Szia, félreérted, nem a fogaskerék kúpos, hanem az a csőhüvely,amin rajta van.Én azt gondolom , hogy a csőhüvely kúpját esztergáltatom le,hogy onnan húzassa le egyben.A csapágyat pedig le kell vennem,mert erősen van oda rögzítve,és nem szedi le egyben csapágyastól....
Tányéros csapágylehúzó nem fér be a fogaskerekes alkatrész mögé?
Talán megoldás lehetne egy lehúzó gyártása, és akkor nem kell a kúpot bemarni, igy sértetlen maradna a fogaskerekes alkatrész.
Az elképzelésem olyan - bár ilyent még nem láttam, de attól független miért ne lehetne megvalósitható - egy olyan csapágylehúzó, ami kúpos. Két félből áll, és a fogaskerekes alkatrész kúpos ellenpárja. Olyasmi kialkitás, mint a kerékcsapágy lehúzó, két oldalról rá kell rakni a lehúzandó alkatrészre, majd egy hengeres alkatrészt ráhúzni, hogy ne jöjjön szét.
Persze ehhez esztergáltatni kell...
Sajnos a csapágy lehúzása ebben a formában lehetetlen, ugyanis nincs elegendő hely.Valamint a fogaskerekeken a fogak nagyobbak,mint a csapágy, ezért ha be is férne egy lehúzó szerszám, akkor sem tudnám lehúzni.Az tűnik a legjobb megoldásnak,hogy a csapágyakat alulról-felülről átlósan bevágom( majdnem a tengelyig).Azután V alakú vágóval leműtöm.Az a baj,hogy a zsugorkötés itt brutálisan van.Nem tud lejönni egyben a csapágy a fogaskerekekkel.A főtengelyre plusz alkatrészt nem találtam ami rendelhető, csak a hajtókarszett,ill a öninditó 2 fogaskerekei rendelhetőek szettben.A főtengelyen, a vezérlés fogaskereke,ill az olajzó tárcsa nem rendelhető( A Győri Yamahánál,Apriliánál).De bízom benne,hogy megúszom roncsolás nélkül.
A vezérés oldalán,( a fogaskerék és a szimering helye között) beszűkül az anyag,sajnos kúposan.Itt terbezek egy bemarást, hogy lépcsős legyen(jelentősége nincs).Azután ide készíttetek egy lehúzót.Ha a csapágy lekerült,akkor a hevítés után lehuzatom...
Igen, természetesen ez a cél és ismerve magamat, gyorsan bele is fogok jönni, és szerencsére van is motoros ismerősöm a közelben (több nagy motorral, Kawa 600, Ducati, stb), ők tuti segítenek is, csak mindig el vannak havazva.
Azért jó lenne, ha tudnék valakit, aki megbízható és ért is hozzá, ha bármi van, akkor legyen kihez fordulnom.
Én a helyedben megtanulnám hogy hogyan kell ezeket a dolgokat elvégezni. Manapság már csak az biztos amit saját kézzel csinálsz. Egyébként igazán nem nagy dolog olajat, hűtőfolyadékot, vagy fékfolyadékot cserélni.
Sziasztok!
Hamarosan meglesz az Aprilia RS 50-em, gyakorlatilag gyári állapotban (ha minden igaz). Szép és megvigyázott állapotban van.
Pécsen lakom és érdekelne, hogy ismertek-e olyan szervizt, szerelőt, aki ért ezekhez a motorokhoz, megbízható és nem aranyárban van. Sajnos én nem értek hozzá annyira, hogy a vásárlás utána teljes állapotfelmérés, folyadékok, fékek, stb ellenőrzését/cseréjét elvégezzem.
Segítséget előre is köszönöm!
Szeva! Azokat a csapágyakat bizony muszáj lesz lehúzni! Egyébként egy tányéros csapágylehúzó megoldja a dolgot! A lemezt pedig cserélni kell, ha esetleg elhajlik és nem javítható! Japán motorokhoz általában mindent lehet rendelni darabra.
Ha esetleg valakit érdekelne dominátor jó állapotú első futómű befogóval és féknyereggel fékcsővel munkahengerrel porvédő gumival kormánnyal együtt 10.000 ft 0620 3498275
Segítséget szeretnék kérni!
A quadomra 20X11-9-es a rajtalévő hátsó gumi mérete.
Ettől eltérhetek-e és ha igen, melyik az a szám ami eltérhet, mert sajna azzal sem vagyok igazán tisztában, hogy melyik szám mit jelent.
Köszönöm a segítséget.
sziasztok! olyat szeretnék kérdezni, hogy a suzuki address robogón a főtengely szimmeringet lehet cserélni kívülröl? vagy ugy mi az áltaános az ilyen robeszoknál? köszönöm a segitséget
Sziasztok!
