Szia! Koszonom a valaszt. A plasztikfonal hasznalata vilagos. De hogy fogom megmerni plasztikhuzallal annak a csapagynak az illeszteset, amit meg meg sem vettem? Merthogy ami most benne van az nem erdekel mekkora, hisz akar jo akar nem ugyis kidobom es vadonat ujat veszek helyette.... Azt kell tudnom, hogy abbol mekkorat vegyek...!
anno zaporozsecet vettem igen nagyon kopogó motorral rendesen hajtókarosan....megvolt kb 1 évig, mentünk vele erre-arra kb 8-10000km-t és hozzá sem nyúltam, ugyanúgy adtuk el.......na azok voltak a járművek...
mucsai sufnituningban jó vagyok
de az opelautó az egy jó dolog, előtte kopogós hajtókarral is ment vagy 10ezret
holnap megkeresem a hajtókarcsapágyat, nagyon szép
Na ja...a színkódot a csapágyra értettem mert akármennyit változott is(már ha változott) a főtengő és a hajtókar a csapágyból szerintem akkor is csak a már benne lévő kódú lesz jó mert pont annyit ritkán kopik, hogy pont egy mérettel nagyobb jó legyen......,de Te tudod....
persze ,h a stabil motorba jo a Zichy J utcaban keszitett csapagyfem is,de tudod egy ilyen motorkerekparnak akar 13 ooo t is fordulhat a fotengelye ,raadasul percenkent...
az opelnál is kiolvadt a hajtókarcsapágyam, aztán felkenődött a fötengelyre egy része
bicskával lekapartam, majd olajos smirglivel simára csiszoltam
utána összeraktam 5 ezer forintos hajtókarcsapággyal az egészet.
összerakás után érezhetően moccant a hajtókar, még az olaj csicsogását is lehetett hallani
na azóta kb 30 ezer van benne és nem kopog
szóval össze kell rakni a legolcsóbban aztán majd lesz valami
amúgy az opelosom valami 40 pénz felé makogtak a gyári hajtókarcsapágyra, ki is röhögtem őket ennyiért komplett blokkot adnak a bontóban
Itt rosszul irtam a szines reszt. Mivel gyarilag a hajtokar 2-es es az a nagyobb belso atmero, az mar tuti nem fog kisebbre kopni, igy a fotengelyen mert ertek relevans. Az donti el, hogy barna vagy sarga szin lesz-e. Csak vajon mennyire biztos a meres?
Hogy kell minden ketseget kizaroan merni (mondjuk ezred pontossagu mikrometer hianaban)?
A fotengelynek es a hajtokarnak szamkodja van (nem szinkodja) es egyebkent ugyananyi. Mindegyik (2)-es. Szinkodja a csapagybetetnek van, ami ez alapjan eredetileg barna (persze mar nem lehet latni). Nagy valoszinuseggel barnat, kisebb esellyel sargat kell majd rendelnem - ez hajtokar megmeresenel valszeg ki fog derulni.
Csak annak mar neki sem merek allni, mert a fotengely ugye konnyebben merheto es mar annal is elterest mertem. Emiatt eleve nem vagyok biztos a dolgomban es felek, hogy tul sok hibat merek ossze es vegul rossz betetet veszek.
Azt remelem, hogy lecso (vagy valaki) leirja a holtbiztos meresi modszert es akkor megismetlem a procedurat. Esetleg hogy ilyen esetekben - amikor eltereseket utatnak a meresek - milyen szabaly szerint valtoztatnak az osszerakasi konfiguracion.
Igen, ez vilagos. A kerdes tulajdonkeppen az, hogy hogyan dontsem el, hogy milyen szinkodul csapagybetetet rendeljek?
Azt ugye a 3-fele csap kulso atmero es 2-fele hajtokar belos atmero alapjan kell eldonteni (utobbit meg nem mertem meg).
