Érdekes tüneteket produkált a napokban a cbr 600 f4-em, kiváncsi vagyok más is járt e hasonlóan.
Tegnap munkábol hazafele menet egyszercsak a műszerfal egy része lehalt. Eltünt a fordulatszám jel, így a sebesség is, valamint a hőmérséklet jel.
Leállítottam a motort, újraindítottam de semmi javulás.
Reggel elindítottam és minden ok volt, azért elgurultam a szervízbe ahol beázásra gyanakodtak, szervízből elindulva újra produkálta a hibát(pedig szervizben általában nem jönnek elő a hibák :) ), de a karasnánál eléggé be vannak táblázva így nem vállalták hogy most belenéznek.
Én pedig nem akartam otthagyni mert szombaton megyek Erdélybe, de az nem lenne jó kilóméteróra nélkül.
Bárkinek bármi ötlet, esetleg egy pesti szerelő aki még ma vagy holnap bele tudna nézni?
Harder springs because im like 100kg with helmet etc and my girlfriend will also be passenger often
but if its not needed then i keep it i just read that the front springs are more for riders like 70 kg but rear spring is like for 90-100kg riders (spring rate Front 8.2kg/mm rear 9.5kg/mm)
and actually it does not feel very stiff...
im sure if i can get a big screw driver i can turn the left screw in again no problem... and i wont touch the other screw... just now i tried the 3rd "specialized" store and they just have the ken and barby edition screw drivers i need manly tools hahaha
okay we will see i have like 2 or 3 lying around in the garage in germany ill ask my brother to send one by post i kind of got tired of searching here... if not i just come in like this and not do the Rossi style...
Ha a tekercs megsértése előtt jó volt a motor, akkor egyértelmű hogy a tekercs rossz. (Az más kérdés hogy akkor minek kellett hozzányúlni.) Újra lett gyártva a tekercs, és van is szikra de kicsi? Szerintem el lett számolva a tekercs, és kevesebb vagy másféle ellenállású huzal van rajta, mint kellene. Ha kevesebb feszültséget ad le, akkor a cdi kevésbé töltődik fel. Ezért lehet az, hogy kint van szikra, de nyomás alatt kevés. Vedd le a gyertyapipát, és tartsd a gyújtókábel végét a motortesthez 8-10 mm-re. A jó és erős szikra átugrik, kék színű és erős csattanó hangot ad. Próbálhatod úgy is, hogy a gyertya szikraközt visszaveszed 0.2-.0.3 mm-re. Bár ez kókány dolog, nem tőlem hallottad......
WD40 is useless for that kind of job, my friend. Especially when it mixes with the fork oil...
I think, you can come in with the bike on foot, even if the settings are not equal. Just don't turn like Rossi, and everything will be fine
What is the reason you'd want harder springs? Stock ones are too soft?
Oh, and another thing.. If you rather choose not to ride the bike in that condition, we can help you with transporting your bike
We have a van, especially for vehicles that are not road legal, or not operational, or simply too dangerous to drive
Stop by on the next week, and we can discuss your problem in person ( The only reason for "next week" is, that I'm not working on this week... and the only person, who can understand and talk the english language , is me )
Köszönöm a segítséget! Nos én esztergáltam hozzá lendkerék lehúzót is, itt az volt a baj,hogy amíg én mást csináltam haverom leakarta szedni a lendkereket,és lapos csavarhúzóval betámasztott a tekercs vasmagjához, csak nem ugy ahogy kellene és amikor meg akarta lazítani az anyát akkor sikeresen belevágott a tekercsbe! 5szálat sikerült elvágni... Hát az lesz veszek egy cdi-t aztán majd kiderül mi lesz...
The only problem is the compression adjustment screw on the right fork site is has a different compression setting now than the left screw because i could turn it a few clicks then it got stuck... and the manual says its dangerous to drive like this so bike stays in garage ...
