nincs itt VS nem harcolunk, szájkaratét sem folytatunk. Egyszerűen megtárgyaljuk , kinek mi szúrja a szemét, kinek mi a nézete egy s más dologgal kapcsolatban. Szó sincs itt VS mértékű harcokról
Tisztelet első fele az volna, hogy ha már valahova beírok valamit, legalább köszönök... Ha nem jött volna át, hogy miért írtam azt a mondatot.. Ha valaki annyival nem tiszteli meg a fórumot , hogy annyit kinyögjön " hello", akkor tőlem se várjon az illető tiszteletteljesebb hangnemet. Szerintem.
"Első körben szevasztok, vagy csá, vagy fogdmegafaszom vagy valami.. " Ismerős? Ennyit a tiszteletről..
Nem kötelező tanácsot adni mindenkinek, ha pedig megteszed, önzetlenül tedd. Az elméleti tudás nem egyenlő a szakmai tapasztalattal. Dicséretes, hogy lelkes vagy, de ez nem mindig elég..
Ezt ki kérem magamnak szíves engedelmeddel! Nem nagyképűsködésből mondom, de annak ellenére hogy fiatalok vagyok, nem biztos, hogy hülye is! Az meg, hogy hány karmantyút cseréltem, hány motort csináljam, hadd ne ítélje meg más rajtam kívül. Negítív kritikát és a mondandóm kijavítását is szívesen veszem, míg azt normális hangnemben kellő tisztelet mellett közli valaki, nem pedig lenézően "motoszerelők..." megszólítással. Értem, hogy idősebb vagy, talán tapasztaltabb, nem tisztem megítélni milyen szakember vagy, de nem biztos, hogy a fiatal lenézése a kifizetődő... Lehet, hogy tudnék olyan témakörhöz hozzászólni, amit életedben szét sem szedtél még... Vita lezárva részemről.
Éljenek a motorszerelők! Apukám gondolkozz már józan paraszti ésszel, komolyan mondom... Amúgy meg ha nem vagyok motorszerelő és cagiva mito evo motorom van amit feltöltök az adatlapomra, akkor miért csúszócsapos motort szerelnék, és kérnék segítséget mert befog a fék, amúgy jogos ha kötözködni akarsz, nyugodtan, de amíg a karmantyú húzza vissza dugattyút ne beszéljünk inkább semmiről... És nem bántás nem veszekedni akarok, senkivel én itt lezárom a dolgot, de nyugodtan írkálhatsz még nekem te is és csomó veled hasonló nézeteket látó fórumtárs.
Tudja valaki mennyibe kerülhet kb ,hogy bekábelezik a motorom?Mivel kosárból lett össze rakva és sok volt a gányolás is.Egy egyszerű cdi gyújtás,mezei fogyasztókkal.
Jó reggelt mindenkinek!recege1 talán te tudsz nekem segíteni.Lentebb láthatsz tőlem egy írást a kompresszióról.A yamaha tdr50 kétüteműmön kompresszió növelés történt mivel tiszta alkohol használatra készül.Ez felújításkor egy púposabb prox dugattyút jelent és mikor felújíttattam a hengerfejet mert az égéstér szét volt verve,a síkoltatásnál leszedettem belőle kb 1,5 mm-t,illetve az égéstér is át lett formálva kissé.Négyüteműeknél már mértem kompressziót köböléssel,hogy alsó illetve felső holtponton fel lett töltve az égéstér(természetesen a gyertyás hengerfejen is).és osztás nagyban hányszor a kicsi...
Azt probálom megtudni,hogy kétüteműnél ez a mérés hogyan történik.Mert ha alsó holtpontra teszem a dugót az átmenő nyílásokon kifolyik az olaj amivel a köbölést végzem.Volt olyan külföldi oldal ahol(ha sikerült jól fordítani)azt írták,hogy voltak gyártók akik onnan számoltak amikor a dugó széle lezárja a járatot.
A kérdésem az,hogy alsó holtponttól kell-e mérni(én erre tippelek) és ha igen akkor van-e valami bevált trükk vagy technika,hogy a járatok lezárásra kerüljenek míg feltöltöm?
Mondjuk pont nem neked szólt, hanem az egy éve motorszerelővé vált "uraknak". Hitman is csak azt hajtogatja pl. a karmanytyúról amit az iskolában hallott, meg ott szétszedtek, de szerintem még egyben sem cserélt...
Azt első alkalommal a gyártó rakja fel, műhelyben ritkán kerül leszedésre vagy cserére, de a felrakásnál kell figyelni az aszimmetriára. Figyelj, ennek a tárcsafék témakörnek fuss neki még egyszer...... Javasolt elolvasni
Mindenkihez szólok aki ezt a topikot olvassa vagy írja.
Nem nagyképűsködöm, csak segíteni szeretnék. Segítek mindazon segítségre szorulónak akik nem értenek valamit, elakadtak, vagy nem tudják, hogy mi miért van a gépekben. Majd' negyven év tapasztalata van mögöttem, és eddig nemigen vonták kétségbe hozzáértésemet.
