"Vagyis a egy olyan szerszam ami leer az alkaterszig es ellen tudsz tartani pont azert hogy ne forogjon el. A csö vegen keresztbe van egy masik csö, vagyis egy T alak hogy legyen nemi nyomatek is az ellentartashoz. "
HELP
lenne egy olyan problémám kx125-tel(91)
hogy hirtelen gázadásnál 3/4ed gáz után befullad és ha fent tartom a gázt megáll.tiszta a karbi,szürö oké,benzinszint rendben,.
fel le állitgathatom a sibertüt,meg a levegöcsavart,álltalában az eredmény ugyan ez.lassabb gázadásnál leforog rendesen.,de hirtelen alapjáratról való felpörgetésnél meg akar fulladni.
a rezó is "tiszta"+dob is.
jelenleg ugy megy hogy sibertü koppon fel van huzva,levegöcsavar koppon bent van.igy felpörög ,de alapjáratot nem tudok rá melegen csiholni,hidegen meg pörög mint a fükasza.
ha valakinek van a jelenséggel kapcsolatban tapasztalata,vagy adatai a beállitásról az üzenjen!
köszi!
Tisztelt lecso!
A nem Prox dugattyút kaptam,hanem "RAM"-ot.Én ezt nem ismerem,és a Tábori úr sem ismerte. Volt neki egyébként dugattyúja az előzőleg fúrt méretre is,de ő is lazának találta.Régen a kutya sem foglalkozott fúrással,megvettük a gyári hengert dugattyúval együtt, mert olyan árak voltak.Igaz, azt még 3 Ft-os benzinnel mostuk.inkább most a bejáratásra koncentrálok,de mire megyek 1000 Km-ert 5000-es fordulaton meg fogok őszülni.
Üdv
Az egy zsak furat volt az eredeti tömitessel, most mar nem az. Szerintem ezt körben kell tömiteni. A furat ezen vege a megmunkalashoz kell, es utana lezartak a tömitessel. Talan az alapjatati Pybass csatorna egy resze, akkor meg belepofazhat a keverekösszetetelbe.
Először is köszönöm az információt.
Ha viszont nekem reagálsz, ne a szervizt szólítsd meg, de nem ez a lényeg.
Tehát jól lett megfúrva. Sem a gépműhely, sem a szerviz nem vétett ez ügyben. A határidőről vitatkozhattok, ez a része engem nem érdekel, és a fő támadási felület nem is ez volt.
A másfél mm dolog jogos. Ezt a fúrós cseszte el egyrészt. Ismerem az eljárást, olyan volt a polcon, ahhoz fúrja. Bosszantó dolog, azért tehetik meg, mert a tulajok nagyrészt tesznek rá. Elkerülni csak úgy lehet, ha külön felhívod a fúrós figyelmét, hogy ne tegye.
Másrészt a Tempom utcában minek fúrtak rajta még egyszer? Másik ugyanolyan méretű dugattyú, és kész. Természetesen méréssel ellenőrizni. Lehet, hogy nekik sem volt polcon? Aztán meg ha jó volt a hézag, akkor minek okoskodik? A PROX egy igen jó nevű dugó. A kúposságot hosszú kísérletezéssel találják ki. Én magam is használtam ilyen dugót, nem is keveset, eszem ágában sem volt soha felülbírálni a gyártó hozzáértését. Csak adalékként: ilyen gyártmányú dugót használtunk sokáig a veterán 24 óráson a P20-asunkban, amivel 3x nyertünk abszolút első helyet. Közel 2000 kilométer koppgáz.
Ezért nem értem a "normális" dugattyú jelzőt. A Honda dugattyúról. A gépműhelyek nem tartanak Honda dugattyút. Mármint gyári Hondát. Amit betesznek az a ForHonda, egy tajvani fos. Persze tévedhetek, és lehet, hogy egy gyári cikkszámos, eredeti Honda dugót tettek be, de ha nem akkor a PROX klasszisokkal jobb, és az a 10000 km futáselőny már el is úszott.
