Hát mondjuk, én az olajleeresztőhöz nem használok nyomatékkulcsot, úgy gondolom, az elmúlt pár évtizedben tekertem már annyit ki és húztam vissza, hogy nem tépem bele. Szerintem aki beleszakítja, az más dologban is bizonytalan.
Nyomatékkulcsnak ott van jelentősége, ahol megfelelő szorítóerőt kell kifejteni a csavarok által azok károsodása nélkül, valamint ahol több csavarnak azonos szorítóerőt kell produkálni ilyen-olyan okból.
Természetesen a manualok tartalmazzák szinte az összes csavar lehúzási nyomatékát, amit ha betart az ember nagyot nem hibázhat.
Holnap kiderül kezdem a felső munkahengerrel mert amikor most behúztam halk sziszegést hallottam mintha a dugattyú mellet átszökne a fékolaj.kilégtelenítettem már többször alsó feltöltéssel de így maradt nem javúlt.tegnap a jóidőre való tekintettel még odahúztam neki 1 kicsit de nem valami jó ilyen fékkel motorozni.mellesleg áprilisba müszaki addig meg rendbe kell tegyem úgy is.
Nem tornek palcat senki felett. Igen nagy batorsag ezekben idokben vallalkozast nyitni, es ahogy irod elsore nem is jott ossze...Azert az mutat valamit hogy nekifuttottal megegyszer.
Magam soha nem tudtam a motorszerelest hivatasnak tekinteni. Sokkal tobbet jelentett nekem annal. Amit anyagi iranyba terelodik egy hibajavitas, es el kell kezdeni szamolni hogy mennyi idot meg energiat fektettel bele szamomra elszall az egesz dolog varazsa. De szamomra szerencses dolog hogy hobby szeruen uzhettem a motorokkal valo foglalatossagot. Nem kellett rohangalni "ugyfelek" utan, es jol beillett a korabbi eletvitelembe. Viszont aki begurult, tudomasul vette, hogy az a "zsebpenz" amit nalam fog hagyni, abbol szerszamokat veszek, amivel megtobb problemat meg lehet oldani, vagy max a sajat gepemet fejlesztem belole, melybol szerzett tapasztalatokat majd o gepeiken is hasznalhatjuk...
Soha nem gondoltam hogy motorszerelesbol meg lehet elni, hiszen az emberek otthon ha nem is csorok, de zsugiruk erre a dologra kolteni. Es ha nem ertenek hozza azt hiszik majd ha szetszedik , akkor majd fognak... csak bele kell olvasni a forumba es mar is lehet duhongeni, az oktondi buta embereket olvasva. Nem tudom hogy van pl batorsaguk ugy megbontani valamit amihez nincs eleg infojuk, mondjuk a servizmanula kepeben. Hogy gondolhatjak hogy annyra kimuveltek hogy meg tudjak saccolni, hogy azokat a parametereket amiket gyartok, mernokok husszu evek kiserletezesevel tapasztalataval hataroztak meg, ok meg hasukra csapva saccoljak meg, meg a polcon, satupadban talat anyaggal helyetisitik. (vagy pl 15 eve mikor minden szerszamkeszito villahidakat mart , es fektettek az elso villakat, hogy betomjek a piaci rest, es kozben a fel motoros tarsadalom vagott vazas hazilag eszkabalt gepekkel tolta a szelet, meg esett kelt, mert menni nagyon nem lehett veluk, hisz tul sok fogalmuk nem volt a dinamika , statika, mechanika alapveto dolgairol) Persze akinek van hozza kalanala csinalja, de aki egyszeruen nem ert hozza az legalabb annyit legyen erte hajlando fizetni, amennyit o megkeres azon ido alatt!
Kerestem annak az okat hogy a motorszerelesnek miert all neki otthon mindenki maga, gondolva hogy kepzetseg nelkul meg tudja csinalni, ugyanakkor azert foggyokeret nem all otthon maga kezelni, es kicsengeti a borsos ossseget a fogaszaton... Pedig biztos van letoltheto cucc ehhez is a neten...
Azert azt tudom, hogy eleg nagy ur van a jo szervizek teren, es jo szakemberek teren az orszagban, de nagy ur van a normalis motorosok, kuncsaftok teren is... Sokszor maguk azok lepnek meg akik kozel allnak hozzad. Mikor tenyleg haveri alapon zsebpenzert csinalsz egy komplett hengerfejfelujitast cserere szorulo veztengelyekkel, szelepekkel, plusz minden idoszakos karbantartast, meg felpakoltatnak veled egy uj fekcsorendszert is, stb...dolgozol rajta 50-60 orat, es sporolsz a gazdinak kb 200 ezret a cserele szorulo alkatreszeken, es bemondott jelkepes osszegen elkezd hummogni, mire a masik barat odalbaboki, hogy vaze ezert a penzert te mint tervezo az egeret nem emeled meg, nem hogy a futetlen garazsban fetrengj lelkesedesbol a motor alatt napokat...
Nem nagyon kell felni attol hogy ezekben a dolgokban pozitov valtozas all be, hiszen sokan meg arra is keptelenek hogy mikor szarban vannak segitsegert forumhoz fordulva, azt utana megkoszonjek, hisz mar annyira termesztes...
De a "becsuletes" 3 rongyot fizetore a tortenetedbol is azt szoktam mondani, hogy koltse gyogyszerre...
