
A kompressziómérés nem a kompresszióviszony meghatározása miatt történik, hanem a motor kopottságát, a szelepek zárását ellenőrzik(4t), illetve több hengeres motornál nincs-e valamelyik henger lemaradva. Szerintem :)
A motorom 12:1-es kopresszióviszonnyal rendelkezik és 12-15 bar a megfelelő érték a szervízkönyv szerint, ha nincs 1-1,5 baros eltérés a hengerek között. A kompresszió végnyomás változik a motor élete során, a kompresszióviszony jó esetben nem.
De az az igazság, hogy sok kompressziómérő csak saccol, nem a legpontosabb értéket mutatja.
írj nekik egy emailt, kapcsolat menüpont alatt ott van . Vagy hívd fell Szijj Tamás-t, szintén kapcsolat menüpont.
pedig akármelyik szervízbe be mész, így fognak neked kompresszió viszonyt ellenőrizni.. Szervízkönyv szintén e szerint írja.. Fogalom tekintetében, lehet, hogy kissé zavaros a mondat, de az eljárás ez amit leírtam.
"Gyertya helyére nyomásmérő óra, és tekerteted\rúgod teligázzal amíg a legmagasabb értéket nem kapod. És az lesz a sűrítési végnyomásod. Így mérsz kompressziót. Pl, ha feltolja 12 bar értékre az órát, akkor 12:1 a kompressziód."

Nem akarok kötekedni, de az utolsó mondatod nagy hülyeség. A kompresszióviszonyt inkább köböléssel lehet meg határozni:
Felső holtponton feltölteni olajjal, ehhez hozzáadni a lökettérfogatot (furaból meg löketből) és az egészet osztani a betöltött olaj térfogatával. Kicsit macerás, de megoldható.
telefon számot nem tudsz?
Sziasztok! Esetleg ha valaki tudna így látatlanban(tudom nagy hülyeség)is segíteni? Nem régen vettem egy Honda Vtr 1000 F mocikát,amivel tankolás után a napokban jöttem hazafelé és egy körforgalomban valami el kezdett kopogni a motorban,majd ahogy leállítottam utána már az önindító nem tudta megtekerni a motort. Esetleg tud valaki valami motormegszorulós típushibáról VTR-nél?
Szia.

www.red-line.hu Bajner József urat keresd.
Sziasztok Skacok. Érdeklődni szeretnék ,hogy fox gázos telót hol töltenek fel? Ha valaki tud segíteni meg köszöném.
Oké, köszi, azt fogom tenni, mert nem tudni, hogy mi lehet a gond...
még az is belefér véleményem szerint. 1 százados - 2 százados illesztési hézaggal is láttam már működni motort. Azt kéne kiderítened, mitől melegszik annyira a motorod, mitől szorul meg a motor. Nézesd át egy szerelővel, hol van elcseszve a dolog.
Hát lehet hogy nem annyi, hanem inkább a 0.03 mm... Megmértük újra, egy szerelővel.