Hogy lehet, hogy a meret a a 3-as savba esik, holott a jeloles szerint a fotengelyt 2-esre gyartottak. 16 ezred van a savok kozott kozepertekben, ennyit nem kophatott. Vagyis durva esetben kophatott, de akkor annak a kopasnak szerintem lathato jele kellene legyen, ez pedig olyan mint a tukor. Marpedig ha nem kopott, akkor a jeloles szerint a fotengely 2-es. Megmerve 3-as.
Nyilvan problema nelkul 3-asnak tekintenem, ha nem felnek attol, hogy rosszul mertem.
Gyárilag van rádiusz köszörülve a főtengelyre, ezért nem lehet síkköszörüléssel felújítani különben eltörik.....nem sok választás van, vagy összerakod így vagy veszel egy újat.....
Egy kis segitsegre lenne szuksegem, bizonytalan vagyok.
Adott egy GSX-R1000, aminek a 2-es hajtokarcsapagya elkopott (kerregett), de amugy a motor uzemkepesen allitottam le. Szedszedtem es most ott tartok, hogy el kell dontenem mi legyen a fotengellyel. A hibas hajtokarnal aprobb felkenodes nyoma volt lathato, de tapintani semmit nem lehetett. A nyomokat 3 perc alatt el is tuntettem polir papirral, szemre nem lehet megmondani, hogy melyik hajtokar csapagy ment el, tehat most egyik csapon sincs szemmel lathato kopas. Meressel sem lehetne eldonteni, mivel minden hajtokar csap 1-2 ezred mm kulonbseggel azonos kopottsagu. (Minden csapnal a csap szele kopottabb, ahol kevesebb olajat kap, tehat kicsit hordo alakuak - gondolom ez normalis). 34.976 es 34.984 kozotti tartomanyban vannak a vastagsagok, ami a gepkonyv tablazata szerint a 3-as meretsav. Ebben egyertelmuen benne van mind a 4. Viszont a fotengely soknkaba mind a 4 csahoz 2-es kod van utve.
Hol hibaztam?
A merest ipari etalonnal (hasabkeszlettel) es jol megszoritott tolomerokkel vegeztem, tobb is iranybol, tobbszor. A hasabkeszlet elvileg hiteles. Nehezen tudom elkepzelni, hogy a (2) osztalyu csapok (3) osztalyuva koptak volna mindegyik egyforman es olymodon, hogy ne legyen lathato beragodas.
sziasztok lenne egy kerdesem van egy honda mtx 125 os olasz tipusu motorom a helyzet vele az h kopog a kicsike nem fotengely szerintem mert akkor egyvegbe csinalna hanem egesz fentrol jon vajon dugattyut kene csereljek s ha igen akkor azt honnan veszem észre ?
huhh..köszi..legyen igazad..amúgy rosszul mondtam, mert szerintem van kompresszió mert ha berakom sebességbe, nem forog a hátsó kerék, ha tolni próbálom, ha meg fordul egy kicsit akkor szív meg kifúj.. :)
szia.ahogy látom motorszerelő vagy.nekem egy kérdésem lenne.honda mtx-nek az első futóműve abszolút semmit nem rugózik vagyis kb 2 centit.esetleg meg tudnád e mondani mi baja van.felül letekertem a teleszkóp zárósapkáját,rugó ép de viszont az olaj felül van(annak nem alul kellene lenni?)na szval ez a probléma.terepen lehetetlen menni vele akkorákat üt mivel nem rugózik.szted mi lehet a baja?köszi a választ
de az opelautó az egy jó dolog, előtte kopogós hajtókarral is ment vagy 10ezret
holnap megkeresem a hajtókarcsapágyat, nagyon szép
Így:
http://www.youtube.com/watch?v...
A gond, hogy a méréshez kell egy új (nem kopott) csapágypár, viszonyítási alapnak.
2.ban 120 felett ment a műszer
bicskával lekapartam, majd olajos smirglivel simára csiszoltam
utána összeraktam 5 ezer forintos hajtókarcsapággyal az egészet.
