Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Hidegen jól indul a motorom de ahogy vissza megy az automata szivató és eltelik 2-3 perc az alapjárat alacsony lesz , de melegen meg magas ( pörgeti a kereket mint állat )4 t robogó
Sziasztok! Tud nekem valaki Suzuki Marauder 125 olajcserében segíteni? melyik az olajleeresztő csavar?
Hali! Szeretnék egy kis segítséget. Honnan tudom melyik a kemény vagy a puha fékbetét. Típustól függ, vagy típusokon belül is van ilyen is olyan is. Köszike.
valaki nem tud jó álapotú 120/70 18-as utcai gumit?
Ja, még vmi... téged mért nem látunk az FZR topicon? Régi gárda van ott, de egy szerelő mindig elkél
Kösz, a bekötés közben már meglett, de az nem volt biztos, hogy ez az egység akkumlátoroshoz vagy nagyfesz tekercseshez való.
Holnap kipróbálom, és meglátjuk biztosra.
Szeged környékén hol lehet runner-hez venni alkatrészeket?
Sürgősen szükségem lenne Rotax 122-es blokk, henger + dugattyúra!
Aki tudna írjon kérem!
nagyjanos009@gmail.com
zx9r
ini: Igen, én meg most cseréltem fém fékcsövekre, és ugyebár a fene se tudja, hogy ahogy a 2 cső csatlakozik a fő fékmunkahengerhez, ott hogyan megy meg ragad meg a levegő...
én egy fél napot szívtam az első légtelenítésnél
aztán leszedtem a munkahengert és felemeltem így ki tudtam 1 perc alatt pumpálni a buborékot
szerencsére nekem egyszerű fékrendszerem van
Hát gedeon82 szólását olvasva én is eléggé félek, hogy valahol középen van benne levegő, ami nem jön ki alul, lévén felfelé akar menni.... A távolság nem is zavarna, ha jobban fogna a fék, mint a régi (új EBC dupla-szintézeres fékbetétek, meg fém fékcsövek, valamit jelenteniük kéne...valami sokat!), de sajnos a teljesen új fék meg sem közelíti a régi minőségét...és így ugye szinte óvatosan is alig bírok vele menni, nem hogy állat módjára (na nem mintha szoktam volna ).
ha kicserélted a munkahenger karmantyúit akkor egy ideig nagyobb lesz a rész a betét és a tárcsa között
nekem is eleinte simán ki lehetett kapni a kereket (pedig egy kis válla van a tárcsának) nem fogta a betét
buborék meg el szokott néha bújni a fékcső felső hajlatában, és nem hajlandó lefelé menni
Na majd valamit megoldunk belőle holnap. Bár...mivel a Suzukis szervízek 5000 forintos órabérrel dolgoznak, lehet, hogy veszek inkább egy pneumatikus fékfolyadék-feltöltő gépet 9000-ért (ami már tutira biztosan faszántosan meg fogja csinálni), és megcsinálom magam, profi módon...jobban járok...ráadásul a gépet legközelebb is tudom használni...a második fékfolyadékcserénél már be is jön az ára...
Jó a tiedbe szimmetrikus O gyűrű van.akkor ezzel nem lehet baj hacsak a hengerrel meg nem csípted vagy toltad el őket.Vedd le a nyergeket pumpáld ki a hengerek de ki ne essenek.Kösd le a fékcsövet a főfékhengerről (féktartálynál) nyisd meg a légtelenítő csavart.Töltsd újra a rendszert a folyik a légtelenítőn akkor zárd el töltsd meg a csövet és kösd vissza vedd le a tartály kupakját mivel tele vegyél ki belőle (pl fecskendő) egy keveset hagyjál bent .ezt csináld meg mind a két felén (gondolom a tartálynál válik ketté a két fékcső) ha mind a 2 vissza van kötve óvatosan és lassan nyomd vissza az összes munkahengert.ha oké és kell még a tartályba töltsél és légteleníts párat (pumpa behúz úgy tart légtelenít csavar meghúz finoman és megint pumpa).Ha ezután sem lesz jó akkor így látatlanba nem tudok többet segíteni.
Hajoljál le a munkahengerekhez úgy hogy lásd mikor mozog.A kezeddel meg pumpáld meg a féket ,de csak kicsiket ne húzd tövig.ha csak pumpál a munkahenger de alig halad kifele akkor levegős és szinte biztos vagyok benne ,hogy levegős.Nem könnyű a motorokat légteleníteni könnyen marad egy kis levegő buborék valahol a csőben és az nagyon nehezen tud távozni.Ha nem levegős a rendszer a munkahengernek kint kell maradnia nem szabad visszahúzódnia!