I sprayed in with WD40 and tried to get a bigger screwdriver but none of the 2 stores i was at had such a big one... because the screws are the sh*t and soft as butter... I try my luck again tomorrow... dont know how they can build something crap like this for adjusting -should be inbus screws or hard at least.
haverod jó nagy marha volt az biztos,alap eset hogy áram alatt lévő cuccba nem nyúlkálunk csavarhúzóval,nem foglak szekírozni,látom megteszik helyettem is,gondolom nem volt légkulcs meg lehúzó a közelben,ezzel akkora galibát okozott neked hogy még.elképzelhető egy rövidzár esetén hogy ki*rta a cdi egységet,létező dolog az hogy nyomáson már nincs elég szikra energia,hülyén hangzik,nem is értem mitől de láttam már ilyet.egy biztos haverod szoktasd le a gányolásról magad érdekében,inkább megfelelő szerszámokkal dolgozzatok,ha nincs kérjetek kölcsön vagy segitséget valakitől.szerelőként sokat dolgoztam én is egyedül az utcán nem volt légkulcsom,prsem, stb stb megkértem embereket,jószerével segítettek,na további sikereket,kezdjétek a cdi-vel ha a tekercsek padon mérve is jók tutira és nem csak elméletben:)
ha barkács szellemű vagy akkor fadeszka beskálázva atf olaj,hengerenként 2 méter mipolán cső:) nem túl precíz,de otthoni tesztre tökéletes,nekem egy 84es gs 550esre megfelelt
könnyebbet,vagy inkább a gyárit ha nem az van benne.hidegen ha le akar állni húzogatni kell a gázt akkor elképzelhető ha elektronikus szivató van benne hogy nem zár el teljesen,emiatt hideg motor nehezebben égeti el a sok benzint melegen viszont jobb.
ha tudok valamivel segitek:) az már biztos hogy sok benzint kap,nem ismerem a karburátorod kialakítását,csak az alapokkal vagyok tisztában.Gondolom ez a jelenség nemrég kezdődhetett,nem így vetted stb,lehet esetleg még tűszelep probléma,magas benzin szint az úszóházban.nekem a bs34 karbin (gs 550es) a pillangószelep előtt van ez a CO csavar,ami lényegében egy levegőcsatornát szabályoz,minél nagyobb gázt húzok,ahhoz képest arányaiban kisebbet vagy nagyobbat emeljen a membrán,ami a sűbert mozgatja,ezt a csavart ha beljebb tekerem elszegényíti a keveréket,lassabban ejti vissza a fordulatot,csutka gáznál elváltásnál durrog a tűlszegény keverék miatt,ha kifele tekerem akkor,sokkal direktebb a visszaejtés,nincs késlekedés,viszont kormol,a két végállás között kellene megtalálnod azt az ideális pontot ahol még jól megy és nem túlszegény és nem is dús,,azért van az alapjárati rendszer,meg a szivató:)és ami a legfontosabb,a légszűrő felöli oldal,minden a gyári hosszú,méretű legyen tiszta légszűrővel meghúzott bilincsek stb stb szóval egyben legyen,marhára érzékenyek a venturi előtti szivócső hosszra,iletve ami benne mozog levegő oszlopra,szintén saját tapasztalat,nagy vagányan a törött gyárit le akartam cserélni passzos sportszűrőre,locsoltam én bőszen olajzóval,és szart az alkotmányba,nem ment 4000fölé,át kellett volna fúvókázni,de nem volt hozzá időm,így maradt a gyári,amit azóta megjavítottam
Lbandi
Először is köszönöm hogy válaszoltál
nem füstöl, új a szívócsonk, ha megyek vele, és odahúzom, megy, nem fullad, de nem valami erős, én ezt a gyári kipufogóra fogtam. A gyertyát megnéztem, sötétbarna volt, de inkább fekete. Azóta lejjebb engedtem a súbertűn, és a levegőcsavart kijebb tekertem. A levegőszűrőt kompresszorral kifújtam, de tök száraz. Olvastam máshol hogy valami olajjal befújják (?), de amikor megvettem akkor is ilyen volt, és nem kísérleteztem vele. A membrán ép. Majd még megnézem a gyertyát, és ha kell tekerek kijjebb a levegőcsavaron, hogy ne kelljen annyira feltekerni az alapjáratot hogy járjon, hátha úgy jó lesz.