A fékolajad sem szivárog sehol? Mert ha nem, akkor -mivel a fékrendszerben nem szokott rugalmas közeg lenni- kizárásos alapon én azt mondom, még mindig levegős. Ha mégsem, akkor a főfékhenger karmantyú kopott, de igazítson ki valaki, ha nem így lenne.
Értem.a fékcsövek újak fémszövetesek holnap nekiugrok lebontom a fékrendszert szétszedek mindent fékolajat cseréltem már benne de nem segített.remélem lehet kapni felújító készletet hozzá.az alsó munkahengerek 3 dugannyúsak tehát van hibalehetöség böven ezek szerint.köszi a tanácsot!
Van rajta kitámasztó érzékelő? Annak az a dolga, hogy ha véletlen kitámasztóval indulnál el, akkor leállítsa a motort, elkerülvén a balesetet.
Ha megsérül ennek a vezetéke, szétcsúszik a csati, akkor tud ilyent produkálni. Érintkezést ellenőrizd.
Továbbá ellenőrizd a kuplungkarnál lévő vezetékeket is, ha van ilyened.
Nekem úgy tiltott amúgy le, ha teljesen kiengedtem a a kuplungot, szóval a kuplungot csúsztatva még tudtam vele menni. Más típusnál előfordulhat, hogy sebességbe rakva azonnal tiltja a gyújtást.
Hali mindenkinek! Van egy olyan problémám a motoromal( Yamaha DT 125 R 96-os évjárat) hogy beindítom a motort hidegen melegen jár rendesen de amikor sebességbe teszem rögtön leáll...nem tudtok segíteni v hasznos tippeket adni? Előre is megköszönném....
Sziasztok volna egy rieju rrm benne egy mineralli am5 blokkal .És volna egy olyan problémám hogy járo motornál nagyon rezeg a motor.Elöször csak csörgö hangott adot ki de most nagyon rezeg.
Tippem a fötengely csapágy de nem tudom hogy lehet e más is pl.tügörgö?Szerintetek?
Huhh...........18 év után kifejlődik az emberben egy bizonyos fokú emberismereti tapasztalat.És próbálom a beszállítói kört úgy tartani hogy bízton támaszkodhatok rájuk ígéretekben.............de az esetk KB 40%-ban még így sem sikerül.
Most is van olyan vásárló akinek kerek perec megmondtam hogy én ezt a terméket ettől a gyártótól nem szívesen rendelem meg mert bajok vannak neki nyakon felül.
És mégis.Eltelik 5 hét és már most megkapom hogy két hónapja várok mit képzelek.
Erre mondom kedvesen hogy de kérem a naptár mást mond..........erre a válasz hogy ne azzal foglalkozzak.
Éééééés a kedvencem egy kedves pesti multicég akinek megrendelői 2 hónap várakozás után kaptak egy szívhezszóló levelet hogy ha befizetik a teljes vételárat istenbizony leszállítják 8 napon belül...............ez volt egy hónapja.
Lehet a fékcső elöregedett, vagy a főfékhenger tömítései, de lehet az alsó munkahenger is hibás, vagy mindez együtt. Kb. 8 év után ezek a dolgok elfáradnak...
nagyon hülyék az emberek ezt tudom én is
nem mindenki ilyen türelmes és megértő mint én
szimó főtengellyel is késett a bolt vagy másfél hetet, aztán mikor nagy elnézések közepette átadták csak annyi volt a válaszom hogy legalább eddig sem fogyott a benzin
Nálam például a szállítási időt egész egyszerűen nem lehet még napra pontosan sem megmondani.
De az az alap ha 3-4 hetet mondok és írok a megrendelőre akkor csak a 3 hét az ami megmarad.
A péntek délutáni rendelés az percre pontosan 3 hét mulva kell itt lennie mert nem fér a fejekbe hogy szombat-vasárnap is van és még sorolhatnám.
A baj hogy megrendeléskor mindenki kedves és normális.De gyorsan változik minden amint nem úgy alakul független okok miatt ahogy tervezi az ember.
És ez lehet akár pár órás késés is.
Amiről nem tehet az ember.
nekem csuklómban van a nyomatékkulcs amióta a nej elbaszta kerékcserére a faca kulcsomat még a ruszkiktól vettem anno
amúgy ezeket az alu dolgokat nem nehéz elcseszni, amikor vettem akkor is már lötyögött a csavar benne, csak tudnak menetjavítót tenni bele
ha meg nem opel alkatrész annyi van a bontókban mint szaron a légy
legközelebb úgy csináld az ajánlatot hoz ez a meló ennyi emez meg annyi stbstb
aztán a végösszegből x% mennyiségi kedvezmény
a nép mostanság úgyis az akciókra meg a kedvezményekre indul be.......
okoskodóktól meg kell kérdezni hogy mekkora illesztéssel kéri az úr?
1 század megfelel? vagy most ugyanolyan árban a kettőt is megkapja
simán elkúrtam az opel olajleeresztő menetét......
pedig meghúzni mindig villáskulccsal szoktam
aztán legutóbb "megcsúszott"
legközelebb olaajteknővel együtt kell leszedni, néha nem árt kimosni
Nyomatékkulcsnak ott van jelentősége, ahol megfelelő szorítóerőt kell kifejteni a csavarok által azok károsodása nélkül, valamint ahol több csavarnak azonos szorítóerőt kell produkálni ilyen-olyan okból.
Természetesen a manualok tartalmazzák szinte az összes csavar lehúzási nyomatékát, amit ha betart az ember nagyot nem hibázhat.