áááácsi! honnan veszed ezt a nagy sületlenséget? egy picit gondold végig az egészet. a motornak tök mindegy, hogy egy adott fordulatszámon álló helyzetben, vagy bármely sebességi fokozatban üzemel. maximum a hűtésére kell odafigyelni, de azt is csak akkor ha léghűtéses, szép napos meleg az idő, és jó sokáig kell terhelni. de az, hogy üresben elforgatod a motort a határig, és ott tartod míg a hiba nem jelentkezik, semmilyen problémát nem okoz a blokknak. ha 6.ban full gázon 1 km után jön elő a baj, akkor könnyedén ki lehet számolni, hogy kb. hány mp. múltán kell jelentkezzen ez a tünet, csak a 6.ban ful gázon elért sebesség értéke kell. ha pl. ez az érték 80 km/h, akkor az azt jelenti hogy 45 mp. kell 1 km megtételéhez(és így tovább). ez azt jelenti ebben az esetben, hogy 45 mp-ig kellene üresben fullon tartani a fordulatot. de ezt te megteszed a motorral akkor is amikor 6.ban mész full gázon 1 km-t. és ugye nem lesz tőle semmi baja? ezt csak azért gondolhatod, mert hangosabbnak hallod a motort, hisz ott állsz mellette. nem hagyod el a hangot, nincs szélzaj és nincs bukó a fejeden, mint menet közben.
de ha csak 6.ban akarod próbálgatni a beavatkozások sikerességét, akkor nosza. senki nem fog megakadályozni, csak elmegy vele egy csomó idő, meg üzemanyag is.
az én első két tippem:
az úszóházban nem megfelelő az üa. szintje. hamar elzárja az úszó a tűszelepet. az úszóházban az üa. szintet az úszón lévő kis nyelvvel lehet beállítani.
ha ez jó, vagy beállítottad és mégis csinálja, akkor nem tud elegendő üa. utána folyni a tankból. lehet h a benzin útjába van vmi, vagy nem lélegzik a tank. a tanknak nem szabad hermetikusan zárni. egyrészt az elpárolgó benzingőzt ki kell engednie, másrészt meg a benzin helyére(ahogy csökken a szintje) levegőt kell engedjen. le kell ellenőrizni, hogy szellőzik-e a tank rendesen. ha nem tud levegő bekerülni a benzin helyére, akkor vákum jön létre a tankban, ami visszatartja a benzint is.
ezeket nézd meg, mert valószínű hogy ilyen jellegű gond lesz, és ezek a legolcsóbb beavatkozások.
elméletileg úgy, hogy ugyanazon fékhatás eléréséhez rövidebb fékkar út szükséges, mivel a nagyobb átmérőjű főfékhenger dugattyúja több fékfolyadékot tol maga előtt. az hogy ez milyen módon befolyásolja majd a fékkar behúzásához szükséges erő nagyságát, azt nem lehet megmondani, hisz az még a fékkar kialakításától is függ, de valószínű, hogy nem lesz érdemi különbség.
Sziasztok! Van egy Puch HW 350-esem, (mint az ETX 350) és kellene egy új hengerfejtömítés, de nem akarok 5 ezret adni érte.. :) A tömítése hasonló mint amilyem a kocsikon van. Az lenne a kérdésem, hogy hogyan lehetne házilag csinálni egyet? Arra gondoltam, hogy vágok egy 0.5-ös lemezből egyet az aljára, egyet meg a tetejére, és közéje 0.3-as azbeszt, így kijönne az 1.3mm. Szerintetek jó lenne? Más ötletet is elfogadok :) Előre is köszi a válaszokat!
A cdi sokféle hibát tud okozni. Pl. ha el van repedve a háza, akkor akár pára is rakódhat rá. De ha esetleg el van repedve, akkor akár a panelja is el lehet törve, ez vagy teljes működésképtelenséget, vagy csak időszakos problémát okozhat. Olyan is adódhat, hogy működés közben, a melegedés hatására hagyogat ki. Ez megtörténhet a gyújtótrafóval is. Olyan is lehet, hogyha lehűlik, akkor újra működni fog. Lehet a csatlakozója is vizes, olajos, párás, stb. Ezen kívül lehet még ezer hibája, de 99%-ban a cdi nem javítható. Max cserélheted.....
Sziasztok!
Olyan kérdésem van, hogy a CB400N-emen most 14-es fékmunkahenger van és elkezdett sajna csöpögni. Lenne lehetőségem egy 16-os munkahengert venni, de nem tudom, hogy hogyan befolyásolná a hidraulikus áttételt ez a nagyobb átmérőjű pumpa.