Nyugodtan elfogadhatjátok, és jóformán készpénznek vehetitek amit leírok, mert nem égetném magam azzal, hogy hülyeségeket mondok és rossz irányba vezetném azt ki segítséget kér. A vitára nyitott vagyok, ha úgy érzi valaki, nem ért velem egyet az érveljen, bizonyítson.
Meghajlok a tudás előtt, de az okoskodókat és a hozzá nem értőket válaszra sem méltatom.
Van itt rajtam kívül is hozzáértő, látom, tudom, de még fiatal, van mit tanulni az öreg csókáktól. Ugye redline? Érti aki érti, aki meg nem az csak okoskodjon, majd okosodjon.
A karmantyú, mint ahogyan a neve is mutatja karmantyú. Tömítés.
Hidd el az semmit nem húz vissza, az siklik a henger falán. Nem ragad, nem tapad, elenyésző mértékben mozdul a dugattyú horonyban. Mint mondottam, a tárcsafékek tipikus jellemzője az, hogy mindig súrlódik a tárcsa a betéthez. A féktárcsának meg mindig lesz excentritása, akár akarjátok, akár nem. Azon kívül pedig minden mozog a fékrendszerben, az anyag is rugalmas, bár nem tűnik annak, semmi nem fix.Ha meg nem fix valami akkor bizony "kotyog" és ez bőven elégséges. Csapágyhézag, úszó tárcsa, féknyereg, stb. Azért nem kell a tárcsafékek hézagát állítani mert a féktárcsa és a betét közötti légrés elhanyagolható, a felépítésükből adódóan simán önbeállók.
Gondolkodj. Ha a súrlódási együttható /mű / majdnem nulla, nincs fékezés vagyis elhanyagolható mértékű. Növeled a nyomást a rendszerben, ezáltal mű növekedik, létrejön a fékezés, súrlódás. Nin cs nyomás, nincs mű, nincs fékezés, nem kell a betétet visszahúzni. Pont ebben rejlik a lényeg, nincs hézag a tárcsa és a betét között, nem kell mindig utánállítani mint a fékpofáknál. / dobfék / Remélem érthető voltam, és nincs szándékomban vitát generálni a hozzászólásommal.
Ez pontosan így van.
"A dugattyú felületével érintkező karmantyú eldeformálódik, ahogy elmozdul a dugattyú." Mivelhogy a karmantyú keresztmetszete aszimmetrikus, és nagyon nem mindegy hogyan van felrakva a dugattyúra.
Elnézést, hogy beleszóltam.
Sziasztok! Gs500-am továbbra se indul! Légszűrő házba áll a benzin, gyertyák is csupa benzinesek! Az is lehet, hogy a karbi nem zár rendesen és beengedi a légszűrőbe meg a hengerbe a benzint? Karbi túlfolyólyán nem folyik ki benzin
Ebben viszont vitára kelek A karmantyúnak igenis feladata, a dugattyút vissza húzni. Mikor fent a karon erőt fejtesz ki a folyadék oszlopra, az kitolja a dugattyút. A dugattyú felületével érintkező karmantyú eldeformálódik, ahogy elmozdul a dugattyú. Amint megszünteted ezt az erőt, a deformációból vissza fog térni a karmantyú az eredeti alakjához, és ezzel fogja vissza húzni a dugattyút. Az egy dolog, hogy a tárcsa is segít ebben a folyamatban valamelyest, de a tárcsa , ha csak NEM üt, akkor nem pofozza szét a betéteket, hogy vissza tolja a dugattyút. A dugattyú visszahúzásáért a karmantyú a felelős nagyrészt.
"Motorszerelők!"
A sűrítési végnyomás (12 bar) nem egyenlő a kompresszió viszonnyal. Ki lehet számolni. Pl. ha a hengerfej 13,5 ccm és a henger 125 ccm akkor 9.25-1. Ez nem változik, de a kopás hatására a végnyomás igen.
és ha áll?
mert amikor újra lett karmantyúzva akkor szemmel láthatólag visszábbjött a betét, pedig nem pofozta a a tárcsa vissza
akkor néztem hogy kicsit ferdén áll benne a karmantyú
Hozzáállásod elismerésre méltó, tanulni soha nem szégyen.
DE. Ha már itt tartunk akkor a tárcsafék rendszerek működésének nézz utána, mert a karmantyúnak nem feladata a dugattyúk visszahúzása, ezért nem is teszik azt. Inkább maga a tárcsa a bűnös ebben, de a lényeg az, ha megszünteted az összeszorítóerőt akkor a súrlódásnak is lőttek. A fékbetétek csekély mértékben mindig surlódnak, azokat a féktárcsa minimális tengelyirányú excentritása löki vissza.
a fogdmegafütyimel lekáóóóztad :DDD
De ne vitázzatok.Senki nem tökéletes.inkább agyaljatok a kompressziós kérdésemen(Lebegjen elöttetek,hogy akkor nekem is jobb lesz)
Nem kötelező tanácsot adni mindenkinek, ha pedig megteszed, önzetlenül tedd. Az elméleti tudás nem egyenlő a szakmai tapasztalattal. Dicséretes, hogy lelkes vagy, de ez nem mindig elég..