Szia sziasztok.
Állitottam a súbertűn egy fokkal vissza vettem most már nem vészes néha néha belepöffen menet közben is de ez elviselhető.Inkább akkor gáz mikor még hideg mert mire bemelegszik addig csak dadog pöfög de nem gyorsul.
Na igy már vágom a súlyok lényegét is és mindenkinek köszönöm a segitséget.Az az igazság én nem vagyok egy gépgyilkos és szeretném még sokáig használni a ketyerét ezért nem is forgatom a szerencsétlent.Teszek bele nehezebb gögőket mert most kb 5000-től indul meg az alatt eldől ha nem tartanám.Én pl szeretnék lassan végig zötykölődni egy kis dunaparti tisztáson halkan nyugodtan de ezzel elég nehézkes nyélgázon üvöltő motorral.Igaz nem tudom most milyen a görgő benne de akkor valami nehezebbet veszek bele.
Mindenkinek köszönöm a segitséget!
Üdv.
Van egy yz 125-ös motorom nem gyári gyujtással hanem Ducati energia van rajta ( nem patkó tekercs hanem kinézetre olyan mint pl a simsoné) 1éve van nálam tökéletesen működött, de sajnos haveromnak sikerült megséretnie a tekercset. újra lett tekercseltetve, és a jelenlegi helyzet az,hogy ha a gyertya nincs betekerve akkor van tökéletes szikra és stroboszkóppal nézve pont ott adja le ahol kell. Ha viszont betekerem a gyertyát akkor nem indul, de ha strobival nézzük akkor meg már máshol adja le vagy előgyujtás van vagy utógyujtás. Tegnap beindult úgy hogy elég nagy utógyujtása volt, ment is vagy 2-3percig. utánna levettük a lendkereket beállitottuk hogy jó legyen és azóta semmi... nagy ritkán tüsszent egyet a motor. tolásra semmi. olyan mintha terhelés alatt nem lenne szikra. tekercs elvileg jó, gyertya cserélve lett, pipa is. még a cdi-re gyanakszunk. van valakinek valami ötlete? köszi a segitséget. 1988as a motor
Üdv!Segítséget, tanácsot szeretnék kérni.Van egy piaggiom (zip 1995) nemrég kapott egy leovince tt kiput és próbáltam belőni a karbit de sehogy se jó.Ha 10percet megyek vele utána ha pl egy kanyarból kigyorsítok akkor k*rva lassan gyorsul fel végsebességre és miközbe húzom neki olyan mint ha fulladozna de mindenhogy próbáltam beállítani a levegőt és így a legjobb.Hidegen csak úgy indul ha leveszem a sportlégszűrőz és befogom a gumicsonkot, hogy kapjon egy kis anyagot.Azt gyanítom, hogy kellen neki egy nagyobb fúvóka.Szakik segítsetek! :)
volt már hasonló 50 es mocim aprilia rx 50 (kár hogy ellopták :@) és arra is tettem 17.5 ös karbit beállítás után kegyetlenül ment hiszitek vagy sem emelte az elejét és szinte az össze sebességben szét kaparta magát, szóval nem hinném hogy a karbi miatt nem megy!én már csak a hengerre tudok tippelni mer szinte minden mást kicseréltem vagy átnéztem.várom a szombatot hogy kiderüljön a henger cserével megoldódik-e a probléma! :)
első körben tisztázzunk pár dolgot,ha huzatod füstöl-e és ha igen hogy,mennyire? kormos füst sok benzinre utal,dús a benzin levegő keverék,gyertya milyen szinű? terhelésen(ha mész vele) hogy reagál a gázra?szívócsonknál falsot szív akkor is lehet ilyen jelenség,illetve ha nincs rendesen rajta a légszűrő,saját tapasztalatom az hogy ezek a japán 4t-k elég érzékenyek a levegőre.sokáig szívóztam én is a gépemmel,dugulástól kezdve mindenre gondoltam,végül a szívócsonkom ami gumi fáradt el,egy repedés miatt szívott több levegőt,ami teljesen bekavart,A DR-eket nem ismerem,a membrános karbikkal már barátkozom,érzékeny műszer az biztos.a membránt érdemes még megnézni nincs-e repedés rajta