Hát...a tömítéseken nem igazán voltak irányjelölések...persze belül volt a vastagabb, olajtömítés, kívül pedig a keskenyebb, koszvédő... (így nézett ki összerakás előtt, az új tömítéssel).
Még valami! Nem folyik az olaj lent a munkahengereknél?Mert olvastam ,hogy új tömítés a "dugattyúknál" ( munkahenger) biztos nem fordítva raktad bele a gyűrűket mert akkor a visszamegy a henger levegőt szív be magával.
Már mentem vele próbakört, azért tudom, hogy nem fog úgy, mint az előző, holott sokkal jobban kéne fognia az új alkatrészek miatt (óvatosan, lassan mentem vele, mert olvastam, hogy ilyenkor össze kell koptatni a fékbetétet és tárcsát is). Végülis ha azt nézem kemény a fék első behúzásra is, de 3-4. húzásra már sokkal kevésbé kell behúzni, mint elsőre...tehát első behúzásra se puha. Viszont teszek egy nagy kört, rengeteg fékezéssel direkt, és amikor meg kéne állnom (mármint 0-ra), akkor hiába húzom totál csutkára, még mindig gurul (nem úgy, mint az előző fékbetéttel)...
A leírásod alapján az már eleve bukta ,hogy pár behúzás után kemény!annak azonnal keménynek kell lennie.Ha mennél 1 próbakört a vassal és úgy fékeznél (persze óvatossan) hogy előbb pumpálsz párat a karon és úgy húzod rá féket fogni fog.Ergó NEM sikerölt a légtelenítés!
Boztos,hogy a féktárcsa?Nézd meg a kerékcsapágyat és én azért egy kerékcentírt is bepróbálnék ,de a tényleg a tárcsa üt akkor sajnos kuka.Veszélyes egyengetni mert nagyon kemény rideg anyag és lehet ,hogy 1 nagyobb fékezésnél vagy egyszerűen felmelegszik a használattól és elpattan.
Sziasztok!

FÉKes kérdésem lenne Hozzátok, nagy motorosok (a saját motoros fórumban is feltettem, de hátha itt nagyobb szerencsém lesz):
Motor: Suzuki GSX 750F, 2002 évjárat
Szerelés volt a télen: EBC fékbetét, fém fékcső, plusz gyári tömítéskészlet a fékdugattyúkhoz.
Frankón összeraktam, elolvastam mindent a légtelenítésről, és megcsináltam. A kar pár behúzás után nagyon frankón felkeményedik, szóval (szerintem) nincs benne levegő (nem beszélve arról, hogy már vagy 3-szor megnéztem pluszban).
A baj az, hogy hiába az új cuccok, rosszabbul fog, mint az előző, még a gyári fékem. Hiába húzom a kart, amennyire csak tudom, még sem lassul annyira, mint az előző fékkel. Megnéztem közelebbről is, és ha nincs behúzva a fékkar, akkor a nyereg (vagyis a betét) egyáltalán nem szorul a tárcsához, hanem könnyedén lehet mozgatni kézzel (vagyis gondolom nem tartja meg a nyomást).
Kérdésem lenne, hogy mit mondtok erre a hibajelenségre (zárójelben megjegyzem, nem vagyok egyáltalán szakszervíz ellenes, a fék ilyen mértékű szerelése csak így alakult, bár már fontolgatom, hogy tojom le, és viszem a szervízbe...)
Köszönöm előre is a segítségeket!
Mekkora motoron van ez?
Töltsd fel a rendszered melegítsd be hogy nyisson a termosztát vedd le a kiegyenlítő tartály kupakját (még hidegen) és figyeld a vizet miközben melegszik hogy ki akar-e futni a tartályból 1-2 előfordulhat mert esetleg levegős ha tudsz légteleníts ha tutira nem levegős és így is kiakar futni a tartályból akkor forr a víz! Ha forr ventilátor kapcsol-e (bár 250 nem tudom van-e rajta) ha van akkor nézd meg kapcsol-e a nem akkor vagy gomba a ventil ,ha nincs ventil akkor mossad ki a hűtő lamelláid mert lehet elvannak tömődve és nem tud rendesen hűteni. Ha ezek rendben és még is forr a víz akkor hengerfej!
Pont ez a problémám,hogy gyenge fékezésnél üt egy picit.