összerakás után érezhetően moccant a hajtókar, még az olaj csicsogását is lehetett hallani
na azóta kb 30 ezer van benne és nem kopog
szóval össze kell rakni a legolcsóbban aztán majd lesz valami
amúgy az opelosom valami 40 pénz felé makogtak a gyári hajtókarcsapágyra, ki is röhögtem őket ennyiért komplett blokkot adnak a bontóban
Hogy kell minden ketseget kizaroan merni (mondjuk ezred pontossagu mikrometer hianaban)?
A fotengelynek es a hajtokarnak szamkodja van (nem szinkodja) es egyebkent ugyananyi. Mindegyik (2)-es. Szinkodja a csapagybetetnek van, ami ez alapjan eredetileg barna (persze mar nem lehet latni). Nagy valoszinuseggel barnat, kisebb esellyel sargat kell majd rendelnem - ez hajtokar megmeresenel valszeg ki fog derulni.
Csak annak mar neki sem merek allni, mert a fotengely ugye konnyebben merheto es mar annal is elterest mertem. Emiatt eleve nem vagyok biztos a dolgomban es felek, hogy tul sok hibat merek ossze es vegul rossz betetet veszek.
Azt remelem, hogy lecso (vagy valaki) leirja a holtbiztos meresi modszert es akkor megismetlem a procedurat. Esetleg hogy ilyen esetekben - amikor eltereseket utatnak a meresek - milyen szabaly szerint valtoztatnak az osszerakasi konfiguracion.
Azt ugye a 3-fele csap kulso atmero es 2-fele hajtokar belos atmero alapjan kell eldonteni (utobbit meg nem mertem meg).
Hogy lehet, hogy a meret a a 3-as savba esik, holott a jeloles szerint a fotengelyt 2-esre gyartottak. 16 ezred van a savok kozott kozepertekben, ennyit nem kophatott. Vagyis durva esetben kophatott, de akkor annak a kopasnak szerintem lathato jele kellene legyen, ez pedig olyan mint a tukor. Marpedig ha nem kopott, akkor a jeloles szerint a fotengely 2-es. Megmerve 3-as.
Nyilvan problema nelkul 3-asnak tekintenem, ha nem felnek attol, hogy rosszul mertem.
Egy kis segitsegre lenne szuksegem, bizonytalan vagyok.
Adott egy GSX-R1000, aminek a 2-es hajtokarcsapagya elkopott (kerregett), de amugy a motor uzemkepesen allitottam le. Szedszedtem es most ott tartok, hogy el kell dontenem mi legyen a fotengellyel. A hibas hajtokarnal aprobb felkenodes nyoma volt lathato, de tapintani semmit nem lehetett. A nyomokat 3 perc alatt el is tuntettem polir papirral, szemre nem lehet megmondani, hogy melyik hajtokar csapagy ment el, tehat most egyik csapon sincs szemmel lathato kopas. Meressel sem lehetne eldonteni, mivel minden hajtokar csap 1-2 ezred mm kulonbseggel azonos kopottsagu. (Minden csapnal a csap szele kopottabb, ahol kevesebb olajat kap, tehat kicsit hordo alakuak - gondolom ez normalis). 34.976 es 34.984 kozotti tartomanyban vannak a vastagsagok, ami a gepkonyv tablazata szerint a 3-as meretsav. Ebben egyertelmuen benne van mind a 4. Viszont a fotengely soknkaba mind a 4 csahoz 2-es kod van utve.
Hol hibaztam?
A merest ipari etalonnal (hasabkeszlettel) es jol megszoritott tolomerokkel vegeztem, tobb is iranybol, tobbszor. A hasabkeszlet elvileg hiteles. Nehezen tudom elkepzelni, hogy a (2) osztalyu csapok (3) osztalyuva koptak volna mindegyik egyforman es olymodon, hogy ne legyen lathato beragodas.
Valaki tudna nekem segíteni ,méghozzá kx 250 hátsó telóba mennyi olaj kell ?!
Thx!