3 nap alatt megoldották, király. Oda vitted a fúróshoz. A Black is elküldhetett volna, de utánajárt. És a főtengelynek is.
A gyűrűhézagról. Egy profi dugóhoz olyan gyűrűt adnak, amin nem kell hézagot állítani. Beteszed, és jó, mert olyan precízen van legyártva. Ez a gyűrűhézag beállítás a régi Pannonia öntöttvas maszek gyűrűknél volt szokás, úgy mint a derékszögelés.
Én rád vetem az első követ, mert én a PROX-ot választottam volna 100-szor is inkább. Akármilyen kúpos. Egy hét csúszással is.
Szerlőtársak!
Cseréltem a karbi benzintálca gumiszigetelését. Gumigyűrűt használtam de a képen látható módon tudtam megoldani. (gyárihoz képest nincs az a kihallványított rész) A karbiból jön egy furat, de a tálcából már nem megy tovább. Lehet -e ebből gond? Pl. visszafolyik a benzin vagy levegő és galibát okoz. Most jelenleg nem szivárog és szépen megy a motor, bár menet közben nem próbáltam.
Tisztelt Black sheeep!
Bizony,fényképezünk,ahogy tudunk! A lecsó nevű fórumtárs kedvéért írok,de titeket is érint a dolog.Nem hátráltam ki,mint ahogy a lecsó irta,hanem egyszerüen a témából volt elegem.Mert számomra az internetnél vannak fontosabb dolgok is,nem ülök a gép előtt nap mint nap,és nem is szivesen gondolok erre a hengerfúrásra.Jó a henger és a dugattyú ! Egy baj van csak ezzel,hogy közben elfogyott majdnem egy hónap,47000 huf,és 1.5mm a hengerből,mert az első fúrás 1mm lett.
Bár a műhelyben volt róla szó,hogy lazábban lesz illesztve a dugattyú,hogy ne kelljen nagyon járatni,azt nem mondta senki,hogy ez a futásteljesítmény jó részének elvesztésével jár, és kicsit hangosabb is lesz.
Voltam hétfőn egy motorszerelőnél,akinek van gépműhelye is,mert van ilyen is.Elmondtam neki a problémát,és mért.Rendesen intóval,és mikrométerrel.Hümmögött közben.A 0.06 mm a dugattyú szoknyáján valóban igaz volt,de nem értette,hogy a dugattyú csapszegnél miért annyira kupos,nem beszélve a tetejéről ezért volt olyan lötyögős.Megbeszéltük,hogy másnap(kedden) belepróbál egy normális dugattyút,mert neki van a polcon, és eldöntjük,hogy mi legyen.Fúrás lett belőle,mert bár a kuposság megfelelő lett volna a gyári dugóval ,attól még az illesztés miatt elvesztettem volna pár 10000 Km-ert szerinte is.Szerdán megfúrta,egy normális Honda dugattyúhoz,a gyár által javasolt illesztéssel.Most egész másképp is néz ki.Sajnos nem mondott méretet a kuposságra (már ami volt),de azt mondta rá,hogy akár össze is lehetne rakni,mert mindent össze lehet,csak kérdés,hogy mi a cél. Viszont ő megoldotta 3 nap alatt az egészet,és jól.Úgy kaptam meg,hogy a dugattyún rajta van a két gyűrű ,amin beállították a hézagot,sőt még a henger szereléséhez szükséges tömítéseket is adta volna,de azt már már megvettem.A letöréseket természetesen nekem kell megcsinálni.
Ennyi a történet,és az vesse rám az első követ,aki a három nap alatt végzett jó munka helyett a leírtakat választaná inkább
Most,hogy mindent tudtok,tényleg ejtem a támát,inkább megyek dolgozni.
További szép napot mindenkinek!
Ja! Ujpesten a Templom utcában voltam.
Sziasztok, Kedves Fórumózok!
