Ez a led-es tesztelés nem sokat ér. Annál többet mond egy ellenállás mérés a gyújtótrafón, a cdi gerjesztő tekercsén, és a jeladó tekercsen. Továbbá érdemes a kábeleket is ellenőrizni. Ha minden jó, akkor a cdi elment pihenni.....
Hát 1 KTM CDI-ről lenne szó. Egyébként led-el teszteltük. Az állórésznél villogot elég erősen. A cdi után viszont nagyon-nagyon gyengén. Gondolom ott legalább olyan erősen kellene mint előtte. vagy hülyeséget mondtam?
Ha nem pezsgett, akkor az még nincs feltöltve. Egyébként pár nap múlva kiderül hogy működik-e az akku. Ha hideg reggeleken indít, akkor nagy baj nem lehet. Ha mindenképpen ezzel a töltővel akarod tölteni az akkudat, akkor köss a töltővel sorosan egy 12V 10W-os izzót. Ez korlátozza az áramot, viszont ez esetben figyelned kell az akkura, mert az izzó általában megbolondítja a töltő automatikáját, és lehet hogy elfelejt kikapcsolni.
Hát ez az:) Aerox olyan idióta módon van összerakva h ahhoz az egészet szét kell szedni..mert pl a gyertyához sem lehet normálisan hozzáférni..csak.: gyertyakulcs feje + villáskulcs kombóval...az olajtartályát szintén nem tudom kivenni mivel elől nincs hely, a keresztrúd miatt pedig nem lehet kiemelni..csak úgy működne ha levenném az összes létező burkolatot,lábtartóval együtt természetesen mert máshogy nem lehet.:) Ezért kérdezem hogy új gyertya ,ha pedig beindul akkor karbi beállítás ?Vagy mindenképp szedjem darabokra ? :)
Nyomj egy kis benzint a szívócsőbe. Lehet hogy nem bírja felvenni a benzint a tankból. 4 literrel szerintem még lazán menni kell. Ha ez sem válik be, akkor új gyertya. Ha ez sem, akkor karbipucolás. Ha ez sem, akkor szerelő....
TUdnátok nekem segíteni ?Az lenne a gond, hogy nem indul be a motorom.Szval mikor teker az önindító, még be sem röffen.Teker mondjuk egy fél percig beleszagolok a kipufogóba és semmi benzinszag.AZ lehet a gond hogy kevés benzin van a tankba(4 liter kb.)?Vagy a benzincsapnak hogyan kell állnia ? Lehet hogy valaki eltekergette. Amúgy egy 2001-es zx6-ról van szó.Ha valaki találkozott már ien problémával az segíthetne egy kicsit .
Előre is kösz
Van egy olyan nézet, hogy a teljesen üres akkut nagy árammal is szabad tölteni. Ez akár lehet az akku kapacitás 10 szerese is. Pl. 8Ah akkut 8A-al. A lényeg hogy 14.5V fölé nem érdemes tölteni, mert ekkor elkezd elég komolyan pezsegni, ami károsítja a lemezeket. Ha feszültség stabilizált töltőd van, akkor nagy árammal fog kezdeni, de ahogy az akku töltődik, egyre csökkenni fog a töltőáram. Én mégis azt javaslom, hogy lassan töltsd az akkudat, mert hosszú távon meghálálja (A kapacitás 1/10-ével). Lényeg az, hogy nem szabad hagyni, hogy az akku feleslegesen pezsegjen. Mikor az akku pezsegni kezd, az általában már olyan 70-80%-os töltöttséget jelent, ami lazán kell hogy indítsa a motorodat. A többit a generátor elvégzi.
Nyomj a szívócsőbe 1-2 ml benzint. Valószínűleg nem tudja felvenni a tankból a benzint. Ha ekkorsem megy, akkor a karbit szét kell szedni, és alaposan kipucolni.
Csak egy "pici" kárt. Az akku cellaösszekötői leolvadnak, a lemezeket tönkreteszik a nagy buborékok, és fel is robbanhat az akku, ha még rajta is hagyod.
Benzinszegény keverék, alacsony hőértékű gyertya. Nem mindegy hogy leégett, vagy letört az elektróda. Mert ha letört, akkor benne van a blokkban, és fel fogja köhögni, és megszorul az egész ahogy van. A gyertya porcelán része megvan? Szintén okozhat kellemetlen meglepetést.....
Nekem ilyen van, de persze a harmadáért vettem tavaly. De megfelelő felügyelet és előzetes méregetés után akár használhatsz egy 12 V tápegységet is. Mielőtt a töltőt megvettem egy 12 V 800 mA tápegységgel töltöttem az akkumat.
Ez már milyen kérdés megint? Mindkettőnek megvan a maga előnye és hátránya. A 2T igénytelenebb, de nagyobb fordulaton dolgozik, és a nagy fordulat miatt hamarabb kopik, stb... A 4T nyomatékosabb, viszont több alkatrészből áll, és jobban oda kell rá figyelni. Viszont kevesebbet fogyaszt mint a 2T. A 2T ha elromlik/szétkopik, általában olcsóbban javítható mint a 4T. A 4T-t nehezebb tuningolni. Szerintem hiába veszed ki a fojtást belőle, sokkal erősebb nem lesz, sőt ha nem jól csinálod..... Én 50-125ccm robogóból 2T-t vennék, efölött meg 4T.
Igen, létezik szabályozható töltő de van már automata töltő is.
Igen, elméletileg tényleg a tizedével szabad tölteni.
Igen, kárt tehetsz az akkuban ha 8 A töltést alkalmazol.
Azt honnan tudom,hogy tönkretettem-e ezzel az akkut?
Pezsegni nem pezsgett, 13.3V-nál kapcsoltam ki a töltőt,puklisodni nem puklisodott.
TUdnátok nekem segíteni ?Az lenne a gond, hogy nem indul be a motorom.Szval mikor teker az önindító, még be sem röffen.Teker mondjuk egy fél percig beleszagolok a kipufogóba és semmi benzinszag.AZ lehet a gond hogy kevés benzin van a tankba(4 liter kb.)?Vagy a benzincsapnak hogyan kell állnia ? Lehet hogy valaki eltekergette. Amúgy egy 2001-es zx6-ról van szó.Ha valaki találkozott már ien problémával az segíthetne egy kicsit .
Előre is kösz
Tudtok ajánlani esetleg?
Nekem ilyen van, de persze a harmadáért vettem tavaly. De megfelelő felügyelet és előzetes méregetés után akár használhatsz egy 12 V tápegységet is. Mielőtt a töltőt megvettem egy 12 V 800 mA tápegységgel töltöttem az akkumat.
Akkor is károsodik az akku ha folyamatosan figyelem a feszültséget,hogy ne töltse túl?
6-8 ezerból kijön
Igen, létezik szabályozható töltő de van már automata töltő is.
Igen, elméletileg tényleg a tizedével szabad tölteni.
Igen, kárt tehetsz az akkuban ha 8 A töltést alkalmazol.