Azt probálom megtudni,hogy kétüteműnél ez a mérés hogyan történik.Mert ha alsó holtpontra teszem a dugót az átmenő nyílásokon kifolyik az olaj amivel a köbölést végzem.Volt olyan külföldi oldal ahol(ha sikerült jól fordítani)azt írták,hogy voltak gyártók akik onnan számoltak amikor a dugó széle lezárja a járatot.
A kérdésem az,hogy alsó holtponttól kell-e mérni(én erre tippelek) és ha igen akkor van-e valami bevált trükk vagy technika,hogy a járatok lezárásra kerüljenek míg feltöltöm?
Javasolt elolvasni
Ha máshonnan nem is, még innen is tanulhatsz :))
Mi az a nagyon korán?
Hideg motornál?
Feltaláltad a spanyolviaszt!
Értelmezted a hozzászólásomat?
Motorszerelő!
Nagyon korán bekapcsol a hűtő ventilátorom az ugye nem baj? Vagy azt jelenti hogy melegszik?
Nem nagyképűsködöm, csak segíteni szeretnék. Segítek mindazon segítségre szorulónak akik nem értenek valamit, elakadtak, vagy nem tudják, hogy mi miért van a gépekben. Majd' negyven év tapasztalata van mögöttem, és eddig nemigen vonták kétségbe hozzáértésemet.
Nyugodtan elfogadhatjátok, és jóformán készpénznek vehetitek amit leírok, mert nem égetném magam azzal, hogy hülyeségeket mondok és rossz irányba vezetném azt ki segítséget kér. A vitára nyitott vagyok, ha úgy érzi valaki, nem ért velem egyet az érveljen, bizonyítson.
Meghajlok a tudás előtt, de az okoskodókat és a hozzá nem értőket válaszra sem méltatom.
Van itt rajtam kívül is hozzáértő, látom, tudom, de még fiatal, van mit tanulni az öreg csókáktól. Ugye redline? Érti aki érti, aki meg nem az csak okoskodjon, majd okosodjon.
Hidd el az semmit nem húz vissza, az siklik a henger falán. Nem ragad, nem tapad, elenyésző mértékben mozdul a dugattyú horonyban. Mint mondottam, a tárcsafékek tipikus jellemzője az, hogy mindig súrlódik a tárcsa a betéthez. A féktárcsának meg mindig lesz excentritása, akár akarjátok, akár nem. Azon kívül pedig minden mozog a fékrendszerben, az anyag is rugalmas, bár nem tűnik annak, semmi nem fix.Ha meg nem fix valami akkor bizony "kotyog" és ez bőven elégséges. Csapágyhézag, úszó tárcsa, féknyereg, stb. Azért nem kell a tárcsafékek hézagát állítani mert a féktárcsa és a betét közötti légrés elhanyagolható, a felépítésükből adódóan simán önbeállók.
Gondolkodj. Ha a súrlódási együttható /mű / majdnem nulla, nincs fékezés vagyis elhanyagolható mértékű. Növeled a nyomást a rendszerben, ezáltal mű növekedik, létrejön a fékezés, súrlódás. Nin cs nyomás, nincs mű, nincs fékezés, nem kell a betétet visszahúzni. Pont ebben rejlik a lényeg, nincs hézag a tárcsa és a betét között, nem kell mindig utánállítani mint a fékpofáknál. / dobfék / Remélem érthető voltam, és nincs szándékomban vitát generálni a hozzászólásommal.
"A dugattyú felületével érintkező karmantyú eldeformálódik, ahogy elmozdul a dugattyú." Mivelhogy a karmantyú keresztmetszete aszimmetrikus, és nagyon nem mindegy hogyan van felrakva a dugattyúra.
Elnézést, hogy beleszóltam.
A sűrítési végnyomás (12 bar) nem egyenlő a kompresszió viszonnyal. Ki lehet számolni. Pl. ha a hengerfej 13,5 ccm és a henger 125 ccm akkor 9.25-1. Ez nem változik, de a kopás hatására a végnyomás igen.
mert amikor újra lett karmantyúzva akkor szemmel láthatólag visszábbjött a betét, pedig nem pofozta a a tárcsa vissza
akkor néztem hogy kicsit ferdén áll benne a karmantyú
DE. Ha már itt tartunk akkor a tárcsafék rendszerek működésének nézz utána, mert a karmantyúnak nem feladata a dugattyúk visszahúzása, ezért nem is teszik azt. Inkább maga a tárcsa a bűnös ebben, de a lényeg az, ha megszünteted az összeszorítóerőt akkor a súrlódásnak is lőttek. A fékbetétek csekély mértékben mindig surlódnak, azokat a féktárcsa minimális tengelyirányú excentritása löki vissza.