Én, mint kevésbé hozzáértő "motorszerelő" ismét jelenteznék pár kérdéssel nálatok! :)
Nemrég vettem egy Husqvarna sm 125-t. Ez egy 2T motor. Az áttétel rajta 13-49. A végsebessége így 125. Arra szeretnélek kérni titeket, hogy légyszi írjátok le, miként változna ez a sebesség például egy 49 helyett, 44-es lánckerékkel? Szerintem a mostani áttételem eléggé "kihegyezett". Én azt szeretném, hogy 120ig gondtalanul tudjam használni, és 110ig legalább egyenletesen húzzon. Az sem lenne hátrány, ha elindulásnál azért maradna erő. .. Mit tudnátok nekem javasolni?
azt szeretném kérdezni h nem rakott-e már valaki gsr re gixer hengerfejet? állítólag a k5ös gixeré jó bele! kérem h hozzáértők írjanak! (komolytalan okoskodó lájkolók kíméljenek!)
köszi előre is!
Kurvara fogalmam sincs milyen a telod, de altalaban gyari szerszamkent a serviz manualban egy hosszu csövegen van egy alakos fej (ez mindig az adott telo belsejeben levö alkatresz elendarbja.) Vagyis a egy olyan szerszam ami leer az alkaterszig es ellen tudsz tartani pont azert hogy ne forogjon el. A csö vegen keresztbe van egy masik csö, vagyis egy T alak hogy legyen nemi nyomatek is az ellentartashoz. Az alak teljesen veletelenszerüen valtoztatjak, nekünk a suzukikon meg azonos tipusu motornal, de elterö evjaratnal is kicsereltek telo belet, igy a korabban gyartott szerszam mar nem volt jo, ujat kellett csinalni. Ha szerencsed van akkor ha visszarakod a rugot esetleg meg rugo tetejere egy a rugo atmeröjevel azonos par centis hosszabitot, es visszatekered a telo veget, plussz elöfeszited a rugot teljesen akkor talan lesz esejed hogy annyira megnö a felületi surlodasi erö, hogy le birod lazitani, ugy hogy közben nem forog el. De nem minden telonal müködik ez. Addig nem igen kellett volna megbontani meg nincs celszerszamod, meg a teloszimeringek, es csuszocsapagyak beutesehez is illek valami normalis szerszamit hasznalni, amivel parhuzamosan tudod a helyere ütni...
Sziasztok! 125-ös 4t robogóm van, semmi baja nem volt, aztán egyszer beindítottam és fulladt aztán leállt és be se indult. Szétszedtem a karbit a gyertyát is megnéztem utána beindult de nehezen. Most olyan, hogy fél km-t tudok vele menni aztán fulladozik és leáll. Legalább 20-at rá kell rúgni utána indul. Valakinek van valami ötlete?
Egy olyat szeretnék megkérdezni, hogy a SHOVA első fordított telón szimmeringet akarok cserélni. hogyan lehet szétszedni hogy ki tudjam cserélni. Azt a nagy csavart kicsavartam, de a rugó végéből nem tudom kicsavarni a rögzítőcsavarját, mert elforog. Kérlek segítsetek ebben.
Sziasztok!
Valaki tudna segíteni? Van egy '96 620 Lc4-em és az első telót (WP fordított) szeretném felújítani, a szerelésben jártas vagyok de ilyet még nem csináltam, a kérdésem hogy mire kell odafigyelmem szét és összeszerelésnél és nagyából a szerelés menete érdekelne.Ha valaki tud szimering méretet mondani mert azért nem bontanám meg előre!
Minden segítséget előre is köszönök!
Pl. ilyen? :)
lenne egy olyan problémám kx125-tel(91)
hogy hirtelen gázadásnál 3/4ed gáz után befullad és ha fent tartom a gázt megáll.tiszta a karbi,szürö oké,benzinszint rendben,.
fel le állitgathatom a sibertüt,meg a levegöcsavart,álltalában az eredmény ugyan ez.lassabb gázadásnál leforog rendesen.,de hirtelen alapjáratról való felpörgetésnél meg akar fulladni.
a rezó is "tiszta"+dob is.
jelenleg ugy megy hogy sibertü koppon fel van huzva,levegöcsavar koppon bent van.igy felpörög ,de alapjáratot nem tudok rá melegen csiholni,hidegen meg pörög mint a fükasza.
ha valakinek van a jelenséggel kapcsolatban tapasztalata,vagy adatai a beállitásról az üzenjen!
köszi!