Van egy simson s51-esem, és nem rég vásároltam kilóméter órát hozzá.Vettem hajtást (műanyag mert csak ilyet találtam) összeraktam minden pöpec minden fasza,de rövid idő múlva megadta magát.
Arra gondoltam biztos elkopott de nem mert ha megpörgetem a kereket akkor mér,és amúgy is 2 hét alatt nem lenne szabad elkopnia,ráadásul alig használtam az alatt a 2 hét alatt, menet közben amikor terhelés van akkor viszont nem mér.
Mi lehet a probléma?
Sziasztok.Van egy YP 250- es blokkom,amely hajtókaros( Majesty 250,leonardo 250,stb...de a linhai, X- max, és sok benelli típusban is ez van.A blokk hosszabb , a nagyobb kerék miatt, de az alkatrészek zöme ugyan az.)
A főtengely szétszedésére nincs meg a megfelelő műszaki hátterem.Voltam az apriliásoknál, a yamahásoknál, és az általam ismert ,,hengerfúróknál" és esztergályosoknál Győrben.A szakik nem vállalják el, mert a sonkák mellett vannak a csapágyak,és utánna meg a fogaskerekek.Ráadásul az egyik sonka mellett van egy vékony lemezből készült ,,olajzó" is. Egyik sem nyúl hozzá,mert még egyet sem tudtak ,,megcsinálni".
Mesélte, hogy letörték a ricniket,a fogakat,elgörbül az olajzó...stb.Kérdeztem,hogy van -e lehúzó szerszáma....de olyan,ami erre a feladatra alkalmas lenne,olyan nincs neki.
A ,,szakszervizek " is csak új főtengelyt akartak rámdobni(aprilia 140 e,yamaha 244 e!)A linhai főtengely 30 000 ft,de azt nem érdemes megvenni,mert állítólag fél évet sem bír ki, a silány anyagminőség végett.Nem akarok főtengelyt venni,pláne hogy megvettem a hajtókart,és a csapágyakat.Szerintem az öregemmel gyártatok egy lehúzó szerszámot.A hevítés,itt önmagában nem elég.Ha van valakinek ötlete,vagy lehúzója,vagy spec szerelője,az jelezze...köszi
Üdv,van egy 2003-as Suzuki RM 250-esem,aminek hüvelyes a hengere és most volt hónoláson,szeretnék bele egy dugót és a könyv szerint az illesztési hézag 0,045-0,055 mm nikasilos hengernél,a kérdés az lenne,hogy ez az érték érvényes a hüvelyes hengerre is vagy az esetleges más hőtágulás miatt hüvelyes hengernél nagyobb hézag kell?Előre is köszi
Üdv.mindenkinek.van egy Suzuki DRZ 400 E motorom (2003).A jobb oldali hűtő ki lyukadt ,ha van valakinek eladó akkor arra vevő lennék.Előre is köszönöm.
A csapágyak nem biztos , hogy jó, ha a legdrágábbra cseréled. Én , ha tehetném, akkor orosz csapágyat vennék!
Régen egyik cégnél írtuk melyik csapágy hány üzemórát bír. A legjobb idő/ ár arány az orosz csapágyakra jött ki. Annyival nem jobb az SKF mint amennyivel többe kerül. Élettartamra az SKF 13-15% al tud többet , mint a többi.
Csapágy boltban arra figyelj, hogy fém golyókosár és C3-as illesztése legyen .
Helo!
Én azért gondoltam ezt a hengert rá mert az enyém ugyebár turbó hűtéses és ez passzol rá a felfogatás miatt is.A sport főtengelyről le mondtam inkább a főtengely csapágyakat cserélem ki skf-re azt mondják az jó.
mert sokk az sf!
és imádnak okoskodni!
De tényleg sokat segitettél!
Probálom megoldani a problémámat ,mert elég sokat fogok motorozni este mihejst jo idö lesz!
Voltak fent képek is róla, de a folyamatos okoskodások és fikázások miatt leszedtem. Azóta meg folyamatosan eltűnnek a képeim, és lusta vagyok újra feltölteni.....
szia nekem volt simson s 51n em arra a 60 hengert rá lehetet tenni de a 70 hez már maratni kelletett volna ezért nem ki lódtam vele ,és szerintem itt is mivel a furat lett nagyobb, nem a löket ezért itt is nagy a valoszinüsége hogy marni kell nézzél inkább 60 as hengert ha jót tuc szerezni és normálisan bejáratod akkor majdnem tud annyit mint egy 70 henger :) ja és fötengelyt ne cserélj mert teljesen felesleges semmivel nem jobb a sport fötengely mint a gyári:)
Talán megoldás lehetne egy lehúzó gyártása, és akkor nem kell a kúpot bemarni, igy sértetlen maradna a fogaskerekes alkatrész.