Elöl gyári 2db 1 munkahengeres féknyereg van. A gyári 14-essel nem volt gond szabályozhatóság és fékerő szempontjából. Ha felteszem a 16-ost mire számíthatok?
Amúgy ha már szétborítom akkor teszek fel fémfékcsöveket, mert érezhető volt a rugalmasság a rendszerben.
Értelek de azért írom,hogy 6.ban mert ott tudom huzamosabb ideig menni teljes gázon mert a 1,2-be forgatom 1 km hosszan teljes gázon akkor meg szét forgatom a motort mert ez a probléma csak kb 1 km után jön elő.
ha csak azzal az egy dologgal tudsz foglalkozni h te értelemszerűen 6. ban mész vele tartósan(mint ahogyan az emberek 99%-a), akkor nem értetted meg h mit és hogyan kellene csinálni ahhoz h ki lehessen zárni bizonyos dolgokat. segítségért fordultál ide. én első lépésként megírtam neked h mit lenne célszerű csinálni ahhoz, hogy bizonyos dolgokat ki lehessen zárni, és tovább lehessen lépni a probléma megoldásához. ha azt hitted, hogy csak megírod a gondodat és rögtön jön a megoldás, mégpedig úgy, hogy "ezt tedd ide...azt cseréld ki erre....ezen állíts ide ennyit, stb., akkor nagyot tévedtél, mert ebben az esetben nem lehet ennyi információból összerakni a megoldást. már a sokadik választ küldöm, de még mindig nem kaptam használható infót az első, és egyetlen kérdésemre. ez így nem fog menni. ha nem adsz a tanácsaimra, akkor nem tudok segíteni. ha csak azért hagyod figyelmen kívül mert nem értetted pontosan, hogy mit is akarok, akkor meg kérdezz vissza. ha nincsenek teljesen letisztázva ezek a infók, akkor azt a motorod is megbánhatja nem csak a pénztárcád, mert félre lesz "kezelve". ennyi idő alatt már meg is lehetett volna csinálni a motorodat.
Először is mindenkinek köszönöm aki foglalkozik a problémámmal.A gyertyát megnéztem.Gyertya kép olyan,hogy nem teljesen egyforma egyik fele szép őz barna a másik fele enyhén szürkés
Tekerd ki a gyertyát, és akkor már okosabb leszel! Ha szegényedik a keverék akkor fehéres lesz a gyertya, az is lehet hogy el van kokszosodva szegény hengerfej, az is tud ilyet csinálni. Vagy egyszerűen csak gyertyát kell már cserélni, mert "szénnéégett"! A gyertya az sok mindent elárul! Igazi spicli!
de ha csak 6.ban akarod próbálgatni a beavatkozások sikerességét, akkor nosza. senki nem fog megakadályozni, csak elmegy vele egy csomó idő, meg üzemanyag is.
az én első két tippem:
az úszóházban nem megfelelő az üa. szintje. hamar elzárja az úszó a tűszelepet. az úszóházban az üa. szintet az úszón lévő kis nyelvvel lehet beállítani.
ha ez jó, vagy beállítottad és mégis csinálja, akkor nem tud elegendő üa. utána folyni a tankból. lehet h a benzin útjába van vmi, vagy nem lélegzik a tank. a tanknak nem szabad hermetikusan zárni. egyrészt az elpárolgó benzingőzt ki kell engednie, másrészt meg a benzin helyére(ahogy csökken a szintje) levegőt kell engedjen. le kell ellenőrizni, hogy szellőzik-e a tank rendesen. ha nem tud levegő bekerülni a benzin helyére, akkor vákum jön létre a tankban, ami visszatartja a benzint is.
ezeket nézd meg, mert valószínű hogy ilyen jellegű gond lesz, és ezek a legolcsóbb beavatkozások.
Olyan kérdésem van, hogy a CB400N-emen most 14-es fékmunkahenger van és elkezdett sajna csöpögni. Lenne lehetőségem egy 16-os munkahengert venni, de nem tudom, hogy hogyan befolyásolná a hidraulikus áttételt ez a nagyobb átmérőjű pumpa.
Elöl gyári 2db 1 munkahengeres féknyereg van. A gyári 14-essel nem volt gond szabályozhatóság és fékerő szempontjából. Ha felteszem a 16-ost mire számíthatok?
Amúgy ha már szétborítom akkor teszek fel fémfékcsöveket, mert érezhető volt a rugalmasság a rendszerben.
vagy túl alacsony a benzinszinted, vagy a karbinál van valami szűkület