A nem Prox dugattyút kaptam,hanem "RAM"-ot.Én ezt nem ismerem,és a Tábori úr sem ismerte. Volt neki egyébként dugattyúja az előzőleg fúrt méretre is,de ő is lazának találta.Régen a kutya sem foglalkozott fúrással,megvettük a gyári hengert dugattyúval együtt, mert olyan árak voltak.Igaz, azt még 3 Ft-os benzinnel mostuk.inkább most a bejáratásra koncentrálok,de mire megyek 1000 Km-ert 5000-es fordulaton meg fogok őszülni.
Üdv
Először is köszönöm az információt.
Ha viszont nekem reagálsz, ne a szervizt szólítsd meg, de nem ez a lényeg.
Tehát jól lett megfúrva. Sem a gépműhely, sem a szerviz nem vétett ez ügyben. A határidőről vitatkozhattok, ez a része engem nem érdekel, és a fő támadási felület nem is ez volt.
A másfél mm dolog jogos. Ezt a fúrós cseszte el egyrészt. Ismerem az eljárást, olyan volt a polcon, ahhoz fúrja. Bosszantó dolog, azért tehetik meg, mert a tulajok nagyrészt tesznek rá. Elkerülni csak úgy lehet, ha külön felhívod a fúrós figyelmét, hogy ne tegye.
Másrészt a Tempom utcában minek fúrtak rajta még egyszer? Másik ugyanolyan méretű dugattyú, és kész. Természetesen méréssel ellenőrizni. Lehet, hogy nekik sem volt polcon? Aztán meg ha jó volt a hézag, akkor minek okoskodik? A PROX egy igen jó nevű dugó. A kúposságot hosszú kísérletezéssel találják ki. Én magam is használtam ilyen dugót, nem is keveset, eszem ágában sem volt soha felülbírálni a gyártó hozzáértését. Csak adalékként: ilyen gyártmányú dugót használtunk sokáig a veterán 24 óráson a P20-asunkban, amivel 3x nyertünk abszolút első helyet. Közel 2000 kilométer koppgáz.
Ezért nem értem a "normális" dugattyú jelzőt. A Honda dugattyúról. A gépműhelyek nem tartanak Honda dugattyút. Mármint gyári Hondát. Amit betesznek az a ForHonda, egy tajvani fos. Persze tévedhetek, és lehet, hogy egy gyári cikkszámos, eredeti Honda dugót tettek be, de ha nem akkor a PROX klasszisokkal jobb, és az a 10000 km futáselőny már el is úszott.
3 nap alatt megoldották, király. Oda vitted a fúróshoz. A Black is elküldhetett volna, de utánajárt. És a főtengelynek is.
A gyűrűhézagról. Egy profi dugóhoz olyan gyűrűt adnak, amin nem kell hézagot állítani. Beteszed, és jó, mert olyan precízen van legyártva. Ez a gyűrűhézag beállítás a régi Pannonia öntöttvas maszek gyűrűknél volt szokás, úgy mint a derékszögelés.
Én rád vetem az első követ, mert én a PROX-ot választottam volna 100-szor is inkább. Akármilyen kúpos. Egy hét csúszással is.
Cseréltem a karbi benzintálca gumiszigetelését. Gumigyűrűt használtam de a képen látható módon tudtam megoldani. (gyárihoz képest nincs az a kihallványított rész) A karbiból jön egy furat, de a tálcából már nem megy tovább. Lehet -e ebből gond? Pl. visszafolyik a benzin vagy levegő és galibát okoz. Most jelenleg nem szivárog és szépen megy a motor, bár menet közben nem próbáltam.