Az elképzelésem olyan - bár ilyent még nem láttam, de attól független miért ne lehetne megvalósitható - egy olyan csapágylehúzó, ami kúpos. Két félből áll, és a fogaskerekes alkatrész kúpos ellenpárja. Olyasmi kialkitás, mint a kerékcsapágy lehúzó, két oldalról rá kell rakni a lehúzandó alkatrészre, majd egy hengeres alkatrészt ráhúzni, hogy ne jöjjön szét.
Persze ehhez esztergáltatni kell...
A vezérés oldalán,( a fogaskerék és a szimering helye között) beszűkül az anyag,sajnos kúposan.Itt terbezek egy bemarást, hogy lépcsős legyen(jelentősége nincs).Azután ide készíttetek egy lehúzót.Ha a csapágy lekerült,akkor a hevítés után lehuzatom...
Azért jó lenne, ha tudnék valakit, aki megbízható és ért is hozzá, ha bármi van, akkor legyen kihez fordulnom.
Hamarosan meglesz az Aprilia RS 50-em, gyakorlatilag gyári állapotban (ha minden igaz). Szép és megvigyázott állapotban van.
Pécsen lakom és érdekelne, hogy ismertek-e olyan szervizt, szerelőt, aki ért ezekhez a motorokhoz, megbízható és nem aranyárban van. Sajnos én nem értek hozzá annyira, hogy a vásárlás utána teljes állapotfelmérés, folyadékok, fékek, stb ellenőrzését/cseréjét elvégezzem.
Segítséget előre is köszönöm!
A quadomra 20X11-9-es a rajtalévő hátsó gumi mérete.
Ettől eltérhetek-e és ha igen, melyik az a szám ami eltérhet, mert sajna azzal sem vagyok igazán tisztában, hogy melyik szám mit jelent.
Köszönöm a segítséget.
Van egy simson s51-esem, és nem rég vásároltam kilóméter órát hozzá.Vettem hajtást (műanyag mert csak ilyet találtam) összeraktam minden pöpec minden fasza,de rövid idő múlva megadta magát.
Arra gondoltam biztos elkopott de nem mert ha megpörgetem a kereket akkor mér,és amúgy is 2 hét alatt nem lenne szabad elkopnia,ráadásul alig használtam az alatt a 2 hét alatt, menet közben amikor terhelés van akkor viszont nem mér.
Mi lehet a probléma?
Azt tudja valaki hogy a sikeres műszakihoz kell e index a motorra?
A főtengely szétszedésére nincs meg a megfelelő műszaki hátterem.Voltam az apriliásoknál, a yamahásoknál, és az általam ismert ,,hengerfúróknál" és esztergályosoknál Győrben.A szakik nem vállalják el, mert a sonkák mellett vannak a csapágyak,és utánna meg a fogaskerekek.Ráadásul az egyik sonka mellett van egy vékony lemezből készült ,,olajzó" is. Egyik sem nyúl hozzá,mert még egyet sem tudtak ,,megcsinálni".
Mesélte, hogy letörték a ricniket,a fogakat,elgörbül az olajzó...stb.Kérdeztem,hogy van -e lehúzó szerszáma....de olyan,ami erre a feladatra alkalmas lenne,olyan nincs neki.
A ,,szakszervizek " is csak új főtengelyt akartak rámdobni(aprilia 140 e,yamaha 244 e!)A linhai főtengely 30 000 ft,de azt nem érdemes megvenni,mert állítólag fél évet sem bír ki, a silány anyagminőség végett.Nem akarok főtengelyt venni,pláne hogy megvettem a hajtókart,és a csapágyakat.Szerintem az öregemmel gyártatok egy lehúzó szerszámot.A hevítés,itt önmagában nem elég.Ha van valakinek ötlete,vagy lehúzója,vagy spec szerelője,az jelezze...köszi
Régen egyik cégnél írtuk melyik csapágy hány üzemórát bír. A legjobb idő/ ár arány az orosz csapágyakra jött ki. Annyival nem jobb az SKF mint amennyivel többe kerül. Élettartamra az SKF 13-15% al tud többet , mint a többi.
Csapágy boltban arra figyelj, hogy fém golyókosár és C3-as illesztése legyen .
Én azért gondoltam ezt a hengert rá mert az enyém ugyebár turbó hűtéses és ez passzol rá a felfogatás miatt is.A sport főtengelyről le mondtam inkább a főtengely csapágyakat cserélem ki skf-re azt mondják az jó.
és imádnak okoskodni!
De tényleg sokat segitettél!
Probálom megoldani a problémámat ,mert elég sokat fogok motorozni este mihejst jo idö lesz!