a helyzet az hogy én se vagyok olyan nagy robogó guru, ezért a súlyozást én se értem annyira,viszont volt egy 125ös 4t kymco amit javitottam,nem akart menni 30nál többet.túl azon hogy le voltak kockásodva a görgők,nehezek voltak ezáltal nem tudott feljebb "váltani",könnyebb görgőket kapott,így többet forgott mire elindult de utána ment is rendesen.nehéz görgők kb úgy viselkednek mintha pl egy simsonnal álló helyzetből akarnál mondjuk 3ikból elindulni
ha 17,5ösre lett kalibrálva a motor akkor miért ne lehetne akkora? egyébként átlalában 12mm körüli torokátmérővel rendelkeznek az 50esek,ahogy korábban írtad.kisebb gyári méretű karbival valószinű megoldódna a kolega problémája:)
Üdv mindenkinek, van egy Suzuki DR 125-ös motorom.
Az lenne a baj, hogy nem tudom hogy kell beállítani a karburátort, és próbálkozni sem nagyon tudok, mert a levegő állító csavar a karburátor legalján van, ahova sehogy sem fér oda a csavarhúzó baloldalról a vez. láncfeszítő jobb oldalról pedig a kipufogó miatt. Ez az én gondom, majd megoldom.
Szóval az a gond, hogyha feljebb tekerem kicsit az alapjárat állító csavart akkor van alapjárat, de nem ejti a fordulatot, ha lejjebb tekerem akkor ejti, de folyamatosan esik a fordulat ha elengedem a gázt, majd leáll. Gondolom ez azért van, mert jól be kellene állítani.
Tudnátok küldeni valami weboldalt, írást, vagy leírnátok hogy hogyan kell beállítani? Simsont meg tudom csinálni, de ez gondolom nem ugyan úgy viselkedik.
Ja és Membrános karburátor van rajta, Mikuni BST 31.
Első körben, elnézést amiért többen nem válaszoltunk A problémád végig olvasva, arra a következtetésre jutottam, hogy akkortájt kezdhet dadogni a motorod, mikor az alapjárati rendszer használatáról kezdene át térni a karburátor a fő fúvóka rendszer használatára. HA karbi gondról van szó Ezen tudsz némileg állítani a súbertű helyzetének változtatásával, ha az sem segít, nem biztos, hogy karburátor gondod lesz.
A súlyok jelentősége igazán egyszerű. Gondold csak végig. A motorod úgy működik, hogy a főtengely végén lévő variátort forgatod , a benne található görgőkkel. Minnél nagyobb fordulaton forog valami, annál nagyobb a rá ható centrifugális erő, minnél könnyebb az a forgó valami, annál nagyobb fordulat kell egy adott centrifugális erő kifejtéséhez.
Tehát, ha bele teszel a gyárinál nehezebb görgőket, az eredmény az lesz, hogy alacsonyabb fordulattól tudod majd használni a motort, hiszen a nehezebb görgőnek nem kell akkora fordulat, hogy neki feszüljön a variátor falának, ezáltal hajtást vigyen át. Ha könyebb görgőket teszel bele, akkor magasabb fordulaton fog el indulni a motorod. Remélem tudtam segíteni
ui.: Állunk rendelkezésedre a továbbiakban, a kezdeti félre értések végett pedig elnézést kérnék a kollégák nevében is
Akár a mai nap folyamán is rá tudunk nézni, ha gondolod.
Bővebb információt, elérhetőséget Red Line Motors Kft
Üdvözlettel:
Red Line Csapat