Bizony,fényképezünk,ahogy tudunk! A lecsó nevű fórumtárs kedvéért írok,de titeket is érint a dolog.Nem hátráltam ki,mint ahogy a lecsó irta,hanem egyszerüen a témából volt elegem.Mert számomra az internetnél vannak fontosabb dolgok is,nem ülök a gép előtt nap mint nap,és nem is szivesen gondolok erre a hengerfúrásra.Jó a henger és a dugattyú ! Egy baj van csak ezzel,hogy közben elfogyott majdnem egy hónap,47000 huf,és 1.5mm a hengerből,mert az első fúrás 1mm lett.
Bár a műhelyben volt róla szó,hogy lazábban lesz illesztve a dugattyú,hogy ne kelljen nagyon járatni,azt nem mondta senki,hogy ez a futásteljesítmény jó részének elvesztésével jár, és kicsit hangosabb is lesz.
Voltam hétfőn egy motorszerelőnél,akinek van gépműhelye is,mert van ilyen is.Elmondtam neki a problémát,és mért.Rendesen intóval,és mikrométerrel.Hümmögött közben.A 0.06 mm a dugattyú szoknyáján valóban igaz volt,de nem értette,hogy a dugattyú csapszegnél miért annyira kupos,nem beszélve a tetejéről ezért volt olyan lötyögős.Megbeszéltük,hogy másnap(kedden) belepróbál egy normális dugattyút,mert neki van a polcon, és eldöntjük,hogy mi legyen.Fúrás lett belőle,mert bár a kuposság megfelelő lett volna a gyári dugóval ,attól még az illesztés miatt elvesztettem volna pár 10000 Km-ert szerinte is.Szerdán megfúrta,egy normális Honda dugattyúhoz,a gyár által javasolt illesztéssel.Most egész másképp is néz ki.Sajnos nem mondott méretet a kuposságra (már ami volt),de azt mondta rá,hogy akár össze is lehetne rakni,mert mindent össze lehet,csak kérdés,hogy mi a cél. Viszont ő megoldotta 3 nap alatt az egészet,és jól.Úgy kaptam meg,hogy a dugattyún rajta van a két gyűrű ,amin beállították a hézagot,sőt még a henger szereléséhez szükséges tömítéseket is adta volna,de azt már már megvettem.A letöréseket természetesen nekem kell megcsinálni.
Ennyi a történet,és az vesse rám az első követ,aki a három nap alatt végzett jó munka helyett a leírtakat választaná inkább
Most,hogy mindent tudtok,tényleg ejtem a támát,inkább megyek dolgozni.
További szép napot mindenkinek!
Ja! Ujpesten a Templom utcában voltam.
Én, mint kevésbé hozzáértő "motorszerelő" ismét jelenteznék pár kérdéssel nálatok! :)
Nemrég vettem egy Husqvarna sm 125-t. Ez egy 2T motor. Az áttétel rajta 13-49. A végsebessége így 125. Arra szeretnélek kérni titeket, hogy légyszi írjátok le, miként változna ez a sebesség például egy 49 helyett, 44-es lánckerékkel? Szerintem a mostani áttételem eléggé "kihegyezett". Én azt szeretném, hogy 120ig gondtalanul tudjam használni, és 110ig legalább egyenletesen húzzon. Az sem lenne hátrány, ha elindulásnál azért maradna erő. .. Mit tudnátok nekem javasolni?
köszi előre is!
Egy olyat szeretnék megkérdezni, hogy a SHOVA első fordított telón szimmeringet akarok cserélni. hogyan lehet szétszedni hogy ki tudjam cserélni. Azt a nagy csavart kicsavartam, de a rugó végéből nem tudom kicsavarni a rögzítőcsavarját, mert elforog. Kérlek segítsetek ebben.
Valaki tudna segíteni? Van egy '96 620 Lc4-em és az első telót (WP fordított) szeretném felújítani, a szerelésben jártas vagyok de ilyet még nem csináltam, a kérdésem hogy mire kell odafigyelmem szét és összeszerelésnél és nagyából a szerelés menete érdekelne.Ha valaki tud szimering méretet mondani mert azért nem bontanám meg előre!
Minden segítséget előre is köszönök!